Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Ремонт на скоростна кутия


quad

Recommended Posts

Реших да си отворя скоростната кутия и ако мога да я ремонтирам, ако не стане така или иначе трябва да я сменям.

За пръв път отварям скоростна кутия и вашите насоки в поправката и' , биха ми били полезни.

Направил съм снимки, по който имам няколко въпроса.

На снимката от следващия линк е дадена направляващата втулка на първичния вал към скоростната кутия. Забелязвам че освен силикона има и някаква гарнитура под нея. Опитах се да извадя втулката на ръка, както и с леко почукване с чук но без успех. Незнам ако напъна малко дали няма да повредя гарнитурата отдолу или самата втулка или леглото и'. Има ли някаква особенност при ваденето и'? Мисля че трябва да се свали за да бъде възможно отделянето на големия капак на скоростната кутия.

http://skodata.hit.bg/P1010471_.jpg

На следващата снимка са дадени крайщата на първичния и вторичен вал, който лагеруват в корпуса и са притиснати с осигурени срещу превъртане гайки. Предполагам че трябва да сваля тези лагери, за да мога да отворя кутията. Как най-лесно могат да се извадят те, при положение че нямам скоби за вадене. По външната страна има някакви пръстени, предполагам че те са за регулировка.

http://skodata.hit.bg/P1010477_.jpg

На снимката от долния линк е даден лагера към дясната полуоска, предполагам че трябва да извадя и него, за да мога да сваля капака. Как може да стане това, без да се ползват специални инструменти?

http://skodata.hit.bg/P1010474_.jpg

На снимката от последния линк са дадени направляващите на синхронизаторите на предавките. Не съм сигурен дали съм поставил лостчето за превключване на правилното място, защото се извади при махането на страничния капак. По мои сметки би трябвало да е поставен правилно, но все пак ако някой си спомня как е било когато е разглобявал своета бих се радвал ако сподели.

http://skodata.hit.bg/P1010478_.jpg

Единствената информация за това какво ме очаква вътре съм взел от един каталог за резервни части, който снимах наскоро. Страница от него за валовете и зъбните колелета е на долния линк. Има ли някъде от където да си сваля/намеря литература за ремонт и регулировка на скоростни кутии, по възможност на шкода.

http://skodata.hit.bg/P1010017_.jpg

Благодаря предварително на всички, който ми помогнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се обиждаш,ама много въпроси....иии май не е за тебе работа.Потърси помощ от по-опитен колега с нужните инструм.

евала за желанието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Скоростна кутия на шкода, тук никой няма да се намери да ремонтира. Аз я отварям повече от любопитство, а не толкова че се надявам да я оправя.

Моля, следващите коментари да са по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги има първи път, а със питане и до Цариград се стига.

1ви въпрос: Ако става въпрос за цилиндъра в средата. Трудно ще успееш да го свалиш без да разцепиш кутията. Като разделиш двете черупки на кутията, тогава най-читаво ще извадиш направляващата втулка на лагера.

2ри въпрос: За да разцепиш кутията тези лагери не те безпокоят. Те се стягат просто от черупките на кутията. Отстрани по кутията има много гайки- махаш ги и пробваш да я разделиш.

3ти въпрос: Този лагер също няма да ти пречи. Външната част на лагера (леглото) си остава на черупката а другата му част остава набит на диференциала.

4ти въпрос: Когато събираш кутията всички скорости трябва да са изключени. Или може да си в положение 3та или 4та. Виждам че кутията си я свалил при положение на 1ва скорост. Тези 3те лостчета трябва да са на едно ниво.

Във форума има доста информация за кутиите и стари теми. Разрови се.

Поздрави и успех.

 

Ако имаш нужда от помощ по телефона: 0884801815- Митко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак вчера извадих пи*ката без да разцепвам животното просто разхлабих двата болта мушнах една штангичка в дупката за вилката напънах и го дръпнах с клещите \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Справил си се успешно значи! :smt017 Добре че не ти е била залепена пи*ката мъжката, че си щял да видиш зор с цепене на животното. Ти всъщност знаеш какво прави "Черния" силикон :lol::lol::lol: . Иначе аз посъветвах колегата ако не успее да извади това цилиндърче да го свали след като сцепи кутията. Все пак то е от алуминии и лесно се криви ;).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на Skoda_Estelle за ценните насоки. Днес отворих кутията и още от пръв поглед ми стана ясно защо от няколко години съм без задна скорост. На снимката от следващия линк се вижда добре износеното зъбно колело за задна скорост.

http://skodata.hit.bg/P1010491_.jpg

Там където зацепва това колело е леко износено и мисля че не е проблем да не се подменя, това е дадено на следващата снимка.

http://skodata.hit.bg/P1010492_.jpg

По-голям проблем обаче според мен е в диференциала. Малките зъбни колела в касетката са износени, те се виждат през отвора под короната срещу пиниона, дето лъщят доста на снимката от долния линк.

http://skodata.hit.bg/P1010483_.jpg

Части за диференциала уж са ми обещали, остана да намеря и зъбно колело за задна скорост. След това почва по-трудната част със зглобяването и регулирането. Приятел ми каза, че това е описано в синята книжка за шкода и днес я свалих. Там обаче са дадени специални приспособления за избиване на осите на планетното и сателитните колела от касетката с помощта на помощна ос по даден чертеж(тази ос я нямам, може би ще стане и без нея). Дадено е и специално приспособление за регулиране на хлабината в пиниона и короната, отново греда..., и като за капак пръстени с различна дебелина за регулиране на хлабините. Така като гледам, май повечето от регулировките няма как да направя и ще го сглобявам на късмет. Забелязах че има 3 полупръстенчета откъм лагера към съединителя с който мога да регулирам осовото изместване на пиниона спрямо короната. Според книжката разстоянието от върха на пиниона до центъра на короната трябва да е набито на самия пинион и корона. Аз не мисля да ги сменям, така че просто трябва да проверя дали предписанието е изпълнено.

Други проблеми при огледа не съм забелязал, дано да няма, но и не виждам логика да има. Все пак километража ми отчиташе скорост, което ме навежда на мисълта че вторичната ос се върти, а тя чрез пиниона и короната предава движението на диференциала. Т.е. всичко до диференциала трябва да е наред. Превключвах скоростите, зацепват си нормално, зъбите са в отлично състояние, като изключим това за задна скорост. Скоростите, синхронизаторите и лостовете за превключване не мисля да разглобявам. Така че в момента се оглеждам за части, ако някой има оферти, сега му е времето.

Още веднъж благодаря на Skoda_Estelle за съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Изяденото колело на първия линк все още го има по магазините в София новичко! Мисля че няма да ти е трудно да го намериш. Смяната е лесна, но трябва да си го зацепиш така че да зацепва докрай със другото зъбно колело.

2. На втория линк зъбното колело е бая изядено и то. Лощото при него е че се сменя с целия вал. Ако тръгнеш да търсиш такъв да знаеш че има различни валове- 2 вида са.

3. Сателитни и планетарни зъбни колела също се намират така че сменяй.

Гледай при сглобяването да не обърнеш диф-а че не е много приятно smile168

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Мисля да сменя цялата скоростна кутия, за 105 и 120 са еднакви, нали? Мойта е 105Л, 78год. не би трябвало да е проблем да сложа коя да е от 105 или 120 без значение от годината на производство?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля да сменя цялата скоростна кутия, за 105 и 120 са еднакви, нали? Мойта е 105Л, 78год. не би трябвало да е проблем да сложа коя да е от 105 или 120 без значение от годината на производство?

Нямат разлика,слагай смело!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Благодаря на всички за помощта, операцията премина успешно и колата е в движение. Извинявам се, че пиша чак сега и ви пращам поздрави от Малта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.