Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

5 скоростна кутия


Lazaroff

Recommended Posts

здравеите Шкодаджии!

имам една 120L от 1980 година и ми се иска да и сложа една 5 степенна скоростна кутия, ама няма откъде да я взема.

някакви идеи?

благодаря предварително (rock)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразгледай из форума какво още освен кутията ще ти трябва(например резервоар), дали трябва да режеш тунела(щом е 80 година май ще ти се наложи и тази интервенция) и тн. Виж и в "Продавам", там отвреме на време изниква по някоя "петица". Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Действително има доста специфика при тази операция,така че ако някой се интересува нека пише!Ще се радвам да му бъда полезен!

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За последно чух че я има на симеоновско 510 нова. Ето малко снимков материал от мен. Аз съм на 3 недели работа, тази ще ми е 4та http://www.guestxx.snimka.bg/album.php? ... d=11381207 Предупреждавам те че ако сам ще я сменяш, мамицата ще ти се ***, мога да го сравня само с ако си играл DOOM 3, нивото Hell ама в Nightmare mode ... Изпълнимо е трябват много нерви, доста бира и на Motorhead 2-3 песнички.

 

Като започнеш да си мислиш "Абе аз как съм те разглобил, що ли да не фана да те резна по средата поне да има некакав кяр" значи е станало време да събереш инструмента, да се измиеш и да си заминеш. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сложих 5-степенна с помоща на няколко човека,но не сваляхме двигатела....Дори и по този начин играчката е голяма,сам човек ще се справи,ама си е е*ало майката :!: :!: :!: Приготви се за изненади-все нещо изкача допълнително.Аз лично смених единия маркуч за парното,че беше много зле ....

И един съвет-отваряй си очите като купуваш кутията(доколкото е възможно),че после да не се ясосваш като мен :smt019

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

Внимаваи много с привода да не се чудиш после що някои предавки не влизат. Щото са 2 модела гледаи хубаво. Че аз така сложих 5 степенна пък имах само 2ра,4та и задна. Със свален двигател се оперира по-лесно. Варианта да свалиш скоростите, без да махаш двигателя също става, но лично за мене е по труден поради факта че повдигаш кутията с двигателя и ако не си изрязал както трябва пак сваляш. Хамалогия. При изваден мотор е по-лесно и рязането на купето.Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята 5-ца при тест-драйв-а се оказа че вие,при положение че ми беше обяснено че всичко по нея е ок!!!Чудя се от какво може да е това?Има ли значение и на какво оказва влияние броя на металните кръгли пластини,които се слагат в капака на полувала?Може ли от тях да вие? :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята 5-ца при тест-драйв-а се оказа че вие,при положение че ми беше обяснено че всичко по нея е ок!!!Чудя се от какво може да е това?Има ли значение и на какво оказва влияние броя на металните кръгли пластини,които се слагат в капака на полувала?Може ли от тях да вие? :evil:

Моята като е на 3000 км,пак има лек шум. Така че оправия няма !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тия 5-степенни кутии са доста по-осложнени от 4-степенните и в интерес на истината дефектират по-често от 4-ките.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята не вие, но трудно смъквам скорости. Влизат с не повече от 2000оборота. Лоста е по тегав от този за 4 степенната, пружината му е по твърда, и 60кмч на 5та пак са ми на 2000об без малко. Лоста от 4 степенната не включва 5та и задна, отврат. Пръстените имат някакво значение, на мен една 4ка ми виеше защото ги бях умешал, а и дончо каза че неговата 5ца вие по тази причина.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В такъв случай някой може ли да каже евентуално как могат да се напаснат тези пръстени, че ние като взехме кутията пръстените ги събрахме на едно място и сега дори и от "Ясновидци" няма да могат да ни кажат кой от къде е.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип за 4 степенна кутия на 4 предавка 55км/ч=2000об./мин.,а за 5-степенна-при 5-та предавка 65км/ч=2000об./мин.Разлика 10км/ч....Не е кой-знае какво - 5-тата всъщност е 4-та и половина,съдейки по предавателните числа!Масовите коли при 60км/ч=2000об./мин. са на 4-та предавка :smt034 Далече сме от истината за 5-та предавка,при положение че дифа е 4.22 smile009Е,ако беше 3.9-малко по-друго щеше да е! Но пък за двигател 38kW това е приемливо-все пак трябва да върти ''петата зъбчатка'' :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Но пък за двигател 38kW това е приемливо-все пак трябва да върти ''петата зъбчатка'' :-k

Аз съм ти писал, слагай на 120 мотор 105 глава с нови клапани стягай на 6.5кг и ще се преродиш, аз го направих на мотор на 166 000 км и нямам никакви проблеми вече около 2000км.

А за 5тата предавка щом и при теб са така оборотите, значи просто не е на оферта тая 5та скорост, само къде е кефа да я ръгнеш. Аз за момент дори се замислих дали някой не ми е скожил зъбно колело от четвърта скорост на 4ка на мястото на 5тата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса за пръстените-мен също ме интересува долу-горе как се разпределят....Защото аз събрах няколко пръстена и сложих повече,отколкото имаше,като забелязах,че има 3 различни дебелини...И лошото е,че за всяка проба трябва да се вади полувала с камъните от дифа,съответно ще се подложа на подобаващо смазване с ЕР-90 :lol:

Относно маслото-пречи ли нещо ако е споменатото по-горе?Аз лично смятам,че няма смисъл от друго,така ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За двигателя-точно това сега подготвям-РБС на Колбеншмит за 120 + глава 105 припасната с чисто нов к-т клапани и леко шлайфана.....Да видим какво ще се получи \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм...А за оборотите на 5-та при по-висока скорост, например 90 - 100 км/ч пак ли е толкова малка разликата ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-голяма разлика в оборотите има при максимална скорост,например при 140км/ч с 4-степенната на 4-та предавка оборотите са около 5000,а при същата скорост,но с 5-степенна кутия на 5-та предавка биха били около 4300!

Разликата не е чак толкова голяма,според мен няма смисъл обаче дасе пътува с повече от 100км/ч - на 5-та това са 3000об/мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, Разликата между 4ворката и 5ицата е в предавателното число.Когато двигатея работи на 4000 оборота и тези обороти се предават на пиньона на диференциала се казва едно към едно или директна предавка.За мойта Японка мисля че беше 4върта скорост е едно към 0.84. За 5тицата мисля че беше едно към 0.78.Разлика има но е много малка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предавателните отношения са ясни,въпросът е с колко намаля разхода?Защото при една и съща скорост 80км/ч да кажем с 4-степенна и 5-степенна въздушното съпротивление е едно и също,разлика има само в оборотите на двигателя...400об/мин?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, реших си проблема - направо си купих готова направена SKODA с 5 степенна кутия.

направо се родих с нея - и сега не ме свърта у нас. В. Търново - Русе с 4 човека и без да я жаля от към скорост - 6/100 газ. Остава само да почерпя. :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, реших си проблема - направо си купих готова направена SKODA с 5 степенна кутия.

направо се родих с нея - и сега не ме свърта у нас. В. Търново - Русе с 4 човека и без да я жаля от към скорост - 6/100 газ. Остава само да почерпя. :-)

Честито! С кеф да си я караш и само бензин (гас) да иска! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.