Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спирачките еднакво ли натискат дисковете.


35mm

Recommended Posts

Понякога, много рядко ми се струва че на мокро задницата на колата леко не ми харесва как спира като натисна спирачките.

Джантите са прави, гумите и четирите еднакави и балансирани, а и нови. Леко поднася на мокър асфалт при абсолютно прав волан.

 

Възможно ли е някоя накладка да стиска повече от другите. Това автоматоично ли го следи да не се случи някоя система в автомобила.

Регулира ли се натиска отнякъде в сервиз? Или колата винаги сама регулира да е еднакъв натиска върху дисковете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последния реглаж на преден мост в Еуратек питах какви са тия червените стойности (отклонения) на задния мост. Казаха ми че има малко отклонение "което е незначително и на задния мост не се прави реглаж (освен на 4 х 4 автомобил)"

По памет е около 3 градуса, но не съм сигурен. Може и 0.3 да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понякога, много рядко .....

Щом е рядко, значи колата ти е наред, просто едното колело малко поднася, например на някое мазно петно.

Нали няма тука заблудени да си мислят, че пътищата ни са перфектни, и сцеплението е винаги еднакво!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мокро време и дълго не каране на колата задните ми спирачки осезаемо хващат по-силно. В резултат на сняг/лед задницата поднася. След 10-15 спирания изчезва. Предполагам, че диска поръждясва и докато се поизтрие спира неадекватно. Като го знаеш не е проблем...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето данните от последния реглаж:

1239953238_bnsm7213_DSC00003.JPG

 

Не разбирам много дали това че са под наклон 0 градуса и 35 минути, а нормата е до 15 минути наклон, дали това е голям проблем - например за сигурността и износване на гумите, или не е чак толкова голям проблем.

 

 

Забелязвам че напоследък се вманиачавам малко на тема всичко да ми изпипано.

Този реглаж го правиха в Еуратек.

 

Знаете ли по-добро място в София за реглаж на преден мост и къде е то ако има такова.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последния реглаж на преден мост в Еуратек питах какви са тия червените стойности (отклонения) на задния мост. Казаха ми че има малко отклонение "което е незначително и на задния мост не се прави реглаж (освен на 4 х 4 автомобил)"

По памет е около 3 градуса, но не съм сигурен. Може и 0.3 да е.

Реглаж на заден мост СЕ прави! Дружба 2, до зеленчуковата борса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглаж на заден мост СЕ прави! Дружба 2, до зеленчуковата борса.

 

Разбира се, че се прави.

 

Там до зеленчуковата борса как го правят? Защото единствения цивилизован начин (известен на мен) е да се изполват едни пластмасови пластини, които се регулират за нужения градус на реглаж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколко съм чувал и виждал, там в Дружба 1 не 2, разполагат с най скъпата и добра система за реглаж (мисля че се прави с някакви камери). Автосервиз Експрес-2 www.autoexpress-2.com

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При последния реглаж на преден мост в Еуратек питах какви са тия червените стойности (отклонения) на задния мост. Казаха ми че има малко отклонение "което е незначително и на задния мост не се прави реглаж (освен на 4 х 4 автомобил)"

По памет е около 3 градуса, но не съм сигурен. Може и 0.3 да е.

Реглаж на заден мост СЕ прави! Дружба 2, до зеленчуковата борса.

 

Прави се, но не и на Октавия 1. Там задния мост е тип ос на ремарке.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях го пляснал по грешка в другата тема за тампоните.

 

Кoнтрoль cxoждeния кoлec нa заднeм мocту

Cxoждeниe кoлec зaднeгo мocтa нeвoзмoжнo нacтрaивaть.

Ecли знaчeния нaxoдятcя внe прeдeлoв дoпуcкa, тo необходимо сначала прoвeрить и, при нeoбxoдимocти, вырoвнять пoпeрeчный уклoн aвтoмoбиля.

Ecли измeрeнныe знaчeния вce eщe - внe прeдeлoв дoпуcкa, тo необходимo прoвeрить бaлку мocтa нa непoврeждeнность и, при нeoбxoдимocти, зaмeнить ee.

 

Цитат от Elsa.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Прави се, но не и на Октавия 1. Там задния мост е тип ос на ремарке.

 

И на Фабия 1 е така и реглаж СЕ прави!

[-X :!: :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратно по темата с дисковете и спирачките...

 

По принцип при смяна на дискове/барабани или накладки се прави напасване (bedding-in). Може и да не се прави специалната процедура, но тогава около 300-500 км е абсолютно забранено по-голямо натоварване на спирачките, а първите няколко спирания може да ги няма никакви.

 

Може да стане така, че да се наложи да се извърши процедурата и без да е извършвана смяна по спирачната система.

Най-често това се налага при продължително (спокойно) градско каране без особено натоварване на спирачките.

 

Процедурата в общи линии е следната:

1) намира се ненатоварена права отсечка, където на спокойствие да могат да се извършат следващите действия;

2) поддържа се скорост около 70-80 км/ч и се натиска спирачката многократно и не много силно за да загрее до работна температура и да не се получи термошок в следващите стъпки;

3) развива се скорост около 50 км/ч;

4) натиска се много силно спирачката, но при скорост около 15 км/ч се отпуска (не бива да се спира напълно, особено пък да остава спирачката натисната - ако все пак това се окаже неизбежно, изключете двигателя на скорост и пуснете веднага спирачката);

5) в рамките на максимум половин минута се развива отново скорост 50 км/ч;

6) повтарят се 10 пъти т.4 и т.5;

7) шофирайте няколко минути (през това време избягвайте използването на спирачките), за да изстине спирачната система.

8 ) развива се скорост около 80 км/ч;

9) натиска се много силно спирачката, но при скорост около 15 км/ч се отпуска (не бива да се спира напълно, особено пък да остава спирачката натисната - ако все пак това се окаже неизбежно, изключете двигателя на скорост и пуснете веднага спирачката);

10) в рамките на максимум половин минута се развива отново скорост 80 км/ч;

11) повтарят се 5 пъти т.9 и т.10;

12) шофирайте около 30 минути (през това време избягвайте използването на спирачките), за да изстине спирачната система.

Не ползвайте ръчната спирачка няколко часа след гореописаната процедура.

 

Целта на тези действия е да се получи трансфер на материал от накладките към дисковете.

Освен до по-добро спиране, се получават и други положителни ефекти - по-малко свирене, по-дълъг живот на дисковете и накладките.

 

Колегата с проблемните спирачки може да пробва дали ще има ефект.

Възможно е при него да има разлики в спирачната ефективност и поради това да се получава теглене при спиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Прави се, но не и на Октавия 1. Там задния мост е тип ос на ремарке.

 

И на Фабия 1 е така и реглаж СЕ прави!

[-X :!: :!: :!: :!:

 

Много вече започнахме да се отклоняваме от темата за спирачките на човека, но следващата седмица ще снимам как се прави и пластинките, чрез които се прави и ще видим тогава какво ще кажете, неверници! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееехеее

Лежиш си в каручката и си мислиш за мармота, който увива шоколадчета в станиол ли? smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk , ако искам да напасвам накладки към стари дискове има една много проста и елементарна процедура - карам 100 м. с леко натизната спирачка ( ама трябва и усет на левия крак ) на новите к'во да им напасваш ... що се отнася до свиренето то е продиктурано от качеството на феродото и наличните в него пълнители , а феродото на фирмата доставчик на т.н. оригинални накладки (TRW) си е музикално и за него има два лека - или често сваляне и прешлайфане на контактната повърхност с едра шкурка или изработване на допълнителни канали , които пак не гарантират , че след 2 - 3000 км. няма да почне пак да цвърка ... Bendix и Ferodo не съм ги чул до сега да цвъркат , а Lockheed ( ново Delphi ) освен това изкарват и доста повече километри ( ма са на малко солени пари ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То напасване не е точния термин, ама като няма подходящ превод...

Първите два аспекта на напасването са ясни - накладката да си намери подходящото място, и да се получи успоредна повърхност с повърхността на диска.

Основната цел на процедурата, която съм описал е трансфера на материал от накладката към диска, като в същото време не се предизвиква термичен шок. Предполагам, че работа вършат и други методи.

Накладките напоследък почнаха да ги произвеждат без азбест, поради което често започват да свирят съвсем нови. Някои производители са намерили подходящ заместител на азбеста, но други - не (те пък опитват решение със специални пластини, улеи и др.). Добро решение е и намазване с медна грес на гърба на накладката и буталото на цилиндърчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.