Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Ограниченията за младите шофьори минаха на първо четене


M0rGaN

Recommended Posts

Поредния опит срещу воината по пътищата

За да се ограничат катастрофите, се въвежда ограничението младите шофьори да управляват автомобили с работен обем до 1600 куб./м и в присъствието само на опитен водач до тях.

http://news.ibox.bg/news/id_1465612709

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и не се изясни колко стаж трябва да имаш , за да не попадаш в графата "млад шофьор" . Последно чух , че до 1 година стаж се брои за млад шофьор . Въпреки , че не всеки който има над една година стаж ( притежава шофьорска книжка) е опитен водач , примерно аз за една година имам над 40 000 км. , а познавам хора които за повече години имат по-малко минати километри от мен . :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едно приятелче има мазда рх8 с двигател 1.3 200 коня роторен двигател, кото и да значи тва, но тои е редовен =) не кара от мощните коли над 1.6

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

новата корсичка е 1.6 -192кона

ние понеже сме глупаци в държавата и не можем да го измислим ограничението да е на конски сили-много е трудно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само по себе си определението "млад шофер" си е смешно - както каза колегата има някои за 6 месеца от като са взели книжка са навъртяли 40 - 50к км а други за 2г не са заставали зад волана - и кои има повече стаж (опит) :-k . Да не би "стария шоф" със стаж 20 години като се напие и направи някоя тежка катастрофа е по - малко виновен ? Или младия - повече ?И другата страна човека Х със 1000 кб двигател се забие в някои със 80 км/ч щетите ще са по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

новата корсичка е 1.6 -192кона

ние понеже сме глупаци в държавата и не можем да го измислим ограничението да е на конски сили-много е трудно

Пфу как ми го зима от устата. Така де и преди 1.6 си беше яка машина - Лада - 86 к.с., Москвич 12-так - 75 к.с. Но пък от друга страна бат Сами колко е Рено Гранд Модус 1.2 16V TCE ? Я го цъкни в нета да видиш французите как правят 100 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз имам от 2 месеца книжка и добре няма да карам примерно вечерта в забранения час,Фабията мие 1.4 в позволените кубици,ама немога да ходя примерно на кафе с баща или майка ми,или ся се стопля времето да ходя на плаж с тях,, вместо с женката \:D/ и т.н. Това са големи глупости .... ще си карам аз сам насам натам пък ако ме глобят глобят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако приемат закона , практиката "И к'во правим сега???" , ще се засили още повече :) 20 лв. звучи по-добре от акт за над 100 лв. както чета :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния опит срещу воината по пътищата

 

Това не е опит срещу войната по пътищата, а поредната недомислица smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен повечето от вас преди да напишете нещо трябва да мислите!

Защото адски ми писна да слушам/чета откровенни глупости!

 

1. За колегата който каза, че имал 40 000 за година...

Абе колега, никой не го касае колко километра на година имаш. Ако смяташ, че трябва да се определят младите шофьори според изминатите километри ОК! Само че първо измисли технология по която това да става. Това което може да се засече е времето от получаването на правоспособност. Изминатите километри не могат да бъдат засечени. Т.е. само си говориш празни приказки.

 

2. Имало коли 1.4 по 200 коня. Е браво бе момчета. Много умно. ами има разбира се. Обаче айде сега да си отворите документите които сте длъжни да носите във вас и вижте къде е написано колко коня е колата! Нека аз да ви кажа! НИКАДЕ! Значи тази забележа за конски сили и киловати също е откровенна глупост.

 

Сега предполагам някой от вас ще каже че щом приетите мерки не са обективни то понятие "млад шофьор: не трябва да има.

Е да обаче си има статистика, а тя казва че водачи до 25 г и със стаж до 1 година правят 30% от ПТПтата а представляват 1% от водачите. (цифрите ги казвам по смътен спомен от телевизията. Не съм ги проверявал).

Следователно тази мярка има смисъл.

 

Отново ви казвам мислете преди да пишете тъпизми!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Odin , ти като четеш нещо изобщо вникваш ли в някакъв смисъл или просто ей така да пуснеш по един упрек !?!? Не разбираш ли , че като давам пример с изминатите километри искам да кажа , че от карането се определя опитността на водача , а не от това колко години има стаж ?! Или не си съгласен с това , ако не си си е твой проблем и няма нужда да ме убеждаваш , че говоря глупости ! Така , че се съобразявай малко ...

 

А като толкова искаш да знаеш къде се пише мощността на автомобила - пише го в полицата за гражданската отговорност ! И ако бъде приета проверката по KW , а не по кубици следователно всеки застраховател , ще го описва в полицата която попълва !!! Така , вече аз мога да ти напиша ДА ПОМИСЛИШ преди да пишеш нещо !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Odin , ти като четеш нещо изобщо вникваш ли в някакъв смисъл или просто ей така да пуснеш по един упрек !?!? Не разбираш ли , че като давам пример с изминатите километри искам да кажа , че от карането се определя опитността на водача , а не от това колко години има стаж ?! Или не си съгласен с това , ако не си си е твой проблем и няма нужда да ме убеждаваш , че говоря глупости ! Така , че се съобразявай малко ...

 

 

"...Само че първо измисли технология по която това да става. Това което може да се засече е времето от получаването на правоспособност. Изминатите километри не могат да бъдат засечени. Т.е. само си говориш празни приказки...."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А като толкова искаш да знаеш къде се пише мощността на автомобила - пише го в полицата за гражданската отговорност ! И ако бъде приета проверката по KW , а не по кубици следователно всеки застраховател , ще го описва в полицата която попълва !!! Така , вече аз мога да ти напиша ДА ПОМИСЛИШ преди да пишеш нещо !

 

И Не съм претендирал за внасяне на такъв проекто закон за изминатите километри ! Само казвам , че в голям процент от случаите няма да бъде ефективен сегашния !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Адаш, тя мярката си е много хубава по принцип, ама както винаги работата при нас е "хубава, ама българска". Как полицаите на пътя ще установят дали "младия шофьор" не е тръгнал по-рано на път и не е замръкнал докато е пътувал(и единия от вносителите на закона не успя да отговори на този въпрос :) ). И дали един шофьор, който вземе книжка на 45 години(например) не е също толкова неопитен(и опасен), колкото един 18 годишен. За мен тази мярка има смисъл, ако се въведе ограничение за стаж(за стаж и възраст едновременно, до 25 години) и за конете(киловатите) на колата, защото има коли по 1900 кубика с по 64 коня(Fabia 1.9 SDI примерно). Поздрави!

 

П.П. За това, че няма начин да се засече колко км се минават от един шофьор годишно и на базата на това да се определят правата му съм съгласен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо трябва да се вземат мерки срещу инстрункторите , които на нищо не научават кандидат водачите ( било то млади или стари ) ... редовна практика е да видиш камикадзе в крайна лява лента да пъпли с 30 , а до светофара има поне 500 м. друга редовна практика е камикадзе да излита от пряката без въобще да погледне и да разчита другите да го пазят , трета редовна практика е пълната дезориентация ( незнание що е то дясностоящ ) и така мога да избраявам още мнооого дълго , ма ще ви писне да четете ... та навремето се учеше по 4 години за да станеш инструктор , а сега кьораво и сакато се качило на кола и взима парите на хората без въобще да помислят , че създават бомби със закъснител ;)

Младите водачи ако въобще могат да се нарекат така от своя страна карат с прекалено високо самочуствие заради онуй малко нещо дет му викат книжка и въоще не се замислят , че са си фърлили парите на халос и нищо не са научили .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поредния опит срещу воината по пътищата

 

Това не е опит срещу войната по пътищата, а поредната недомислица smile150

Odin мисля че колегата имаше предвид точно това - добра идея но кофти изпълнение, което не е рядко срещано в БГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не казвам че тая мярка в сегашния и вид ще работи.

Представа нямам дали ще работи.

Но е правилно да се работи в тази посока щом статистиката на ПТПтата е такава.

 

А за колегата с гражданската отговорност...продължаваш да ги говориш несериозни неща.

Никой документ издаден от застраховател не може да се приеме за достоверен от/пред КАТ. Застрахователния агент не е компетентен орган, а КАТ няма право да се позовава на документ издаден от неоторизирано лице.

Изобщо КАТ може самп да проверява за наличие на такъв документ, но не и съдържанието му.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Odin , интересно и как тогава служителите на КАТ ще разберат каква е кубатурата на автомобила ??? След като в "малкия" талон не го пише ? Кои са документите които сме длъжни да притежаваме при проверка на органите на реда ? Според мен са : Талон за технически преглед , Свидетелство за правоуправление , Талон на автомобила (малък) , контролен талон към свидетелството на водача и полица плюс талон от ЗГО .

 

Явно може да проверява и съдържанието на документа от застрахователната компания , след като сверява съответства ли регистрационния номер на автомобила , също така номера на рамата !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еЕто разумна забележка.

Няма как да разберат освен ако не направят проверка по номера на автомобила.

 

Излиза че това е поредната наредба спазването на която няма как да бъде контролирано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това и аз имах в предвид . Идеята е добра , все пак се обмисля намаляването на един много болен проблем . Но явно тряба много фино да се изпипа цялата наредба . Щом се говори за нещо толкова сериозно , следва и мерките които се налагат да бъдат сериозни и безкомпромисни. Поздрави :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еЕто разумна забележка.

Няма как да разберат освен ако не направят проверка по номера на автомобила.

 

Излиза че това е поредната наредба спазването на която няма как да бъде контролирано.

Ти колко дизели знаеш 1,6 и надолу?Колко БМВта мерцедеси и Аудита?И защо си мислиш,че ще е трудно да направят 10-20 страници с кодове на мотори дето са непозволени и указание къде да търсят във Вина

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре... аз имам книжка от преди 2 месеца, този закон , който е приет на първо четене, важи ли за мен или започва да важи за всички който са получили своите свидетества за управление на МПС след приемането му и вписването му в ЗзДП ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре... аз имам книжка от преди 2 месеца, този закон , който е приет на първо четене, важи ли за мен или започва да важи за всички който са получили своите свидетества за управление на МПС след приемането му и вписването му в ЗзДП ?

 

Важи и за теб.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.