Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

For a once in a lifetime Шкода преживяване ;о)


Dereal

Recommended Posts

Благодарение на един колега (чието име ще спестя - да не го уволнят ;) ) имах удоволствието да седна зад волана на две страхотни коли от любимата марка - новият Супърб и Октавия Скаут! Оставяйки и прибирайки колата си от сервиза разнообразих с две приключения ;)

 

В момента в Еуратек има за тест драйв Супърб 3.6 4х4 DSG със скромните 260 кончета под капака smile168 - таквоз животно досега не бях яздил и преживяването няма аналог!!! Двигателя просто живее, за да задоволи кефа на десния крак, за сметка на това го прави с един приятно Need For Speed звук на V6 \:D/ ! DSG-то ми обърна абсолютно всякакви мнения по въпроса дали има хубав автоматик - просто тая скоростна кутия се държи все едно е вариатор - ако не следиш оборотите на двигателя НИКОГА НЯМА ДА РАЗБЕРЕШ, че скоростите се превключват - никакво забавяне, никакво придърпване - само едно непрекъснато теглене напред!!! При 3.6 двигателя е 6-степенна, а за 1.8Т e 7-степенна - явно 6-скоростната е по-здрава ли, що ли?!?

 

За 4х4-то мога само да кажа, че ако го нямаше тая кола никога не би тръгнала - предните гуми щяха да се спукат при пълна газ smile001 и да не мръдне!

 

Видях и автоматичното паркиране - тая кола наистина сама си паркира - завива си назад, вмъква се след което навърта волана обратно и намества предницата. Аз не мога да го направя с по-малко или с по-точно движение (само дето мога да я вкарам в по-малко пространство ;) ) За големите си 4.8 метра колата е учудващо маневрена и лесно може да се паркира.

 

За пространството вътре няма смисъл да говорим.

 

А Скаута - ами какво да ви кажа - не съм стигнал 30 години, но тая кола ме връща години назад, някъде около 9-10ти клас когато Colin McRae и Need for speed бяха преобладаващите игри ;) - колата има много стегната возия, въпреки, че е по-висока (усеща се от шофьорското място, че е 4х4 ;) ) няма грам накланяне и сякаш умира да сменя динамично посоките по време на движение (със сигурност тия 17" джанти помагат ;) ) - с тази кола не на Витоша, не на Пампорово, ами на рали бих отишъл! Волана е адски лек - който е карал новите Октавии знае за какво говоря, защото електро-механичното подпомагане на волана е голяма работа! За сметка на това е много директен и ми придава едно спортно усещане. Видях я и как се държи извън пътя - вярно кал нямаше, но намерихме една попресечена поляна и пробвахме този Haldex колко работа върши - ами много! При диагонално увисване, вярно не увисна реално нито една гума smile009 , но колата потегли все едно е на асфалт. Същото се получаваше и когато я вкарахме в пясъка - въобще не мога да усетя кога се задейства Haldexa, но за сметка на това усещам как колата нито губи сцепление, нито има намерение да те изненада като тръгне в произволна посока. При по-бойно боравене с газта в завой се държи както един AWD автомобил - задницата също занася, но доста предвидимо. Наистина става дума за Scout Experience!

 

Абе страхотия, толкова положителни авто-емоции не съм имал... никога ;) Определено предлагам на Юли да сложи в ранговете на потребилите "И следващата ми кола ще е Шкода" (не че при мен вече не се случи де ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, заплюл съм си Scout-a за следваща кола smile113 .

 

И аз, и аз! С 1.8 TFSI! \:D/

 

Иначе за Супърба - откакто уважаемия г-н Бошнаков ми каза, че на S държал 200 на 4-та.... вече нямах съмнения какво може и какво не.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, заплюл съм си Scout-a за следваща кола smile113 .

 

И аз, и аз! С 1.8 TFSI! \:D/

 

Аз съм мераклия за дизелче, ама нека първо тунерите хубаво да оттренират махането на DPF-a :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, Скаута беше Дизел, такъв и искам... 1.8Т е много хубав мотор, който със сигурност тегли супер (още не съм го пробвал, но ми давате идея ;) ), но после и доста тегли на бензиностанцията ;) Освен това дизелите не предразполагат към прекалено спортно каране пък това ще е семейна кола. Освен това 140кс от 2.0 TDI се постигат с по-голям компресор, който е и по-инертен и има по-голямо забавяне в реакцията на двигателя в сравнение с 100-те кончета на AXR-а на моята скромна кола ;) Иска по-високи обороти да върви, ако се остави по инерция се замисля една идея повече отколкото AXR като стъпиш на ламарината, въпреки че после си връща ;) - просто имах възможността да слеза от едната кола и директно да се кача на другата за сравнение.

 

Комплекса двигател, задвижване, окачване, клиренс и външен вид на Скаута е просто супер! Реакцията му на асфалт е по-добра отколкото очаквах и многораменното окачване отзад прави голяма разлика в поведението на колата в сравнение с Октавия Тур. Нископрофилните гуми също имат своето значение, но съм карал и обикновена Октавия II и впечатленията ми са същите - с голямо желание сменя посоката и много слуша в завоите. Дори и само с предно предаване. Мястото за пътниците отзад е чувствително по-голямо отколкото на Тур и въпреки, че ми се струва страничните стъкла са по-малки видимостта на пътниците не е пострадала.

 

Дай Боже за Нова година да си подаря една такава ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дааа, заплюл съм си Scout-a за следваща кола smile113 .

 

И аз, и аз! С 1.8 TFSI! \:D/

 

Иначе за Супърба - откакто уважаемия г-н Бошнаков ми каза, че на S държал 200 на 4-та.... вече нямах съмнения какво може и какво не.

 

Може много - предната седмица пробвах на магистралата .... на S наистина държи доста високи обороти - само че при мен беше около 180 км/ч на 4-та...веднага като включих на D - си мина на 6-та. Културно си стигна до 235 км/ч - и се включи ограничителя...по каталог пише че максималната скорост е 222 км/ч а аз я засякох и с GPS - така че....наистина може много. И най интересното е че доста културно набира и стига до 235 км/ч. Става дума за 2.0 TDI - CR - DSG...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.