Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Бучене и много силен шум при 140 км/час.


35mm

Recommended Posts

Вчера вечерта ми се наложи да пътувам до Казанлък по магистралата до Стара загора. Много закъснявах.

Полицаи не полицаи - вдигам аз 140 км/час по магистралата и двигателя почна много силно да бучи - чува се много мощен рев. Позагледах се в скороста по GPS-a - ТОВА ГО ПРАВИ САМО ОТ 140 КМ/ЧАС ДО 144 КМ/ЧАС. После вече на 145 км/час утихва бученето, а на 146 км/час вече се чува само нормално работещ бензинов двигател работещ с 146 км/час.

Даже колкото повече вдигах( до 185 км/час), толкова по-тихо и гладко (сравнено с 140 до 144 км/час) работеше двигателя.

 

Какво може да е според вас? Съединителя хваща вече доста високо и знам че ми е за смяна, но едва ли е от това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Шума идва от под капака на двигателя - точно пред мен зад таблото в коритото на двигателя.

Шума, освен че бучи, съдържа и звуци на нещо като триене на метална част в друга метална част.

 

Аз си мисля или ремък и някоя ролка на ремък, или тампон на двигателя, или нещо много лошо - метална част като бутало, колянов вал, клапан, или валове в главата се трият не както трябва.

 

Цялото това бучене и шум ми се струват като от триещи се метални части.

 

Да ,ама не. Както се казваше в едно предване. Защото защо тогава на по-восока скорост двигателя става по-тих и по-гладко работи.

 

Става нещо само в този диапазон от обороти когато колата се движи с 140 до 144 км/час.

 

 

Маслото (5-40) и филтрите(всичките даже и горивния) са сменени преди 1950 км в Еуратек.

 

Ангреажния ремък и водната помпа обаче са на 46000 км. Понеже ми казаха да ги сменя на 50000. Да не би да е нещо от ремъка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобно явление на бензинов VW 1,6 . При мен се получаваше между 120-130 км/h. Задния тампон на двигателя се беше сплескал . На тази скорост не можеше да се трае .

Погледни тампоните !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Да, има го същия шум и при празен ход. Снощи се престраших и изключих от скорост с 110км/час и продължих по инерция, натиснах газта докато не стггнат оборотите до към 6000.

Веднага след 4000 оборота го се усилва шума, и към 5000-6000 е ПО-ТИХ двигателя отколкото на около 4000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Благодаря за отговорите.

Днес сутринта я оставих в Еуратек (за редица други неща да и проверят) и казаха че шума според тях е от ауспуха.

Утре ще си я взема (надявам се до утре да е готова) и ще пиша каква е била причината за шума след като официално ми я кажат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В ЕТ вчера ми казаха че няма такъв шум. ???

Иначе в момента на приемане имаха съмнения в ауспуха. После мислеха че е от недобре затегнат щит под двигателя.

:(:(:(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз някакъв опит: при моята (1.6 i - AKL - 74 kW) имаше ТОЧНО СЪЩОТО НЕЩО!!! На пета предавка - със скорост 140 - 160 км./ч. ТОЧНО на 150 км./ч. се появяваше бучене като че ли нещо метално изпада в резонанс с мотора. Да допълня 150 км./ч. са ТОЧНО 4500 об./мин. на пета предавка. На място го имаше същото бучене. Просто 4500 об.... :smt019 Реших, че са омекнали тампони на мотора (или обратното - одървили са се), но така или иначе карах с този неприятен шум около година.

Интересното е как се оправи:

Наскоро смених двата предни носача - заедно с прилежащите им тампони и шарнирите. Освен, че колата престана да спира "малко след спирането на гумите" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: шумът (резонансът) напълно изчезна.

Преди явлението беше точно като описваното - плавно увеличение на шума с увеличение на оборотите, рязък пик (резонанс) на 4500 об. и последващо утихване при увеличаване на оборотите.

Сега този шум изчезна (въпреки, че звучи Алогично (НОСАЧИ???)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе, Боби, ем че това да не се окаже и проблема на мойта? - viewtopic.php?f=46&t=13587 ? Щото звука си го има без значение предавка, скорост на движение и въобще - и на празен ход все си резонира? Че не съм бензин - не съм, ама какво от това?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги, проблема се оправи значително след като демонтираха и монтираха отново металния щит под двигателя. Оказа се че е леко изкривен и му падат често гумените тампончета които се слагат между него и лапите които го държат. В Еуратек сложиха нови тампони и го затегнаха наново.

Сега има съвсем леко долавяне на това 'бучене' на тези обороти но е значително по-тихо и е едва се долавя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.