Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Познаване на двигателя


drank

Recommended Posts

Здравейте,

 

Аз съм съвсем нов и пиша за първи път. С голям интерес следя форума и съм възхитен от многото полезна информация и от духа на общуването тук. В очакване съм на моята Octavia и всеки ден чета форума и се изпълвам с кеф и така очакването някак си е по-леко :)

 

Днес като си пътувах из града и с удоволствие разглеждах преминаващите Octavia-и в главата ми се зароди въпроса - възможно ли е да се разбере какъв е двигателя под капака само по външния вид на Octavia, в смисъл дали е 1.9 или 2.0? Ясно ми е че, дизела се познава по кюнците, но дали е възможно да се определи мощността на колата като я гледаш отвън (естествено, ако не е написано отзад) ;) или по интериора?

 

Благодаря ви че сте създали такъв готин форум. С удоволствие ще продължавам да го чета

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При предишното поколение 1.9 SDI/TDI май имаше нещо такова :roll: :

SDI - 64/68 к.с.

TDI - 90 к.с.

TDI - 110 к.с.

TDI - 131 к.с.

TDI - 150 к.с.

 

Не знам как стои въпроса с червените букви при последните TDI-та, но и там има такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Хе-хе-хе... Не, че моята кобилка е от най-расовите, ама ще ти дам съвет - не се пробвай да разбереш за мощността на колата по табелката отзад. Туй нещо от подписа ми носи гордо табелката 1.6 i, но не ти препоръчвам на старт по светофарите да му се доверяваш... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми аз по скоро се чудех как да различа 1.9 TDI от 2.0 TDI, ако няма никакъв надпис, ама явно това може да се определи само като надникнеш под капака на красавицата smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При предишното поколение 1.9 SDI/TDI май имаше нещо такова :roll: :

SDI - 64/68 к.с.

TDI - 90 к.с.

TDI - 110 к.с.

TDI - 131 к.с.

TDI - 150 к.с.

 

Не знам как стои въпроса с червените букви при последните TDI-та, но и там има такива.

не е точно така след 110-ките

разбъркаха ги червените и-та.Има с две червени помпа дюза 101 коня примерно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми аз по скоро се чудех как да различа 1.9 TDI от 2.0 TDI, ако няма никакъв надпис, ама явно това може да се определи само като надникнеш под капака на красавицата smile169

20 и с едно червено и,а 1.9 всички букви са черни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма надписи се познава по следния начин:

 

застава се зад колата в района на ауспуха и се измерва диаметъра на отворите. По-големия мотор е с по-големи бурии. Ако нямаме шублер или рулетка и ако двигателя е запален може да се познае и по мириса : 1,9 TDI мирише на розова вода ( при загрят мотор ) , а 2,0 TDI има леко горчив оттенък . Също така може да се познае и по звука на мотора , но там трябва да имаш верен слух ...тънка работа ... smile159

 

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма надписи се познава по следния начин:

 

застава се зад колата в района на ауспуха и се измерва диаметъра на отворите. По-големия мотор е с по-големи бурии. Ако нямаме шублер или рулетка и ако двигателя е запален може да се познае и по мириса : 1,9 TDI мирише на розова вода ( при загрят мотор ) , а 2,0 TDI има леко горчив оттенък . Също така може да се познае и по звука на мотора , но там трябва да имаш верен слух ...тънка работа ... smile159

 

Поздрави !

Това сериозно ли е за диаметъра и миризмата? Че като ви знам какви сте майтапчии във форума, аз какъвто съм лаик, веднага ще ме вземете на подбив smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само за диаметъра на тръбите е вярно :)1см. в диам.

Мерси, щото вече си се представих как заемам поза партер и със замечтано изражение на лицето вдъхвам дълбоко от "розовия аромат" на някоя Octavia smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш съмнения, че червеното I е лъжовно :^o , заемаш стойка партер до задна лява врата, ако двигателя е 2.0 TDI отдолу под колата има междинно гърне, което липсва на 1.9 TDI.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма надписи се познава по следния начин:

 

застава се зад колата в района на ауспуха и се измерва диаметъра на отворите. По-големия мотор е с по-големи бурии. Ако нямаме шублер или рулетка и ако двигателя е запален може да се познае и по мириса : 1,9 TDI мирише на розова вода ( при загрят мотор ) , а 2,0 TDI има леко горчив оттенък . Също така може да се познае и по звука на мотора , но там трябва да имаш верен слух ...тънка работа ... smile159

 

Поздрави !

Розова вода!!! :lol: Димончо да не я караш твойта с розово масло?!!! :-k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...
дали е възможно да се определи мощността на колата като я гледаш отвън

 

Има 2-3 неща, които могат да те насочат:

- Спирачките - барабани отзад обикновенно означава мощност до около 100 коня, дискове отзад - повече. Големи дискове отзад и отпред - доста повече :)

- Кюнците - повечко на брой и с по-голям диаметър -> повечко коне.

- Джанти и гуми (ако са оригинални) - по-големи като цолаж и ширина -> повечко коне.

 

Разбира се - тези белези са доста относителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно - белезите са МНОООООГО относителни - моята няма никакво TDI отзад, защото пише ТУР. И е с дискови спирачки отзад - защото има ASR!

 

Виждал съм валяци-баници като джанти на 1.4 бензин двигател (ама не TSI ;)), както и огромна двойна тръба на подобен двигател. Винаги с едно наум гледай нещата, но не вярвай докато не вдигнат капака ;) - за справка обърни се към Боби Доктора - отзад пише 1.6, щото нямало 1.4 в Еуратек, иначе под капака е 1.8 TSI 160 кончета ;) - точно за бягане със "знаещите" по светофарите. И не мисля, че той е единствения... Още повече, че за следващата кола смятам да се възползвам от екстрата "Без означение на двигателя".

 

Т.е. принципно насоките на колегата са правилни, но на практика могат целенасочено да са имитирани - за по-голям ефект, за гъзария, защото "тва имаше" и т.н.

 

EDIT: Димон, може и да греша за Боби, защото си спомням как разказваше, че бил питал в Еуратек и му казали че няма. Може да е ставало дума за Октавия 1, защото той нали има и двете... Пък и като се замисля наистина не се сещам да съм виждал Октавия 2 с цифрово означение на двигателя... така че се съгласявам без бой.

 

EDIT: Димон, Боби ИМА на задния капак надпис "1.6i" - сигурно е единствената двойка с такъв, но го има ;) - Събора показа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към Dereal :

 

Аз пък на Октавия 2 не съм виждал цифрени обозначения :..."""... за справка обърни се към Боби Доктора - отзад пише 1.6, щото нямало 1.4 в Еуратек..."""- както пишеш в поста си . Явно си се объркал.

 

Пише си само TDI , MPI , FSI, TSI ....чат-пат с червен цвят !!!...- щото в Чехия не обичат много червеното и нямат много от него... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...- щото в Чехия не обичат много червеното и нямат много от него... smile159

 

Ей сега разбрах що я чакАх мойта 3 месеца smile061

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.