Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Разход на масло - O2 1.9TDI


izov

Recommended Posts

Здравейте,

 

смятате ли, че е нормално за около 18000 км. 1.9TDI да глътне близо 1 л. масло? Знам какво пише в книжката, но исках да чуя какъв е вашият опит с този двигател.

 

Благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той, най-вероятно, е с Long life - като мен и не се сменя на 15000, а според компа. Иначе е напълно реално да глътне 1 литър (и мойта го направи) smile113 smile159 . Не се притеснявай - това си ни е болка на всички. Само гледай да си го следиш и доливай не по-гъсто от 5W 40.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм Long life по книжка , ама нищо не ми попречи да си го сменя на 10 000 . Не му вярвам на longlife-а аз ...То беше станало като грес и ако трябваше да чакам да ми каже компа още 10-15 хил... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хихихи! Минал си се! Нали тва му е идеята - да се сменя по-рядко и да не те натоварва. Пък ако ще и на цимент да стане, колата е в гаранция. Когато свърши гаранцията, продаваш! Тва не е 105 или 120, или 1000 МВ да си я пазиш за поколенията. Новите автомобили вече са по-скоро консуматив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хихихи! Минал си се! Нали тва му е идеята - да се сменя по-рядко и да не те натоварва. Пък ако ще и на цимент да стане, колата е в гаранция. Когато свърши гаранцията, продаваш! Тва не е 105 или 120, или 1000 МВ да си я пазиш за поколенията. Новите автомобили вече са по-скоро консуматив.

 

А нима парите не са консуматив ?! Нима 150 кинта за смяна на масло ще те съборят !? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longlife, а? Според комп-а :smt032 Немам глава на раменете, а комп-а ще ми каже, какво да правя... И един приятел така казваше: "Щеката е суха, ма комп-а казва, че е ОК! На кого да вярвам?" Карайте колите, па ако ще, нека цимент да стане - нали е в гаранция! Хахахахаха - нема такова изказване =D> Поклон!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хихихи! Минал си се! Нали тва му е идеята - да се сменя по-рядко и да не те натоварва. Пък ако ще и на цимент да стане, колата е в гаранция. Когато свърши гаранцията, продаваш! Тва не е 105 или 120, или 1000 МВ да си я пазиш за поколенията. Новите автомобили вече са по-скоро консуматив.

smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

смятате ли, че е нормално за около 18000 км. 1.9TDI да глътне близо 1 л. масло? Знам какво пише в книжката, но исках да чуя какъв е вашият опит с този двигател.

 

Благодаря!

 

на един приятел с октавия 2.0tdi за около 10 000км му е изхарчила 1л. В еуратек са му казали, че е в разработка колата и е нормално. След като направел 30 000 щяла да спре да харчи или поне ще е по-малко. Дано!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен до първата смяна лапна около 0.5л.

След това не го е пипала.

 

P.S.Повече вярвам на щеката ,отколкото на компа. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longlife, а? Според комп-а :smt032 Немам глава на раменете, а комп-а ще ми каже, какво да правя... И един приятел така казваше: "Щеката е суха, ма комп-а казва, че е ОК! На кого да вярвам?" Карайте колите, па ако ще, нека цимент да стане - нали е в гаранция! Хахахахаха - нема такова изказване =D> Поклон!

Добре, пич! Защо е сложен тогава тоя комп и защо е сложено такова масло? За да може ние "умните" българи да си кажем - ](*,) "ето още една глобална конспирация; всички са срещу нас и искат да ни ..... в .......!"

Иначе, естествено, че няма да го оставя да стане на цимент и естествено, че не разчитам на гаранцията само! Вниквай малко по-дълбоко от повърхностната ми ирония! ПИЧ!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята на около 13 000км беше паднало на щеката точно до минимума, долях 500мл (не ми е светвала ламБата за ниво)

На един приятел (същата кола купена по същото време) на около 10 000км му светна ламБата за нивото при все, че на щеката беше до средата - доляхме 250 мл и ламбата угасна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мненията - както виждам са доста разнородни.

 

Интересно защо автомобили с еднакви двигатели имат такива разлики - например втората ми Октавия е на 12000 км и досега съм и доливал веднъж около 300-400 грама, а другата, която е на 18000 вече почти литър...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Longlife, а? Според комп-а :smt032 Немам глава на раменете, а комп-а ще ми каже, какво да правя... И един приятел така казваше: "Щеката е суха, ма комп-а казва, че е ОК! На кого да вярвам?" Карайте колите, па ако ще, нека цимент да стане - нали е в гаранция! Хахахахаха - нема такова изказване =D> Поклон!

Добре, пич! Защо е сложен тогава тоя комп и защо е сложено такова масло? За да може ние "умните" българи да си кажем - ](*,) "ето още една глобална конспирация; всички са срещу нас и искат да ни ..... в .......!"

Иначе, естествено, че няма да го оставя да стане на цимент и естествено, че не разчитам на гаранцията само! Вниквай малко по-дълбоко от повърхностната ми ирония! ПИЧ!

 

Каква конспирация те развихри :) Просто предпочитам, когато тръгна за някъде - да стигна без проблем. Не смятам да се доверявам на комп-а, той да преценява мазилните, почистващите и охлаждащите качества на маслото /кой знае как го прави/. А товя комп, казал ли ти е нещо за филтриращия елемент в системата? И ако мога да питам: Казваш, че сменяш според компютъра - колко смени направи до сега? Лично аз, за първи път чувам, компютър да казва, кога да се сменя масло. Принципно, Longlife-a си има пробег, както имат и останалите масла, ма явно в Шкода са намесили магьосници и са оставили водачите в ръцете на компютърните технологий... :smt030

Относно въпроса по-горе - моята кола е на 200К и не пипа масло от смяна до смяна. Преди няколко дни с един колега от форума гледахме щеките /на които вярваме/ - ами за ~8000км. маслото не е мръднало от средата! А 2/3 от тези километри са изминати при около 3000/3200+ оборота. Как така, новите Шкоди горят цял литър и го имате за нормално...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горят, Велко..горят! 1.9TDI не мърдаше от смяна до смяна...Обаче 2.0TDI кара ли се към 4000 оборота пийва доволно количество масълце.

Не случайно в книжката пише до половин литър на 1000км в зависимост от стила на каране ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, 2.0 ТДИ си похапва повечко масълце, ама съм чувал, а и карам, 1,9 ТДИ пак да си хапва. Може би не яде масло при по-ниски обороти и жалене.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, 2.0 ТДИ си похапва повечко масълце,
[-X

Мойта не гори :!: Карам с Мотул и го сменям на 7500.Грам не пипа :!: :!: :!: :!:

ти карай по 30000 с 1 масло....ще гори не ами...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стия уе как на 7500 ще сменя масло? Тва да не е мандра за газиран цвик! :smt030 Наистина много я глезиш колега, ама ти си знаеш!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стия уе как на 7500 ще сменя масло? Тва да не е мандра за газиран цвик! :smt030 Наистина много я глезиш колега, ама ти си знаеш!

Е,тя събира 3.5л.и 1 маслен ф.елементче.Не давам по 250 лв за смяна на масло.... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта не гори :!: Карам с Мотул и го сменям на 7500.Грам не пипа :!: :!: :!: :!:ти карай по 30000 с 1 масло....ще гори не ами...

:smt017 Не съм имал кола, на която да съм сменял маслото на повече от 9000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017 И ти си от хората дето не си мразят колите ;) Естествено ,че няма да я карам вечно,но нека и човека който я купи след мен,да и се радва и да не му създава проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И не само това бат Сами. Вчера например говорих с един комшия - дългогодишен автомонтьор, който ми разказа някои истории и легенди за маслата. Та имало било такова масло, което се сменя на 30к км, но преди това на 15к сменяш задължително маслен филтър. Но било толкова тънко, че нямало начин кола да не го харчи. Освен това ми каза още, че това масло не било препоръчително за по-високо оборотни двигатели, по причина че му се развалят свойствата от много високото налягане на маслената помпа. По тази причина ставало още по-тънко (почти като вода) и вече не смазвало а само си търсело пролука да избяга на някъде. Не знам, може и да не е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
Хихихи! Минал си се! Нали тва му е идеята - да се сменя по-рядко и да не те натоварва. Пък ако ще и на цимент да стане, колата е в гаранция. Когато свърши гаранцията, продаваш! Тва не е 105 или 120, или 1000 МВ да си я пазиш за поколенията. Новите автомобили вече са по-скоро консуматив.

 

 

колега.........аз бях отворил тема........ какво правиме след като мине гаранцията, но не получих конкретен отговор :roll:

аз имам 5 годишен лизинг. колата в момента е на 1 година и 5 месеца....... май е най-добре да я върна края на годината :-k винаги има добри промоции........ дай моля те мнение smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.