Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Снимки на КЛУБНИТЕ Шкоди


Recommended Posts

За пръв път чувам за това..."правило". Не помня да съм имал проблем с предно разположения двигател и предното предаване за ~30 години шофиране :)

Паркирането в преспата не е от значение. Евентуално, наклона може да повлияе.

Ако имам време, през седмицата ще се кача до Алеко и ще видя как са преспите. Имало доволно сняг :)

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Фелата драпаше добре в преспите само на предно... ама зимните гуми бяха точно както си трябва тесни и много високи - Lassa, нещо от сорта на 165/80/13.

Anyway, предното по принцип не ми е стихията, затова отново се върнах на задно с възможност за включване и на 4х4 - там вече гаранция закъсване няма! ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Krankenstein написа:

..затова отново се върнах на задно с възможност за включване и на 4х4 - там вече гаранция закъсване няма! ;) 

Мите, познавам доволно много хора с 4x4, включително такива със сериозни машини, които си мислят същото като теб. Докато не дойде момента да идва трактор на помощ :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много разводнихме тема, ама и аз да споделя. 

Заден двигател и задно предаване е почти 4х4, но не съвсем. Катери брутално - лично съм го пробвал... Нооооо... слизането е драма. Натискаш спирачката и тежката задница прави опит да те изпревари. Уви, лично проверявано нееднократно. 

Предно предаване и преден двигател - случва се това:
g1sdfsdfs4141376759130414751.jpg

т.е. предните колела "олекват" в следствие на което и сцеплението им. Обръщайки на заден, реално колата става със задно предаване и задно разположен двигател и катеренето става далеч по-лесно. Но пък на спускане няма проблема на задното със заден двигател.

Задно предаване с предно разположен двигател ... УжасТ! Джимнито ми е така, когато не съм пуснал 4х4-то. Отзад тежест няма, съответно няма сцепление. Мята задницата без да катери. Поне на спускане не се опитва да се завърти.

4х4 - най-доброто. Но, както Юли е отбелязъл, не е панацея. Най-големия проблем е, когато стигнеш до мястото с леда и/или достатъчно дълбокия сняг, а още по-зле - киша, и спреш... Тогава колата тръгва назад, предните спирачки са в пъти по-силни и ... блокират предните колела с което колата става неуправляема и се сурка надолу в случайно избрана посока... докато се окопае. Следват лопатки, чистене на снега под колата, докато пак стъпи на колелата, разчистване отпред и отзад за да може да тръгне и много споменавания на майката :) 

Друго нещо, което е добре да се знае за 4х4 е поведението му в завой. При влизане в завоя се държи като задно - тежка предница (от спирането), лека задница и презавиване. При излизането от завоя, т.е. при подаване на газ, олеква предницата, натоварва се задницата и презавиването преминава в недозавиване.  Т.е. караш кола, която се държи различно в рамките на един завой, което не спомага за лесното управление на такъв автомобил ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 18.02.2023 г. at 15:40, Атанас написа:

В стил Октавия 2 ?

IMG_20230218_153913.jpg

Бате , в Пловдив , много жега бе ?!? :) Снимката е много яка и много на място. Моята като стане на 22 222км , ако е 22градуса, ще си ударя феса в земята! :)

Редактирано от PIIIcoppermine
  • Благодаря 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 6 часа, PIIIcoppermine написа:

Бате , в Пловдив , много жега бе ?!? :) Снимката е много яка и много на място. Моята като стане на 22 222км , ако е 22градуса, ще си ударя феса в земята! :)

Исках да направя дневния на 222,2 ама се отплеснах и ги разминах с 3 километра, иначе да, в Пловдив в събота беше адска жега ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

една клубна шкода на преден план, и половин клубна шкода на заден :D:D:D

332159269_723932992724216_6074240394877449137_n.jpg

  • Благодаря 2
  • Одобрявам 11
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркирах "благодаря", защото не одобрявам "половин-ата  клубна Шкода" да е наполовина, все още. :)

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 40 минути, joro-120L написа:

Маркирах "благодаря", защото не одобрявам "половин-ата  клубна Шкода" да е наполовина, все още. :)

 

има светлина в тунела, утре ще те информирам ?

  • Одобрявам 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От хижа Кумата… имах възможността да тествам на лед 4х4то… без ESC full off е страшен майтап! Връща газта и няма отлепяне по големия леден баир! Хубаво, че го кодирахме! А е с гуми от този сезон на малко над 1000км… 

CE2DADB2-BC61-447D-A016-0227CB75BA36.jpeg

  • Одобрявам 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 16.02.2023 г. at 13:16, PRR написа:

Много разводнихме тема, ама и аз да споделя. 

Заден двигател и задно предаване е почти 4х4, но не съвсем. Катери брутално - лично съм го пробвал... Нооооо... слизането е драма. Натискаш спирачката и тежката задница прави опит да те изпревари. Уви, лично проверявано нееднократно. 

Предно предаване и преден двигател - случва се това:
g1sdfsdfs4141376759130414751.jpg

т.е. предните колела "олекват" в следствие на което и сцеплението им. Обръщайки на заден, реално колата става със задно предаване и задно разположен двигател и катеренето става далеч по-лесно. Но пък на спускане няма проблема на задното със заден двигател.

Задно предаване с предно разположен двигател ... УжасТ! Джимнито ми е така, когато не съм пуснал 4х4-то. Отзад тежест няма, съответно няма сцепление. Мята задницата без да катери. Поне на спускане не се опитва да се завърти.

4х4 - най-доброто. Но, както Юли е отбелязъл, не е панацея. Най-големия проблем е, когато стигнеш до мястото с леда и/или достатъчно дълбокия сняг, а още по-зле - киша, и спреш... Тогава колата тръгва назад, предните спирачки са в пъти по-силни и ... блокират предните колела с което колата става неуправляема и се сурка надолу в случайно избрана посока... докато се окопае. Следват лопатки, чистене на снега под колата, докато пак стъпи на колелата, разчистване отпред и отзад за да може да тръгне и много споменавания на майката :) 

Друго нещо, което е добре да се знае за 4х4 е поведението му в завой. При влизане в завоя се държи като задно - тежка предница (от спирането), лека задница и презавиване. При излизането от завоя, т.е. при подаване на газ, олеква предницата, натоварва се задницата и презавиването преминава в недозавиване.  Т.е. караш кола, която се държи различно в рамките на един завой, което не спомага за лесното управление на такъв автомобил ;)

Много добре обяснено, ето едно клипче за МБ Г63 с повече детайли… 

Относно поведението на 4х4 в завои, така е, но затова се влиза на средни обороти поне и с отнемане до средата и подаване до край на газта се оправя това прехвърляне на страничното дърпане от предница към задница и ако го усещаш, просто цялата кола се занася в обратна на завоя посока странично, рязко се чуква волана в обратна посока и с газ до долу се хваща желаната посока на движение! Примерно кола на предно ще загуби много скорост, не е за такива скорости в завои, кола на задно ще поднесе доста по-дълго и ще се дрифти докато се изправи в желаната посока на движение! По правилно от 4х4 няма, според мен (изключвам със средно и задно разположение на мотора и на задно предаване със шпер, супер спортни коли)!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • 5 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...
  • 2 седмици по-късно...
  • 2 седмици по-късно...

Саше, или си объркал снимката, или хапчетата... опс, пиенето. Май и двете :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, PRR написа:

Саше, или си объркал снимката, или хапчетата... опс, пиенето. Май и двете :D 

Не можах да я хвана нагоре по завойте на 13 000. При Параклиса в Железница , беше на 13 006 ...

  • Объркан съм 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.