Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Термометърът лъже!


Тодор Попов

Recommended Posts

Здравейте! Имам следния проблем: При нормално загрял двигател и изключени фарове стрелката на термометъра си показва нормалните 80 градуса. Но когато включа фаровете (без значение дали са габарити или къси) стрелката се отклонява и отива към 100 градуса. Когато го видях това за първи път, ми изкочи акъла. Но когато разбрах, че двигателя не е прегрял се поуспокоих. Та знае ли някой, откъде може да идва този шокиращ проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Имам следния проблем: При нормално загрял двигател и изключени фарове стрелката на термометъра си показва нормалните 80 градуса. Но когато включа фаровете (без значение дали са габарити или къси) стрелката се отклонява и отива към 100 градуса. Когато го видях това за първи път, ми изкочи акъла. Но когато разбрах, че двигателя не е прегрял се поуспокоих. Та знае ли някой, откъде може да идва този шокиращ проблем?

 

 

При мене се получава същото, само че стрелката се отклонява някъде около 10-тина градуса не повече :) Като пусна авариините стрелката почва да играе като махало на часовник :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колеги!И аз имах същия проблем и мислех,че няма добра маса,но се оказа друго-масата на уреда минава през масите на всички крушки за осветление на таблото,което означава че при загасени фарове имаме "идеална маса",а когато ги вклучим,по масата зе захранват 4 крушки,т.е. през нея минава ток около 1А!По този начин се получава известен пад на напрежение върху проводниците на масата,някаде от порядъка на 0.5-1волт,което се явява едно ''противонапрежение" на това в уреда и затруднява оттичането на тока през тази вече ''несъвсем маса'',което увеличава тока през контролния извод и датчика,което е равносилно на това датчика да намали своето съпротивление!Тоест,все едно че температурата на двг е по-висока!Като краен резултат се получава отклонение на стрелката с около 10 градуса!

 

Това явление може да се избегне,като се монтира единствена маса за уреда,отделена от другите!

Дано съм бил полезен с написаното!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия краен ефект се получава и при недобра връзка с маса между двигателя и купето. Тоест дали масата ще е повдигната при уреда или при датчика е едно и също. Обикновено прокарването на допълниетлен дебел проводник /над 6мм2/ между минус на акумулатора и примерно горната шпилка на стартера води не само до намаляване на този ефект с играене на темп на уредчето, но и до по-доборо въртене на стартера.

 

Според мен кабелите при таблото са достатъчно добре оразмерени и по-скоро там проблема може да е от лош контакт към купето или при клемите на уреда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същия краен ефект се получава и при недобра връзка с маса между двигателя и купето. Тоест дали масата ще е повдигната при уреда или при датчика е едно и също. Обикновено прокарването на допълниетлен дебел проводник /над 6мм2/ между минус на акумулатора и примерно горната шпилка на стартера води не само до намаляване на този ефект с играене на темп на уредчето, но и до по-доборо въртене на стартера.

 

Според мен кабелите при таблото са достатъчно добре оразмерени и по-скоро там проблема може да е от лош контакт към купето или при клемите на уреда.

Точно така се отстранява този проблем+зачистване и пръскане с контактен спреи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.