Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотиите на една 120ка


maxrpm

Recommended Posts

...ама 120-ката като цяло няма грам спорт в нея бре.

 

Има, има, стига да знаеш къде да го търсиш :-)

 

За времето си е била лека, сравнително бърза, скоклива колица...А за източния блок си е баш добре - в мускала ли има повече спорт или в двата тона на Волга-та? smile159

 

А иначе мисля, че за всяка кола, с течение на времето, шофьора трябва да си изгради вътрешно чувство за това колко ще издържи дадена част. Т.е не е нужно да се счупи нещо, за да се усетиш, че го ползваш на ръба на възможностите му и ако го напънеш още малко ще се счупи...

 

P.S.

 

Макс, радвам ,се че си в по-добро настроение :-) И сега за да го направя още по-добро ще ти кажа, че намерих две полуоски в мазето на Mecho_gruh - изглеждат НЕслагани, но не знам къси ли са, дълги ли са. Ако кажеш как да ги измерим...ще се уредиш с полуоска! smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 155
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    44

  • joro-120L

    20

  • RETURN

    11

  • bega4kata

    10

Най-много писали в темата

130-ката е спортна,120-ката си е била обикновенна лимузинка.!130-ката е с по яка кутия и сухи полуоски,както и с по мощен двигател,спирачките са други и т.н. да не ги изброявам разликите вие по-добре от мен ги знаете сигурно!!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

130-ката е спортна...

Сами, maxrpm те е зарибил нещо... :lol:

Ще стане спортна, само ако и се "наточи" двигателя! Ти знаеш как! ;)

...Абе ква спортна, я виж VRC ! Анастас и Мечо слагат Хондови двигатели.

Да не говорим, че автомобил с мотор зад задната ос, въобще не може да е спортен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За всеки един от нас собствения автомобил е най-хубавия автомобил. Саше, ти знаеш много неща, но ги правиш "колкото да се закрепят за още едно каране".

 

От там идват и повечето от проблемите ти - колата не е виновна. Ако влагаш малко повече старание и не тормозиш звята - ще започне да мърка като котенце.

 

Хайде, залавяй се по-сериозно, че Джо много ни дръпна вече. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим, че автомобил с мотор зад задната ос, въобще не може да е спортен.

Тук май забравяш някои фактори - за Шкода 130РС и ЛР просто е излишно да споменавам, но има и други дори още по-успешни задномоторни бегачки като Порше 911 /дух на умряла Шкода според Макс, но все пак се води спортен при това с доста победи :) /, Порше 356, Рено Алпин, Рено 8 Гордини, НСУ ТТ, Симка 1000 Рали, Фиат Абарт 1000ТСР, Татра Т600...

 

Саше, ти знаеш много неща, но ги правиш "колкото да се закрепят за още едно каране".

 

Според мен не е правилно това заключение, просто Сашо в момента се учи на занаят върху своите / и не само :) / шкоди, а само с четене и без достатъчно натрупан опит нещата не винаги могат да се получат от първия път. За карането обаче си права - от собстен опит установих, че нормалната /не специално подготвена за спорт/ задномоторна шкода не е достатъчно дуракоустойчива и не позволява безнаказано волни рейсинг изпълнеия и ръчки, каквито са възможни примерно с някоя нормална жигулка без особени последствия върху нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си, че има такива състезателни коли и са печелили ралита/горе долу с теб сме набори ;) / Само не знам по колко пъти. Даже преди години Ил. Чубриков с Рено Гордини/мисля/ спечели рали "Хеброс".

Казах си мнението по принцип. Далеч съм от мисълта, че специалните задни мотори не са вървежни. А дали този тип автомобили са удачни, това е друг въпрос. Те са по- трудни за управление и по- непослушни на пътя. Е, навремето този недостатък се е компенсирал от по- добрия пилот или от по - добрия мотор.Такива са били годините тогава, такива са и колите.

Сега нещата изглеждат по друг начин.

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galliard33 Брат, нямам никакви пари засега, и няма да взема нищо. Скоро се надявам да започна в един магазин за плод зеленчук и едва тогава ще има някакво развитие на нещата, a aз това го открих съвсем случайно, видях че амортесъора ми е разхлабен затегнах го и заклатих колата много силно и тогава се чу чукането, но луфта понеже беше обран от барабана и не си личеше че го има, като го свалих и си викам уоу уоу :lol: с тебе със 150 съм карал...

@gogata както знаем Octavia Tour 1.9TDI е най - здравия модел от новите шкоди и най - здравия двигател също. Друг е въпроса че ПРР сменя всичко на момента, евала за което. Аз съм се замислял че ПРР ако тръгне да си продава колата и на 500 000км, пак бих я купил без притеснение.

@bega4kata Не отричам че колите на ников и анастас са бързи, даже тази на анастас ме кефи повече, защото колкото е грозна, толкова е и бърза.

Сложи на една 120 ка 105 глава, стегни болтовете и на 6-6,5кг кв см (na 7 se kysat)и 100с карбуратор, излез на магистрала и ми пиши пак какво мислиш за 120 ките :)

Относно 130 - то не е по различно - същата кутия с 3.9 диф сам сметни смешната разлика обороти - км ч спрямо 4.22 и някакъв мотор на конете на 136mpi

green witch всичко опира до пари и до качество на частите - сменял съм разпаднал се аксиален лагер на 200км

@joro 120L не знам пич, не съм ти карал колата, но направи това което писах на бегачката и ще оставиш набързо другата си евридеи кола :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@joro 120L не знам пич, не съм ти карал колата, но направи това което писах на бегачката и ще оставиш набързо другата си евридеи кола :mrgreen:

Саше, ти тест пилот на Шкода ли си? :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

евридеи кола :mrgreen:

Хахаха, къртиш миФки пич. Млад ентусиаст си и даваш живот на форума . Евала. Напомняш ми на един герой от "Изкуплението Шоушенк". :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bega4kata Не отричам че колите на ников и анастас са бързи, даже тази на анастас ме кефи повече, защото колкото е грозна, толкова е и бърза.

Сложи на една 120 ка 105 глава, стегни болтовете и на 6-6,5кг кв см (na 7 se kysat)и 100с карбуратор, излез на магистрала и ми пиши пак какво мислиш за 120 ките :)

 

Определено мога да кажа,че в сравнение с ерковото двг е като от фабията да се кача на трабант. Само с това дето си посочил нище не става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ефекта си го харесвам и го смятам за положителен и достатъчен. Не мога да искам чудеса от този мотор, ако искам да не го докосвам, а той да работи безпроблемно, а и ако стане още по - бърза аз ще се пребия някъде с нея. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложи на една 120 ка 105 глава, стегни болтовете и на 6-6,5кг кв см (na 7 se kysat)и 100с карбуратор, излез на магистрала и ми пиши пак какво мислиш за 120 ките :)

 

 

На 7 се късат старите 25-годишни, претягани вече 4-ти път. 6 кг са малко! Ти слушай оная стара книга и ще сменяш гарнитурки редовно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...На 7 се късат старите 25-годишни, претягани вече 4-ти път. 6 кг са малко! Ти слушай оная стара книга и ще сменяш гарнитурки редовно...

:smt017

 

9кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга са 5.5, а аз реших, че трябва да са 6 - 6.5.Но на 9 ще се скъса резбата в блока.А и вече 2 години нямам проблеми с главата. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То май аз съм тъп ама какво точно целите с това пренатягане? Само не казвайте 10-20 микрона повече смачква не гарнитурата, че това е смешно! За целта се шлайфа главата и нещата спят! Да не говорим, че главата и блока имат различно температурно разширение, и тия пренатягания не е ясно до каква екстра ще доведат.

 

Ама може и аз да не разбирам :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- добрият майстор на Шкоди в Пловдив - Иван до спортното у-ще ги стяга на 9кг.

През ръцете му са минали десетки задномоторни Шкоди/на времето/ вкл. моята, на баща ми и на брат ми.

С очите си го видях, че стяга на 9кг. И той казва, че това, което го пише в книгата не е достатъчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да стяга, аз съм правил преходни шпилки за блока и знам колко е мек и каква разправия е ;)

 

@PRR очаква се степента на сгъстяване да е по - голяма и затова се стяга да не избие гарнитурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на шлайфана глава е ясно. Аз останах с впечатление, че говорим (т.е. пишем) за сток smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, на шлайфана глава е ясно. Аз останах с впечатление, че говорим (т.е. пишем) за сток smile049

Аз говоря за затягане на сток глава. smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за по- голяма степен на сгъстяване или се ползва метална гарнитура или се слагат медни дифтунги на ризите + изкопан канал за гумена гарнитура на водната риза + гумен и о пръстени на маслените канали/ магистрала . с пръдня боя не се прави ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да дам някои точки за размисъл :)

 

Както казва един познат - дизелите как работят при степен на сгъстяване над 20:1 с нормални гарнитури?

 

Някой, който може, нека да сметне какво се случва с болт М10 клас 10.9 (10К) като се стегне с усилие 9кгм. Аз лично не мога, но ми е интересно да разбера, защото стандартно дават такива болтове да се затягат със 67Нм. Интересно ми е например с колко се удължава болта при 9кгм.

 

Някой замислял ли се е колко се деформира блока, когато главата е стегната с такова усилие? Какво ли се случва с основните лагери, дали изобщо са съосни?

 

И последно - Шкода 130РС наистина е с медни пръстени върху ризите, но главата се стяга с 55-60Нм на болтовете и 70-75 на шпилките (някои от болтовете са заменени със шпилки, това не са малките шпилки до свещите). Шпилките по принцип могат да носят повече и болтовете на състезателните двигатели се заменят със шпилки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мисля че на рс- ката шпилките се продават в железарията на метър .... комплект състезателни шпилки на фирма АРП (10 шпилки +10 гайки )за опела (м11 Х 1.25 / около 100 мм дълги)струват около 1000 лв.в описанието пише че се стягат по описанието на колата. якостни болтове за пети на биели на същата фирма (м 10 /40 мм) струват 180 лв за 8 броя . на болтовете не пише класт на якост (пише "arp 2000") стягането е 1. - 60 н/м 2.- охлабване на нула 3. - 60 н/м 4. пак охлабване 5. - 60 н/м.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не мисля че на рс- ката шпилките се продават в железарията на метър .... комплект състезателни шпилки на фирма АРП (10 шпилки +10 гайки )за опела (м11 Х 1.25 / около 100 мм дълги)струват около 1000 лв.в описанието пише че се стягат по описанието на колата

Т.е. на оригиналното усилие :) И на Шкода 130ЛА така пише в описанието (обаче и за нея дават медни пръстени).

 

якостни болтове за пети на биели на същата фирма (м 10 /40 мм) струват 180 лв за 8 броя . на болтовете не пише класт на якост (пише "arp 2000")

 

А на якостните болтове на главата на 120 пише 10К, т.е. 10.9 по съвременно му ;) Та затова ми е върпоса в предното мнение...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.