Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Простотиите на една 120ка


maxrpm

Recommended Posts

И аз да дам някои точки за размисъл :)

Някой, който може, нека да сметне какво се случва с болт М10 клас 10.9 (10К) като се стегне с усилие 9кгм. Аз лично не мога, но ми е интересно да разбера, защото стандартно дават такива болтове да се затягат със 67Нм. Интересно ми е например с колко се удължава болта при 9кгм.

Някой замислял ли се е колко се деформира блока, когато главата е стегната с такова усилие? Какво ли се случва с основните лагери, дали изобщо са съосни?

Главата на двигателя ми е стегната на 9кг. преди хиляди км. А какво става с болтовете, с блока и с основните лагери - не зная. Най- вероятно - нищо. Както споменах по- горе, майстора, който ги прави тези изпълнения е най - добрия в Пловдив и му имам пълно доверие.А и толкова Шкоди е направил, ако късаше болтове, щеше ли да стяга с 9кг.? - Няма логика.

Самият той има 130ка с наточен оригин.мотор - олекотен маховик и изместен вал.

 

п.п.Не ангажирам никого с това мнение! Просто го споделям, като факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 155
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • maxrpm

    44

  • joro-120L

    20

  • RETURN

    11

  • bega4kata

    10

Най-много писали в темата

Някой, който може, нека да сметне какво се случва с болт М10 клас 10.9 (10К) като се стегне с усилие 9кгм. Аз лично не мога, но ми е интересно да разбера, защото стандартно дават такива болтове да се затягат със 67Нм. Интересно ми е например с колко се удължава болта при 9кгм.

Някой замислял ли се е колко се деформира блока, когато главата е стегната с такова усилие? Какво ли се случва с основните лагери, дали изобщо са съосни?

И последно - Шкода 130РС наистина е с медни пръстени върху ризите, но главата се стяга с 55-60Нм на болтовете и 70-75 на шпилките (някои от болтовете са заменени със шпилки, това не са малките шпилки до свещите). Шпилките по принцип могат да носят повече и болтовете на състезателните двигатели се заменят със шпилки.

 

Шпилките носят повече защото при затягане не носят тросиония момент ,който е затягал глава е усещал как накрая на затягането болта се връща малко те тва при шпилката го няма затва е яката работа .Що се отнася до момента на затягане

трябва винаги да не се стига до пластична деформация (момента в който болта се разтяга и след това остава така) освен при някой двигатели (к серията на ровър )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 9 кг някъде се стяга главата на 120. Вие ако искате и на 3 я стягайте. Въобще съм далече от мисълта да споря и разсъждавам тука. Който иска на доверие да ми приеме думите. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой, който може, нека да сметне какво се случва с болт М10 клас 10.9 (10К) като се стегне с усилие 9кгм. Аз лично не мога, но ми е интересно да разбера, защото стандартно дават такива болтове да се затягат със 67Нм. Интересно ми е например с колко се удължава болта при 9кгм.

Някой замислял ли се е колко се деформира блока, когато главата е стегната с такова усилие? Какво ли се случва с основните лагери, дали изобщо са съосни?

И последно - Шкода 130РС наистина е с медни пръстени върху ризите, но главата се стяга с 55-60Нм на болтовете и 70-75 на шпилките (някои от болтовете са заменени със шпилки, това не са малките шпилки до свещите). Шпилките по принцип могат да носят повече и болтовете на състезателните двигатели се заменят със шпилки.

 

Шпилките носят повече защото при затягане не носят тросиония момент ,който е затягал глава е усещал как накрая на затягането болта се връща малко те тва при шпилката го няма затва е яката работа .Що се отнася до момента на затягане

трябва винаги да не се стига до пластична деформация (момента в който болта се разтяга и след това остава така) освен при някой двигатели (к серията на ровър[quote

...пак за хонда става въпрос май, дето имат проблем с лагера на делкотуу...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Едно време на една 120-ка сложих газова уредба,но се видях в приключение. Газта ядеше кат луда леглата на клапаните. Научил се бях в движение да ги регулирам и да правя перфектната центровка. След време махнах газовата и я дадох на едни ашлаци...сорка за офф-а ама кат чух за стягането на глава-та и не се стърпях smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време на една 120-ка сложих газова уредба,но се видях в приключение. Газта ядеше кат луда леглата на клапаните. Научил се бях в движение да ги регулирам и да правя перфектната центровка. След време махнах газовата и я дадох на едни ашлаци...сорка за офф-а ама кат чух за стягането на глава-та и не се стърпях smile048

Абе газта е за готвене ! smile027

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време на една 120-ка сложих газова уредба,но се видях в приключение. Газта ядеше кат луда леглата на клапаните. Научил се бях в движение да ги регулирам и да правя перфектната центровка. След време махнах газовата и я дадох на едни ашлаци...сорка за офф-а ама кат чух за стягането на глава-та и не се стърпях smile048

Абе газта е за готвене ! smile027

:smt017

 

много готин аватар

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едно време на една 120-ка сложих газова уредба,но се видях в приключение. Газта ядеше кат луда леглата на клапаните. Научил се бях в движение да ги регулирам и да правя перфектната центровка...
...Сменяват се леглата на клапаните с "бял" чугун и нещата заспиват.

Не ми се е налагало да правя таквиз гимнастики! smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам кво се пише из пространството и почвам даневярвам на нищо . Има хора със 120ки от 10години на газ и е нямало грижи ся ще прочете някой че нестава и ще разправя и той ... аве местя га в другия просто ми се ще всеки да се обосновава защо стига се писало еи така

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само не разбирам срещу какво точно протестираш ?

Амии.......обясни защо газта ти е "яла като луда леглата на клапаните" и защо толкоз често си ги регулирал и си правил центровка? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аве местя га в другия просто ми се ще всеки да се обосновава защо стига се писало еи така
абе ЩЕ ГО МЕСТИШ И ЗА НАПРЕД,ЩОТО ВЪВ ВСИЧКИ ФОРУМИ Е ТАКА.Има много пишман разбирачи,които изказват мнения които си мислят че са миродавни,а всъщност са единични случаи най често причинени от некомпетентност....много е гадно и объркващо това...ама така е
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само не разбирам срещу какво точно протестираш ?

Амии.......обясни защо газта ти е "яла като луда леглата на клапаните" и защо толкоз често си ги регулирал и си правил центровка? :-k

Според мен е заради сухото триене на клапана в леглото му. Бензина е течност, а пропан-битана не . Оттам произлиза проблема според мен.

За "bega4kata":

Това съм го написал от опит, а не от дебнене във форумите. Просто на времето брах много ядове с тоз проблем. Имаше един майстор "Васил от Русе" с който съм изпил повече бира в гаража му отколкото е продадена на целия sonysphere завчера ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Незнам защо винаги съм си мислел , че бензина се смесва с въздуха и влиза в мотора под формата на пари , ма щом казваш , че се лее като от тоалетно казанче няма да споря smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За проблема който описвам хората са измислили и продукт: Flashlube Valve Saver Fluid

А защо си минал 100 000 км може би се дължи на подобрена заводски или впоследствие глава/разбирай легла на клапани/.И много моля да не се дават определения като"глупости" и т.н. !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амии.......обясни защо газта ти е "яла като луда леглата на клапаните" и защо толкоз често си ги регулирал и си правил центровка? :-k

Според мен е заради сухото триене на клапана в леглото му. Бензина е течност, а пропан-битана не .

smile091

 

Не ми отговори на втория въпрос. :-k

Шкодата ми е минала 100 000км. на газ без НИКАКВИ проблеми!

За "глупостите" се извинявам, но пак чета несериозни неща - заводски подобрения и т.н.

И коя година е измислен тоз продукт Flashlube valve...? Ти знаеш ли от преди колко години се карат Шкоди на газ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само не разбирам срещу какво точно протестираш ?

Амии.......обясни защо газта ти е "яла като луда леглата на клапаните" и защо толкоз често си ги регулирал и си правил центровка? :-k

Колега, когато се износи леглото се променя хлабината между клапана и кобилицата. Това двежда до неправилно газоразпределение. Оттам е необходим нов реглаж на клапаните. Сега аз ли да залягам от смях че не знаеш тез основни неща....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато се износи леглото се променя хлабината между клапана и кобилицата.

А как се променя хлабината - увеличава ли се или намалява ... а ако клапаните са хидравлични smile021

 

П.П. Ай стига със спама , че бая работа отворихме на Жоро и Митака ... то е ясно , че ще довлечеш от 9 кладенеца вода та да заклеймиш това мръсно и смрадливо гориво , а до тогава ще плюеш гадовете дето са вдигнали отново дизела .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато се износи леглото се променя хлабината между клапана и кобилицата.

А как се променя хлабината - увеличава ли се или намалява ... а ако клапаните са хидравлични smile021

 

П.П. Ай стига със спама , че бая работа отворихме на Жоро и Митака ... то е ясно , че ще довлечеш от 9 кладенеца вода та да заклеймиш това мръсно и смрадливо гориво , а до тогава ще плюеш гадовете дето са вдигнали отново дизела .

Намалява. На 120-ката не са хидравлични.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато се износи леглото се променя хлабината между клапана и кобилицата. Това двежда до неправилно газоразпределение. Оттам е необходим нов реглаж на клапаните. Сега аз ли да залягам от смях че не знаеш тез основни неща....

Ти, откъде разбра,че не ги знам? ;) Както и да е...А за центровката да кажеш нещо? Изобщо отговаряш избирателно.

Повече няма да те питам, щото и без това не намирам отговори на повечето от въпросите, а и не вникваш в същността им.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължавайте си така по тая тема.

На никого не пречите.

Тази тема и другата за "тайния дневник..." се обособиха като подчертано спамърски.

Тях няма да пипаме.

 

Но моля спама да бъде само в тях.

Нека да поддържаме останалата част от раздела чиста и прегледна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато се износи леглото се променя хлабината между клапана и кобилицата. Това двежда до неправилно газоразпределение. Оттам е необходим нов реглаж на клапаните. Сега аз ли да залягам от смях че не знаеш тез основни неща....

Ти, откъде разбра,че не ги знам? ;) Както и да е...А за центровката да кажеш нещо? Изобщо отговаряш избирателно на въпросите ми и ги преиначаваш!

Бъркаш нещата - прегаряне на легла, а не износване! Нали за това говорим!

Прегорели легла не се оправят с регулиране на клапани, а с .................

Повече няма да те питам, щото и без това не намирам отговори на повечето от въпросите, а и не вникваш в същността им.

Дали съм написал някъде нещо за"прегорени" легла ? Спирам да се хабя щот няма смисъл. Модераторът не е зле наистина да се огледа за катинар :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.