Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Счупено зъбно колело на километража


Borkorn

Recommended Posts

Здравейте колеги!

 

Километража е спрял на 70010 км още от предишния собственик, който ми продаде колата миналия ноември 2008-ма. Реших се да проверя какво точно е станало вътре в уреда, понеже не бях наясно с принципа на действие докато не го отворих. Превъртях уреда напред ( 73000 км :D ) за да съм горе-долу с реалните изминати километри. Оказа се, че основното зъбно колело в уреда, което е в кожуха и се задвижва директно от жилото чрез ос със червяк се беше сцепило надлъжно. При превъртането на всеки 1000 и 10000 км има не малко съпротивление при въртене на цифрите (69999 към 70000 примерно и 70999 към 71000 ). Предположих, че това постепенно е довело до счупването. Ходих до магазина на Симеоновско шосе за ново зъбно колелце, но там нямаха точно такова. Имаха само от външните, които не стават ( по-големи са ). На Сточна Гара също проверих... :(

 

Дали на някой от вас не му се намира такова неизползвано, но да не му трябва, въпреки че такова в резерв никога не е излишно.

По принцип си търся цял уред от тези с дневен брояч.

Благодаря за вниманието!!! smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко си купуваш скоростомер,нека бъде с хромираната лаистна-колелцата на този вид са метални и не се пукат!Единственото неудобство е ,че няма да имаш дневен брояч,но това предполагам няма да те дразни,щом досега си бил с такъв!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах спиране на километража на 70-75хил.

Счупено пластмасово колело. Може би е същото като при тебе.

Като резервна част по спомени от преди 10-15г., беше някаква метална плочка с осичка и зъбно колело на нея. Струваще жълти стотинки.

 

ПП. На времето от разговори с двама - трима други колеги, съм останал с впечатлението, че 70-75хил. км е ресурса на този възел. И те имаха такъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зъбните колелца са 3. Първото ( което ми се е счупило ) е по-малко от другите и се намира в кожуха и директно се върти от червяк свързан с жилото. Второто се намира на метална пластина хваната с малко болтче за кожуха с цифрите, за която спомена колегата karst. Третото се намира на ос, която завърта първата цифра от таблото в определен момент.

Цитирам karst:

ПП. На времето от разговори с двама - трима други колеги, съм останал с впечатлението, че 70-75хил. км е ресурса на този възел. И те имаха такъв проблем.

И аз имах спиране на километража на 70-75хил.

Счупено пластмасово колело. Може би е същото като при тебе.

 

Предполагам, че това означава, че трябва да ги сменям комплект всички зъбни колелца...

:roll: :?:

 

П.П. - В магазина на Симеоновско шосе ми казаха, че такова няма да получат. Вече и в Чехия не ги произвеждат. Не ги цитирам съвсем точно, но това разбрах аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 9 години по-късно...

Вижте тук, ако могат да помогнат.Изработват зъбни колела от пластмаса по поръчка.

Има и цени, които изглеждат прилични.

Сайт за Чертожни Услуги*

http://drawing-service.eu/bg/1.3

Редактирано от translator
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен същата повреда. Не помня кога се повреди.  Подмених металната плочка с оста с такава от старите с метално зъбно колело. С този скоростомер съм изминал 121 000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.