Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Смяна на маншон - упътване за начинаещи


ikonoma

Recommended Posts

Реших да споделя опита си за ентусиасти като мен. :D

 

Необходими инструменти:

-звезда 36 мм за гайката на главината

-шлиц CR-V 8

-гаечен ключ 18 мм и вложка за гедоре със същия размер по желание

-торкс за кората под двигателя

-динамометричен ключ

-клещи резчки

-тъпи керпедени

-менгеме

-четка

-бензин

-тава

 

Последователност на работата:

-със звездата се разхлабва гайката на главината

-развиват се болтовете на колелото, вдига се колата, сваля се колелото и колата се укрепва с някаква стойка

-сваля се кората под двигателя (за бензиновите не знам има ли смисъл)

-развива се гайката на шарнира и с помощта на вал и голям чук с няколко удара по ухото, в което е монтиран шарнира се пуска

-развива се челния болт на носача

-носача се натиска надолу и шарнира излиза от шенкела

-издърпвате носача от задния тампон

-дръпвате полуоската от главината при завит ляв волан за лява полуоска и десен за дясна

-развивате шесте болта към вътрешното каре, като колата трябва да е на скорост, защото полуоската се върти

-сваляте полуоската

-с помощта на остри резачки режете скобите на маншона

-издърпвате маншона назад

-хващате полуоската в менгеме и с рязък удар с чук от мек материал или с някаква подложка, например мед избивате карето

-сваляте зегерката от вала

-сваляте пластмасовата и металната шайба от него (обърнете особено внимание на положението в което са поставени)

-сваляте стария маншон

-измивате карето с бензин също така и вала

-вкарвате новата скоба върху вала и новия маншон

-слагате новата шайба, като спазвате положението и

-слагате и пластмасовия пръстен

-пълните с молибденовата газ от комплекта карето, ако остане слагате в маншона

-слагате маншона на място и стягате скобите с керпедените, като най-лесно става като ги стискате на менгеме

-в обратния ред събирате всичко

-стягате новата гайка на главината, като прилагате сила 50 NM.

 

Рабира се има и начин без сваляне на полуоската от колата, но аз реших да карам по ръководство. :)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.