Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ в избора на Fabia


Grace

Recommended Posts

За магистрала и 75 коня са достатъчни според мен,но излезеш ли на първокласен път си е друга работата с по- мощна кола... Аз например съм на мнение че шофирането трябва да е преди всичко удоволствие,а това се постига с маалко над 100 коня. И не разбрах като имаш толкова служебни коли,опа,самолети извинявам се,защо изобщо си търсиш лична?

 

П.С. За 3 секундното ускорение на дизела няма да коментирам,може да пишеш едно лично да ти дам да врътнеш едно къгче...

 

 

Кръгчета с ТДИ въртя всеки ден ;) мерси все пак за предложението ;) мисля, че си изградих чудесна представа поне като потребител от разликата между бензин и дизел през последните годинки. Чудя се защо ли Пасатите на шефовете са бензинови :-k балъци ;)

А защо ми трябва лична? Защото в чужбина (а съм сигурна, че не след дълго и в бг) служебните коли не седят пред дома а пред офиса ;)

 

 

Tуба от 20 литра не е малко, все пак. А и аз го коментирах като нещо което ми направи силно впечатление, нищо повече... В Люксембург далеч не всичко е по-евтино, въпреки че ДДс-то може и да им е 15%, не съм се интересувал. А кава е причината там горивата и някои други стоки там да са по-евтини, понеже виждам много ги разбираш нещата, ще те оставя сама да се досетиш.

Поздрави.

 

Прав си, но ако човек е на разумна дистанция от там ;) А и аз не оспорих впечатленията ти, а ги допълних :)

 

А иначе - в Люксембург почти всичко (именно поради ДДСто е по-евтино от Германия - поне що се касае до консумативи като храна, гориво, цигари и т.н. ;) Това е и причината световни компании като Skype да се базират финансово в Lux. (ако си купуваш skype кредит обърни внимание, че за 10€ кредит плащаш 11,50 тъй като съдържа 15% Lux. ДДС. ;) )

 

Но това е офф-топик вече :)

 

 

А по темата - има ли някакви съществени изменения между Фабия моделите от различните години? Промяна на дизайн, технологии...? Т.е. има ли някаква причина да търся 2003та пред 2002ра или 2002 пред 2001 например освен едната година възраст? От коя година слагат сстандартно ESP и всъщност това при Skoda стандартно ли е или екстра?

 

ESP-to не е стандартно. Или поне до миналата година когато си поръчвах мойта се плащаше като екстра, не знам сега как е.

 

И малко оффтопик: В Германия vat-a може и да е 19% в общия случай, но на доста стоки, като храни и други селскостопански продукти е към 10%. Та не знам как така храната стана по-евтина в Люксембург от Германия. По-евтини са горивата и някои други стоки но както писах и по-горе не 15% vat е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Grace

    23

  • bega4kata

    8

  • ФИлия

    7

  • PRR

    6

Най-много писали в темата

И малко оффтопик: В Германия vat-a може и да е 19% в общия случай, но на доста стоки, като храни и други селскостопански продукти е към 10%. Та не знам как така храната стана по-евтина в Люксембург от Германия. По-евтини са горивата и някои други стоки но както писах и по-горе не 15% vat е причината.

 

 

... Хубаво е след 6 години в Германия и отчасти Австрия и Люксембург да има кой да те открехне на такива неща..... Мерси! :idea: (P.S. В Люксембург са плоски 15% да .... ама някой друг път ;) )

 

За ESP - странна работа, но хубаво да го имам предвид при търсенето, ако наистина е така :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А по темата - има ли някакви съществени изменения между Фабия моделите от различните години? Промяна на дизайн, технологии...? Т.е. има ли някаква причина да търся 2003та пред 2002ра или 2002 пред 2001 например освен едната година възраст?

 

В автомобилите постоянно се актуализира по нещо с всяка моделна година (съдя по моята Octavia 2000г. и по тази на брат ми - Octavia 2002г). Макар и дребни, има доста разлики, само като пример: шумоизолацията на вратите, щипките за захващане на корите на вратите, модифицирани стъклоподемници и т.н. По-принцип автомобилите от последните моделни години, са най-изчистени откъм дефекти и създаващи проблеми дреболии. Но най-осезаеми са разликите между преди и след фейслифтовите модели.

 

Аз обаче съм на мнение, че при покупката на автомобил втора ръка е по-важно, както се казва - кола да има на мегдана, отколкото да е с 2 год. по-нова, но да е събирана от 3 в една...

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз обаче съм на мнение, че при покупката на автомобил втора ръка е по-важно, както се казва - кола да има на мегдана, отколкото да е с 2 год. по-нова, но да е събирана от 3 в една...

 

Поздрави.

 

Несъмнено. Но не веднъж съм чувала съвета при изрядни коли разбира се да се подбира по-добре по-новата, прд тази на по малко км.

А понеже знам именно и аз това специално за VW че с всяка година има по нещо ново, както и ти казваш за това и попитах дали има нещо съществено между (2002 и 2001) и (2003 и 2002) ако някой знае конкретно? При VW например от 2002 ESP е стандарт поне за повечето модификации и това не е незначителна причина човек да се стрми към >=2002.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

... Хубаво е след 6 години в Германия и отчасти Австрия и Люксембург да има кой да те открехне на такива неща..... Мерси! :idea: (P.S. В Люксембург са плоски 15% да .... ама някой друг път ;) )

 

Моля, моля пак заповядай. Като не са плоски 15 как тогава реши че те определят точно раликата в цените които си посочила...

Това кой къде и колко седял няма значение, ето ги простите сметки: Допускаме че, по-ниския vat в някои страни е причината за по-високите цени на някои изделия и суровини. Допускаме също така, че цената на един и същ продукт в различни страни би била еднаква или доста сходна преди начисляване на въпросния данък или такса. Ще се спрем конкретно на продукта нафта, поради спецификата на форума и темата.

Имаме от една страна 15% vat и цена от грубо 80 цента за литър нафта (това са по цени от тази седмица в Люксембург). Имаме също и 19% vat и цена от 100 цента на една от най-евтините бензиностанции в ГЕрмания. Елементарната математика, която се учи във всички европейски, че и хамерикански училища сочи, че цената на литър гориво без vat е 69 и 84 цента в Люксембург и Германия съответно. Вашите коментари?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Хубаво е когато се каниш да спориш, да обръщаш много точно внимание на написаното - иначе стъпваш на много ронлива почва. Никога не съм твърдяла, че причината специално за горивото е само VAT. Това обаче е една от причините. Всички знаем, че горивата са акцизна стока нали? от там вероятно идва и другата (вече 15 цента) разлика. Това обаче не важи за храните тъй като върху тях няма акциз а единствено VAT.

А и в случая са по-важни фактите - а те са че специално що се касае до консумативи ако можем така да ги наречем (а и до мн други стоки), то кога с малко, кога с повече - цените в Люксембург винаги са по-ниски. Това го казвам не на база на икономическо образование, а на личен опит. Но съм сигурна, че всички шофьори на тирове знаят много по-добре такива неща - те са били на всякъде и са много вещи по всякакви интернационални въпроси и оценки на различни народи и икономическо състояние... ;) Винаги ми е правило впечатлние как "Па я съм минАвал от там илядо пъти" е база за компетентно мнение по всички въпроси ;)

 

И пак казвам - ако желаеш да поспорим на каквато и да е тема - нямам против, но нека е другаде и да не зариваме темата със спам, която би могла да бъде полезна може би и на друг в моето положение след време.

 

Благодаря все пак за мненията и информацията!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

 

...Никога не съм твърдяла, че причината специално за горивото е само VAT. ... Това обаче не важи за храните тъй като върху тях няма акциз а единствено VAT....

:^o :^o :^o :^o :^o

 

... А кава е причината там горивата и някои други стоки там да са по-евтини, понеже виждам много ги разбираш нещата, ще те оставя сама да се досетиш.

Поздрави.

 

И после пишеш:

...А иначе - в Люксембург почти всичко (именно поради ДДСто е по-евтино от Германия - поне що се касае до консумативи като храна, гориво, цигари и т.н...

 

Няколко поста по-горе си го писала, но и леко после си го позатрила и добави за скайпа и т.н. Та идеята за хлъзгавата почва се вижда от всички. Както и да е, радвам се че откри топлата вода колежке, успехи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

И пак не виждам къде съм писала че VAT е единствената причина или дори най-основната? Посочих най-лесно видимата.

 

Но все пак, както вече направих - благодаря ти, че мина през Германия и Lux за да ме открехнеш на разни истинки. Следващия път като минеш пиши моля къде са най-евтини доматИТИ и защо, че да знам. ;)

 

smile159

 

(хайде стига оффтопик)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Grace, първо здравей и добре дошла. Мисля че за теб добър вариант е 2.0 бензин или 1.4 16v /101 bhp/. Няма да ти препоръчвам 1.9 TDI-PD /въпреки, че това е идеалният изобор, колкото и да не можеш да го приемеш/, защото забелязвам, че изобщо не си падаш по дизели. Това коя кола какво ускорение има в диапазона 0-100 km/h за мен няма голямо значение, важна е еластичността, а именно 60-100 km/h, 90-150 km/h, 130-160 km/h и т.н. Ти си реши какъв двигател да избереш, но да сисъпваш един бензинов двигател с газ или метан или каквато и да е подобна алтернатива е голяма грешка.

 

A иначе да - баланса според мен е добър, но все пак бензиновата не може да харчи като дизеловата - това е така. А що се касае за вървеж - около нова година пътувахме 400км с 2 коли - Голф 1.6 16V (105PS) (това не е SR за инфо) и Peugeot 307 SW HDI (107 PS) - относително динамично каране, двете коли по равно натоварени - пежото беше в силата си до около 80-100.... (докато мина 2000 оборота :D ) - оттам нататък трудно стигаше голфа. Среден разход след края на пътуването: Пежото: 7.1, Голфа: 8.4.

 

Това сравниение ми е малко странно / в частта му за еластичността и ускорението/, не че съм карал пежо с такъв двигател /карал съм с 2.0 HDI, жена ми имаше такова/, но според мен нещо не му е било в ред. Турбото си е турбо и еластичността е несравнима :) Трябва да се поразтърсиш малко и да се информираш по въпросът: "Що е то въртящ момент и каква ли е тази мерна единица Нютон метър???"

 

 

а и защо всички забравят че и бензиновата кола може да бъде вкарана в обороти :)

 

Тук това ще го оставя без коментар, защото ще захванем една тема бензин-дисел и всичко ще отиде по дяволите :)

 

Ще си позволя да цитирам един колега:

"Наскоро си мислих за най-точен пример какво е конска сила и какво е Нютон метър, та понеже съм луд по колелата си го представих ето така:

Колкото по бързо въртим педалите на колелото толкова повече са конските сили а за Нютон метър, това е силата, с която натискаме самите педали (когато караме прави!), случвало ли ви си е когато карате колело да въртите толкова бързо педалите че да не ускорявате а да подържате еднаква скорост (преди този момент трябва да превключим на по-висока предавка) ето това се случва и с колите ни, само че там имат отношение и предавателните числа на скоростите, а друг е въпросът че с годинките и те се позадъхват, както нас след продължително каране започва да им липсва по някой и друг кон и тогава се получават разлики в едни и същи двигатели."

 

Аз карам и бензин и дизел, за пръв път взех дизел преди две години, когато с Touareg 4.2 /на 30000км. разработван от мен, в перфектно състояние/, не можах да настигна Touareg v10 TDI :) , а когато установих и че комфорта е един и същ просто не можех да повярвам. Бях противник на дизелите, няма да го крия, но тази случка и интересът ми след нея, свързан с много тестване на различни марки и модели /все дизели/ ми отвори очите :)

Съветът ми е да се ориентираш към Фабия 1.9 TDI-PD.

 

 

Поздрави и успех в избора.

 

 

P.S. Аз се качих на дизел заради поведението на колата на пътя, не заради разхода :) С добавките който сипвам, с поддръжката и с OMV Alpin diesel ми излиза доста по-скъпо от колкото една бензинова кола :)

Един ценител на бензина, за каквато се представяш, никога няма да сложи газ smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да ме простят всички ама темата се обърна на колко съм отворена и къде съм живяла............колежке и ние селяндурите сме обикаляли европата.а за дизела говориш глупости.бях собственик на Е класа 220цди,150к.с.много малко бензинови мотори (от същия клас)могат да се мерят и на старт и на дълги разстояния.така че ако обичаш послушай колегите за фабия 1.9 тди и да престанем да си ги мерим.типично по български-хем искам да съм ЕФЕ,ама ако може и без пари smile150 smile150 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Колега, благодаря за добре поднесената техническа информация. Тъй като макар и жена имам известно понятие от технически науки покрай образованието и професията си, бих желала да отбележа само няколко факта, които не съм измислила аз и не би трябвало да си позволяваш да оспорваш...:

 

1. Мощността е работа извършена за единица време

2. Работата по ускорението на тяло с еднаква форма и маса за едница време е винаги една и съща (при еднакви условия)

3. Мощността е също така въртящ момент умножен по обороти за еидиница време или с 2 думи за извършването на една и съща работа от 2 различни двигателя е важно не въртящия момент сам по себе си, а произведението от въртящ момент Т и оборотите W. Тук идва и разликата между дизелови и бензинови двигатели - дизеловите предлагат по-голям въртящ момент, а бензиновите - по-високи обороти. В крайна сметка обаче, работата за тласкането на едно тяло с или без повишение на скоростта срещу съпротивлението на пътя и въздуха остава една и съща. Т.е. необходимата мощност за извърпване на определена работа е тази, която играе роля.

 

Предимството на дизела идва от това, че на дадена предавка би могъл да ускори по-бързо от бензинова кола поради по-нисоката си мощност при дадени обороти благодарение на по-големия си въртящ момент. Това обаче лесно може да бъде компенсирано с сваляне на предавка и навлизане в по високи обороти, така че продукта T*W да се запази същия. От същото произлиза и един от най-големите недостатъци на дизеловите, че с навлизане на малко по-високи обороти е наложително смяна на предавката, за да се запази мощността на двигателя и съответно доброто ускорение. Нещо, което при бензиновите не само не се налага, а обратното - колкото по-високи обороти (до известна граница разбира се) - толкова по висока мощност, което не само пести време от смяна на предавки, но и създава поне за мен (и очевидно много други щом света не е преминал масово на дизелови, които хем са по-икономични, хем возят по-добре) един допълнителен плюс особено за градско шофиране - а именно че от светофар до светофар не се налага човек да смени 4 скорости!

 

Когато се говори за висок въртящ момент, разбиращият човек прави аналог най вече за джипове и тежкотоварни транспортни средства, където задвижването на голяма маса при ниски обороти е важен фактор (Говориш за Touareg и си напълно прав, само че масата е друга, а предназначението на джиповете - съвсем друго). Когато се касае за леки коли обаче - или инженерите в Порше и др. още не са достигнали до прозрението на българските форумни ТДИ шофьори... или има и други сериозни причини бензиновите двигатели все още да са предпочитани при колите с претенции, когато разхода не играе решаваща роля. Често чуваме как луксозни и спортни возила имат 5,6,8,10... цилиндъра на бензинови двигатели - защо си играят тия хора? Не знаят ли за прословутия (най-вече в БГ) въртящ момент на ТДИ?? Допълнителен фактор е и това че дизеловия двигател добавя допълнителна маса на автомобила.

 

В един от немските форуми на VW има изчерпателна статия за нещо много вярно, за което малко хора се замислят - когато говорим за "нормални", "земни" автомобили, то интеграла от кривата на мощността при дадена предавка при бензиновите двигатели дава значително по-голям резултат от този при дизеловите..... с прости думи - отдаваната мощност от да кажем 2000 до 7000 оборота на дадена предавка при бензинова кола е сумарно много по-голяма от тази при дизелова в интервала 1000 до 4000, независимо, че пиковата стойност при бензина е изместена много по-към края на този интервал, а при дизеловите - в началото.

 

А че КПД на дизеловия двигател е по-голямо - спор няма - нали за това харчи по-малко при еднаква мощност! :) но това което на всички ни се иска - хем да харчи по-малко хем да е и по-вървежно - е за такива теми си има Хари Потър, рингове разни и т.н.

 

В един друг форум бях чела едно малко смело изказване, но много вярно: "Скъпи дизелови шофьори - не бъдете нахални - икономията е ваше право, но оставете комфорта и истинското удоволствие където му е мястото - при бензиновите автомобили"

 

Това от мен по общия технически въпрос. А що се касае до мен самата - аз поне имам доблестта да си призная, че ако си купя дизелов автомобил то би било само и единствено защото джоба ми не е достатъчно дълбок да си позволя истински автомобил. Част от една добра култура и манталитет е човек да може да признае, че не неговото е най-хубавото във всяко отношение, а всяко добро е за сметка на някой недостатък - така е във всичко в този свят и да се твърди, че има нещо без недостатъци спрямо друго е твърде дръзко.

 

Някога някой бе казал: ""с въртящ момент се продават коли, а с мощност се печелят състезания"

 

Благодаря на всички за оказаната помощ. Мисля да се оттегля от форума за сега, тъй като темата се изкриви, а и за себе си направих изводите от които се нуждаех. За сега отхвърлих газовия вариант и се колбая между бензин и дизел, като може би все пак клоня към това да си направя тоя кеф в живота да покарам бензинов автомобил, пък в крайна сметка той харчи колкото му сипеш, ама като ще се кара - да се кара като бял човек :)

 

Благодаря още веднъж на всички и успех!!

 

P.s. Няколко пъти намекнах въпроса - след като дизеловите били ускорявали (при еднаква мощност!) по-бързо, колко състезателни коли ще изброите на дизел?? аз съм чувала за единици, повечето от които незапомнени от историята. Нали състезанията са именно най-вече за ускорение... поне така си мислих аз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Grace, вземи си бензинова Фабия и въпроса е приключен. Спора дизел-бензин (а темата прерасна точно в това) е абсолютно излишен, както е излишно колегите да те убеждават в предимствата на дизела, например или да си разтягаме локуми на тема "дизелови спортни коли" и тн. За всеки влак си има пътници. Не виждам защо се изписаха тези 5 страници с мнения, при положение, че сама казваш, че дизел не искаш да караш...или положението при теб е "Хем сърби, хем боли"(ако е така, май каквото и да вземеш няма да останеш доволна :roll: )? Поздрави и успех с избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти, найстина знаеш всичко smile126

 

И аз се оттеглям от темата, че и мен ме депресира. smile082

 

 

P.S. Много приличаш на една моя позната, казва се Даша. Хайде лека вечер, вземи си нещо на газ и се прави на състезател :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе,Grace и колегата ФИлия,вие уж сте големи баровци и бизнесмени,обикаляте цяла Европа,а започнахте с туби и нафта да превозвате smile091 smile091 smile091 и преливате =D> и едни цигански сметки и изчисления...

Сами си усложнявате жовота...

Без лоши чуства и поздрави smile159

 

Blackpearl: според правилата, писането с големи букви не се толерира!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Някога някой бе казал: ""с въртящ момент се продават коли, а с мощност се печелят състезания"...

Точно обратното Grace. Това е подписа на един от модераторите в Bulgaria Off Road форума - "С мощност се продават коли. Въртящият момент печели състезания". Това няма никакво значение за случая обаче. Ето ти едно добро предложение, според мен. Мисля че е много добра кола. Ако не друго поне цветът е като на моята. smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютен смех. И то за глупости. Какви състезателни коли, какви 5 лева? :?: Уж ставаше въпрос за нормална кола, а имам чувството, че ще се купува ралиджийка. То не бяха времена, ускорения, не бе чудо. И все ми се струва, че темата бе с цел заяждане. Задава се въпрос и след това на всеки колега осмелил се да отговори мнението му се оспорва.

 

Имайте предвид, че ДВГ е най-слабия от всички двигатели. Чупи се много, гори много, има нисък КПД, има сила в много малък диапазон. Съветвам колежката да си търси кола с електродвигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt034 Още малко ще я търпя тази тема!!! :smt034

 

Главни букви, емотикони, леко разводняване .................Айде моля Ви се!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мого си лош бе.Какво толкова като съм написъл нещо с главни букви.Не е забранено.За да обърнат внимание съм го написъл нарочно.Ама няма повече,тщом казваш-ТИ СИ ШЕФА ТУКА

 

Правила на форума на Шкода клуб България

...

2.2. Забранява се създаването на следните нови теми:

...

2.2.3. Имащи в заглавието си повече от нужно главни букви. Всеки член на форума следва да уважава събеседниците си и да се съобразява с факта, че във форумите написаното с главни букви се приема като "крещене" и не се толерира от модераторите и администраторите.

...

 

А по темата - колежката влезе да се разнообрази. Тя предварително е решила какво иска ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.