Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Помощ в избора на Fabia


Grace

Recommended Posts

Най-големият бензинов мотор за Фабиа е 1,4 16v, 100 коня.

 

Не е вярно :!:

 

:arrow: 2.0 115к.с. е най-големия.

 

Иначе аз гласувам за TDi-PD 101k.c., като вземам под внимание, че ако е бензинова смяташ да я караш на газ ( :smt46 ).

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Grace

    23

  • bega4kata

    8

  • ФИлия

    7

  • PRR

    6

Най-много писали в темата

разбирам че ви трябва надеждна сигурна и икономична кола това не кола на газ за къси градски разтояния става но за магистралите дизела си е дизел според мен най-добрия вариант 1,9 тди ще е супер ,но ако тракането ви притеснява и искате кола на газ добър варианти е мерцедес В170 NGT фабричен метан който базово струва към 55000лв

 

Мда - мисля че ако имах такава сума нямаше да ме притеснява разхода на бензин и съответно нямаше да има никаква дилема :)

 

благодаря все пак. за сега везните клонят към дизел, с всичките му предимства и недостатъци...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-големият бензинов мотор за Фабиа е 1,4 16v, 100 коня.

 

Не е вярно :!:

 

:arrow: 2.0 115к.с. е най-големия.

 

Иначе аз гласувам за TDi-PD 101k.c., като вземам под внимание, че ако е бензинова смяташ да я караш на газ ( :smt46 ).

 

Поздрави.

 

Колегата karaibrahim по всичко личи е разбирач :)

 

Мда - и аз си мисля че бензинова на газ не е мн читава работа, но при тия км ще ми идва множко да карам на бензин, колкото и да ми се иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Grace

Кажи ми каква ти е реалната идея с тази тема?

Цял ден чета как ти отхвърляш всяко предложение.

Дизела ти бил шумен, къси му били предавките, ставал само за отопление и пр.

Бензина ти е скъп

Газта не ти харесва.

Цял ден спориш със всеки който се опитва да ти отговори на зададения от теб иначе доста добре въпрос.

Кажи сега какво очакваш от тази тема?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето го и решението.............АРАП млад кон-1к.с,тревно захранване и камшично запалване.разход-колкото му дадеш,скорост-според мухите и лютата чушка под опашката.липса на шарнири и други,гуми многосезонни smile159 smile159 smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам кой от колегите кара бензинова Фабия на газ, но поне ще споделя моето мнение за карбураторна Фелиция на газ. Единственото, което е предимство това е цената на горивото. И тъй като ми е наистина евтино преглъщам това, че с повече от 140 не върви, че катеря Драган Цанков към телевизионна кула на макс. 4-та, че веднъж годишно съм за гърнета и т.н. До колкото знам (може и да не съм прав, просто нямам опит) на бензинов двигател на Фабия не може да се монтира газова като моята - с плочка (както може примерно на Renault Espace 2.2), а се слага газов инжекцион. Това съответно оскъпява до над 1000 лв газовата уредба и като се вземе предвид, че намалява вървенето според мен обезмисля тази стъпка. Както писа колегата Skodafen има смисъл ако колата е на метан. Мое мнение е че газова има смисъл за карбураторна кола - евтина уредба с евтино гориво за евтина кола. Безмислено е да си купиш нещо сравнително ново и да го почнеш с разни газови инжекциони, бутилки и прочее. Добрият избор в случая наистина е дизел. А по-добрият (понеже голф IV се споменава доста често) е Октавия дизел. Защото братчетата и сестричетата са:

A4 platform cars

* Audi A3 Mk1 (8L)

* Audi TT Mk1 (8N)

* VW Golf Mk4/VW R32 (1J)

* VW Bora/Jetta IV (1J)

* VW Lavida

* VW New Beetle (1C/1Y/9C)

* SEAT León Mk1 (1M)

* SEAT Toledo Mk2 (1M)

* Škoda Octavia Mk1 (1U)

 

A5 platform cars

* 2003 Audi A3 Mk2 (8P)

* 2003 Volkswagen Touran (1T)

* 2004 Volkswagen Caddy (2K)

* 2004 SEAT Altea (5P)

* 2004 Volkswagen Golf / GTI / R32 / Rabbit Mk5 (1K)

* 2005 Škoda Octavia Mk2 (1Z)

* 2005 Volkswagen Golf Plus (1K)

* 2005 SEAT Toledo Mk3 (5P)

* 2006 Volkswagen Jetta / Vento / Bora Mk5 (1K)

* 2006 SEAT León Mk2 (1P)

* 2007 Audi TT Mk2 (8J)

* 2007 Volkswagen Eos (1F)

 

Ето например какво се продава тук - viewtopic.php?f=14&t=12803&start=0. Колата е прекрасна според мен.

Освен това ако имаш проблем с ускорението вземи една Октавия II 2.0 TDI-PD DSG. Там като подадеш газ ще имаш само ускорение, докато не пуснеш газта и натиснеш спирачка. А ако пак е малко - колегата Самуил (bega4kata) ще се намеси и ще имаш още по-добро ускорение. И не само той. Много от колегите тук могат да ти направят дизела с ускорение като на онова Ауди, което "да не се дава за пример" и "всеки с дизел си лепи на челото".

Друг е въпросът дали ти си наясно със себе си какво точно искаш. Казваш, че имаш опит от Голф, дизелова Фабия, Пежо 307 и т.н. Това е сериозен опит според мен и добра база за сравнение. Желая ти успех в избора и не забравяй нещо много важно - нито един от колегите, които дават съвет в този форум няма за цел да се подиграе с теб, да се направи на по-разбиращ (въпреки, че определено е така) или да се отнесе пренебрежително към теб, защото си жена. Напротив. Всеки би ти помогнал, стига да не се излиза от добрия тон, нещо с което нашият Форум е известен.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Благодаря за спама като начало :!:

 

А по същество на въпроса ти:

Идеята е да се намери най-малкото зло според моите нужди и предпочитания. Да очакваш да повярвам че има двигател на който всичко му е най-хубаво - мисля че е просто смешно - всички знаем че нещо е за сметка на друго - при дизелите недостатъците са за сметка на икономията - за едни тези недостатъци са пренебрежими (а дори ако ги слуша човек са направо предимства), за други - не са толкова незначителни.

Та идеята е чрез вашия опит и съвети да взема решение кое е най-малкото зло и до колко си заслужава да се лиша от комфорт и удоволствие в името на по-нисък разход.

 

Надявам се да съм била изчерпателна, ако не - кажи, ще ти го обясня с по-прости думи.

 

...

 

Благодаря за съдържателното мнение. Именно такава информация и мнение (в по-голямата си част) ми е полезна.

Аз не претендирам да разбирам, а и никой не би трябвало да го прави, защото винаги има по-разбиращи ;) нали за това всички сте/сме тук :)

 

Относно идеята за Октавия - за съжаление тя не се вписва в бюджета и изискванията ми - търся кола след 2000та година и ще се купува от Германия, което оскъпява допълнително нещата, но както всички знаем има своите предимства... А и Fabia-та като големина ме устройва напълно, нищо че е на поло платформа - все пак е определено по-голяма.

 

За сега с ваша помощ отпадна за мен варианта газ. все още изпитвам колебания между бензин и дизел, тъй като по мои сметки икономията към днешна дата е много под въпрос (отчитайки особено и по-скъпата първоначална цена на дизеловите и това че не до мн отдавна цената на дизела беше дори над този на бензина), а пък както казах за мен качествата на бензиновата кола са силно изразени (моля със спора до тук - все пак всеки има право на мнение - иначе цяла европа и щатите да пърпорят отдавна на нафта).

 

Ако не греша в сметките си, икономията от гориво в пари на месец (2000км) би ми била около 30 до 40 евро. това означава че разликата в цената на колата ще се избие за около година и едва тогава бих усетила полза от дизеловия мотор....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ако не греша в сметките си, икономията от гориво в пари на месец (2000км) би ми била около 30 до 40 евро. това означава че разликата в цената на колата ще се избие за около година и едва тогава бих усетила полза от дизеловия мотор....

Не знам по кои магистрали ще се кара колата но разликата в цената много зависи от това къде в Европата се зарежда :!: На места маржа в цените е нищожен, другаде разликата е по-сериозна. Преди дни например в Белгия разликата м/у най-евтиния бензин и нафта беше 20 цента на литър, а в Холандия даже е и по-голяма. В Люксембург обаче, разлика няма, но за сметка на това е с над 20 цента/литър по-евтино от съседна Германия, където бензина е по-скъп с около 10 цента/литър. Така че тези сметки за 30, 40 евро на месец са много относителни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичкия този спор,добре е че си разбрала ,че не е добра идеята-кола на газ-няма да излизаш от сервизите повярвай ми.Тази комбинация е за хора с усет и техническа грамотност и за бакшиши.Твоята работа е ,че хем сърби ,хем боли.Така сте жените,и моята иска да и купувам Ситроен С3,ама как да и обясня че не струва-немога. :!: Това и харесва на външен вид,но за разлика от теб знае какво иска поне,което също не е добре междудругото :lol:

Дизеловия дв. е с по-добро кпд-т.е е по съвършен smile001 Но трака.

Искаш несъвместими неща-малък разход,добро ускорение-ако спрем до тук си готова Фабия 1.9тди.

Ако искаш да не трака и малък разход,-трябва да се простиш с доброто ускорение Фабиа 1.2

Ако искаш да не ти трака и добро ускорение ,се примиряваш с разхода Фабия 2.0 или 1.4 16в НЯМА КАК ДА СТАНЕ ТВОЯТА РАБОТА

ИСКАШ НЕВЪЗМОЖНОТО -надявам се да са ти са се езяснили нещата вече

Фабията е Поло

Октавията Е Голф и Джета, донякъде и Пасат5-колкото и да ти е чудно това.

успех в избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважам знанията, които показва дамата, но... Само да споделя един факт.

Що се касае до фабия, най-доброто ускорение от 0 до 100 е именно с двигател 1.9tdi.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

 

Ще се зарежда основно в Германия, но и в Белгия, тъй като там е малко по-евтино. На база на тези цени направих сметката, смятайки с разход 5 за дизела и 7 за бензинова...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разход 5 и 7 са много ниски бих казал че са доста рядко се виждат при скорост между 90-120км/ч може,но при 160-180км/ч няма да харчат 5 и 7 а ще е 10 и 14 с климатик разбира се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всичкия този спор,добре е че си разбрала ,че не е добра идеята-кола на газ-няма да излизаш от сервизите повярвай ми.Тази комбинация е за хора с усет и техническа грамотност и за бакшиши.Твоята работа е ,че хем сърби ,хем боли.Така сте жените,и моята иска да и купувам Ситроен С3,ама как да и обясня че не струва-немога. :!: Това и харесва на външен вид,но за разлика от теб знае какво иска поне,което също не е добре междудругото :lol:

Дизеловия дв. е с по-добро кпд-т.е е по съвършен smile001 Но трака.

Искаш несъвместими неща-малък разход,добро ускорение-ако спрем до тук си готова Фабия 1.9тди.

Ако искаш да не трака и малък разход,-трябва да се простиш с доброто ускорение Фабиа 1.2

Ако искаш да не ти трака и добро ускорение ,се примиряваш с разхода Фабия 2.0 или 1.4 16в НЯМА КАК ДА СТАНЕ ТВОЯТА РАБОТА

ИСКАШ НЕВЪЗМОЖНОТО -надявам се да са ти са се езяснили нещата вече

Фабията е Поло

Октавията Е Голф и Джета, донякъде и Пасат5-колкото и да ти е чудно това.

успех в избора

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разход 5 и 7 са много ниски бих казал че са доста рядко се виждат при скорост между 90-120км/ч може,но при 160-180км/ч няма да харчат 5 и 7 а ще е 10 и 14 с климатик разбира се

 

Не възнамерявам да я карам над интервала 120-150 - имам си служебни коли при които горивото не ми излиза от джоба за скорости :) Колко трябва да взема за такива скорости (като това ще е максималната, което означава средна около 90-110)? Базирах се за бензина на разхода на Г4, който за пътуване от 2000км при скорост 150-200 даде 8.3, а при 130-160 - 7-7.5. За дизела колко е реалистичен разход при такива условия (дълъг път, магистрално 120-160)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....За дизела колко е реалистичен разход при такива условия (дълъг път, магистрално 120-160)?

 

5.0-6.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ето го и решението.............АРАП млад кон-1к.с,тревно захранване и камшично запалване.разход-колкото му дадеш,скорост-според мухите и лютата чушка под опашката.липса на шарнири и други,гуми многосезонни smile159 smile159 smile159

Хаха най-смисленият отговор хаха

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разход 5 и 7 са много ниски бих казал че са доста рядко се виждат при скорост между 90-120км/ч може,но при 160-180км/ч няма да харчат 5 и 7 а ще е 10 и 14 с климатик разбира се

 

Я беж на диагностика. За бензиновата Фабия от подписа ми, модел 2005, Сф-Бургас разхода ми се движи 6,2-6,5. Разход от 12 съм получавал само с часове висене из Сф задруствания. Градския нормално ми е около 10, но зависи.

С 140 по Тракия от Сф до колелото при Ст. Загора разхода ми е 7,2-7,4 с климатик. Но 140 ги прави с 4000 об/мин и леко започва да си пийва масълце, но количеството все още е незначително в сравние с допуска от 0,5л/1000 км.

С 120, пак по същото трасе, разхода е около 6,5 минимум.

А като нова, първите 1000 км понеже не вдигах повече от 3000 об/мин, Сф-Хасково ми даде разход 5,4 с 100км/ч по магистралата. За извънградски път разхода ми все още е толкова.

Това е за бензина.

Grace, ако ще ползваш 95% магистрали, насочи се към по мощните двигатели. Те са затова. На дълаг път са икономични. За градско с тръгни-спри разхода мнооого зависи. Когато си купувах моята се колебаех между 1,2 64к.с. и 1,4 100к.с. Ами по данни на производителя комбинирания разход се рзличаваше 2-3 десети. Освен това, маломощните двигатели при висока скорост освен че получават голяма глътка, и скорости над 140 са проблемни. Създадени са за града и там е тяхната сила.

А по спора бензин-дизел, всички бензинови са атмосферни, докато дизелите (без СДИ) си имат и по едно охлювче, а за кола на старо това си е риск.

Успех с покупката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За дизела колко е реалистичен разход при такива условия (дълъг път, магистрално 120-160)?

Моя Румстър който е 1.9 ТДИ ми даде наскоро 6.6 и 6.4 съответно отиване и връщане по маршрута Люксембург-Остензее (Белгия) като съм карал твърдо 140, 4 човека в колата и багаж средна работа. Като 6.6 ми даде на отиване с 2 часа висене на ринга около Брюксел. Като се има предвид, че Фабия със същия двигател е по-лека и аеродинамична от Румстъра може да очакваш разход по-нисък от този, но това си зависи все пак и от състоянието на мотора.

 

П.П. като ще се ходи до Белгия не е лоша идея да се зарежда в Люксембург. За справка там нафтата тази неделя беше 0.783 Е/литъра, докато в Германия е 0.98 Е/литър. И да, мислех си че хората с туби на бензиностанцията до границата са една отдавна забравена гледка...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

П.П. като ще се ходи до Белгия не е лоша идея да се зарежда в Люксембург. За справка там нафтата тази неделя беше 0.783 Е/литъра, докато в Германия е 0.98 Е/литър. И да, мислех си че хората с туби на бензиностанцията до границата са една отдавна забравена гледка...

 

Зависи от отправната точка колега ;) Люксембург ми е на 10 пъти по-голяма дистанция от Белгия ;) А за тубите - има много стриктен закон и контрол - имаш право на 20л допълнително гориво в метална туба - на всичко отгоре се начислява 19% ДДС и се конфискува!

Нормално е в Люксембург да е по-евтино - там ДДС е 15%.

 

Иначе - спрямо и твоята инфо все повече си мисля че трябва да смятам с разход под 6 при вс положения - едно, че все пак е по-лека и малко по аеродинамична Фабията и второ, че рядко ще вози повече от 1 или 2ма човека и почти никакъв багаж, а отсечките ще са до около 150км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разход 5 и 7 са много ниски бих казал че са доста рядко се виждат при скорост между 90-120км/ч може,но при 160-180км/ч няма да харчат 5 и 7 а ще е 10 и 14 с климатик разбира се

 

Я беж на диагностика. За бензиновата Фабия от подписа ми, модел 2005, Сф-Бургас разхода ми се движи 6,2-6,5. Разход от 12 съм получавал само с часове висене из Сф задруствания. Градския нормално ми е около 10, но зависи.

С 140 по Тракия от Сф до колелото при Ст. Загора разхода ми е 7,2-7,4 с климатик. Но 140 ги прави с 4000 об/мин и леко започва да си пийва масълце, но количеството все още е незначително в сравние с допуска от 0,5л/1000 км.

С 120, пак по същото трасе, разхода е около 6,5 минимум.

А като нова, първите 1000 км понеже не вдигах повече от 3000 об/мин, Сф-Хасково ми даде разход 5,4 с 100км/ч по магистралата. За извънградски път разхода ми все още е толкова.

Това е за бензина.

Grace, ако ще ползваш 95% магистрали, насочи се към по мощните двигатели. Те са затова. На дълаг път са икономични. За градско с тръгни-спри разхода мнооого зависи. Когато си купувах моята се колебаех между 1,2 64к.с. и 1,4 100к.с. Ами по данни на производителя комбинирания разход се рзличаваше 2-3 десети. Освен това, маломощните двигатели при висока скорост освен че получават голяма глътка, и скорости над 140 са проблемни. Създадени са за града и там е тяхната сила.

А по спора бензин-дизел, всички бензинови са атмосферни, докато дизелите (без СДИ) си имат и по едно охлювче, а за кола на старо това си е риск.

Успех с покупката.

 

 

Представата ми от разхода на Г4 отговаря доста точно на данните, които ти си посочил което потвърждава нормалния разход на такава кола на бензин. Извънградско (шосе), т.е. около 80-100 спокойно се кара с 5.0 - 5.5 и то с клима. Магистрала - 7 - 7.5 с клима (при нормална скорост - т.е. 120-150). За това взех средно 7 за сметките и разбирам от твоите данни, че не греша, мерси.

 

Иначе гледам за нещо около 90-100 PS, от опит поне мисля, че е напълно достатъчно за магистрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За магистрала и 75 коня са достатъчни според мен,но излезеш ли на първокласен път си е друга работата с по- мощна кола... Аз например съм на мнение че шофирането трябва да е преди всичко удоволствие,а това се постига с маалко над 100 коня. И не разбрах като имаш толкова служебни коли,опа,самолети извинявам се,защо изобщо си търсиш лична?

 

П.С. За 3 секундното ускорение на дизела няма да коментирам,може да пишеш едно лично да ти дам да врътнеш едно къгче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

П.П. като ще се ходи до Белгия не е лоша идея да се зарежда в Люксембург. За справка там нафтата тази неделя беше 0.783 Е/литъра, докато в Германия е 0.98 Е/литър. И да, мислех си че хората с туби на бензиностанцията до границата са една отдавна забравена гледка...

 

Зависи от отправната точка колега ;) Люксембург ми е на 10 пъти по-голяма дистанция от Белгия ;) А за тубите - има много стриктен закон и контрол - имаш право на 20л допълнително гориво в метална туба - на всичко отгоре се начислява 19% ДДС и се конфискува!

Нормално е в Люксембург да е по-евтино - там ДДС е 15%.

 

Иначе - спрямо и твоята инфо все повече си мисля че трябва да смятам с разход под 6 при вс положения - едно, че все пак е по-лека и малко по аеродинамична Фабията и второ, че рядко ще вози повече от 1 или 2ма човека и почти никакъв багаж, а отсечките ще са до около 150км.

 

Tуба от 20 литра не е малко, все пак. А и аз го коментирах като нещо което ми направи силно впечатление, нищо повече... В Люксембург далеч не всичко е по-евтино, въпреки че ДДс-то може и да им е 15%, не съм се интересувал. А кава е причината там горивата и някои други стоки там да са по-евтини, понеже виждам много ги разбираш нещата, ще те оставя сама да се досетиш.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За магистрала и 75 коня са достатъчни според мен,но излезеш ли на първокласен път си е друга работата с по- мощна кола... Аз например съм на мнение че шофирането трябва да е преди всичко удоволствие,а това се постига с маалко над 100 коня. И не разбрах като имаш толкова служебни коли,опа,самолети извинявам се,защо изобщо си търсиш лична?

 

П.С. За 3 секундното ускорение на дизела няма да коментирам,може да пишеш едно лично да ти дам да врътнеш едно къгче...

 

 

Кръгчета с ТДИ въртя всеки ден ;) мерси все пак за предложението ;) мисля, че си изградих чудесна представа поне като потребител от разликата между бензин и дизел през последните годинки. Чудя се защо ли Пасатите на шефовете са бензинови :-k балъци ;)

А защо ми трябва лична? Защото в чужбина (а съм сигурна, че не след дълго и в бг) служебните коли не седят пред дома а пред офиса ;)

 

 

Tуба от 20 литра не е малко, все пак. А и аз го коментирах като нещо което ми направи силно впечатление, нищо повече... В Люксембург далеч не всичко е по-евтино, въпреки че ДДс-то може и да им е 15%, не съм се интересувал. А кава е причината там горивата и някои други стоки там да са по-евтини, понеже виждам много ги разбираш нещата, ще те оставя сама да се досетиш.

Поздрави.

 

Прав си, но ако човек е на разумна дистанция от там ;) А и аз не оспорих впечатленията ти, а ги допълних :)

 

А иначе - в Люксембург почти всичко (именно поради ДДСто е по-евтино от Германия - поне що се касае до консумативи като храна, гориво, цигари и т.н. ;) Това е и причината световни компании като Skype да се базират финансово в Lux. (ако си купуваш skype кредит обърни внимание, че за 10€ кредит плащаш 11,50 тъй като съдържа 15% Lux. ДДС. ;) )

 

Но това е офф-топик вече :)

 

 

А по темата - има ли някакви съществени изменения между Фабия моделите от различните години? Промяна на дизайн, технологии...? Т.е. има ли някаква причина да търся 2003та пред 2002ра или 2002 пред 2001 например освен едната година възраст? От коя година слагат сстандартно ESP и всъщност това при Skoda стандартно ли е или екстра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.