Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Помощ в избора на Fabia


Grace

Recommended Posts

Здравейте надявам се бъдещи колеги :)

 

в процес на избор на автомобил съм и за сега след много лутане на дневен ред е на първо място Fabia и като алтернатива 307.

Принципно съм фенка на VAG, но тъй като А3 и Golf 4 ми идват малко скъпички, колкото и да ги харесвам, а Leon oт тези години които търся не ми допада особено - остава Fabia :)

 

Дилемата обаче е в двигателя както винаги - колебая се между дизел (колкото и да мразя тия тракащи машинки както като комфорт, така и като стил на каране) и бензин на газ. ако се абстрахирам от финансовата страна бих си взела бензин и да си я карам така - от това по-хубаво за мен няма.... НО - колата ще се кара много (ок 2000 км на месец), 95% магистрално и не в БГ. Та икономията на гориво е сериозен фактор....

 

Става дума за Fabia между 2000 и 2002ра. Ще си я взема от Германия (не желая да чувам за италия или минала през 5 търговеца и 5 майстора внесена вече в БГ).

 

Ако ме съветвате за дизел... то кой? А ако газ - каква газова да сложа и колко ще ми излезе?

Колко харчи приблизително на дизел и колко на газ?

 

Благодаря ви предварително :) smile156

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • PRR

    6

  • bega4kata

    8

  • ФИлия

    7

  • Grace

    23

Най-много писали в темата

Здравей и добре дошла във форума.

 

С 25к годишно си на ръба между дизел и бензин. Важен въпрос е къде ще плащаш данъците на колата. Ако е в България - грабвай дизела.

Овносно двигателите - ако ще е дизел да е 1.9TDI. 1.4TDI също не е лош избор, но е по-слабичък и особено по немските магистрали може и да не ти е достатъчен. В крайна сметка това е и въпрос на лично усещане.

За съжаление за бензиновите двигатели не мога да ти помогна :(

 

Поздрави и успех в избора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и добре дошла във форума.

 

С 25к годишно си на ръба между дизел и бензин. Важен въпрос е къде ще плащаш данъците на колата. Ако е в България - грабвай дизела.

Овносно двигателите - ако ще е дизел да е 1.9TDI. 1.4TDI също не е лош избор, но е по-слабичък и особено по немските магистрали може и да не ти е достатъчен. В крайна сметка това е и въпрос на лично усещане.

За съжаление за бензиновите двигатели не мога да ти помогна :(

 

Поздрави и успех в избора

 

Благодаря! :)

В бг ще се плащат данъците. а мощността не е определяща - не съм състезателка, а имам служебни коли за трошене с 250...

но разбира се трябва да върви прилично. Рядко ще вози повече от 1-2ма. Принципно гледам нещо около 90-100 коня - повече не а ми нужни.

 

А в какъв смисъл на ръба между дизела и бензина?

по груби сметки е възможно и да надхвърлям средно 2000 на месец. трудно ми е да преценя но около 2000-2500.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си дизел.кола с газово за жена smile175

:smt017 А в Германия все още няма газ на толкова много места, както в Источна Европа. Fabia 1.9 TDI-PD е един прекрасен избор. И от това, което съм виждал по Шкода сбирките никак не са тракащи машини и комфорта на карне е същия, а ускорението е доста по-добро. При твоята скорост разхода ще е....хмм, я по-добре прегледай тази тема - viewtopic.php?f=1&t=13254&start=0. Мисля, че ще ти е от голяма полза. Най-вече второто мнение. Успех в търсенето.

 

ПС.- Добре дошла при нас Колежке и честит ти празник на патерици.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вземи си дизел.кола с газово за жена smile175

:smt017 А в Германия все още няма газ на толкова много места, както в Источна Европа. Fabia 1.9 TDI-PD е един прекрасен избор. И от това, което съм виждал по Шкода сбирките никак не са тракащи машини и комфорта на карне е същия, а ускорението е доста по-добро. При твоята скорост разхода ще е....хмм, я по-добре прегледай тази тема - http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic ... 54&start=0. Мисля, че ще ти е от голяма полза. Най-вече второто мнение. Успех в търсенето.

 

ПС.- Добре дошла при нас Колежке и честит ти празник на патерици.

 

В Германия има газ на достатъчно места, макар и значително по-рядко от бг. Това не ми е никакъв проблем.

 

А за тракането - това не е тема за спор - въпрос на лично мнение - аз карам почти ежедневно служебни коли и всичките са дизелови между 2005 и 2008ма - не ми допада шума, вибрациите.... като се кача след време на бензиновия Голф 4 на мой познат се плаша че е загаснал на светофарите. няма спор че дизеловите двигатели са претърпели сериозен прогрес, но има още доста да прогресират докато достигнат комфорта на бензиновите. отделно - ускорение което умира след 3 секунди не е ускорение! друго си е постепенно засилващото се и най-вече продължително ускорение на бензиновите :) а не гаааз - и при 7 км/ч се налага 2ра, а при 40 км/ч вече е време за 4та скорост :D

Не ми е кеф и това е и съм сигурна че поне 80% от водачите на дизелови автомобили изпитват същото и карат такива единствено заради икономията, но уви особено в БГ са малко хората за които има по-хубаво от собственото и са готови да са откровени :)

 

Това бе лирическо отклонение :) както казах - за мен дизела е smile175 но уви - икономията е понякога по-важна от комфорта, особено при очертаващите се километри... за под 1000 км на месец никога не бих погледнала дизел - той е за греене а не за дижение ;)

 

Колата ще се кара до не повече от 150 км/ч в общия случай... разход от 3,5 не може да е релевантен (особено мерен в отсечка Горна Джумая - Долна Джумая където е карано с 80 км/ч). Какъв реален разход мога да очаквам при 95% магистрално със средна скорост 120?

Т.е. интересно би било колко харчи при пътуване София - Пловдив с нормална скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какъв реален разход мога да очаквам при 95% магистрално със средна скорост 120?

Т.е. интересно би било колко харчи при пътуване София - Пловдив с нормална скорост.

 

При дизела 4.5-5.0 за 1.9TDI, при 1.4TDI може и 4.2-4.3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в какъв смисъл на ръба между дизела и бензина?

по груби сметки е възможно и да надхвърлям средно 2000 на месец. трудно ми е да преценя но около 2000-2500.

 

Дизела е малко по-скъп за поддръжка. Особено в Европа заради данъците. Сметките показват, че дизел си заслужава над 25-30к км. В Бг, поради по-ниските данъци, дори под 25к може да ти е по-изгодно с дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отделно - ускорение което умира след 3 секунди не е ускорение! друго си е постепенно засилващото се и най-вече продължително ускорение на бензиновите :) а не гаааз - и при 7 км/ч се налага 2ра, а при 40 км/ч вече е време за 4та скорост :D

Не ми е кеф и това е и съм сигурна че поне 80% от водачите на дизелови автомобили изпитват същото и карат такива единствено заради икономията, но уви особено в БГ са малко хората за които има по-хубаво от собственото и са готови да са откровени :)

колеЖке ,ела да те повозя на 1 дизел,да видиш как е с ускорението...
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отделно - ускорение което умира след 3 секунди не е ускорение! друго си е постепенно засилващото се и най-вече продължително ускорение на бензиновите :) а не гаааз - и при 7 км/ч се налага 2ра, а при 40 км/ч вече е време за 4та скорост :D

Не ми е кеф и това е и съм сигурна че поне 80% от водачите на дизелови автомобили изпитват същото и карат такива единствено заради икономията, но уви особено в БГ са малко хората за които има по-хубаво от собственото и са готови да са откровени :)

колеЖке ,ела да те повозя на 1 дизел,да видиш как е с ускорението...

 

 

Абсолютно излишно - и днес ми предстоят 300км с Sharan TDI 130PS. Ускорението е чудесно......... докато не дойде време за следваща предавка а това се случва много скоро :D Качи се на 1.8Т за да разбереш защо дизела е за топлене а не за каране ;)

Колко спортни коли има на нафта? Порше? Ферари може би? Ламбо?? :smt032 И не давай за пример онова прословуто ауди дето всеки с дизелова кола си лепи на челото - то е с маааалко по друг двигател от твоята шкода си мисля..... ;)))))

 

Както и да е - вечния спор тук няма място - всеки влак си има пътник, просто е факт, че този има толкова пътници не заради комфорта, а щото билетите за него са по-евтини... та и за това и аз май на него ще се кача.

 

5 на 100 е приемлив разход. в такъв случай май наистина разправиите с газова са излишни.

А колко би харчела на бензин при тези условия? редполагам около 6,5-7 поне съдейки по Голфа който познавам (1.6 16V)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е - вечния спор тук няма място - всеки влак си има пътник, просто е факт, че този има толкова пътници не заради комфорта, а щото билетите за него са по-евтини... та и за това и аз май на него ще се кача.

 

Нали знаеш, че има октавии 1,8Т? Като гледам си готова клиентка за една такава. Не ги гледай тракторите, балъците ще се топлим с тях. :smt032

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в какъв смисъл на ръба между дизела и бензина?

по груби сметки е възможно и да надхвърлям средно 2000 на месец. трудно ми е да преценя но около 2000-2500.

 

Дизела е малко по-скъп за поддръжка. Особено в Европа заради данъците. Сметките показват, че дизел си заслужава над 25-30к км. В Бг, поради по-ниските данъци, дори под 25к може да ти е по-изгодно с дизел.

 

В БГ данъка не е ли един и същ за бенззин и дизел? Предполагам в тази сметка отчиташ по-ниската цена на бензиновите, или...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е - вечния спор тук няма място - всеки влак си има пътник, просто е факт, че този има толкова пътници не заради комфорта, а щото билетите за него са по-евтини... та и за това и аз май на него ще се кача.

 

Нали знаеш, че има октавии 1,8Т? Като гледам си готова клиентка за една такава. Не ги гледай тракторите, балъците ще се топлим с тях. :smt032

 

Напълно - ама защо octavia - fabia 1.8T няма ли? Ама не е и нужно да е 1.8Т - аз и в 1.6 16V се чувствам чудесно - не вибрира, не ръмжи - ако ти трябва ускорение - оборотомер голям.... :) по-лекичка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В БГ данъка не е ли един и същ за бенззин и дизел? Предполагам в тази сметка отчиташ по-ниската цена на бензиновите, или...?

 

В България данъка се определя по други критерии - мощност, година производство, катализатор, имаше и тегло на автомобила, ама то май изчезна с появата на винетките.

 

Напълно - ама защо octavia - fabia 1.8T няма ли? Ама не е и нужно да е 1.8Т - аз и в 1.6 16V се чувствам чудесно - не вибрира, не ръмжи - ако ти трябва ускорение - оборотомер голям.... :) по-лекичка :)

 

Не, няма нито 1,8Т, нито 1,6 16v (освен автоматик, която модификация май въобще не се е продавала в БГ). Най-големият бензинов мотор за Фабиа е 1,4 16v, 100 коня.

 

1,8Т има Seat Ibiza FR или Cupra, което е същото като Фабиа.

 

А ако 1,6SR мотора на Голф 4 ти е критерии за добър разход и вървеж, то Фабиа 1,9 TDI-PD със 101 коня ще ти се стори като 911 турбо, което харчи точно два пъти по-малко. Погледни от добрата му страна, поне ще си сигурна че не е изгаснала по светофарите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Не, няма нито 1,8Т, нито 1,6 16v (освен автоматик, която модификация май въобще не се е продавала в БГ). Най-големият бензинов мотор за Фабиа е 1,4 16v, 100 коня.

 

1,8Т има Seat Ibiza FR или Cupra, което е същото като Фабиа.

 

А ако 1,6SR мотора на Голф 4 ти е критерии за добър разход и вървеж, то Фабиа 1,9 TDI-PD със 101 коня ще ти се стори като 911 турбо, което харчи точно два пъти по-малко. Погледни от добрата му страна, поне ще си сигурна че не е изгаснала по светофарите.

 

Браво бе... нали уж Голф и Fabia са от 1 класа - защо такава огромна разлика в предлаганите двигатели.

 

Дали не е срамно, че жена знае, че 1.6 16V не е 1.6SR ;)

A иначе да - баланса според мен е добър, но все пак бензиновата не може да харчи като дизеловата - това е така. А що се касае за вървеж - около нова година пътувахме 400км с 2 коли - Голф 1.6 16V (105PS) (това не е SR за инфо) и Peugeot 307 SW HDI (107 PS) - относително динамично каране, двете коли по равно натоварени - пежото беше в силата си до около 80-100.... (докато мина 2000 оборота :D ) - оттам нататък трудно стигаше голфа. Среден разход след края на пътуването: Пежото: 7.1, Голфа: 8.4.

 

А за гасненето - няма такава опастност - и при силна музика няма как да сбърка човек - вибрациите напомнят ;)

 

Иначе имаме такава служебна Fabia 1.9 TDI 101PS - позната ми е напълно като вървеж - защо всички се хващат за ускорението в първите 2 секунди не знам, а и защо всички забравят че и бензиновата кола може да бъде вкарана в обороти :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fabia-та е от класа на Polo-то!

 

Това ме изумява!? по какви критерии?? Това наистина е интересно.

По размер поне е според мен от класа на Голф?! Поясни моля...

Какво тогава е от класа на Голф?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fabia-та и Polo-то са на една платформа,както Оctavia-та и Golf-а!

 

Това наистина ми се струва странно. Поне по размер има голяма несъответствие между Polo и Fabia, и Golf и Octavia

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Fabia-та и Polo-то са на една платформа,както Оctavia-та и Golf-а!

 

Това наистина ми се струва странно. Поне по размер има голяма несъответствие между Polo и Fabia, и Golf и Octavia

Ами като имаш предвид,че двигателите са едни и същи :) 1 към 1.Веднага ти давам пример от личен опит,имам шкода фабия 1.9SDI и поло 1.9SDI.Еднакви коли,единтичен интериор,еднакви габарити.Само кадето фабията по ми харесва и харчат малко :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво бе... нали уж Голф и Fabia са от 1 класа - защо такава огромна разлика в предлаганите двигатели.

 

Дали не е срамно, че жена знае, че 1.6 16V не е 1.6SR ;)

 

Иначе имаме такава служебна Fabia 1.9 TDI 101PS - позната ми е напълно като вървеж - защо всички се хващат за ускорението в първите 2 секунди не знам, а и защо всички забравят че и бензиновата кола може да бъде вкарана в обороти :)

 

Уоу... Наистина ме засрами. Сега тихо плача в ъгъла и си мисля за тези 4 коня разлика между двата двигателя... smile087

 

Ти наистина си една високо квалифицирана, в областта на автомобилостроенето, дама. Незнам защо търсиш съвет от форум като този, след като очевидно знаеш отговорите на всичките си въпроси. smile126

 

Аз се оттеглям от темата, за да не ме депресираш още повече. smile082

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Твърде жалко, ако за теб всичко определящо и важно в един двигател и неговото поведение е мощността.

 

Благодаря за квалифицираните мнения все пак и на добър час ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разбирам че ви трябва надеждна сигурна и икономична кола това не кола на газ за къси градски разтояния става но за магистралите дизела си е дизел според мен най-добрия вариант 1,9 тди ще е супер ,но ако тракането ви притеснява и искате кола на газ добър варианти е мерцедес В170 NGT фабричен метан който базово струва към 55000лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.