Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

225/40/18 и 235/35/19 мнение


Recommended Posts

Колеги споделете моля, някой карал ли е с гуми с тези размери и ако е карал какви са му впечатленията, как ли ще се държат в нашата /българска/ действителност. Карал съм с 18-ки и 19-ки, но не толкова ниски.

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност ще ти кажа, че с 19ките ще е значително по-зле возията отколкото с 18ките. Освен това, Октавията ще изглежда зле с 19ки, особенно ако не е яко свалена надолу (важи частично и за 18ките).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега съм на мнение 225/40/18 с Eibach Pro Kit, но се чудя нещо.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко smile188

и аз съм се замислил за подобряване на окачването на мойта ,летните гуми са ми 215/55/16 и повече не искам,но виж за едни амортисьори се оглеждам,но ми трябва експерно мнение какво да търся,искам да вози малко по-стегнато но не много,не искам да сменям пружини и да я свалям надолу

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз минах около 6000км миналото лято с 225/40/18 предимно градско във Варна (те извън градските пътища са по-добри вече). Нямам нито един балон или изкривена гума (гумите бяха стари при това). Нямам никакви повреди по окачването, с изключение на десен лагер-тампон на макферсона, който май си се обаждаше от миналата зима. Миналата седмица си преобух 18-ките и ги проверих за кривини - нито една крива. Повечето ми познати обаче даже ме критикуват колко внимателно карам...

 

Возията зависи много от гумите, моите Pirelli-та бяха старички и друсаше повечко.

 

П.п.: Миро (Хашек) си кара Superb-a с 235/35/19, той също може да сподели опит, въпреки че Superb-a не прави голяма разлика във возията между 16' и 19' :mrgreen: .

 

Поздрави и успех в избора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, всъщност това ми е първата кола, която не дава почти никаква разлика във возията между 205/55/16 и 235/35/19 !!! Единствените отклонения, които дава голямата гума, са една идея по-тежък волан и "наместването" на колата по дупките. Тези горни отклонения обаче са много вероятни заради старите и втвърдени гуми /ДОТ 2005!/. На пролет ще купувам нови, ще споделя отново.

 

Иначе като цяло, ако ще е 18, нека бъде 19! Освен това за 3 месеца ежедневно каране нямам крива джанта или дефектна гума.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята кола е с 235/40/18 и до сега (вярно, че не е много време) съм нямал проблеми. Естествено трябва да имаш едно на ум с какви гуми си и да пускаш рейсърите да си прелитат през трамвайните линии, а ти да намаляш, но това не е проблем :D То дали ще се стигне до някакви кофти последици от "нашите" пътища до голяма степен зависи и от самите гуми и джанти - дали гумите са гуми и джантите са джанти ! Аз съм със заводките джанти, а гумите ми са Conti SportContact 2 и за сега съм ОК.

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги. Като се замисля и аз досега не съм имал проблеми с оригиналните джанти на Окти /17"/ и гуми 225/45/17 Conti Sport Contact 3, но за размери като 235/35/19, като тези на Хашек, малко се позамислям. И без това не бъразм с избора, та ще пообмисля още малко какъв да е новият размер /18 или 19/.

 

Благодаря ви още веднъж.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При закупуване на гуми с твърда страница разликата е огромна.При мен разликата от 225/40 18-8 джанта и 225/45 17 при 7,5 джанта,се изразява в чувсвителна промяна на стабилността придружена с втвърдяване на волана и осезаемо по-лоша возия.225/40 18 е по-ниска гума от 235/35 19,диаметърът и е по-малък и е по-лека.235 = 8J + излизане извън калника,освен ако ЕТ на джантата не е уникално.За да нямаш разлика в разхода и вървежа трябва да си купиш максимално леки джанти,но Октавията просто трудно приема дизайн,различен от оригинала

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235 = 8J + излизане извън калника,освен ако ЕТ на джантата не е уникално

 

Защо да трябва да е уникално? Предполагам, ще си купува чисто нови джанти и ще има възможността да си подбере внимателно ЕТ-то. Не се смята толкова трудно...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235 гума на 8J джанта седи с 1,5-2смсм по-широко от 225 на 8J.Тоест ще му трябва нещо с 15 и надолу ЕТ,а то с такива е пълно на пазара(особено 5по112)

 

Колега werz, я ми обясни каква аритметика използваш, получавайки НЕматематическото уравнение:

 

235мм - 225мм = 1,5см :lol::lol::lol: smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235мм - 225мм = 1,5см :lol: :lol: :lol: smile150

Една 225 гума 225мм ли е широка?Я ходи си премери 235ците в най-широка част да видиш колко 240 и нагоре е гумата?

Или просто прочети за section width,влияние на джанта върху широчина на гума.Между 235,35/19 и 235/35/19 има до 2см разлика в зависимост от гумата и джантата,а камоли между 225 40 18 и 235 35 19-там може и да са 3-4

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

235мм - 225мм = 1,5см :lol: :lol: :lol: smile150

Една 225 гума 225мм ли е широка?Я ходи си премери 235ците в най-широка част да видиш колко 240 и нагоре е гумата?

Или просто прочети за section width,влияние на джанта върху широчина на гума.Между 235,35/19 и 235/35/19 има до 2см разлика в зависимост от гумата и джантата,а камоли между 225 40 18 и 235 35 19-там може и да са 3-4

 

Една гума 225 е точно 225мм широка! За section width мога само да ти кажа, че малко четеш между редовете. Съществува така наречената "стъпка" на гумата, която на 225 може да е 205мм, само че това е площта, на която "стъпва" колата, но широчината на гумата си остава 225мм! Няма такова уравнение 225 = 235!

 

Като твърдиш подобно нещо, я ми кажи на моята Октавия от 1960г. гумите 5.5 х 15 колко широки са.? :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Section Width

 

A tire's section width (also called "cross section width") is the measurement of the tire's width from its inner sidewall to its outer sidewall (excluding any protective ribs, decorations or raised letters) at the widest point. This measurement is made without any load placed upon the tire and after the tire has been properly mounted on its industry assigned measuring rim and has been inflated and reset to its test pressure after 24 hours.

 

Because a tire's section width is influenced by the width of the rim upon which the tire is mounted, the correct industry assigned measuring rim width for the tire size being measured must be used.

 

The width of a tire mounted on a narrow rim would be "narrower" than if the same tire was mounted on a wide rim. NOTE: because the overall diameter of a steel belted radial is determined by the steel belts, there is little, if any, change to the overall diameter of the tire due to differences in rim width.

 

The industry rule of thumb is that for every 1/2" change in rim width, the tire's section width will correspondingly change by approximately 2/10".

 

For example: a tire in the P205/60R15 size is measured on a 6.0" wide wheel and this size tire has an approved rim width range from 5.5" to 7.5" wide. The tire has a section width of 8.23" (209mm) when mounted on a 6.0" wide wheel. If that tire were mounted on all of the rims within its approved range, the tire's approximate section width would change as follows:

 

Difference from

Measuring Rim Rim

Width Approximate Tire

section width

0.5" narrower 5.5" 8.03"

Measuring Rim 6.0" 8.23"

0.5" wider 6.5" 8.43"

1.0" wider 7.0" 8.63"

1.5" wider 7.5" 8.93"

 

 

Because of the different wheel widths used in the above example, there is a 9/10" projected difference in tire section width when comparing a tire mounted on the narrowest rim to the widest rim within its range. This may affect fenderwell and frame clearances when selecting optional aftermarket wheel and tire packages

 

Tread Width

 

The tread width is the distance between the outer edge and the inner edge of the tread of a new tire. However today's radial tires often feature tread designs that incorporate rounded shoulders and there is no industry standard pertaining to "how much" of the rounded shoulders should be included in the tread width measurement. Because of this, it is difficult to accurately compare the tread width differences of one tire brand to another. Tread width measurements are best used when comparing the various tire sizes or lines manufactured by a single tire manufacturer. Several tire manufacturers have chosen not to publish tread width dimensions.

 

Значи преди 2 години и аз бях заблуден,че 225 гума е 225мм широка ама след като го ядох веднъж се образовах.Section Width-означава максималната широчина на гумата монтирана на джанта,без да се включват надписи,протектори на джанти и товар!Tread Width-ти е широчината на протектора.

Та тук започва интересното -примерно Адван Неова225/45/17(взимам я като първа гума с данни от тирерак) има Section Width 9инча по 2,54=228,6 мм немонтирана и без надписи и рим протектор.Като се качи на автомобила,максималната широчина без надписи и протектори става 237мм при кола 1350кг smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, няма да споря с интернет :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Догодина, ако дойдеш на събора, специално ще ти поднеса купа "Теоретик на форума". Иначе всичко това с надписите и килограмите е bullshit...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... купа "Теоретик на форума". ...

smile091

 

Това ме навежда на мисълта да включим още няколко награди на събора, а именно:

1) "Теоритик на форума"

2) "Спамер на форума" (тук май VooDoo вече е печеливш)

3) "Най-голям неграмотник на форума"

4) Друго (чакам предложения)

 

Предлагам тия награди да се раздават един ден преди официалното награждаване - нещо като златната черешка преди Оскарите smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, няма да споря с интернет

 

Догодина, ако дойдеш на събора, специално ще ти поднеса купа "Теоретик на форума". Иначе всичко това с надписите и килограмите е bullshit...

 

Много ми харесвате варненци-никога не падате по гръб.Наричаш ме индиректно неграмотник,отговарям ти с факти директно-просто те хващам сечено,защото предполагам не си запознат,но Окти 2 РС има голям проблем с предните калници,които в долната си част не са достатъчно широки.Та миналото лято си купих 235 ама се оказа,че без калобрани няма как да стане в БГ и се наложи да ги върна-тоест мерил съм много.А защо не се занимавам професионално с тунинг-този ,който прави един автомобил,винаги е виновен,независимо че в повечето случаи няма нищо общо.Избягвам да давам акъл,там дето нещо може да се усере-има си хора дето взимат пари за това.Просто май нещата стават твърде лични в този форум smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... купа "Теоретик на форума". ...

smile091

 

Това ме навежда на мисълта да включим още няколко награди на събора, а именно:

1) "Теоритик на форума"

2) "Спамер на форума" (тук май VooDoo вече е печеливш)

3) "Най-голям неграмотник на форума"

4) Друго (чакам предложения)

 

Предлагам тия награди да се раздават един ден преди официалното награждаване - нещо като златната черешка преди Оскарите smile168

добра идея-ако има средства разбира се с 20лв такса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... купа "Теоретик на форума". ...

smile091

 

Това ме навежда на мисълта да включим още няколко награди на събора, а именно:

1) "Теоритик на форума"

2) "Спамер на форума" (тук май VooDoo вече е печеливш)

3) "Най-голям неграмотник на форума"

4) Друго (чакам предложения)

 

Предлагам тия награди да се раздават един ден преди официалното награждаване - нещо като златната черешка преди Оскарите smile168

добра идея-ако има средства разбира се с 20лв такса

4.най досаден във форума

5.най полезен

п.п.или поне грамоти,което няма да е проблем предполагам от фин.гледна точка,а ще стане шоу,когато Ися ги оповестява smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.