Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Как в "Еуратек" преценяват колко масло да сипят????


Recommended Posts

Здравейте! Преди 2 седмици направих първа смяна на масло на моята Нова Фабия. Вчера сутринта преди да запаля погледнах щеката на маслото и установих, че в "Еуратек" са ми наляли в повече - над 0,5 см. над разграфената част.Може ли да ми кажете, дали това е опасно и каво се прави в такъв случай - дали да хода пак в "Еуратек" да ми "отсипват"?Вече наистина започна да ми писва от мърлява работа - когато взех колата през май м.г. два пъти ходих в сервиза, заради некачествен монтаж на алармата, няколко пъти се правят, че няма скърцане от жабката,което аз ясно чувам /а и доста колеги с нови Фабии се оплакват от това/, а и сега, при положение, че дадох 170 лв. за смяна на масло, трябва отново да ходя да отливат....Е,мисля си, че ако бях сменял маслото сам, щях да се справя по-добре!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е редно маслото да е в излишък! Това предполага неговото по-интензивно изгаряне.

Не е здравословно за катализатора и ламбда сондата.

Това е разисквано във форума, но не мога да дам в момента линк.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично имам МНОГО отрицателно мнение за Еуратек.Миналото лято водех Фаворита там, но не го взеха под предтекст, че бил много стар.Не правели електро,а само сменяли електронни блокове, нямали майстори за карбураторни двигатели.Изгледах ги странно,теглих им една и отидох в Х***, на 200 м.по-надолу,които още същия ден оправиха зсичко, на приемливи цени!

Явно има още недоволни от тях. :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега,от скоро карам шкода,ама в случая няма значение марката,но това масло дето са ти го сипали в повече ще си намери от къде да излезе( за някоя семиринга говоря) и после пак разправии със сервизи-нерви,нерви............псуване.Тъи като колата ти е гаранционна отиваи и се разправяи до като не е станала ''белята''.Другия вариант : източваш през масл.филтър.Успех. :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колеги,да Ви кажа за продължението на случката...Отсипах си половин литър,за да дойде нивото на маслото до максимума и заедно с този 0,5 л., който ми бяха оставили от "Еуратек" след смяната на масло се оказа, че имам 1 л. в повече - фактурирали са ми и съм платил 5 литра, но реално се оказва,че за да достигне нивото до максимума са необходими не повече от 4 литра. Проверих и в книжката на колата, където пише, че този двигател събира 3,8 л. Не съм за единия литър масло /25 лева/,но не обичам да ме лъжат и затова, колкото и дребнаво да звучи, се обадих в "Еуратек" и ги попитах дали може да им върна допълнителния литър масло, а те да ми върнат парите за него. Служителят, с който разговарях беше доста нелюбезен и ми каза, че нивото на маслото се проверява при топъл двигател,както пишело в книжката /наистина така пише/, а не при студен, както съм направил аз.А пък маслото трябвало да бъде 4,3 литра, а не 3,8 л., както е по книжка!!! Попитах го кога да вярваме на книжката - когато пише как се проверява нивото на маслото или колко масло събира този двигател?А и си мисля, че когато е загряло,няма как маслото да е по-малко, отколкото при студен двигател!! Е,проверих и при загрял двигател и се оказа, че разлика няма!!

Както и да е, съжалявам за дългия пост,но реших,че е добре да напиша по случая,за да предупредя други колеги - не е въпрос,че ни мамят с 1 литър масло /въпреки че като караме нови коли при тази криза на автомобилния бранш,би трябвало да се отнасят поне по-вежливо/, а че сипването на масло над максимума /независимо дали е по небрежност или нарочно, за да посетим отново сервиза/, може да доведе до повреди на вече доста значителна стойност! Така че, внимавайте при смяна на масло в "Еуратек" и проверявайте за нивото му след това:))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не са само в Еуратек така, защото моята дойде от завода с 0.7 литра над максимума :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко smile188 по темата за многото налято масло- когато се налее над максимума има опасност коляновият вал и по- точно балансиращите тежести да започнат да разплискват маслото, поради това, че последното може да стигне до тях (което при ниво в граници е невъзможно). Стига се до т.н. кавитация-т.е. не се подава масло, а нещо с мехурчета, от което мазането се влошава, въпреки голямото количество в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато се налее над максимума има опасност коляновият вал и по- точно балансиращите тежести да започнат да разплискват маслото, поради това, че последното може да стигне до тях (което при ниво в граници е невъзможно). Стига се до т.н. кавитация-т.е. не се подава масло, а нещо с мехурчета, от което мазането се влошава, въпреки голямото количество в системата.

 

 

Няма нищо вярно в това, което си написал.

Точно това разплискване е един от основните начини за мазане на цилиндрите. На някои ДВГ дори има ламаринки за по-добро разпръскване. При нормална работа на ДВГ маслото е толкова "разплискано", че голяма част от него е почти пулверизирана.

Масло с мехурчета не се подава, защото маслата имат противопенни добавки.

 

Кавитацията е свързана с мехурчета, ама само това - няма нищо общо с разплискването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката на автомобила, производителят е написла точно какво се случва като сипеш повече масло - поврежда се катализатора. Сори, че се повтарям :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едното няма нищо общо с другото

производителят е написла точно какво се случва като сипеш повече масло - поврежда се катализатора.
защото може да се продуха чрез картерните газове при високи обороти в смукатела и от там през буталата в катализатора
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

когато се налее над максимума има опасност коляновият вал и по- точно балансиращите тежести да започнат да разплискват маслото, поради това, че последното може да стигне до тях (което при ниво в граници е невъзможно). Стига се до т.н. кавитация-т.е. не се подава масло, а нещо с мехурчета, от което мазането се влошава, въпреки голямото количество в системата.

 

 

Няма нищо вярно в това, което си написал.

Точно това разплискване е един от основните начини за мазане на цилиндрите. На някои ДВГ дори има ламаринки за по-добро разпръскване. При нормална работа на ДВГ маслото е толкова "разплискано", че голяма част от него е почти пулверизирана.

Масло с мехурчета не се подава, защото маслата имат противопенни добавки.

 

Кавитацията е свързана с мехурчета, ама само това - няма нищо общо с разплискването.

 

Имам едно ДВГ briggs & stratton, едноцилиндров, разпределителния вал е долу до коляновия и мазането е точно с такава "ламаринка", която хвърля масло навсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile091 как се мажат според вас цилиндрите на дв-те които нямат пишки smile001 за мазане

ЧРЕЗ РАЗПЛИСКВАНОТО МАСЛУУУ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако нямаме катализатор спокойно да си караме с масло над максимума? На мен при смяната в сервиза ми сипаха 4 л. вместо предписаните 4.5, понеже нивото стигна близо до белега на максимума. Човека обаче ме предупреди да си проверя нивото на следващата сутрин при студен мотор и ако е нужно да долея. Аз забелязах, че наистина е спаднало малко под средата на скалата, затова долях предписания още 1/2 литър и сега нивото е заковано точно на белега максимум. Дали има смисъл да източвам малко - абсуррд е мотора скоро сам да го изгори, понеже наскоро сменях и гумичките на клапани?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=4715 Тук го прочетох- в началото на 6-тият абзац на първият пост и целият последен пост на страницата се споменава за кавитацията, а и има доста много изписано в нета за това явление.

п.п. Когато аз прочета нещо, което е ново за мен, не тръгвам да обяснявам, че пишете глупости, нали? smile001

Аз самият съм лаик по темата, някой ако знае нещо повече да пише :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1-Ако си свалял много картери на съвременни автомобил,ще забележиш,че има на повечето ламарина или пластмаса която да отделя маслото от коляновия вал /но това го преценяват инжинерите които създават мотора :!: /а не някви философи в нета ;)

2-маслата се правят така че да не се запенват

3-големи тъпотии пише :smt018 :smt018 :smt018 :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

карай спокойно

учудва ме че задаваш подобен въпрос

нали си спец

 

Еми вие тук с вашите теоретични спорове можете да разколебаете и най-големия спец :lol:

Между другото съм карал такъв мотор и с доста повечко масло - просто нямах достъп да го проверявам, т.к. бях ръгнал фавовия мотор отзад на 110Р-а и щеката се падаше супер завряна межу изпускателя и радиатора. Профилактично си доливах по малко след дълъг път, понеже мотора подпушва и познай накрая при смяната колко източих - не по малко от 6 л :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.