Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с алтернатор на Фелиция - Решен.


BOTZKO6

Recommended Posts

днес на прибиране от работа в най натовареното време Фелка ме "остави". Докато си чаках на светофара в един момент забелязах че свтлините по таблото избледняха,погледнах напред и не можах да видя да светят фаровете (не осветяваха колата пред мен, понеже беше на здрачаване та за това не забелязах в кой момент точно). та в следващия момен осъзнах че и двигателя беше изгаснал и въобще и не разбрах как стана това. от там нататък ни вопъл ни стон.изтиках колицата с бутне да не преча на движението и нищо, нататък. единствено аварийките и габаритите работят. при опит да запаля няма никакви реакции. smile150 . какво става??? ](*,) :roll: ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ли ми напомня един друг повреден генератор пак в Пловдив. Колега имал си късмет, че не ти се случи като на другия колега. При него беше обратното - не спираше да зарежда.

Сега сериозно. Според обясненията алтернаторът ти е за ремонт. За да си сигурен зареди акумулатора, запали и измери напрежение на клемите. На празни обороти без консумация трябва да е 13.6 - 13.8 V. Ако е под 13 V :arrow: сваляй и носи при някой добър майстор (колегите Пловдивчани ще те насочат, ако ти не знаш някой свестен де). В добрия случай около 80 - 100 лв. имай в джоба.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ша запали , ма е издоил акумулатора ;)

 

Упражнение първо - акумулатора на зарядното.

Упражнение второ - ново реле , щот четки се съмнявам , че ще намериш , а и да намериш се съмнявам , че ще е оцеляло .

Упражнение трето - мериш дали зарежда и тогаз ако си под заветните 13.6 V тичаш при майстор да се мъчи .

 

П.П. Всички тез операций предприемаш при положение , че индикаторната лампа на таблото свети :!:

Ако не свети почваш от нея и тогаз се задълбаваш под капака.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за съжаление с нищо не подсказа че ще прави номер. просто така си ме остави... без индикации по таблото, без друго каквото и да е било. забравих да попитам..... понеже сега колата е оставена на мястото на аварията трябва по някакъв начин да я издърпам но нямам кука. До колкото знам трябва да търся или от шкода или от VW, но после как и от коя страна се поставя? решетката около халогена ли се сваля по някъв начин какво ли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за съжаление с нищо не подсказа че ще прави номер. просто така си ме остави... без индикации по таблото, без друго каквото и да е било. забравих да попитам..... понеже сега колата е оставена на мястото на аварията трябва по някакъв начин да я издърпам но нямам кука. До колкото знам трябва да търся или от шкода или от VW, но после как и от коя страна се поставя? решетката около халогена ли се сваля по някъв начин какво ли?
Е защо ти е да я дърпаш?Трябва ти зареден акумулатор.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е защо ти е да я дърпаш?Трябва ти зареден акумулатор.

:smt017 Слагаш, палиш и тръгваш. С добре зареден акумулатор можеш спокойно да караш поне 2 дена. Т.е. да запалиш, да отидеш до майстор и да свършите работа. Само още нещо (колеги поправете ме ако бъркам). Не е лошо да се провери и компа за грешки след ремонта.

Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както те посъветва Best Forman - първо виж като завъртиш на контакт дали ти светва лампата за зареждане. Ако не - значи е изгоряла и трябва първо тя да се смени, понеже е част от веригата /тъпо измислено, но факт!/, и затова като изгори я прекъсва и нямаш никакво зареждане. Това е в най-лекия случай, кофти само, че таблото се сваля малко гадно. Ако това не реши проблема и не разбираш много от тоци, направо дозареждай акумулатора и я откарай при жичкаджия за диагностика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

момчета РЕШИ СЕ ПРОБЛЕМА! smile113 smile113 smile113 Отидох при жичкаджия! Нормално след проблема-акумулатора беше паднал. Позареди го малко колкото да може да запалим колата и на запален двигател взе да замерва по веригата .Отначало взе да показва на апарата че не се зарежда, но майсторчето бръкна някъде до динамото и намести някаква букса и на апарата акумулатора взе да показва че се зарежда. smile113

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти взе 20 кинта за таз операция. Нищо. Важното е, че както виждаш изобщо не те е зарязала колата. За напред да се слушате повече и да се возите безаварийно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уф, BOTZKO6, може ли и аз да се включа в твоята тема? Историята с генераторите на Фела ми се струва съвсем безкрайна.

 

Днес моята (карб, бензин) не щя да запали, при това:

 

- по обед (не е студено чак толкова),

- с акумулатор на 3 месеца (избиран специално, "Банер", 62 Ач)

- с профилактиран алтернатор (вж. по-надолу)

- без утечки при последното мерене, което ще да е било преди три месеца

- масите (освен ако няма някоя твърде скрита) са добре

 

Проблемите:

- освен, че днес не запалих,

- с два различни алтернатора (единият от които с нови лагери, реле-регулатор, колектори) зарежда на 13,8 В, а с включени консуматори - на 13,6.

 

И не ще повече, мъчих проблема сам - нищо, ходих при момчетата на "Св. Наум" - пак нищо. Казват ми това е, всичко е ОК, на толкова си зарежда генератора, нищо, че за гаранцията на акумулатора искат 14,0-14,2...

 

- и в същото време лампата на таблото леко "жуми", а при подаване на газ - повече, вижда се само вечер.

 

Диодна плочка? Мислих го, затова ходих на алтернаторджия, казва: не е от диодната плочка, генератора разглобен-сглобен-проверен, всичко от-до, имаш лоша връзка по таблото, не е страшно... ОК, съгласих се, и с предишния генератор беше така (нали си имам два)...

 

И така: с акумулатор в гаранция и зарад от генератора 13,6-13,8...

Някой с подобна борба?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя акумулатор "искра" също е в гаранция - купувал съм го за старата бабка (шкода 120 L) през септември, значи е на 6м. но днес с очите си видях като го замерваха - преди да открият проблема беше 11 волта, а след оправяне на буксата 14.1-14.2в. Докато човъркаха едното майсторче по едно време ми викаше : "дано да нямаш някоя прегоряла клетка само.....".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ти взе 20 кинта за таз операция. Нищо. Важното е, че както виждаш изобщо не те е зарязала колата. За напред да се слушате повече и да се возите безаварийно.

пропуснах да ти благодаря за пожеланията smile159 smile108b

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес моята (карб, бензин) не щя да запали

 

Уточни какво значи нещя да запали? Стартера върти бавно и акумулатора сякаш е паднал, така ли? Дори в този случай проблема може да не е в динамото, а в стартера примерно - аз съм имал такъв случай: стартерът върти бясно на празен ход /демонтиран и без товар/, ама като го кача на колата едва превърта или въобще спира. Оказа се проблем в статорната намотка, изгоряла част и не дава достатъчен въртящ момент.

Иначе зареждането на 13,6 - 13,8V според мен ти е в ред - писано е и по други теми, важното е да не пада под 13 при максимум включени консуматори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам представа :roll: Знам само, че корпуса му не пасва в/у скоростите на Фелата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

 

- и в същото време лампата на таблото леко "жуми", а при подаване на газ - повече, вижда се само вечер.

 

Диодна плочка? Мислих го, затова ходих на алтернаторджия, казва: не е от диодната плочка, генератора разглобен-сглобен-проверен, всичко от-до, имаш лоша връзка по таблото, не е страшно... ОК, съгласих се, и с предишния генератор беше така (нали си имам два)...

 

 

не знам дали си решил проблема, интерсно ми е да чуя.

1. Лампата на таблото "мери" потенциалната разлика межу алтернатора и батерията.

Когато алтернатора не работи от едната страна на лампата има 0 волта а от другата 12 В (идват от акумулатора)

Когато се пусне алтернатора (двигателя) напреженията се изравняват и лампата изгасва.

Лампата може да свети и точно в обратния случай когато от страната на алтернатора има 12-14 волта, а от страната на батерията 10-11 волта.

Тогава свети леко. Като даваш газ, волтажа от алтернатора се качва, лампата почва да се свети по-силно.

Идеята е, че в такъв случая самият акумулатор може да е умрял и да блокира тока във веригата.

 

Ако акумулатора ти е здрав има следния момент:

2. Някои от 6-те изправителни диода (един) е неизправен - прекъснал.

Не съм сигурен, че мога да обясня защо става така, но в този случай лампата отново свети по-силно с подаването на газ.

Един майстор ми го обяснява с фази, полупериоди и 'нам си кво, което не ми стана съвсем ясно и не знам дали е вярно.

 

Както и е да - или акумулатор или диоден блок на алтернатора.

За точка 1. съм сигурен, че това е ефекта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.