Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Отново нещо коварно


lent

Recommended Posts

Вчера свалих барабана на дясната гума ,за да проверя шпонката и барабана,защото усещах при потегляне че има някакъв луфт!Даже предвидливо си купих шпонка и бях готов тази вечер даслагам един друг барабан,ама кво да гледам smile020 -ПОЛУВАЛА СЕДВИЖИ НАВЪТРЕ-НАВЪН около 2см в ръкава,преминаваийки плътно през лагера!!!Нито тече масло,нито нищо :roll: .Даже колата се движеше без проблем,допоследно!Дори и не съм подозирал за това нещо!!!Моля ,колеги,помогнете,кажете от какво може да е това и евентуално как може да се оправи!То че е опасно и крие неочаквани изненади ми е пределно ясно,добр че ми попадна в полезрението навреме smile106 smile106 smile106 !Благодаря предварително на всички,взели относхение към възникналия проблем!Поздрави smile159 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей сега бях долу в бокса и огледах добре полувала...Зацепен е ,но като го гледам най-вероятно е излязъл от лагера :!: :!: :!: Това ме навежда на мисълта,че не е бил добре вкаран,илипросто много се е износил и вече не е в състояние да уплътни в лагера :!: Много ми е интересно защо се е получило така :?: :?: :?: Да не би да е замесен лагера в тази история? smile148 smile148

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглоби го щото може да ти е блокирал лагера и да и износил шиката ,няма да ти отнеме много време апък ще е полезно :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама нали луфта беше в посока навън - навътре и да го усещаш при дърпане на полувала, ако така се е износило както пишеш луфта не трябва ли да е перпендикулярно на оста на въртене :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж да не е мръднала втулката на полуоската след лагера на вътре (това се получава,когато се набива лагера)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко разглобих исе оказа,че вътрешността на лагера се върти,тоест не би трябвало да е блокирал,но как да разбера дали е превъртял в леглото си?И има ли вероятност самото легло да е по-широко и затова евентуално да е превъртял?Има ли значение какъв лагер ще сложа-унгарски или чешки?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...но как да разбера дали е превъртял в леглото си?И има ли вероятност самото легло да е по-широко и затова евентуално да е превъртял?

Без сваляне на лагера трудно ще се разбере. А след свалянето един внимателен оглед на леглото ще даде отговор на въпроса ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледах внимателно полувала и забелязах,че втулката на полувала зад лагера е мръднала,около 5мм,но не навътре,а навън :-k Предполагам от това се е получил луфта,но си нямам на представа защо е станало така :?: :?: :?: Мога ли да набия навътре втулката до нормалното и положение и да използвам същия полувал,като съм спокоен,че няма от самосебе си да се премести отново навън?А за това дали лагера е превъртял в леглото си ще го проверя в най-скоро време и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката е моя-втулката е мръднала около 5мм навътре,но дори да сложа лагера там където трябва да е (а и не само там),той не уплътнява добре и го вадя и слагам с ръка без проблем,т.е. установих,че полувала е износен и ще е необходимо да госменя задължително :smt034 :smt019

Лагера го гледах и в леглото му има видими следи от превъртане :smt034 ,така че мисля има нужда и от друг кожух ](*,)

Абе,аман черен от тая кола,ама кво да се прави-все скрити дефекти...... smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Огледах внимателно полувала и забелязах,че втулката на полувала зад лагера е мръднала,около 5мм,но не навътре,а навън :-k Предполагам от това се е получил луфта,но си нямам на представа защо е станало така :?: :?: :?: Мога ли да набия навътре втулката до нормалното и положение и да използвам същия полувал,като съм спокоен,че няма от самосебе си да се премести отново навън?А за това дали лагера е превъртял в леглото си ще го проверя в най-скоро време и ще пиша.

Като фиксираш втулката от вътрешна страна я капни с СО-то на две места ,ама две леки точки и повече няма да се мести.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То добре казваш да я капна като я фиксирам,само че въпреки това като надяна лагера върху оста там където трябва да стои,той си се движи лесно и не уплътнява!Тоест бих искал да отбележа,чедори и да фиксирам втулката и да я прикапя,лагера пак няма да уплътни и полувала ще продължи да се върти около лагера и за кратко време ще го износи до такава степен,че луфта ще се увеличи още повече! :!:

А това,че лагера е превъртял в леглото си ме навежда на мисълта дали не е добре освен полувала и лагера,да сменя и кожуха (ръкава)???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

А това,че лагера е превъртял в леглото си ме навежда на мисълта дали не е добре освен полувала и лагера,да сменя и кожуха (ръкава)???

Кожуха няма смисъл да го сменяш , а за лагер и полуска е сигурно. Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК,щом няма нужда да се сменя ръкава,това е добре!Преди броени минути свалих целия ръкав с лагера и полувала от другата ми кола-120Л'80(за части) и утре мисля да използвам полувала и лагера,които са добре.И един въпрос-ръкавите взаимозаменяеми ли са отляво и отдясно,или има леви и десни? :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не би следвало да са еднакви ляв/десен ; има разлика японка / преди м модификацията

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK,утре мисля да започна сглобяването!Дано не излезе още нещо непредвидено!И мерси за инфо-то!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК,щом няма нужда да се сменя ръкава,това е добре!Преди броени минути свалих целия ръкав с лагера и полувала от другата ми кола-120Л'80(за части) и утре мисля да използвам полувала и лагера,които са добре.И един въпрос-ръкавите взаимозаменяеми ли са отляво и отдясно,или има леви и десни? :-k

Полуоските са различни ,преди 83г. и след 83г. .А кожуха на полуоската е ляв или десен , не може да се въртят и се разделят преди 83г. и след 83г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът бе решен с нов полувал и нов лагер,поместени в стария кожух.Обаче полувала пак беше с изместена втулка с няколко милиметра и се наложи слагането на уплътнителен О-пръстен от метал зад лагера.Всичко бе сглобено и луфтовете изчезнаха(засега :mrgreen: )!

Благодаря на всички за мненията и съветите,изказани по проблема!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Аз имам същия проблем,само че при мен луфта е много по-малък около 3 мм.Дали и мен ме е сполетяла същата зла участ или може да се размина само с лагер ?! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем,само че при мен луфта е много по-малък около 3 мм.Дали и мен ме е сполетяла същата зла участ или може да се размина само с лагер ?! :-k
Няма да е лошо да провериш ,защото там е най слабото място на тези модели.Аз скъсах веднъж полуоска добре че бях с малка скорост.Полуоската се стяга с 28кг/ динамоме- тричен ключ/иначе усилието върху лагера се увеличава;започва да грее ;спича греста и е готов за смяна ,а самата смяна е ](*,) .
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да е лошо да провериш ,защото там е най слабото място на тези модели.Аз скъсах веднъж полуоска добре че бях с малка скорост.Полуоската се стяга с 28кг/ динамоме- тричен ключ/иначе усилието върху лагера се увеличава;започва да грее ;спича греста и е готов за смяна ,а самата смяна е ](*,) .

колко се стяга няма нищо общо с усилието върху лагера. това не са ти два конични лагера а един самонагаждащ се . програма максимум е да се повреди резбата на полуоската .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип не е препоръчително барабаните да се свалят,ако ,разбира се ,не е наложително,защото при всяко едно затягане на барабана чрез гайката 32 ,втулката на полувала се премества завътре и от това луфта се увеличава!И идва един не много приятен момент,при който започва да се износва барабана! :!:

Изобщо незнам кой инженер едно време е одобрил техническата документация на задния мост smile106 smile106 smile106 Този вид захващане чрез шпонка и само една централна гайка,държаща целия барабан,е как да кажа :?: :?: :?: .........неудачно smile150 !!!

То заради това захващане идват главно проблемите с късането на полуваловете :smt019

Те чехите после са го осъзнали това и са преминали към окачването със сухи полувалове-както е на рапидите smile106

Лично аз смятам,че единственото достойнство на задния мост на естелките е това,че са с независимо окачване...За друго не се сещам smile009

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само една централна гайка,държаща целия барабан

Барабана го държи конусът, не гайката.

 

Полуоската се стяга с 28кг/ динамоме- тричен ключ/

Гайката се стяга с 200Нм и се донатяга до следващия отвор за да влезе шплента, или поне така пише в книгите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като стягам тая коронна гайка натискам с цялата си тежест-ключа-тежа 94 кг. и няма ядове, а тая гайка не превърта как да е. Проблемът е когато след това някой друг сваля барабана-всички знаем какъв филм е, дори и със специалната скоба. Според мен проблемите с луфтове и късане на полуоски идват от недостатъчно притягане на гайката и оттам -барабана към конуса, получава се луфт помежду им, почва едно износване и на полуоската и в един момент и нов барабан да се сложи и да се стегне яко-пак скърца отзад, заради износения конус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.