Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Ел.регулиране фарове Окт1


skOderia

Recommended Posts

Здравейте,

Аз съм на вълна фарове:). Като свалих моите се оказа, че не работят и на двата фара ел.задвижванията за регулиране светлината във вертикална посока. Тези които се управляват от купето с ключ. Рзглобих ги, може да видите снимка на карантиите. Изгоряла е схема върху платката със следните надписи върху нея:

XM16AV

LMB1021N

F

post-3509-138453075345_thumb.jpg

Не разбирам от електроника твърде. Търсих в няколко магазина в София, търсих и в мрежата, питах в някакви руски форуми за електроника ама нейсе.

Знам, че във форума има колеги които са на ти с електрониката.

Моля да ме посъветвате откъде и как да си купя 2 броя с тези означения?

Мога ли да намеря аналог?

И не на последно място, може ли да има някаква причина да изгорят управленията и на двата фара, какво може да го предизвика?

 

Благодаря Ви предварително

 

P.S.: Имам колата отскоро, не знам кога са изгорели схемите, но моторчетата работят. Ел.задвижванията са марка BOSCH и се вграждат в Окт1, Форд мондео МК2, Ивеко дейли, някои Ауди, Сеат и VW......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърде вероятно е да е изгоряло от влага (въпреки че фарът си има отдушници smile166 ) Обади се да ти дам направо двата механизма (имам само механизмите свалени от едни фарове) 0887 601 759

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до Skoderia

 

Здравей!

Как демонтира схемата и моторчето? Необходимо ли е да се демонтират фаровете и ако да, как става?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Как демонтира схемата и моторчето? Необходимо ли е да се демонтират фаровете и ако да, как става?

Здрасти колега. Погледни в раздел "Литература", след като влезеш с юзър нейм и парола отиваш на "Търсене само за Октавия". Отговорът на твоите въпроси се нарича "Octavia - Farove, lampi vynshni - RUS.pdf" (на първа страница деветият файл по ред от долу нагоре).

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до Skoderia

 

Здравей!

Как демонтира схемата и моторчето? Необходимо ли е да се демонтират фаровете и ако да, как става?

 

Здравей,

Схемата си е схема, може да я видиш и нея, но ако не си демонтирал друг път - ДА, трябва да свалиш фара. Първо свали мигача, който се държи с един винт към фара. После целия фар който се държи на 4 винта. Слагаш фара върху масата и разчастваш. Работи внимателно, че пластмасите стареят и се трошат лесно. Не напъвай със сила. Ако имаш нужда пиши.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Привет, тя темата е стара, но аз така и не успях да се справя.

Свалих механизмите, на поглед схемите не изглеждат изгорели като на колегата горе, моторчетата си работят, но така и не тръгнаха след повторното сглобяване. Забравих да спомена, че когато я купих, един от механизмите работеше, но в много малък диапазон, след това и той спря. Възможно ли е, проблема да е при управлението в купето? :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже и аз минах през това, да споделя моя опит. Мойта О1 от 2002. Оказа се че има една камара различни изпълнения на самата електроника, аз поне съм видял до сега 3 вида. Лично мойта беше с чип TLE4209. Вадя си хляба с електроника, установих че чипа е сдал багажа, първата ми мисъл беше ще го сменя. Да ама не. Въпросния чип е ненамираем напрактика, а аз не е като да нямам опит с пазаруване и от ЕС и от Щатите. Единствено един китаец по ebay ми предлагаше някакви, аз поръчах, ама я дойдат, я не.

 

За моя чип поне имаше информация в нета. За останалите (вкл. тоя на снимката горе) даже и информация не можах да намеря, незнам дали са вазимнозаменяеми или са принципно различни.

 

Според мен механиката се заталачва с прах и мръсотия, оттам драйвера на мотора (чипа де) прегрява и гърми (има защита, ама явно инженерно нещо не е домислено). Вероятно когато дълго време човек не бара фаровете (например колата кисне в автокъща) и после врътнеш потециометъра.... драйвера се опитва постоянно да докара фара до положението което е зададено. Ама той не може и така докато накрая гръмне.

 

Иначе самата машинка отвън като че ли е стандартна за всички окита 1. Така, че съвета ми е - не се мъчи да поправяш - търси цялата машинка. Аз така направих, взех от колега от форума и нещата заспаха. Има и в ebay, но цената с доставката си е неприлична.

 

Имай предвид че при мен си беше скапана машинката (гръмнал чипа). При теб както го описваш, може да се окаже, че механично нещо препятства фара (може би мръсотия) и машинката не се справя. Свали пак машинките и виж дали все още са живи. Ако въртят добре и в двете посоки - търси проблема механично във фаровете. Не насилвай машинките да работят ако фара е запекъл, ще ги скапеш пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 месеци по-късно...

Вчера едната на левия фар тръгна, другата като я включа под напрежение чипа напича много здраво, със сигурност е заминал. Чудя се как да постъпя. В момента във Варна ми предлагат само машинката за 20 лева, но не се знае дали работи, иначе TLE4209A и аз я видях в ebay, ама 8,20 амерекански пари та се чудя какво да правя. Ще питам пича от Варна, ако върви машинката ще му я платя, ако не да му я върна. Дано се съласи. Странното е, че на левия фар машинката е с чип LMB1021N F, а на другия фар съм с този описан по-горе.

 

Ама си е каф като мърдат фаровете, засега само единя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не пускам нова тема ще питам тук, пък дано знаещите хора видят и ми отговорят :)

 

Също имам проблем с въпросните машинки на Октавия 1 - 2001.

От един момент нататък, когато фаровете се включат - едната машинка започна да бучи постоянно (и вероятно да движи рефлектора, макар че май не се забелязваше голямо движение). Това ставаше без въобще да пипам врътката за активиране. За да не изгори машинката я изключих от буксата. След няколко седмици същото се повтори и с другия фар.

 

Оттогава си перкам без реглаж на фаровете, но ще съм благодарен ако някой даде обяснение на описания проблем.

 

Какво кара машинката да работи постоянно и защо се активира при включване на фаровете, когато не съм докосвал врътката :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че регулиращия потенциометър в купето е на такава зададена стойност, че когато включиш светлините, моторчетата се опитват да въртят и да задвижат бутащия палец, така че и той да достигне зададената стойност(да изравни), тъй като е вързан също за променлив потенциометър с плъзгач, монтиран на платката.

 

:roll: Хм, много интересно защо моторчетата въртят без да има осезаемо движение на фаровете. Моето предположение в този случай, е че механизмите не зацепват правилно или има износени зъбни колела или червяк.

 

Ще разбереш само, когато го разглобиш. ;)

 

Нещо не са доизмислени тези механизми. Моя уж трътна и пак се прецака. Ще пробвам този път да го изчистя и намажа със силиконова смазка.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Здравейте колеги,

 

имам Октавия 2 от 12.2005г. производство с фабрични ксенони и автоматично регулиране нивото на светлинния поток (вътре в купето нямам бутон за регулиране височината). Проблема е че спря да работи това автоматично регулиране и в момента светят много ниско. Някой имал ли е подобен проблем. Ще съм благодарен ако може да помогнете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

беше изгорял предпарител в купето 20A  номер 36 в английската книжка с описание : "Headlight cleaning system". смених го но няма промяна . На дисплея нищо не изписва като повреда. Диагностика освен в Шкода къде в София правят?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако късите светят,тъй като до колкото знам на ОК 1 те и моторчетата са на един бушон,значи не е той. Остават самите моторчета или някъв модул който отговаря за тях. Най добрия варянт са машинки ×15 лв. От ЕТ ....дори. Или М-комплект.!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересното е, че на диагностика не дава никаква грешка, а само информация че светят на 1% височина. На следващия ден без нищо да и е пипано почнаха да светят на нормална височина. :wacko_1: :eusa_think: :eusa_think:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.