Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Полиране измиване регулиране фарове


skOderia

Recommended Posts

Голяма полза има, вервайте ми!

Как постигнах сравнително добър резултат за фаровете на Окт1. Става въпрос за така наречените "кристални", пластмасови фарове. Всичко е пластмаса и рефлектора и прозрачната част:

 

1 Полиране. Материалите се виждат на така озаглавената снимка и са:

Машина ротационен воиброшлайф Фесто - най-доброто в областта. Не задължително да ползвате такава, върши идеална работа и подобна за 20лв от Метро или добър флекс с регулиране и бавни обороти. Също може и на ръка с трупче, не е проблем просто ще отнеме повече време. НАЙ-ВАЖНОТО: най-ниските обороти или бавничко на ръка, да не загрява.

Шкурки. Моите са Фесто, но това заради машината. Започнах с 400, 800, 1200, 1500, 2000 по 2лв за брой, само 2000 е 5лв/бр. Има ги в магазини за автобои--> http://www.lasurit.com/opencms/lasurit/top_glasurit/index.html По-добре е да се работи с водни, но не е задължително. По един брой от вид стига и за двата фара. Също може и да си купите от Бриколаж на листи(размер около А4) за търкане на ръка 1-2 лв за брой и ще ви остане. НАЙ ВАЖНОТО: почиствайте шкурката и повърхността често по време на работа.

Пасти. Моите са на Фесто първо с шлайф паста 6000 и после полир паста 10000. Това е марка която познавам и я препоръчвам, имат още 8000 и 11000. Лошото тук е че разфасофките са по 500мл и струват 25-30лв, а за операцията трябват 10-30мл. Купуват се от Фесто или от Киров. Също вариант са и тези на 3М, препоръчват ги разни хора по форумите, има ги в магазините за автобои, добре е че може да си купиш 50мл разфасовка за 4-5лв, примерно--> http://www.lasurit.com/opencms/lasurit/top_glasurit/index.html . НАЙ-ВАЖНОТО: почистете много добре след всяка паста

Гъба за полиране. И те са цяла наука, има видове според пастите, купуват се от по-горе споменатите места 5-25лв. НАЙ-ВАЖНОТО: за всяка едрина паста се ползва различна гъба/дунапрен/кече за търкане.

 

2 Измиване. Разглобете фара, развийте всички болтчета и извадете всички крушки и кабели. Използва се топла, не гореща, течаща вода, разтвор на течен сапун и четка за миене на бебешки или обикновенни шишета, или дунапрен вързан върху меден изолиран кабел около 1-2 кв мм. Оставете да се накисне, разтъркайте и изплакнете обилно. Подсушете със сешоар отдалеко и бавно без да нагрявате фара. Ако имате спирт, изплакнете с него, така не остават петънца от капчици. Оставете да изсъхне добре. НАЙ-ВАЖНОТО: не търкайте силно с четки или гъби вътре във фара, покритието е много тънко и се драска. Бъдете нежни като с бебшко дупенце или женско...... такова.

 

Вижте разликата на снимката. Единият фар е след процедурата, а другият преди.

 

3 Смених си всички крушки във фара. Сложих тези Philips Xtreme Power 80% H4, купих ги от тук http://autolamps-bg.com/index.php . 54лв. Знам, че има крушки по 4лв бройката, но аз си купих тези. Не светят в синьо или бяло, нормална светлина просто много по-силна от моите стари крушки. Засега съм доволен, ще видим колко време ще работят.

 

4 Регулиране. Ползвах чуждия опит по приложената схема.http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=6877&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5

виж схемата за регулиране

1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.

2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.

3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).

4. По формулата се изчислява h.

5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.

6. Включват се фаровете на къси светлини.

7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.

 

Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.

Във височина се донагаждат с каране и пробване, и промени в движение. Никога не се получава от първия път.

 

Ако съм пропуснал нещо питайте. Ама то и без тва станало много дълго.

 

P.S.: след 2-3 години , евентуално, може и да разглобя фара, мисля че не е трудно, огледах го добре. тогава ще го изтъркам отвсякъде и мога да си пратя рефлекторите да ми ги метализират тук: http://www.ideabg.com/clients/ewert/proizvod.php. или пък Вие да го направите още сега и да покажете резултат???

P.S.: Съжалявам , че няма снимки преди/сега за това каква е разликата в осветеността, но нямам цифров фотоапарат сега , а телефона не върши работа

post-3509-138453075325_thumb.jpg

post-3509-138453075336_thumb.jpg

post-3509-138453075342_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Искам само да попитам - какъв е смисъла от миенето? Фара не е ли достатъчно добре затвоен за да не влизат мизерии там? И не е ли опасно да се повреди рефлектора (пластмасов) Друго което забелязах, когато аз извършвах тази манипулация на Рено Лагуна фейслифт преди около година е че самия фар има някакво покритие върху самия плексиглас, в този ред на мисли се чудя дали не е по-добре да си остане ушкурен с 2000 водна и да се пръсне с безцветен лак отгоре?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да попитам - какъв е смисъла от миенето? Фара не е ли достатъчно добре затвоен за да не влизат мизерии там? И не е ли опасно да се повреди рефлектора (пластмасов) Друго което забелязах, когато аз извършвах тази манипулация на Рено Лагуна фейслифт преди около година е че самия фар има някакво покритие върху самия плексиглас, в този ред на мисли се чудя дали не е по-добре да си остане ушкурен с 2000 водна и да се пръсне с безцветен лак отгоре?
Прав си. Много са автомобилите с покритие на фаровете и в този случаи е по-добре да се лакират . Лак с втвърдител;разредител /смесен по препоръка на фирмата производител/ пръска се се тънко 1 или 2 ръце ;суши се ;монтират се. Ефекта е добър ....но все пак е ефект,колко ще изкарат не се знае. :-k :-k :-k
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да попитам - какъв е смисъла от миенето? Фара не е ли достатъчно добре затвоен за да не влизат мизерии там? И не е ли опасно да се повреди рефлектора (пластмасов) Друго което забелязах, когато аз извършвах тази манипулация на Рено Лагуна фейслифт преди около година е че самия фар има някакво покритие върху самия плексиглас, в този ред на мисли се чудя дали не е по-добре да си остане ушкурен с 2000 водна и да се пръсне с безцветен лак отгоре?

 

м-у старите и новите фарове има разлика в материала. не е лак, а полимерно покритие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
Голяма полза има, вервайте ми!

Как постигнах сравнително добър резултат за фаровете на Окт1. Става въпрос за така наречените "кристални", пластмасови фарове. Всичко е пластмаса и рефлектора и прозрачната част:

 

1 Полиране. Материалите се виждат на така озаглавената снимка и са:

Машина ротационен воиброшлайф Фесто - най-доброто в областта. Не задължително да ползвате такава, върши идеална работа и подобна за 20лв от Метро или добър флекс с регулиране и бавни обороти. Също може и на ръка с трупче, не е проблем просто ще отнеме повече време. НАЙ-ВАЖНОТО: най-ниските обороти или бавничко на ръка, да не загрява.

Шкурки. Моите са Фесто, но това заради машината. Започнах с 400, 800, 1200, 1500, 2000 по 2лв за брой, само 2000 е 5лв/бр. Има ги в магазини за автобои--> http://www.lasurit.com/opencms/lasurit/top_glasurit/index.html По-добре е да се работи с водни, но не е задължително. По един брой от вид стига и за двата фара. Също може и да си купите от Бриколаж на листи(размер около А4) за търкане на ръка 1-2 лв за брой и ще ви остане. НАЙ ВАЖНОТО: почиствайте шкурката и повърхността често по време на работа.

Пасти. Моите са на Фесто първо с шлайф паста 6000 и после полир паста 10000. Това е марка която познавам и я препоръчвам, имат още 8000 и 11000. Лошото тук е че разфасофките са по 500мл и струват 25-30лв, а за операцията трябват 10-30мл. Купуват се от Фесто или от Киров. Също вариант са и тези на 3М, препоръчват ги разни хора по форумите, има ги в магазините за автобои, добре е че може да си купиш 50мл разфасовка за 4-5лв, примерно--> http://www.lasurit.com/opencms/lasurit/top_glasurit/index.html . НАЙ-ВАЖНОТО: почистете много добре след всяка паста

Гъба за полиране. И те са цяла наука, има видове според пастите, купуват се от по-горе споменатите места 5-25лв. НАЙ-ВАЖНОТО: за всяка едрина паста се ползва различна гъба/дунапрен/кече за търкане.

 

2 Измиване. Разглобете фара, развийте всички болтчета и извадете всички крушки и кабели. Използва се топла, не гореща, течаща вода, разтвор на течен сапун и четка за миене на бебешки или обикновенни шишета, или дунапрен вързан върху меден изолиран кабел около 1-2 кв мм. Оставете да се накисне, разтъркайте и изплакнете обилно. Подсушете със сешоар отдалеко и бавно без да нагрявате фара. Ако имате спирт, изплакнете с него, така не остават петънца от капчици. Оставете да изсъхне добре. НАЙ-ВАЖНОТО: не търкайте силно с четки или гъби вътре във фара, покритието е много тънко и се драска. Бъдете нежни като с бебшко дупенце или женско...... такова.

 

Вижте разликата на снимката. Единият фар е след процедурата, а другият преди.

 

3 Смених си всички крушки във фара. Сложих тези Philips Xtreme Power 80% H4, купих ги от тук http://autolamps-bg.com/index.php . 54лв. Знам, че има крушки по 4лв бройката, но аз си купих тези. Не светят в синьо или бяло, нормална светлина просто много по-силна от моите стари крушки. Засега съм доволен, ще видим колко време ще работят.

 

4 Регулиране. Ползвах чуждия опит по приложената схема.http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=11&t=6877&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D1%83%D0%BB%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D1%84%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B5

виж схемата за регулиране

1. Намира се хоризонтална площадка с вертикална стена.

2. Автомобилът се позиционира на разстояние L не по-малко от 5m от стената.

3. Измерват се разстоянията L, А и H (спрямо центъра на фара).

4. По формулата се изчислява h.

5. Върху вертикалната стена с тъмна боя или въглен се разчертават реперите така, както е дaдено на фигурата.

6. Включват се фаровете на къси светлини.

7. С помоща на регулировъчните винтове на всеки един от фаровете граничната линия между светлото и тъмното петно на фаровете трябва да съвпадне с така начертаните репери.

 

Забележка: За да се получат задоволителни резултати измерванията трябва да се направят с точност до 1sm при добра тъмнина.

Във височина се донагаждат с каране и пробване, и промени в движение. Никога не се получава от първия път.

 

Ако съм пропуснал нещо питайте. Ама то и без тва станало много дълго.

 

P.S.: след 2-3 години , евентуално, може и да разглобя фара, мисля че не е трудно, огледах го добре. тогава ще го изтъркам отвсякъде и мога да си пратя рефлекторите да ми ги метализират тук: http://www.ideabg.com/clients/ewert/proizvod.php. или пък Вие да го направите още сега и да покажете резултат???

P.S.: Съжалявам , че няма снимки преди/сега за това каква е разликата в осветеността, но нямам цифров фотоапарат сега , а телефона не върши работа

=D> =D> Колко пари излиза цялата процедура smile004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Пичове а може ли да дадете съвет как да запазя пластмасата на фаровете кристално прозрачна -каквато ми е в момента .Явно в Германия(от където ми е колата ) е била в гараж и фаровете са и перфектни,но сега я държа пред блока и се чудя как да ги защитя от пожълтяване -помътняване и такива болести причинени от слънцето.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 месеци по-късно...

Изгоряха ми късите на едната от крушките които си бях монтирал когато писах тази тема. Темата е моят знак кога във времето се е случило това. Три години и три месеца са по-късно. Изключително съм доволен от начина по който светят и в допълнение, че съм ги ползвал толкова дълго просто нямах друг избор - веднага си купих същите. Два броя нови. Цената не се променила. Надявам се следващата подмяна да е след три години :)

 

* P.S.: В интерес на истината в магазина където ги продават се учудиха, че са работили толкова дълго, тъй като тези крушки били леко "форсирани" за по-силно светене, което съответно би трябвало да им намали продължителността на живот. В тази връзка, забелязах че преди години съм пропуснал да отбележа една от стъпките в моя процес на подобряване, а именно че сложих релета към фаровете които са директно захранени с дебел кабел , а през ключа на фаровете се управлява само помощната верига.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Това, че си вързал фаровете директно с дебел кабел, е повишило напрежението върху крушките, с което е ускорило изгарянето им допълнително. Разбира се, за сметка на по-силно светене.

 

Аз лично се отказах да слагам релета, като си дадох сметка че това ще доведе до по-честа смяна на крушки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Досега най- често съм сменял крушки на Фабията (2 пъти за 2 години), която е единствената ми кола без релета на фаровете. На другите съм сменял само по веднъж на 3-4-5 години.

Но пък и съм свалял фаровете 4 пъти, което може да е от значение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.