Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Видео наблюдение - за и против (размисли и страсти)


C2H5OH

Recommended Posts

Реших тъй, щот и карам много, но и обичам да вървя много и впечатленията ми са такива. Официална статистика по темата липсва така че и моето и вашите мнения кой колко нарушава са доста субективни.

Това с пресичащите пешеходци булеварди са частни и фрапиращи случаи. Но самоубийците не можеш да ги спреш с глоба. ЗА паркиралите колеги в пряката- ми когато аз искам да излезна да се разходя и по тротоара има само такива колеги които са се наредили като китаиска страна от двете страни на улицата плътно до сградите при положение че има възможност и да спре така, че да остави поне 1 метър да минат пешеходците ама него му дреме на катапа, кво става? Аз съм принуден да вървя по улицата, говорим за квартални такива. И тогава аз ли нарушавам правилата или локалния 'тарикат' летейки със скорости от типа колкото повече толкова по-добре и който ще ме отнесе. Апропо за справка, в закона има глоба за неправилно пресичане на пешеходците, но това че никой не ги налага, пак се връщаме на темата за контрола...

Не приемам за нормално, че от Гео Милев трябва да се натоваря с колата си и да отида до Борисовата за да разходя детето си поради непроходимостта на тротоарите от паркиралите по тях автомобили! И не е точно така че няма къде да се паркира. Има вече много паркинзи поне в центъра, но понеже са платени и си седят празни или полупразни... И още, голяма част от неорганизираното и хаотично движение си го правим ние, не ни е виновна само липсата на инфраструктура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • C2H5OH

    11

  • PRR

    8

  • gogata

    7

  • ФИлия

    6

Най-много писали в темата

Не разбирам! Какво значи за и против? Ясно е - като няма ред има диктатура! За целта камери навсякъде и джигитите остават без книжки.

:smt017 . Лошото е че като влезеш я в youtube или vbox-a навсякаде е пълно със записи

от камерите на който ясно се вижда безотговорностаа на "големите шОфери".

Твърдо съм ЗА камерите (с две ръце )и въобще за всякакви превантивни мерки които ще намалят броя на постовете в "Черна хроника" .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да има пешеходци които застрашават както собствения си така и живота на останалите, но далеч повече са водачите, които правят това!...

Ти май не виждаш какво става по улиците около теб? По-горе беше писал за "Гео Милев" - когато ти е удобно и ако имаш желание си направи труда да преброиш неправилно пресичащите по "Шипченски проход" пешеходци, а след това преброй и неправилно преминаващите през някое кръстовище автомобили. После тегли една черта. Извода остава за теб, на мен ми е ясен.

Може и да е инфраструктурен проблем, но защо аз като пешеходец страдам от това, че ти си си пльоснал колата на тротоара? Т.е. пак правото на по-големия, по-силния май или?...

А аз защо като шофьор да страдам от твоята липса на елементарна култура като участник в движението? Защо аз все да съм на тръни дали няма да изкочиш пред колата ми там, където нямаш право? Защо аз да треперя заради теб, че поради липса на въпросната култура не си възпитал децата си как се пресича? Вечно онеправдания пешеходец, търсещ под вола теле и всички шофьори са му виновни за незнанието на елементарни правила...

...Проблема поне според мен не е в това, видиш ли мен като шофьор ме глобяват, що да не глобяват и пешеходеца, нека и него му е гадно...

Мислех, че водим дискусия като зрели хора. Явно бъркам. Във всичките си постове по-горе, където съм го споменавал, съм наблягал на това, че както има глоби за едни, така трябва да има и за други. Нарушенията трябва да се санкционират, без значение шофьор или пешеходец ги извършва. А не просто да глобяват и другия, защото, видиш ли, не може само на единия да му е зле, както пишеш, че възприемаш думите ми - прочети постовете ми пак и ако намериш и най-малка причина да си стигнал до този извод на базата на мои думи, аз ще си посипя главата с пепел... Не изопачавай нещата и както вече споменах - под вола теле няма да се намери. Във връзка с което спирам да пиша в тази тема, стана вече безсмислено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм твърдо "ЗА!" Такива камери трябва да има не само в София, но и в цялата страна. Не говоря само за населените места. В България не са малко пътищата извън населените места, където всеки ден стават ПТП-та, често с фатален край.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

:smt017

 

Трагедийте с пешеходците в България няма да престанат докато полицията, държавата и обществото не осъзнае, че вина имат не само шофиорите, но и самите пешеходци! Ненормално е шофиора да е виновен за това, че кретена пресича Цариградско шосе отгоре! Та там колите се движат с 80km/h ПО ЗАКОН!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трагедийте с пешеходците в България няма да престанат докато полицията, държавата и обществото не осъзнае, че вина имат не само шофиорите, но и самите пешеходци! Ненормално е шофиора да е виновен за това, че кретена пресича Цариградско шосе отгоре! Та там колите се движат с 80km/h ПО ЗАКОН!!!

Заражда се една много безмислена полемика, в която всички са и прави и не са прави. А може би нашите "държавници" точно това целят. Да се търси "под вола теле". Да се обвиняваме един друг, докато те си веят байрака. Цитирам Пепи точно за да покажа целта на темата. Вината не е само в нас - шофьори, пешеходци и други участници в движението. Вината е основно в контрола на това същото движение, в което всички участваме, но и в липсата на удобствата и необходимостите пак за всички нас - участниците в това движение. Няма смисъл от язвителен език за това, че еди кой си паркирал на тротоара по начин, по който предизвиква благословии по негов адрес и по адрес на най-близките му роднини или, че еди кой си нямало къде да ходи по тротоара и за това разбираш ли пресича неправилно, ама на всякъде. Това е тъпо. По добрия вариант е да се намери компромисно решение, докато държавата не вземе адекватно отношение по темата. Няма смисъл да се ядем един друг. Вината не е изцяло в нас, а и в отговарящите за настъпилия хаос по нашите пътища.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пишете да се глобяват пешеходците ,ама като стане нещо и полицая иска да глоби ,става тумба и повечето плюят срещу полицая или срещу контрольорите в градския транспорт,а не ги защитават.

А колко от вас пишат че са готови да се разделят с някоя десетачка,само и само да не се вземе книжка ,да се пише акт или да се губи време по КАТ за плащане на глоби.

Докато не се спре с това ,никога няма да се оправим,още повече ,че някои хора възприемат това за накърняване на личните свободи на индивида.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik,

 

Друга ми е мисълта. В България винаги има двоен стандарт за прилагане на закона. В случая винаги водача е виновен, а пешеходеца не! Не успорвам, че водачите правят много нарушения! Напротив - твърдя, че е факт. Въпроса е, че НИКОЙ не санкционира пешеходеца! И това не бива и не може да продължава! Гледайте клиповете! С изключение на един удар на пешеходна пътека (100% вина на водача!) ВСИЧКИ останали са по вина на пешеходците. И ако се разледва кой е бил наказан: водача! Безумие! Само и единствено в България може да лежиш кретен въпреки, че не си виновен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

PRR,знам че е така,че има двоен стандарт и съм го изпитал,преди 22 г шофьор мина на червено и се ударихме ,още повече че има 40 км намаление ,а следите от гумите на колата му бяха 42 м.,но той беше футболиста и лейтенанта от МВР Николай Илиев-кавалера на терена!

А за написаното от мен -защо хората са винаги срещу този ,който има право по закон да глобява? Защото като трябва да се бръкне все се гледа,да се измъкне.

А защо като сме толкова образовани и знаем ,че правим нарушение,го правим? То не камери ,но в сегашното положение като че ли и на всеки човек ще трябва да има полицай,а и на него като човек също полицай...

Пак пиша-докато всички не спазват елементарните изисквания на законите/не само по пътищата/никога няма да се престане с десетачките ,само и само да не се наказва според законите и да се търси собствената изгода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Силно съм раздвоен по отношение на темата. Не мога да дам категорично мнение, но ето и едни аргументи...

0. Ужасиите на линка тенденциозно накланят везната

1. В действителност тези камерти нарушават до голяма степен личното пространство на човека....и могат да доведат до усложнения

(Действителен случай: В Дома Ви идва честитка, в която до вас седи неправилния човек....(и жена ви го вижда), и то от мяасто където по това време не сте били)

2. Видео наблюдението може и да се използва не по предназначение....а за съвсем други (користни) цели

3. Има едни лепенки, специални такива...които като се залепят за номера....и на камерите не се виждат номерата.....и идиотите пак си карат талибански.... а го отнася пак целокупното население...т.е наказанията пак са на избирателен принцип

В действителност това са аргументите ми против....

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. new_ загледай се в клипчето там, където Типото прави нарушение и изчезва. После е показана снимка, на която нищо не се вижда отвътре, а само номера. Освен това почти навсякъде, където има камери има табели, информиращи за видео наблюдение, т.е. не го правят без твое съгласие

2. Няма как да се ползват за користи цели. Не може една цяла организация да заработи изведнъж срещу теб например. Това не са един или двама души.

3. Е кой е тоя луд. Нали ще мине покрай камерата и на следващия завой са го хванали със скрити номера. А това по закон е подсъдно даже. А що се отнася до наказанията на избирателен принцип - там темата е мнооого дълга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0. Ужасиите на линка тенденциозно накланят везната

За съжаление това е реалноста!

 

1. В действителност тези камерти нарушават до голяма степен личното пространство на човека....и могат да доведат до усложнения

То така може и репортер на някоя телевизия да те снима без да знаеш и ... хоп. Освен това честитките не се пращат по пощата а ги гледаш на място в КАТ! Т.е. освен ако сам не си замъкнеш половинката няма как да стане.

 

2. Видео наблюдението може и да се използва не по предназначение....а за съвсем други (користни) цели

И е така, и не е. Така е защото никой не знае в кого ще попаднат записите. Не е така защото тия камери не те следят теб а определен участък, т.е. внимавай къде стъпваш :mrgreen:

 

3. Има едни лепенки, специални такива...които като се залепят за номера....и на камерите не се виждат номерата.....и ***ите пак си карат талибански.... а го отнася пак целокупното население...т.е наказанията пак са на избирателен принцип

В действителност това са аргументите ми против....

Няма такива лепенки! Разрови се из форумите и ще видиш. Предлагат се, но като ги пуснат на тест са пълен провал. По Discovery, ако не се лъжа, пуснаха тест на спреиове, лепенки, планки и сие. Само една имаше някакъв ефект, но въпреки това с повече желание номера се четеше. Накратко - само си си дал парите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли да ви дам малко по-различен ъгъл и посока на виждане?

 

Много от вас пътуват по Европа и въпроса ми към тях е: Вие виждали ли сте в Германия или Австрия светофар, на 50 м. след светофата пешеходна пътека и на 50 м. след пешеходната пътека - подлез! Веднага давам пример за София - като се движиш по бул.Левски посока кино Сердика и минаваш светофара на Университета - там има и подлез. След 50 м. е пешеходната пътека за спирките пред Художествената и Библиотеката и след 50 м. е светофара на Оборище. И заради тази пешеходна пътека се образува НЕВЕРОЯТНА тапа. Същото е положението и с Раковски, като тръгнем от Дондуков за Патриарх Ефтимий - светофар - пешеходна пътека - пешеходна пътека - светофар - пешеходна пътека - светофар и т.н. Е, няма такава държава, която да рисува пешеходни пътеки като у нас.

 

Най-лесното е принципа "разделяй и владей", т.е. "нарисувай пешеходни пътеки и им гледай сеира". 70% от задръстванията в София са от пешеходните пътеки. Интересно ми е мнението и на вас, колеги!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Твърдо съм ЗА камери,ще се намали драстично броя на гъзарчетата бутнали по 1000 лв. на фирмата и взели книжка с едно кормуване(познавам такива).Обаче както Юли каза има друг проблем-пещеходците.Напоследък все повече се ядосвам като видя,че на кръстовище има 2 пешеходни пътеки обаче хората си пресичат кръстовището по диагонал.Друга ситуация,в която попаднах скоро-карам си и на средата на улицата крета бабка с бастун на преходна възраст(то това си е традиция в моя град де),при положение,че има два тротоара.Спях до нея и и викам:Качи се на тротоара някой засвяткан ненормалник ще те отнесе после шофъора ще ти е виновен нали?Реакцията и беше:Абе момче,виж на какви години си как може да ми говориш така.Има ли нужда да казвам нещо повече.К'во се очаква от мене да слезна от колата и да я изпратя до края на улицата ли като съм на "тези години".Скоро ще ми писне и някой пешеодец ще го отнесе,колкото и да не ми се иска да се стига до там. ](*,) ](*,) :smt019 :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Благодаря на колегите C2H5OH и PRR за детайлните и по същество коментари. В действителност както и съм написал аз не мога да се определя до колко подкрепям камерите. Аргументите на колегите са сериозни....и до колкото камерите спомагат за намаляване на инцидентите съм за....

Проблема ми както можете да се достетите е персонален.....някак си ми е некомфортно да бъда наблюдаван. Човек е така устроен...че докато не вижда решетките....има усещането за свободен. А камерите го подсещат, че не е точно така....Съжалявам за отклонението....

*Относно лепенките....не знам какво е писано и какво е показвано...но в работата ни раздадоха едни такива лепенки дето като ги лепнеш на монитора...и се вижда само когато застанеш фронтално срешу него. За това гаранция. Предполагам че една такава лепенка би имала същия ефект когато е снимана с камера под ъгъл....()

Та това е...

Поздрави.

ПС. Пак прочетох коментарите....не съм си дал парите за лепенки, защото гледам да спазвам правилата.....а когато ги пристъпя (случвало ми се ....не съм безгрешен) си нося отговорността.

ПС1. Относно камерите се сетих .....има едно правило което води до намаляване на престъпленията и то е че престъпленията намаляват не тогава, когато се увеличава строгостта на наказанието....а когато е ясно, че наказанието няма как да се избегне. Затова и съм споменал за избирателността .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега цитирам ти какво написа Пепи (PRR).

Не разбирам! Какво значи за и против? Ясно е - като няма ред има диктатура! За целта камери навсякъде и джигитите остават без книжки.

Ето това е нещото, което трябва да се направи, стига да има воля. Всички помним, че по комунизъм време имаше много онеправдани, нямаше никакъв достъп до съвременните "империалистически" технологии и сега много повече ни харесва с новите ни модерни коли, но пък имаше ред заради диктатурата. Ето този ред искам да се върне. И трябва да се върне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да вметна - гледал съм, че на доста места по света тези така наречени камери ( знам за Белгия и Франция например)

си имат някаква памет ли лента или каквото и да е.

И това нещо само заснема и записва данни, а хората са само да ги приберат.

Гледах по БНТ мисля предаването дето дават за полицията.

Един гледа филмче и като си хареса и маркира.

Конкретно дадоха как 4 коли се вмъкнаха на червено вече на светофар.

Той си маркира една - съответно вече софтуера му изряза филмче само за тази кола и снимка май му извади на номера.

Така, че барабар Петко с мъжете ма пак сме си оставили ръцете.

Една лека заигравка - какво ще стане ако си види колата да прави нарушение ( примерно жена му кара) ;)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох...съгласен съм с всички мнения...Трябва да има контрол...bega4kata ако не се лъжа беше питал за глобен пешеходец...Е, аз съм такъв...глобиха ме 20тачка, че съм минал на червено пешачката...Бързах...Може би е случайност...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох, четох...съгласен съм с всички мнения...Трябва да има контрол...bega4kata ако не се лъжа беше питал за глобен пешеходец...Е, аз съм такъв...глобиха ме 20тачка, че съм минал на червено пешачката...Бързах...Може би е случайност...

Колега ти хем пеша, хем и пари носиш в тебе, как не са те преджобили апашите в Адския транспорт, минал си между капките..

По тази толкова "щекотлива" тема - не се сърдете на пешеходците - те незнаят какво вършат/важи и за 30% от мъжете и 70% от жените шофери/ :D

/Моля модератора да не го схваща последното като расизъм сексизъм и т.н./

:lol::lol::lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях решил да не пиша повече за пешеходците и това колко са виновни, но случайно попаднах на следващата статистика. Може и да са малко стари данните, но обърнете внимание на процента на катастрофите в които вината е на пешеходците. Лек ден.

 

 

Зловещи числа

 

- През 2005 г. са регистрирани 85 772 пътнотранспортни произшествия.

 

- Според статистиката на КАТ миналата година в България са станали 8224 катастрофи, при които са пострадали 10 112 човека. 35 на сто от тях са станали след сблъскване между два автомобила, при което са загинали 350 човека.

 

- Според годишния доклад на Държавно-обществената консултативна комисия за безопасност на движението (ДОККБД) Най-голям дял на катастрофите по вина на водачите е превишената и несоъбразената скорост. Поради тази причина са станали 3210 произшествия, при които са загинали 439 за миналата година. От комисията твърдят, че ако се намали средната скорост на движение на автомобили с 10%, броят на жертвите се намалява с 30%. Неправилното изпреварване и навлизането в насрещното движение е второто по степен на опасност нарушение. Следствие от тях през 2005 г. са станали 550 катастрофи, при които са загинали 145 човека и са ранени 854, пише в годишния доклад на комисията за безопасност. Най-голям брой пътнотранспортни произшествия със загинали граждани поради горните две причини са допуснали водачите на възраст между 25 и 35-годишна възраст.

 

- Отнемането на предимство е причина за смъртта на 144 човека и 2798 ранени, участвали в 2139 катастрофи. Други причини за катастрофи по вина на шофьора са отнемане на предимството на пешеходец, употреба на алкохол, неправоспособност...

 

- От участвалите в катастрофи едва 58 на сто са ползвали колани на предните седалки на колите, а на задните седалки са мизерните 2%. Ползването на детски обезопасителни седалки е още по-ниско - 1%. Задължително е да се отбележи, че в по-голямата част децата, които са загинали в автомобили при катастрофи миналата година, техният брой е 26, са били без колани и защитни седалки, а са седели или на предната седалка, или в скута възрастните отзад.

 

- По брой произшествия на 1 милион население България съвсем не е на първо място. Със своите 120 загинали на пътя на 1 млн. тя се нарежда между Франция и Италия и е далеч зад Португалия и Гърция, които са близо 210. Но за разлика от страните в Европейския съюз държавата тотално е занемарила тези процеси. В страните от Европейския съюз намаляването на катастрофите заема едно от челните места по приоритети. И резултатите са налице трайна тенденция за намаляване на катастрофите и жертвите от тях.

 

Статистиката: 1006 души са загинали в катастрофи през 2007 г.

 

Близо 10 хил. са ранените; най-опасни за пътуващите са вечерните часове на денонощието, отчете НСИ

08.07.2008

 

През 2007 г. по пътищата на България са загинали 1006 души, други близо 10 хил. са ранени, сочи зловещата статистика на Националният статистически институт. Най-много жертви - 40%, има сред шофьорите.

 

Най-опасни за пътуващите са вечерните часове на денонощието, показва статистиката. Между 19 и 20 ч. са загинали 130 души, други 123-ма - час по-рано, в същите часове са най-многобройни и автопроизшествията.

 

Денят от седмицата с най-много катастрофи и с най-голям брой загинали е съботата, сочат данните на НСИ. От общо 8 хил. произшествия в събота са се случили 1278.

 

В 95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора, 3,4% са по вина на пешеходците, а под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.

 

В близо половината от случаите грешката на шофьора е в това, че не е преценил скоростта, а на второ място, но с три пъти по-нисък дял - отнемането на предимство.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

В 95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора, 3,4% са по вина на пешеходците, а под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.

...

 

И сега следва въпроса каква е била вината на шофьорите? В поне 90% е записано "несъобразена скорост"! И от там идва парадокса. Пешеходеца пресича Цариградско, удря го кола и .... шофьора го отнася!

 

Ще дам още един пример за изкривена статистика - малко off-topic. Според статистиката на здравното министерство починалите от рак в България са доста нисък процент ... защото в 90% от случайте в смъртния протокол се записва "сърдечна недостатъчност" и съвсем от скоро като втора причина се посочва рака.... Пък вярвай на статистика в България...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...В 95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора, 3,4% са по вина на пешеходците, а под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.

В близо половината от случаите грешката на шофьора е в това, че не е преценил скоростта, а на второ място, но с три пъти по-нисък дял - отнемането на предимство.

smile122 smile075 Нямам какво да кажа повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

В 95% от случаите причина са неправилните действия на шофьора, 3,4% са по вина на пешеходците, а под 1% се падат на техническите неизправности, влошените пътни условия или поведението на пътниците.

...

 

И сега следва въпроса каква е била вината на шофьорите? В поне 90% е записано "несъобразена скорост"! И от там идва парадокса. Пешеходеца пресича Цариградско, удря го кола и .... шофьора го отнася!

 

Ще дам още един пример за изкривена статистика - малко off-topic. Според статистиката на здравното министерство починалите от рак в България са доста нисък процент ... защото в 90% от случайте в смъртния протокол се записва "сърдечна недостатъчност" и съвсем от скоро като втора причина се посочва рака.... Пък вярвай на статистика в България...

Ми ако не беше карал с повече от разрешената скорост нямаше да е така 'изкривена' статистиката, нали? Колкото и да е изкривена статистиката колега, процентите там са 3 :!: И 30 да станат пак в повечето случаи е виновен ДРАЙВЕРА. Аз нямам какво да кажа повече, показах ви и цифрите, но след като сте решили, че пешеходеца е виновен, така да бъде.

 

П.С. Аз не знам защо си мислите, че само в България статистиката е такава, изкривена имам предвид... Много се надценяваме ние българите като си мислим, че всичките врътки и кофти номера сме ги измислили ние!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.