Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обръщане волан на Октавия 1


hspirov

Recommended Posts

След като няколко години имаме Фабия , решихме да вземем и една Октавия 1 тди , след като разгледах обявите в Англия ми хареса състоянието и цената им . Интересуваме някой правил ли е тази процедура , кабелите стигат ли при смяната на таблото и какво не пасва . Мерси предварително и мисля че коментари от рода на 'не си заслужава ' за излишни ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

операцията струва между 2000-3000лв доста части не стават и трябва да се подменят с нови или употребявани една от тях е таблото не винаги обръщането на волана е сполучливо според мен по-добре дай 2000-3000 повече и си вземи нормална за да нямаш проблеми заслужава или не си заслужава ти решаваш моето мнение е че за за парите на обръщането ще си вземеш нормална

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже има една такава в раздел "Продавам" обсъдихме с Шкодафена и продавача с няколко поста въпроса. Разгледай.

viewtopic.php?f=14&t=12465&start=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно няма колеги които са сменяли волана и са запознати с процедурата . Интересува ме по-точно инсталацията има ли нужда от преправяне ,дали всичко пасва на рейката и има ли място за педали от ляво този модел ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм обръщал дирекция, но повечето купета в масово серийно производство имат заготовка за лява и дясна дирекция. Октавията не прави изключение. С рейката няма да имаш проблем, но ел. инсталацията трябва да се прекара от другата страна. Мисля, съответно и моторната електроника стои вдясно за англичаните. Освен цялото табло и рейката ти трябват и мотор за чистачките, рамена, кора за чистачки, 2 кори врати от лява дирекция + дръжките вътре, мокет (ако държиш да е изпипано добре). Фаровете за лява и дясна дирекция по принцип се различават, понеже осветеността на англйските е ориентирана за левия бордюр и в България ще осветяваш насрещните.

 

Това е, което аз се сещам така на прима виста :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисълта ми е при прекарването на инсталацията от ляво нещо да не стигне :?

Инсталацията от двигателя към купето влиза в опред пред шофьорското място за нашите коли. И за английските ще е така. Тези кабели би трябвало стигнат. Обаче снопа за инсталацията към задните врати, плафоните в купето е логично да върви в дясно, където се намира и бушонното табло на английската кола. Отпред ще трябва да се сменят спирачните тръбички, защото спирачната помпа ще се мести. Смятай няма да остане място в цялата кола, което да не трябва да се разглоби.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти споделя опит от на един приятел LADA RIVA (ВАЗ 2104 по нашему). В общи линии инсталацията не се различаваше много. Основният сноп кабели беше подготвен така, че да се разпределя от център в ляво или дясно. Т.е. тъй като и тук основната електроника и електрика е зад централната конзола, а един малък сноп отива към уредите зад волана не би следвало да е проблем (не съм на ясно с инсталацията на Шкода и може и да бъркам). Или това ще се окаже по-малкият проблем. Определено приятелчето с ладата имаше драстично по-голям проблем с подмяната на управлението на колата (вярвам сещаш се, че не става дума само за кормилния прът). Сериозно разглобяване и сглобяване беше за да демонтира кормилната кутия от дясно и да сложи друга за управление от ляво. След това имаше заваряване на ламаринка на мястото на бившия кормилен прът. Следваха педалите (нови, защото десните не стават за от ляво), ново табло, чистачките не ги смени но са неудобни, т.е. желателно е да се сменят. Това за Шкода означава нова лостова система от долу, нови рамена, нова кора под чистачките. При смяна на таблото, следва да се сменят и корите на предните врати. С тази си форма ако не смениш дясната не можеш да си затвориш вратата, а ако не смениш лявата ще зее една голама дупка между таблото и кората на вратата. Сигурно пропускам нещо, но ако е така колегите ще ме допълнят.

Имам познат автомонтьор, който кара единствената в София Воксхол Вектра с ляв волан. Сам си го прави и с части втора употреба му излезе малко над 1500 лева. Ти ми дай отговор на въпроса "Заслужава ли си?"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При смяна на таблото, следва да се сменят и корите на предните врати. С тази си форма ако не смениш дясната не можеш да си затвориш вратата, а ако не смениш лявата ще зее една голама дупка между таблото и кората на вратата.

 

Не разбрах относно кой автомобил си го написал, но не е вярно за Октавия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах относно кой автомобил си го написал, но не е вярно за Октавия.

Съгласих се за формата, но останалото? Дръжка, ел. стъкла?post-1730-138453075208_thumb.jpgpost-1730-13845307522_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В мое по-горно мнение съм писал за кори врати + дръжки... Вариантът да не сменя предните кори на вратите е колата да е адската базовка без нито една ел. екстра. Тогава лява и дясна кора са еднакви без оглед на дирекцията и са си с манивелки, няма грам копчелък по тях :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ще опиша процедурите през които трябва да премине колата. Имаки предвид качеството на работа на повечето сервизи в България ще остава мисленето на колегата. Таблото добре взимаш ляво. Ел. инсталацията трябва да се променя коренно защото жиците нямат толкова аванс за да стигнат. Това означава не само табло с прибори, кллюч фарове, щракалки мигачи, плъзгач волан.... Оттам нататък всичките бушони и релета и централни куплунги. Има и други хави като блок упраление за еърбеците, всичките копчета по вратите, кори на вратите. Оттам нататък отиваме напред хидравлична реика, аиде маркучите към помпата могат да се удължат. Ама има разни датчици управляващи хидравликата. Връзките между органите на управление и моторната електроника. Даи боже да има някои които може да го направи както трябва. Със сигурност имаоще хави ама сега не се сещам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човекът явно се е навил яко да го прави, май няма да се откаже преди сам да си удари главата. Не е същото, но ми прилича на възстановяване на ударена кола - толкова неща ще се преместват, че после хич не искам да мисля всичките тоци къде и как ще вървят. Че може да се направи читаво може, обаче за тая работа човека, дето ще го прави хем трябва да разбира, хем да се занимава не през пръсти, хем да има време (айде последното ако е майстор няма тежест).

 

Задачата е възможна, но е толкова сложна и с толкова слаби места, че тия 2-3000 просто не си заслужават. После тая кола ще искам да ме вози спокойно и в случай на удар. Прекалена икономия с големи "спестявания". При положение, че една нормална ще я закараш до КАТ и започваш карането. Пък тая кой знае колко ще престои в сервиз.

 

Знам, че точно те разубеждавам, но тази тема ще я следя само за резултата. Съжалявам, не виждам смисъла в опита, освен ако не искаш да познаваш колата си до болтче (щото си ги видял всичките и може би си ги и стегнал). Иначе времето и парите дето ще дадеш по нея като ги сметнеш ще дойдат като да си вземеш нормална.

 

Желая ти успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това след като обърнахте дирекцията на някоя или ....

В същност аз съм участвал в обръщане, както казах в един предишен пост на Лада Рива. Но това беше първо много отдавна, второ колите ВАЗ 2104 и Шкода Октавия нямат нищо общо и трето, че на това приятелче тази Лада му излезе на 1/3 от цената на подобни в мобиле.бг. Т.е. наистина имаше смисъл да си поиграе. В крайна сметка след доста труд, нерви и, ...майката и не малко помощ от мен и още двама получи кола на 35000 км, с 5 скорости, фабрично централно заключване и фабрично с газови амортесьори за около 900 DM, при условие, че 97-ма/98-ма тези коли бяха доста над 1000 DM ако си спомняш. Е, ако и ти ще получиш този резултат, а именно кола на малко години и малко километри за малко пари, дори и след обръщане на волана, жив и здрав да си. Действай. Имаш нашата подкрепа. Но има едно условие - ВАЖНО!!! Цялата процедура - подробно с обяснения и снимков материал да я постнеш като тема в раздел "Проекти" smile001

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, аз съм обръщал Окти2 - луда работа е, ще влезеш в голем филм. Моя съвет е не се захващай. Изключително много работа е, като прибавим липсата на специалисти. Мога да ти напитиша много набързо какво ще ти требва че вмомента немам много време. Значи: кормилна рейка, заедно с ел.мотора(на Окти2 е такъв), челната ламарина (зад двигатела се пада), серво усилватела с всички тръбички, и тези до АBSa, чистачките заедно с рамената и мотора, пласмасата под предното стъкло, таблото + конзолата на която се закрепва, 3те педала, парното (цялата кутия без мотора), мокета на колата + пласмасите към праговете, жилото за отваряне на предния капак + ръчката в купето, за предните врати също корите + нови копчета за управление за лявата врата, ключалката на предната врата + механизма за отключване, страничните огледала. Отам нататък ел. инсталацията изцяло требва да се преработи. За край най-вероятно съм пропуснал нещо. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.