Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Най-екзотичното возило, което съм карал!


new_

Recommended Posts

Здравейте,

Отдавна ми се иска да поговорим кой какви превозни средства е карал и интересни преживяванив е имал с различни моторни превозни средства, а също така и не моторни такива.... :D. Е, понеже аз захвнах темата ще започна първи..... :D:D:D

В действителност аз съм карал танка Т155АМ2. Това е стветски танк, конструиран през петдесетте години и отговарящ на тогавашните представи за водене на военни действия. Според сегашните описания би трябвало да кажа, че товаа е фейслифт :D на класическия Т155 а индекса АМ2 показва модификация с няколко тона броня, и гумени обшивки срещу едни такива....неприятни снаряди.

Характерно за тези машини е че се управляват не с волан, а с едни лостове....от където и идва прочутата "камафска" крилата фраза "Глава проста между два лоста"

Двигателят на тази машина, така нареченият Б50 (ако не се лъжа) е един изключително "икономичен" и "екосъобразен" мотор, способен да събуди и 100 % глух (вибрациите се усещат чрез всеки орган на тялото...)

Е, този двигател може да раздвижи почти петдесетте тона екстри, до скорост такава че всички новобранци в купето....от командира, мерача ...та чак до пълнача да изповръщат всичко което са яли през предходните два дни.....т.е...скорост до около 60 км (не вярвайте на писанията от производителя....повече от 60 не може....)

Разбира се и за механик видача е весело и са предвидени разни екстри, които човек може да срещне карайки по танковия полигон (разбирай нещо като разорана земя и вода които са смесен в консистенция между боза и мед в зависимост от сезона). Всички тези екстри, механик водача посреща челно.....но не за това ми е думата...

Усещането е невероятно, особено като си посвикнал, макр че като спреш да натсикаш газта до дупка ...машината доста бързо спира. Изкачването и спускането по стръмни участъци са нещо невероятно, а завиванео по бетонови и/или асвалтови настилки оставя незабравм отпечатък (може да се разбира и буквално... :D ) Е...толкова от мен.

С пожелание за успешен ден и интересни машини.

Поздрав

PS. Тук може да се включат ретро автомобили, спортни, екзотики разни и т.н....Моля не се ограничавайте само до военна техника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал много Т72.Ама как само smile068

Вози много меко и вдига 120

За бръмченето -лудница

Доста по модерен е от т55 и е без пълнач-всичко е автоматично-има даже и климатик,жиро мотор с който стреляш в движение за разлика от т55 и автоматично си изчислява растоянието до целта постоянно по време на движение и си изчислява балистиката на различните видаве снаряди/осколъчно-фугасен,комулативен и бронебоен.Просто е една епоха по-модерен.Несравними машини.

Дори има компютър в който постоянно се вкарват данни,на всички видове съществуващи и новосъздадени от врага,засечени от разузнаването ракети с топлинно или радарно насочване.И като засече че е изстреляна такава ракета:-ако е с радарно-радио насочване,автоматично се изстрелва ракета която излъчва силен радио сигнал и се отклонава вражеската,като автоматично се изключва радиостанцията на танка за момент,която междудругото хваща руски учения водени в Русия -НЕ ЗНАМ КАК СТАВА ТОЯ НОМЕР,НО ЯВНО Е МНОГО МОЩНА :-k

-ако засече ракета с топлинно насочване/към двигатела/-се изстрелва ракета която развива висока температура и така става номера.Тези ракети са наредени на купола от въм и се виждат ясно като голям брой стърчащи големи пишки.

Стреля се като на електронна игра направо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал БТР и БРДМ когато бях в казармата. Поделението е школа за водачи на БТР и БРДМ и дори и сега функционира, но с кадрови а не наборни войници.

Ето и снимки на машините :

 

БТР :

post-1803-138453074347_thumb.jpg

 

БРДМ :

post-1803-138453074441_thumb.jpg

 

БТРа е 8х8 (ако се казва така де) с два двигателя. Единия двигател задвижва първи и трети мост, а другия двигател - втори и четвърти мост. Машината вози невероятно меко. Старшината който беше инструктор ни показа нагледно колко меко вози и какви са плюсовете на тази машина. Купи си кафе преди да тръгнем към полигона и го сложи на единия от калниците вътре в БТРа. По време на пътуването нарочно мина през няколко канавки и огромни дупки, няколко пъти качва и тротоари и всичко това с доста висока скорост (около 40-50 км/ч) и чашката с кафето така и не мръдна, нито капка не се изля. Минусите са много - гори адски много - няколко пъти питахме колко гори и отговор така и не получихме. По груби сметки изчислихме разход около 80-90л/100км. Адска жега в БТРа - двигателите се виждат и са зад гърбовете ни. Невероятен шум. Вибрации никакви нямаше за мое учудване. :-) Това е и най-тежката машина която съм карал. А за коли - преди 10 години - точно когато взех книжка карах малко един Mercedes 600 SEL 12V - толкова се говореше за тях преди 10тина години.

 

600sel03.JPG

 

Беше бронирана с ужасно много екстри и чудесии - подарък на един доста известен русенски "бизнесмен" от руските му партньори - или той така казваше де. Съвсем случайно се запознахме и около 2-3 години му оправях редовно компютрите у тях, всяка седмица ме викаше за разни простотии - и си плащаше де :-) Колата тежеше ако не се лъжа 2,5т. Набираше като изтребител ..... абе фантазия. Ами това е от мен - други екзотични превозни средства не съм имал щастието да карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал много Т72.Ама как само smile068

Знам...разбира се :D , в действителност темата е вдъхновена от един Ваш отговор на тема която бях пуснал. Имаше един много интересен разказ за един "Кировец"...ако не се лъжа ...който много ми хареса. Особено за вида на горивото което ползва.

А че сте карали точно 72-ка, се досетих от леката забележка...която направихте и която не беше на място за Т55....

Е...слвни времена..славни машини...

Поздрав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

new_ smile159

simichoil-това е най мутренския автомобил на всички времена smile006 s600-129 купе май беше

танка минава през окопи и канари без да усетиш нищо-нямо по мека возия от на танка

А,за кола най голямо и екзотично което съм имал честа да карам е това:

Hа 1 приятел Пчелата ,от Пловдив е.Колата е Хъдзан-USA

post-2454-138453074445_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което може да е екзотика за някои ,за мен 13 г . беше основна работа

тук е на гара Радомир

002661334.jpg

 

За мен екзотиката беше ,когато локомотив 06-118 беше боядисан в синьо и участваше във заснемане на филма "Извън релси"или "Извън контрол"/Derailed-така мисля че е на английски/

На Ван Дам

тези са на Сточна гара

002614297.jpg

 

002614291.jpg

 

002614277.jpg

 

изображенията са мътни,защото са преснимани от снимки

Този тип локомотиви е с 2100 к.с., с дизел -електрическа предавателна система,мотора е с два колянови вала,два реда по шест цилиндъра ,турбокомпресор,общо тегло 117 тона.Локомотива на първата снимка -0614 беше с много добра шумоизолация и един колега не беше усетил ,че мотора е загаснал,докато другите бяха сравнително шумни.

Иначе като трудов стаж с този модел и други локомотиви е 29 г,но тъй като преди беше забранено да се снима ,нямам други снимки на локомотиви в БДЖ ,иначе по разни форуми има,но това е друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм (по скоро ми дадоха да покарам), макар и за малко следните машини:

- верижен трактор със скрепер на строежа на един микроязовир. Трактора беше популярния на времето "Кировец".

- багер, с въжена система на задвижване, на шаси "Краз". Интересното беше, че барабаните с въжетата се управляваха с пневматика. Този багер имаше и "крачна" ръчна спирачка. Педала се "закопчаваше". Веднъж го бяха оставили така без да натегнат истинската ръчна и след като системата поизпусна достатъчно въздух - багера "хвана баира". Добре че след 10м имаше в какво да се спре. Иначе 17т желязо по баира...

- БАТ1 - армейски влекач-булдозер. Миналата година в големия сняг го показаха как работи в Сливенския балкан. Верижна машина с танков двигател, но с намалена мощност. Само ще спомена че стартера беше 40кВт!

Иначе съм се возил на какво ли не. И по казармено време съм имал малко или много вземане даване с двигатели от 1 до над 400кс.

 

А танковете наистина возят меко - все пак, до колкото си спомням, имат независимо окачване на всяка ролка - торсиони.

Впрочем и танковете и БТР-ите съм ги виждал да закъсват, но причината не беше в машините, а в задкормилното (задлостовото :mrgreen: ) устройство:

- вкараха на скорост танка в коловози и той легна по корем - и толкова.

- БТР - същата история, само че в дълбок сняг. Вадихме го с една не по-малко интересна машина - Praga V3S - желязна машина. 6 цилиндров дизел с въздушно охлаждане, три водещи моста и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е колата която най-силно ме впечатли. Ситроен XM V6 3000

Най-много ми допадна несравнимата возия, комфорт и променливият клиренс. Освен това

привлича погледи само на хора, които знаят и познават колите. А другите гледат странно.

 

 

Ето го негодника и моята несбъдната мечта smile088

post-1033-138453074449_thumb.jpg

post-1033-138453074454_thumb.jpg

post-1033-138453074458_thumb.jpg

post-1033-138453074462_thumb.jpg

post-1033-138453074466_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

shotik-Аха,за това ти е такъв аватара ;) Много яко.В сърцето ти е машината.

 

rsk-Дончо се казва,архитект е,има къща в 1 село до Пловдив на пътя за Пазарджик и там има колекция от 50-тина автомобила,които не са въстановявани,но в Пловдив има подземен гараж в който има 1 кола 30 и някоя година,рено дуфин на ориг.боя :!: ,москвич-тези 3 са перфектни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екзотичното, което съм имал:post-1730-138453074534_thumb.jpg собственост на баща ми за много кратко (аз съм бил на 6 години тогава), а след това пак за кратко но моя собственост (долу)post-1730-13845307459_thumb.jpgЕкзотичното, което съм карал е това (долу) на един приятел, което вече грохнаpost-1730-138453074593_thumb.jpgи това (пак долу), което е в перфектно състояние, закупено от наскоро проведения търг на УБО. post-1730-138453074598_thumb.jpg Но най-екзотичният автомобил, който наистина ме впечатли беше ето това нещо, което карах, а след това се и возих на задната седалка в продължение на няколко часа от Прага почти до границата с Германия през 1997 год. Колата беше на един приятел, купена чисто нова. След малко повече от 2 години той я продаде за една купчина пари на един ценител от Холандия. От моментът, в който той я продаде до ден днешен - 2009 г. колата на дали е минала и 3000 км. Седи в гаража на ценителя, който между другото има още 3 по-стари модела. До сега определено мога да кажа, че не съм карал или се возил на по-удобен и луксозен автомобил от това прекрасно нещо, наречено Tatra T700, 3.5 L V8, BACK ENGINE. Пожелавам ви колеги да се качите да се повозите и да покарате този автомобил. Дано възродят производството му.post-1730-138453074602_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оооо,аз Чайка съм карал-голям кеф.Имаше 1 мна подръжка при нас,но вече не я карат изобщо-стои в двора на 1 хотел и не е идвала от повече от 5 год.да я ремонтираме.

Иначе често карам Мацко,за който съм споменавал вече.

post-2454-138453074624_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже е всеизвестно ,че Варна е пристанище на Шумен аз от ранно детство съм закърмен с морето и неговите трудови хора. Като най- екзотичен спомен пазя момента когато управлявах корабчето и макар ,че това беше преди около 40 години, никога няма да забравя този спомен. Капитана каза " Сега ти си капитан! " , и аз наистина бях макар и за няколко минути. Возил съм се и на машините ,които прокопаваха канала до сегашния Аспарухов мост , но нямам снимка от там. Беше обаче голяма гирултия. :mrgreen:

 

010617470-big.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера карах нещо много екзотично - поне за мен ;) Мой приятел се върна от Германия с нова придобивка. Ауди А8 - 2004г. 120к километри, закупено от ауди дилър. Всички възможни екстри - 4.0 дизел - 275кс, автомат ( с плюсчета и минуси на волана като Ф1 ;) ), кожен салон, навигация, телевизор, печка, телефон, вакум багажник, масаж на седалките и каквото още се сетите. Като ново е струвало точно 108к евро. Познайте за колко го е придобил?! - 16k.... След като го покарах, сещате се качих в О2 какво почуствах....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... След като го покарах, сещате се качих в О2 какво почуствах....

Какво си почувствал? Много просто. От вехтото А8 си се качил на кола. smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

rsk-Дончо се казва,архитект е,

 

:D "обади се на приятел" работи, а? :lol:

за архитекта сигурен ли си?

не че има значение за темата де, само се заяждам :D

Ахаа, :evil:

а за архитекта-така ми се е представил,даже ме води в 1 кооперация която е проиктирал :!: :roll:

ама ти по-добре го познаваш,като организатор на розова долина...

Eй,чак и на ретро събранието сте коментирали....

Роска,те си много активен на ретро събранията,но кога ще те видим на рали или ретро парад :?: :?: :?: smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм карал за малко нещо ето такова

atl-1s.jpg

казваше се АТ-Л, т.е. - артилерийски влекач. Този специално беше немска разработка от войната, открадната от братушките и беше единствения "трактор" в поделението, който можеше да направи обратен завой на място като включиш едната верига напред, а другата назад. Имаше и други особености - нещо ми се върти, че май беше 2-тактов дизел. Забавна машинка за "дрифтинг" беше :)), но почти нямаше резервни части.

 

Браво за темичката _new , а и Татрата наистина си струва - виждал съм Татра на живо преди 25г. сигурно, незнам кой модел беше, но определено беше по-лукозна от Шкодата - нещо като Toyota i Lexus. А и изглежда са супер редки, защото не се срещат вече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като най-старо возило съм карал Октавия от 60та година. Бях очарован!

Като други чувства най-екзотичното, което също имах честта да карам и то в Чехия и Прага е Хашек- белия рапид. Един невероятен спомен. =D>

Може да съм се возил или карал други екзотики, но в момента не се сещам за тях- не са оставили такъв отпечатък.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-екзотичното возило, което съм карал е Пежо 403 от 1959г. Страхотна кола - беше на един съсед, който я продаде след като закъса с очите. Човека си я купил от Франция новичка и до средата на 2008 си я гледаше като писано яйце.

И ембечко също си беше екзотика smile088

post-57-138453075247_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееех, колеги, покарали сте си Вие автомобили и танкове, а ние младите, които не сме били в казарма дори какво да кажем :oops:

Аз съм карал, само сравнително нови и масови автомобили. Луксозни и не толкова повечето вече си приличат.

Но-най екзотичното може би на което съм се возил е един малък джип УАЗ, който не знам къде ни побра 9 човека и ни качи от железница до хижа физкултурна за 40 мин (пеша е около 2 часа, за пишман туристи и 3). Предвид и много пияния хижар, и късния час си беше истинско приключение... ей, много са яки тия руски машини, просто нямам думи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.