Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Спирачки на О1


wayne1981

Recommended Posts

Здравейте на всички. От няколко дни се появи следният „проблем” с колата. Ако колата не е карана повече от 12-13 часа, след като я запаля и потегля, първите три-четири натискания на спирачките са съпроводени с невероятен шум като на износени накладки който шум обаче изчезва след това. Колата е на 64,000км и преди 4,000 км когато и смених масла и филтри ,смених и спирачната течност в ЕТ. Изрично питах хората в ЕТ да погледнат накладките и да кажат дали са наред ( а и нали ужким като ти сменят масла и филтри ти преглеждат и основните неща по колата-дали накладките са ок, дали има течове и други). Чувал съм че накладки се сменят към 50,000км, но колата е карана над 80% извънградско и когато те казаха че всичко е наред реших че е нормално поради повечето извънградско каране накладките да са ОК. Понеже в момента съм на едно място дето най-близкият сервиз на ЕТ е на 120км от мен, искам да ви питам дали това е нещо нормално (за себе си се опитах да намеря някакво обяснение от типа на това че колата като седи се образува някакъв слой върху накладките, който като тръгна и натисна няколко пъти спирачките пада) или са си за смяна.

Мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз имам същия проблем, след смяна на спирачната течност започна да стърже от задна дясна спирачка (Octavia I - от зад съм с барабани). свалих барабана и видях че на едната накладка, там където се захваща с нитове, феродото е разцепено,

а накладките са сменяни сравнително скоро. взех WD-40 и напръсках спирачния апарат и сега скърца само първите 2-3

пъти когато натисна спирачка, трябва да си купя нови накладки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това явно е сериен дефект :-k . И при мен го има това гадно стържене, но още не съм се навил да сваля барабана.

Колата е абсолютно същата (Октавия Sunny tour 1.9Tdi 90hp хечбек '06)

ако някой е намерил решение на проблема- нека да се похвали =D> Предварителни благодарнисти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен скърцат първите 3-4 натискания когато е валяло и са ръждясали дисковете (а те ръждясват за 2h при дъжд!). И това е нормално. Т.е. нормално е да скърцат докато разкарат ръждата. След това трябва да е ОК. Между другото алуминиевите джанти с по-големи отвори предразполагат към мокрене на диска и от там по-бързо ръждясване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен скърцат първите 3-4 натискания когато е валяло и са ръждясали дисковете (а те ръждясват за 2h при дъжд!). И това е нормално. Т.е. нормално е да скърцат докато разкарат ръждата. След това трябва да е ОК. Между другото алуминиевите джанти с по-големи отвори предразполагат към мокрене на диска и от там по-бързо ръждясване.

:smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и при мен се появиха стържещи шумове при спиране, но категорично идват отзад. колата е на 17 хиляди км., отзад съм с дискове. шумовете се появиха съвсем скоро, мислех, че е свързано с мизерията, която беше доскоро по пътищата (сняг, киша и пясък), но явно проблемът е или в дисковете или в накладките. дори ми се струва, че при леко натискане на спирачката (придвижване в задръстване) спирането е на тласъци, т.е. неравномерно износване или криви дискове. не ми се свалят джантите сега, напролет ще погледна как са, като сменям гумите и ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирането на тласъци или по-точно кривите дискове са "патент" на О1. Засега най-разумното обяснение което съм чувал е автомивките. По-точно това, че след каране в градско дисковете са безумно горещи. При миене на автомивка тия хич не си дават зор да изчакат дисковете да изсъхнат и директно мият. Ако си с лети джанти с големи отвори диска се охлажда много бързо и се криви.

 

А относно скърцането от задните накладки - колега, провери да нямаш някое камъче попаднало в апаратите. Така хем ще скърца гадно, хем няма да спира. Но пък би трябвало с времето да отшуми ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нови дискове,ЗА ДА НЕ СЕ КРИВЯТ,трябва първоначално да се загреят/закалят/и оставят да истинат спокойно -и после няма кривене

това знаехте ли го :?:

щото после когато се загрее и се охлади от локва примерно рязко се кривят

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

щото после когато се загрее и се охлади от локва примерно рязко се кривят

 

Като сменя мойте ще го пробвам. Но като се замисля и тия в момента са го преживявали точно това - прегряване на слизане от Витоша и охлаждане на място. Пък пак се изкривиха ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

щото после когато се загрее и се охлади от локва примерно рязко се кривят

 

Като сменя мойте ще го пробвам. Но като се замисля и тия в момента са го преживявали точно това - прегряване на слизане от Витоша и охлаждане на място. Пък пак се изкривиха ....

smile173

казвам че е хубаво за чисто нови да се направи,но 100%гаранция няма :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че искам да се оплаквам,ма мойте са на 3 месеца и пак са за боклука.И ги загрявах, и ги пазих и пак ,вече нямам идеи,или са страшни ментаци или аз съм смотаняк. :smt030

Другата седмица и слагам нови дискове и накладки, и ако пак ги "метне"се отказвам от предни спирачки. smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами чесно казано не знам какви да ви препоръчвам

това е голям проблем-мога да ви кажа кои марки се кривят със сигурност

мапко

пекс

лпр

бош

брембо

лукас

паджит

рал

 

текстар-не са лоши

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Феродо са мойте, ама с накладки от ЕТ ,а сега по съвет на Гената ще сложа и накладки със същата марка.

:smt030

Даже си избирах джантите с по голям отвор ,уж за по добро охлаждане и пак нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирането на тласъци или по-точно кривите дискове са "патент" на О1. Засега най-разумното обяснение което съм чувал е автомивките. По-точно това, че след каране в градско дисковете са безумно горещи. При миене на автомивка тия хич не си дават зор да изчакат дисковете да изсъхнат и директно мият. Ако си с лети джанти с големи отвори диска се охлажда много бързо и се криви.

 

А относно скърцането от задните накладки - колега, провери да нямаш някое камъче попаднало в апаратите. Така хем ще скърца гадно, хем няма да спира. Но пък би трябвало с времето да отшуми ...

ами, честно казано, не съм от най-спокойните водачи, но винаги се стремя да спирам плавно. а риска загрети дискове да бъдат "окъпани" в локва стои винаги, та не знам... ще докладвам напролет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

такаа, почти 2 години по-късно и на 59,300 км се наложи интервенция по спирачната система. предните дискове се поизкривиха до дразнеща степен (вибриране на волана и накъсано спиране) и след дълго четене на мнения от препатили потребители на О1 (предимно тук) и консултации от търговци (ЕТ и още един-двама), реших да ги шлайфам, вместо да купувам нови - ей така, за проба. манипулацията (отнемане на 2 до 3 десети от всяка страна) бе извършена при мои приятели с подходящо оборудване и знания и "новите" дискове бяха оборудвани с нови накладки Паджит. засега всичко е ок, ще докладвам при възникнали проблеми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги!Преди 6к км. в сервиз ми смениха предните дискове и накладки с АТЕ и засека всичко е ок.Задните барабани са с ново феродо слагано в Италия и при влажно време първите няколко натискания стържат като товарен влак.Лятото този звук изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте :)

Виждайки тази тема реших да пусна едно мнение , че и аз съм на тази вълна ...

Идната сряда ми предстои смяна на пр. дискове и накладки и едно шарнирче :)

След доста дълго проучване се спрях на дискове zimmermann и накладки icer.

За дисковете четох доста хубави мнения а за накладките ... нищо , ще видим резултата.

Ще гледам и да се възползвам от съвета на колегите за предварителното загряване smile117

А за колегата със скърцането при тръгване ... мисля че е сравнително нормално нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Есента шлайфах дисковете и вибрациите изчезнаха!

 

И при мен има дразнещ стържещ звук първите няколко натискания на спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лятото шлайфах предните дискове,резултата беше супер,но след 5000км. ](*,) почнаха пак да се кривят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лятото шлайфах предните дискове,резултата беше супер,но след 5000км. ](*,) почнаха пак да се кривят!

аз нали ти казах ,че така ще стане smile049

веднъж изсривят ли се...хвърляй

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.