Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

УПРАВЛЯВАЩА КУТИЯ


LEXA

Recommended Posts

Здравейте,

имам Шкода Фабия 1.9SDI , седан,2006г. Първи собственик съм. До скоро нямах проблеми, много съм доволна от колата, но преди седмица всичко ми блокира. Цялата инсталация. Не пали, нямам светлини, нямам дори чистачки. Абе нищо не работиииииииииииииии :( единственото което имам е ръчна спирачка. С голям зор я издърпахме до сервиз на ШКОДА.

След 3 дена ми казват че била изгоряла Управляващата кутия. ??? Какво ли е това?

Щели да я сменят но не знаят откъде идвал проблема и дали скоро пак няма да стане същото. Някой знае ли за какво ми говорят ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На кутията на акумулатора има кутия (уф тая тафтология) с бушони и релета. Предполагам визират това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А има ли точно определена кутия за инсталацията??? Насред пътя да ми блокира цялата кола :( Как ще се прибера сегааааааааааа :(

Пропуснах да кажа че преди време имах проблемче , което обаче не се дължеше на фабричен дефект а на некадърен или по точно мързелив "майстор".

smile150 Бях закарала колата да ми сложат CD. Скоро след това колата се подпали. Добре че бях вътре и навреме я видях. Взе да пуши - ужас. След преглед друг майстор ми каза че ми е бил отрязан оригинален кабел (заводски) от инсталацията на колата. За да нагоди неговите първият просто е резнал кабела който му пречи. И на всичкото отгоре не го бил изолирал. Той дал на късо и затова се подпалила колата. ТАКА МИ ОБЯСНИХА. Има логика в това.

После ми сервираха че за да проследят отрязания кабел трябва да се смъкне цялото табло.

](*,)

Но аз реших да отложа за малко.Нямах време. И сега се чудя дали заради този кабел не е изгоряла УПРАВЛЯВАЩАТА КУТИЯ за която ми говорят ???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно щом нищо не работи, го е отнесло ECU-то. Пази си касовите бележки и търси отговорност от първия аудио специалист.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щом е закъсявана и се е топила инсталацията,пролема изисква повече внимание

примерно може захранванета на екуто да е проблем

едва ли така от далече ще можем да ти помогнем

щом си от варна viewtopic.php?f=2&t=12787

или другаде

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета проблема става много голям :( Да си бях у дома , щях да имам по голям шанс.

Нали ви писах че не мога да се приберааа :(

Не съм в България :( Дойдох на гости за 2 седмици, по точно на бебе / незнам така ли му викат/

И тук ме остави колата насред пътя в проливен дъжд. Добре поне че не си тръгнах по рано да ме остави някъде по магистралите че тогава щях да я втасам :smt004

И сега е тук в сервиз на Шкода. Приятелката ми превежда но......те не могат да открият проблема и само ми държат колата в сервиза. И така цяла седмица.

Казаха само за тази Управляваща кутия , ще я сменят но не разбирали как се е получила повредата. Инъче предупреждават че за труд взимат 40 евро на час =D> за частите отделно.

Дали не ме влачат защото виждат БГ номера ? Както и да е. Та така попаднах на вас, опитвам се да си помогна smile088

Трябва да поясня че съм направила малка грешка отначало. Имам светлини / а бях писала че нямам/ само авариини , фарове, и ръчна спирачка. Всичко друго е блокаж и като се опитам да я запаля започва да пищи на умряло.

Ще съм благодарна ако ми обясните какво е ЕCU - то и къде се намира ?

А що се отнася до касовите бончета , кой ти дава в БГ такова нещо :smt034 Минала съм през не малко сервизи във Варна и никъде не са ми давали касов бон с изключение веднъж в ЕУРА ТЕК /Варна/ където ме прецакаха с фактурка от 105.10 лв за едни биалетки само. Така ме извъртяхааааааааааа / като преди това ме излъгаха и за ценатааа но да не се обяснявам сега за това. Вчера описах случая в "Черен списък".

 

Дали защото като видят само момиче и майсторите бързат да ме прецакат smile088 само ми взимат парите а насреща нищо. И все ме разкарват да им купувам кафета и коли сякаш парите които им давам са малко. А ВЕДНЪЖ дори един се опитва и на среща да ме кани. Нещастен дъртак. smile150 Все едни крупни сумички между 250 и 500 лв. и все за дреболии а новата ми кола се скапва все повече и повече smile088 Да не ви разказвам как и скоро хванах един да ме лъже. Само че беше късно, вече бях платила smile178

Но това е за друга тема.

 

Знам че за тази кутия или каквото е там не може да ми се помогне от далече. Просто търся информация за да знам какво да ги питам тези тук. Може би ако видят че съм по осведомена..........знам ли , може пък да се стреснат.

ХА ХА едва ли smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECU = Engine Control Unit. Малка сребриста кутия в двигателния отсек пред шофьора. Служи за управление на двигателя и е най-важната. На размер е колкото две кутии цигари една над друга и от едната страна има букса с много проводници.

Питай за коя управляваща кутия става въпрос. Повечето кутии са рзпределителни, а не управляващи. Ако е ЕКУ-то, смяната е много скъпа.

 

За захранването... Колкото и неграмотно да са ти свързвали музиката, има няколко предпазителя по пътя на захранването. Не би трябвало при предпазители с оргинален номинален ток, каквото и късо да стане да ти изгори цялата инсталация,. При Фабиите има над 80 предпазителя. Първата група предпазители са разположени в двойния горен капак на акумулатора. За проверката не ти трябват инструменти. Не на всички места там има предпазители, но провери дали където има са цели (без прекъсване на пластината). Оттам е първото разклонение и най-важните компоненти черпят ток.

 

Ако всичко е наред там, разкачаш акумулатора, сваляш си радиото И ИЗОЛИРАШ ВСИЧКИ КРАИЩА! Първи пин (или беше осми :-k ) на евро буксата е за връзка към CAN-bus шината (компютърната мрежа на колата). Щом аудио "специалистът" е бил касапин и е кълцал :smt019 , може да е свързал към CAN-bus захранването за радиото. А през CAN-bus, фабричните радиа четат инфо от ЕКУ-то.

 

Ами дано това да помогне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При това положение кутията би трябвало наистина да е ECU-то(Electronic Control Unit).

За съжаление при тези симптоми е много вероятно да е излязъл от строя :? .

Ако имаш изобщо някаква възможност за въздействие - помоли да тестват с изправно ECU, и ще действаш в зависимост от показания резултат.

Това не би трябвало да струва много, а и ако помогне положения труд няма да е платен напразно.

При всяко положение трябва да си вземеш от сервиза всички сменени части, защото има шанс да се ремонтират и реализират в България.

Ако колата тръгне, може да се прибереш в България за да се ремонтира инсталацията, но рискуваш да закъсаш или да стане пожар.

Разбира се, най-добре на място да се извърши пълен ремонт, но предполагам, че цената не те устройва...

Успех :smt017 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@chavdarlk - това със смяната е лекоо трудно. При ново ЕКУ, трябва да се прекодират ключовете и имобилайзера в таблото. За едната проба е много работа. По-добре първо да си свали радиото, ако има късо от него в ЕКУ-то, а без него може и да тръгне. Все пак са кълцали проводниците за радиото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам новите Румстъри нямат CAN шина , па камоли старата Фабия ... по - скоро докато се е топил проблемния кабел да е стопил изолацията на други кабели в снопа , които да са дали проблема т.е. много е вероятно ECU то да работи просто някое захранване да му липсва , но за да се открие проблемната жица трябва да се проследят горелите снопове и поне да се изолират кабелите .

Сега се сещам за една застаховка "Зелена карта" , която покрива транспортиране на автомобила до БГ , но не се сещам коя от всички е (май беше ДЗИ) ... та ако не се справят майсторите в чужбинско може да симулирате едно ПТП и да се възползваш ;)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...по - скоро докато се е топил проблемния кабел да е стопил изолацията на други кабели в снопа , които да са дали проблема

Гена ако е това не е ли по-добре изобщо да не се пали колата, ами направо да се търси варианта "Зелена карта". Не за друго ами хем ще я ощавят колежката (зависи къде в чужбинско се намира), хем може и работа да не се свърши, хем опасно, че даже и невъзможно да се кара с оголени кабели.

Колеги прекрасно обяснихте какво е ECU. А дали дамата ще се завре да вади радиото и да изолира кабел по кабел. Явно ще трябва да помагаме по друг начин.

LEXA чакаме подробности от сервиза за "Управляващата кутия"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По скоро тази УПРАВЛЯВАЩА КУТИЯ прилича на т. нар. BORDNETZ - черната кутия в лява под волана .

Въпрос към колежката в беда :Питай аджаба какъв е каталожния номер на тая кутия дето е дала фира ,да видим какво животно е това . Успех

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи колко точно е превеждала приятелката и.

Гена, отнякъде чете информация. Връзваш се само от едно място и стигаш до всички компоненти със софтуер. При Румитата, фабричните радиа изписват инфо от задните паркинг сензори, ако са фабрични. Едва ли приемат инфото през антената. Още от Фабия 1 има функция за автоматично увеличаване на силата на звука, при увеличаване на скоростта. Все нЕква мрежа има.

 

П.П.: Сещам се за приятеля на redline_, май ника му беше skodaoktavia1.8T, но може и да се бъркам, та той веднъж ми разправяше, че ако те монтират радио афтър маркет режат проводника за комникация с ЕКУ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета, имам новини за вас. Днес ходихме до сервиза. Посрещна ни същата жена като предния път. /незнам каква е там, касиерка или друго/

Попитах я какво става че ме бавят вече повече от седмица. А тя ни се зъбииииии, че била звъняла 2-3 пъти на телефона който сме оставили и притичва до компа си за да потвърди.

Обаче опаааааааааааа, номера който ни диктува е сменен с 1 цифра. Вместо 39 написала 49. ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Както и да е, поисках да извика техника който се занимава с моята шкода. Казах и че искам с него да говоря. / защото тя никаква информация не ми дава както и предния път/

Извикаха техника. / много любезен човечец / Започнах да задавам куп въпроси, и най вече да ми обясни за каква КУТИЯ става на въпрос. :D

Била / цитирам/ - КУТИЯТА НА БОРД КОМПЮТЪРА. Точно така ми каза, или по точно така ми преведоха :)

Обаче за да проследи откъде идва проблема и защо е изгоряла, трябвало да искат разрешение от собственика защото ще излезе скъпо. Работата била доста. А и за да сменят кутията трябвало да я поръчат от Германия. Само кутията струвала 400 евро. Отделно да проследят кабелите ала бала. Кутията щяла да пристигне за седмица. Общо ми каза за 2 седмици ще оправят колата , и ще ми струва между 1000 - 1500 евро smile178 Дадох съгласие , сега ще чакам. Дори и гаранция щели да ми дадат от сервиза / не че ще мога да я ползвам / smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

УжасТ. Живот и здраве да се прибереш във Варна после с Варненската бригада отивате при оня, който ти монтира музиката и ти скапа колата и да ти покрие всичките разходи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че е хубаво да се ходи в 1 сервиз нооооооооооооо не всеки се занимава с всичко.

 

smile088 smile088 smile088 Ами ако ги нямах тия пари......................................

не искам и да си помислям даже.

 

Базикат ме че за ремонта който ще платя е можело да си купя кола /втора ръка/ и да се прибера с нея. ХА ХА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

влюбена в Шкодата си

smile162 Бат Сами ше помогнеш на колежката като се прибере във Варна. Все пак Варненската бригада, а и цитата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

влюбена в Шкодата си

smile162 Бат Сами ше помогнеш на колежката като се прибере във Варна. Все пак Варненската бригада, а и цитата...

smile162 smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Здравейте момчета smile169 Колата вече е готова.

 

ВЗЕХА МИ 1312.90 ЕВРООООООООООООООООО

Дадоха ми гаранция 2 години. Реших да сменя масло и филтри. Закърпиха ме още 209 евро.

 

И за капак за да се успокоя си купих за колицата GPS za 100 евро. (беше на промоция)

 

smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.