Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Реле, алтернатор и още нещо


hamsia

Recommended Posts

Здравейте,

искам да споделя преживяванията си и да установя аз имам ли ABS работещ или не :)

В петък както си карам лежерно след работа на колелото на 4 километър таман ще се вклиучвам и лапата на таблото за акумулатора светна за по малко от половин секунда придружена със сигнал и загасна и спря звука.

Помислих си, е нещо дупка съм минал и затова.

Продължавам да си карам - спирам на светофар и колата се закрепва на 950 оборота и се започва едно много специфично тресене - все едно не достига гориво и двигателя започва леко да се торнмози.

А вибрациите са типични за трактор :)

иначе оборотомера не играе грам.

Продължавам с карането и спирам на Практикер (без да гася колата) и викам чакай малко да изправя да не спирам накриво и започвам една борба с волана - викам да няма нещо камък нещо да пречи на колелото - и в този момент забелязвам, че хидравликата свети ( без звуков сигнал).

Пак си викам - абе много случайности се събраха, ма може да е случайност нещо - ще загася и да запаля.

Гася паля - няма никой - като при умрял акумулатор - иначе табло всичко си свети.

Викам заминал е значи акумулатора - нов - таман съм тука - взех сложих - пали пушка.

И така 2 дни и после същия номер - вече беше ясно, даже и за малоумник като мене, че не е от акумулатора.

Та както и да е, но има неща които ме притесняват и неща които за в бъдеще на такив атъпнари като мене може да с им полезни:

 

1. Като взех новия акумулатор отидох веднага да му мина гаранцията - обаче оня ми затвори под носа - ако бях замерил с мултицет - проблема щеше да лъсне.

2. Когато я оправяха ми обясниха, че при положение, че не зарежда е трябвало да пищи и да свети индикацията за акумулатора - да ама не - само за половин секунда - явно се е прекъснала веригата - така, че само премигване да е - обръщайте внимание.

3. Следствие от точка 2 в последствие като се поуспокоих видях, че при контакт даже и с нов акумулатор не свети индикацията на акумулатора.

 

И сега най-важното което ме интересува:

 

4. Когато сложих новия акумулатор - и дам за първи път контакт - с почуда видях на таблото две нови индикации - ABS и един жълт триъгълник - това от кръглата страна на оборотомера противоположно на индикацията на ръчната.

При следващ контакт няма и помен от тези две индикации - та на въпроса - аз имам ли работещ ABS?

Гледах бушоните - ок са, пробвах да спра - ми май няма такова животно.

И сега незнам - трябва ли да свети при контакт индикацията която виждам само при сменяне на акумулатора?

Преди време ми даде 2 пъти грешка в Стоп машинка - казаха, че може да е контактен проблем, но отогоава проблеми нямам нито с грешки, а и тогав аи със спиране нямах - да не би оттам да е тръгнало нещо.

Ще съм благодарен на всякакви съвети.

Смятам все пак да отида на една диагностика да се види, защото определено лампичката ми хареса :)

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа. Да изясним нещата.

1. Даваш контакт - светват лампите, тестващи различните системи, премигва реотана за подгряване и ако не запалиш остава да свети един акумулатор. Като запалиш изгасва.

2. За ABS може да разбереш по няколко начина. От етикета с екстрите в багажника, при рязко спиране педала започва да подскача по крака ти и се чува звук все едно ще се разпадне колата, от наличието на ABS блок до спирачната помпа - едно чудо с много тръбички. http://www.tav-autoverwertung.de/autote ... /510_0.jpg

3. Ако имаш ABS лампата свети при всяко даване на контакт и изгасва преди палене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааа. Да изясним нещата.

1. Даваш контакт - светват лампите, тестващи различните системи, премигва реотана за подгряване и ако не запалиш остава да свети един акумулатор. Като запалиш изгасва.

2. За ABS може да разбереш по няколко начина. От етикета с екстрите в багажника, при рязко спиране педала започва да подскача по крака ти и се чува звук все едно ще се разпадне колата, от наличието на ABS блок до спирачната помпа - едно чудо с много тръбички. http://www.tav-autoverwertung.de/autote ... /510_0.jpg

3. Ако имаш ABS лампата свети при всяко даване на контакт и изгасва преди палене.

 

Значи за точка 1 - точно така - освен ако съм на ръчна - тя си свети - всичко е така

Въпроса е че когато смених акумулатора и дадох за първи път на контакт светна и за АБС и после си изгасна и пак останаха стандартните.

2. Абе преди май трептеше педала , но да не се хваля не ми се е налагало да го усещам, но днеска смятам да пробвам.

Имам АБС и индикация им , и бушоните са там и са здрави - картинката малко малка :) ма ша погледна ма съм 100% сигурен, че имам.

3. Е точно че не свети като давам на контакт. А само като си бил махнал акумулатора и го сложиш - само тогава на първия контакт

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето по-голяма картинка. Не е от Шкода, но блока си пртилича: http://www.bba-reman.com/images/volvo_abs_removal_6.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смятам все пак да отида на една диагностика да се види, защото определено лампичката ми хареса :)

 

Поздрави

 

:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.