Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Форман с проблем със запалването!


muaddip

Recommended Posts

Така, значи шкодичката ми е Форман и е от онези редки модели с карбуратор Pierburg , които май се водят и "екотроник".Освен това е бъкана с електроника . Проблемът ми е следният : когато е студено (около нулата или под) колата не пали. Стартера върти яко, акумулаторът е нов, свещите са сменявани наскоро и са по каталог (и със старите не палеше), кабелите са си екстра. Карбуратора го водих при един даскал от "Вилхелм Пик". Човекът каза, че си е наред. Та въпросът ми е: имал ли е някой подобен проблем с подобна шкода и ако да, какво му е лечението?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия въпрос е - проверявал ли си за грешки в компютъра?

Втория - как са дистрибуторната капачка и палеца?

Третия - има ли изобщо искра?

 

По въпроса с лечението на този карбуратор - смяна с Keihin ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първия въпрос е - проверявал ли си за грешки в компютъра?

Втория - как са дистрибуторната капачка и палеца?

Третия - има ли изобщо искра?

 

По въпроса с лечението на този карбуратор - смяна с Keihin ](*,)

Значи дистрибуторната капачка и палеца са наред. Искра има, но не знам как да проверя дали е редовна. Колата пали веднага с дърпане, колкото и да е студено, но на стартер не може. И въпрос: къде да проверя компа за грешки? За Еуратек ,чета тука във форума, че нещо там не се оправят? А и на доста места не искат да се занимават със стари коли. (то пък като не могат да се оправят със старите, как ли се оправят с новите :-k )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж аз не съм спец.занимавам се професионално с други неща,но така ми каза един друг "спец".Имам същия проблем с Фелиция 1.3 карбуратор.Та в студовете голямо въртене пада,мислех ,че е от помпата,после карбуратора и какво ли не,докато не ми казаха ,че е веригата,която не е сменявана от .....100000 км,..Нека по запознатите да кажат каква е връзката.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

къде да проверя компа за грешки? За Еуратек ,чета тука във форума, че нещо там не се оправят? А и на доста места не искат да се занимават със стари коли. (то пък като не могат да се оправят със старите, как ли се оправят с новите :-k )

Не знам къде се намира при теб проводника за диагностика (ПД), но в Еуратек може и да знаят... В Unitrade също могат да диагностицират Ecotronic.

Прочитането става със светодиод и резистор 1 ком.

Пуска се връзка от (+) през резистора и светодиода към ПД.

Включва се на контакт.

Закъсява се ПД към маса за около 5 секунди.

Светодиода започва да мига с комбинации от по 4 серии мигания с пауза между тях.

Всяка серия съдържа от 1 до 4 мигвания.

Код 4444 означава няма грешки.

Кодовете са следните:

post-2459-138453072459_thumb.jpg

 

Виж тук и тук за подробности, но не е сигурно че при Шкода няма някакви различия в кодовете.

 

http://jetta2.org/forum/topic578.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, благодаря ви за инфото! Писах им един мейл на Еуратек, та да видим. Дано си четат пощата. А за клапата на смукача, да ,затваря се. Колкото за схемата с резистора, ще я пробвам ако не искат да се занимават с мене. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , с риск да ме оплюят всички доста по - знаещи ... що не вземеш един обикновен Пиербург и да оставиш тоз да почива в някой ъгъл в мазето ... на мен лично проблема ми прилича на стъпков мотор , но за това чудо части няма от де да взмеш , а и е доста капризен тоз карбуратор ( но това е мое мнение )

 

П.П. Между другото един колега наскоро имаше проблем със студения старт и проблема се оказа в комутатора , но неговия Фаворит е с обикновен карбуратор viewtopic.php?f=6&t=12031 , а при теб незнам дали е същата системата на запалването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... що не вземеш един обикновен Пиербург и да оставиш тоз да почива в някой ъгъл в мазето
:smt017
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята шкода няма такъв комутатор като на другите модели. Симо до зоологическата каза ,че искрата идвала от електронен блок, които е някъде при компютъра т.е. той не е сигурен дали съществува като отделен компонент. Аз ,честно казано , съм много негър в тия неща и не знам къде да ръчкам ,че да разбера. Колкото до компютъра и информацията на него , от ЕТ днес ми изпратиха следният учтив отказ:

"Уважаеми г-н Йорданов,

За съжаление нямаме възможност да прочетем информация от бордовия компютър

на Вашия автомобил. На втория Ви въпрос дали се занимаваме с такива

автомобили отговора ни е - да, ремонтираме ги, преди всичко като двигател,

окачване и ходова част. С резервни части за вашия карбуратор обаче не

разполагаме, а и настройката на един такъв карбуратор е доста сложна и е

свързана с предварително отстраняване на проблемите по ангренажа и делкото

/ако има такива проблеми/. Имам предвид че за да се пристъпи към регулировка

на карбуратора преди това трябва да се уверим, че всичко друго споменато е в

ред. А това са доста скъпи възли, които понякога обезсмислят самия ремонт на

стар автомобил. Всичко това оставям на Вашата преценка.

С уважение:

инж. Георги Михайлов,

Сервизен мениджър,

Еуратек Ауто ООД - София, Оторизиран сервиз на Шкода

Ул. “Хан Кубрат” № 27 | 1220 София"

 

И така, и идея си нямам кой може да разбира от такива работи и същевременно да иска да се занимава с такава стара кола ](*,)

Бих искал да попитам колегите, които ме съветват да си взема друг Пиербург, от къде мога да го взема (място, цена и т.н....) и също така, дали знаят някой ,който да може да ми го монтира и настрои?

Благодаря ви предварително! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Unitrade със сигурност могат да прочетат грешките, заслужава си да пробваш (стува по-малко от 20 лв.) :-k

По въпроса със смяна на карбуратора - навсякъде се препоръчва слагане на Keihin (дори и от 2E2/2Е3 на Keihin, явно има защо).

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=736764

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=995233

http://www.vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?p=1131003

---

vit_autosofia от VW форума е гуруто на карбораторите, допитай се до него ако решиш да сменяш.

 

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не го фърляй у музиката с тоз Кейхин ... за Шкода си има Иков 28-30 , а голфовия Пиербург го пропускат заради термоампулата , която прави проблеми , а тя липсва при шкодовия ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.