Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Искам да ви споделя нещо


smirn0ff

Recommended Posts

искам да ви споделя Мазда какви ги вършат ...

та, става въпрос за новата Mazda 6 2.5 GTA SPORT модел. Беше надрана от дясната страна цялата с ключ/пирон, човека си я оставя в сервиза за боядисване и както се сещате и Мазда работят с подизпълнител. Колата е прета декемви месец 2008г и на 15 януари, сутринта, се обаждат на собствекика с новината - "колата ви е участвала във верижна катастрофа"

Веднага се хващаме двамата и тръгваме да обикаляме с моята кола, отиваме първо в сервиза - колата я няма там, получаваме отговор, че е в бояджийския сервиз. Разбираме къде се намира и тръгваме натам. Стигаме в бояджийския сервиз, колата я няма.

Звъним в Стар моторс(Мазда), от там отговора е, че колата е закарана при застрахователя. Тръгваме на там ... По пътя за застрахователя звъним на Стар моторс пак за да им кажем да не мърдат колата защото искаме да я видим - отговора е че е на път за бояджийския сервиз. Хайде пак обратно. Отиваме в бояджийския сервиз и заварваме колата там, току що паркирана. Правим оглед на катастрофиралия автомобил със собственика. Пострадала е лявата част от автомобила - броня, халоген, би-ксенонов фар със завиване в завой, преден капак, калник(това са външните "наранявания") има и "вътрешни"... Автомобила няма удар отзад!!!

Никой до този момент не е дал информация при какви условия се е случил инцидента. От там тръгваме към застрахователя, от него взимаме копия на документите, по които е описана щетата + протокол от ПТП. Вече разбрахме как е станал инцидента и кой е виновника ... Според вас кой е??? Ами виновника е служителя, който е карал автомобила между двата сервиза!

Въпросния служител явно е искал да изпробва 2.5 бензиновия мотор(170к.с.) на автомобила и не е успял да спре при спряла пред него Тойота Ленд Круйзер и я удря отзад, пред Тойотата има кола, която се опитва в същия момент да направи ляв завой...

Интересното в случая е че протокола за ПТП е издаден на предния ден 14.01.2009г. в 20:30, а като час на ПТП-то е записано 17ч.

Инцидента не е оповестен на същия ден, още по-интересното за мен е как представител на Мазда ще си ходи при застрахователя "ей така" и ще заявява щети от името на собственика?!

Още по-интересното е държанието на служителите на "Мазда" в случая, правят се че нищо не е станало. Все пак колата им е поверена и идеята е, че е в "надеждни" ръце...както всички си мислим когато си оставяме автомобилите в оторизирания сервиз.

Така след цял ден "разходки" из София събрахме нужните доказателства, които ще бъдат използвани по предназначение.

 

Тук е вече мястото да кажа на служителите на сервизите да бъдат малко по-внимателни с колите на клиентите си, а не да ги карат като "невидели" и да си казват "на мен какво ми пука, тоя щом е имал пари да си я купи тази кола, ще си купи и друга"...

Служители на сервизите: ТЕЗИ КОЛИ НЕ СА ВАШИ, А НАШИ! ЩОМ СМЕ ВИ ГИ ДАЛИ ДА ГИ ОБСЛУЖВАТЕ ИЛИ РЕМОНТИРАТЕ МОЛЯ ДА СЕ ОТНАСЯТЕ С ТЯХ КАТО ПОДОБАВА, А НЕ ДА ИЗДЕВАТЕЛСТВАТЕ НАД ТЯХ!!!

А към началниците им мога само да кажа: ЗАТЕГНЕТЕ КОНТРОЛА НАД ВАШИТЕ ПОДОПЕЧНИ И ВДИГНЕТЕ НИВОТО НА ОБСЛУЖВАНЕ!

 

Сигурно винаги ще помня как, от оторизирания сервиз на КИА в София, ми върнахте моята кола след като трябваше да ми боядисате предната броня с 11.0л/100км разход по бордовия компютър!!!!

11л/100км?? че това е дизел бре! аз като си карам колата много рядко виждам над 8/100км градско среден разход, което пак е много.... Лично съм си правил експерименти и когато колата работи на място, разхода се вдига с 0.1 на около 20-25мин.

smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно 99% от дилърите карат колите на клиентите като за последно. Някои даже имат и неблагоразумието да снимат клипчета как си правят гонки(за справка темата "ЕТ с нова услуга - ремонт от приемчик" в "Бял списък", втората страница с мнения :smt034 ). Но вината е основно в шефовете, а не в момчетата, дето ги правят тия простотии, нали знаеш поговорката за баницата. smile150

 

Успех в съда(ако съм разбрал правилно приятелят ти ще ги съди). :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Историята помни и по - тежки случаи - кола влязла за козметичен ремонт и излязла с тотална щета ... тъй че в такива случаи се оставя само малкия талон , а всички останали картончета и полици в джобчето и ако трябва да се кара колата до друго място да звънят на телефона за връзка .

Успех в съда и дано тоз мърльо не се размине само с уволнение!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също работя в автосервиз вече 15г но такава безотгворност към клиент никога не сме и няма да допуснтнем [-X .Практиката при нас е; оговаря се час за допълнителен оглед след което пращаме служебна кола , взимаме застрахователя , прави огледа,допълва възлагателното писмо /като се отбелязва щета 1ви и щета 2ри оглед/ , приемчика вписва и 2я оглед в работната карта и работата започва .Ако се наложи работа с подизпълнител просто използваме едната от платформите/зависи от автомобила/. Съдете ги но викайте на помощ организацията за защита на клиенти и потребители , те пък правят проверки с данъчни и др. служби . Мисля, че това ще ги пострестне и може да стигнете до разбирателство и изплащане на обещетения преди да стигнете съда.А нали знаете нашите съдилища???? ](*,) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие явно падате от друга планета.Всяка по-интересна кола бива ''тествана''.Оставиш си колата на автомивка и гледаш как тъпите служители,ходят да си купуват цигари с нея,примерно в ЕТ след тежък ремонт ти мият автомобила или го тестват дали е в ред-естествено сте в ръцете на служителя.Хубавото е ,че вече се вписва километража на автомобила в приемния лист

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно 99% от дилърите карат колите на клиентите като за последно
Така е мамка им :!: Никога няма да си оставя колата да я ремонтират в ЕТ.Моята още чисто нова я докараха видимо ПРЪСНАТА ОТ ГОНКА/предните дискове бяха посинели,гумите надрани и т.н./И им я върнах.Но някой друг човек си я е купил и си мисли че колата му е супер-ще си я разработи внимателно и ще му служи вярно :smt019

ще отида на първа смяна на масло и това ще е във взаимоотношенията ми с ЕТ.

Въпреки че във Варненския клон има 4 момчета с които сме приятели и никога не биха издевателствали така върху колите.Особенно Яската и Дончо/Penaowner/,винаги са ми помагали и са били изключително отзивчиви и загрижени.Много точни хора са включително и Даскалов.Ама има едни дето smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е че са се закучили от Мазда и не искат да си вземат колата и да дадат нова ...

другия проблем е че колата е лизингова, нали се сещате че никой не иска да изплаща блъсната кола, и то не от собственика, 5 години.

ще им търсим лек на Стар моторс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

проблема е че са се закучили от Мазда и не искат да си вземат колата и да дадат нова ...

другия проблем е че колата е лизингова, нали се сещате че никой не иска да изплаща блъсната кола, и то не от собственика, 5 години.

ще им търсим лек на Стар моторс

В такъв случай служителя блъснал колата си я купува по доброволно-задължителния принцип , а човека си взема нова и продължава да си я изплаща ... просто не сте му отправили предложение , на което не може да устои ;) (това е в рамките на шегата разбира се ) ... дано все пак се окаже , че има правосъдие в България!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя от сервиза абсурд да я купи ... просто ще трябва да си дава цялата заплата за вноски по колата и да живее в нея

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тоя от сервиза абсурд да я купи ... просто ще трябва да си дава цялата заплата за вноски по колата и да живее в нея

А дали пък на теб трябва да ти пука какво ще дава и къде ще живее. Като му е толко акъла ще плаща. Ако трябва да си продава апартамента, жената, smile062 това си е негова работа. Как може Тойота (от тях имам впечатления) да си карат колите от ТМ Ауто до Хладилника при под изпълнителите за боя на платформа а Мазда да не могат. Шефа ми кара Лексус. И това, както казва Werz, е интересен автомобил. Но наистина се записва километража. По някаква случайност съм казвал винаги точните километри (а тази кола е била на боя до колкото си спомням 6 или 7 пъти). Разлики в километража е имало до 1 км. Ама излиза приемчикът и ти го показва и лично ти издава автомобила.

Това е меко казано безобразие от страна на сервиза. Но докато колата ви е там сервизът носи отговорност. И да си му я сменят на човека. Наистина е добра идея да се пусне една жалба (сигнал по новому) до Комисия за Защита на Потребителите в България. С пълен доказателствен материал. Въпреки че ще се оправите (което искрено ви го пожелавам) Комисията ще продължи с проверките си и ще им наложи необходимите глоби.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...още по-интересното за мен е как представител на Мазда ще си ходи при застрахователя "ей така" и ще заявява щети от името на собственика?!...

Пишеш, че колата е лизингова, т.е. собственика не е приятелят ти, а "Стар мотърс", които имат право като такива да предявят щети пред застрахователя. Друг е въпроса, че го правят зад гърба на лизингополучателя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност да,тя колата не е негова.На талона пише Стар мотърс

Така е с колите на лизинг-нямаш права и правиш и плащаш граждански и застраховки колкото ти кажат и ти ремонтират колата къъдето кажат и искат-щото си е тяхна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От поста на колегата ми направи впечатление тази част:

 

Интересното в случая е че протокола за ПТП е издаден на предния ден 14.01.2009г. в 20:30, а като час на ПТП-то е записано 17ч.

 

Добре, а в протокола за ПТП чие име е вписано като лице, управлявало Маздата, когато се е забила в Тойотата, или тия неща не се пишат? И ако е името на човека от Стар Мотърс - какво си мислят хората от тази фирма, че чудо ще стане и лизингополучателя ще плати на тях, защото държат на работа рейсър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...още по-интересното за мен е как представител на Мазда ще си ходи при застрахователя "ей така" и ще заявява щети от името на собственика?!...

Пишеш, че колата е лизингова, т.е. собственика не е приятелят ти, а "Стар мотърс", които имат право като такива да предявят щети пред застрахователя. Друг е въпроса, че го правят зад гърба на лизингополучателя...

 

Лизингодател е "Хипо Адриа", а не Стар моторс.

 

А до колкото до протокола от ПТП-то там е вписан като управлявал Маздата, човека кйото наистина я е карал. Не са могли да направят шашмата ... :smt034

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всъщност да,тя колата не е негова.На талона пише Стар мотърс

Така е с колите на лизинг-нямаш права и правиш и плащаш граждански и застраховки колкото ти кажат и ти ремонтират колата къъдето кажат и искат-щото си е тяхна.

 

не е така. докато плащаш редовно си собственик според договора/фирмено право/ и имаш всички права над колата и да се разпореждаш с нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е така. докато плащаш редовно си собственик според договора/фирмено право/ и имаш всички права над колата и да се разпореждаш с нея.

И така не е. Не си собственик и имаш правата според пълномощното, издадено ти от лизингодателя. Пълномощното е генерално, но нямаш право да продаваш, за чужбина се иска ново (ако не е включено в генералното), застраховаш при застрахователя на лизингодателя, имаш само един ключ за колата и други неприятни екстри. Правата са доста по нашенски поорязани.

А от това, което чета smirnOff в общи линии повечето козове са на ваша страна. Съдите си ги по каналния ред. И освен това - жалба до Комисия за защита на потребителите. Да ги подгонят от 2 инстанции. Пък искрено ви пожелавам закона да сработи на ваша страна. Дано му дадат нова кола на човека. Това не са 1000 лева та да ги прежалиш, а сигурно са по 1000 на месец.

smile188 Лизингодателя естествено (но не винаги) е друг. Твоя познат е избрал лизингова компания с най-изгодните за него условия. smile188

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да попитам и аз. Колата е ЗАСТРАХОВАНА! Това означава, че при щета застрахователя поема. Т.е. според мен освен сервиза трябва да се гони застрахователя да изплати колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Застрахователя Пепи ще се постарае да плати колкото се може по-малко. Ако приемчикът в сервиза не успее да ги убеди на вторичния оглед, че колата е за тотална щета (предвид това, че е нова, лошо е ударена, лизингова и т.н) ще платят ремонта на колата. Имам опит с такива идиотщини. Е ще ли си съгласен колата ти на 2 или 3 месеца, лизингова и при това скъпа кола да я караш ударена. Колкото и да е направена тя е ВЕЧЕ ударена. Аз лично ше се поболея ако е така. Да плащам лизинг по една купчина пари на месец за ударена кола ](*,) smile066 smile120

Само съд и да му сменят колата на човека, а другата да си я бият в главите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е с изкривено купе задължително се приема тоталка! Ако не се сезира комисия за защита на потребителя. А застрахователите не обичат да работят с тях. Особено в такива несигурни времена .:.

 

Иначе съм съгласен с теб - да закрепят колата и да знам, че карам нова, но добре изчукана кола си е гадно. Според мен трябва да се работи на два фронта:

1) Застрахователя да изплати 100% щетата (т.е. изплаща колата, връща вече внесените суми и човека сключва нов лизингов договор с нова кола)

2) Гони се говедето потрошило колата. Принципно нямаш право да взимаш суми от две места за една щета, но нищо не пречи да осъдиш сервиза за пропуснати ползи.

 

Поздрави и успех

 

PS: Тая тема си плаче за юрист...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви кажа, че КЗП може да се намеси единствено, ако автомобилът е закупен от физическо лице. В случай, че договорът е на фирма, забравете за комисията.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви кажа, че КЗП може да се намеси единствено, ако автомобилът е закупен от физическо лице. В случай, че договорът е на фирма, забравете за комисията.

Поздрави

 

Това е поредната кретения в Бг! Та нали и фирмата е един вид ПОТРЕБИТЕЛ!!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile188 Това е причината МЕТРО да не издават карти на физически лица. :smt034 smile188

Дано лизингодателят (въпреки че не му е работа) да помогне на клиента си в разрешаването на проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ви кажа, че КЗП може да се намеси единствено, ако автомобилът е закупен от физическо лице. В случай, че договорът е на фирма, забравете за комисията.

Поздрави

 

Това е поредната кретения в Бг! Та нали и фирмата е един вид ПОТРЕБИТЕЛ!!!!

 

Мда...такъв е законът, за съжаление...В този случай не става въпрос за потребители и права, а за търговски договор между две юридически лица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда...такъв е законът, за съжаление...В този случай не става въпрос за потребители и права, а за търговски договор между две юридически лица.

 

Мерси за разяснението! Човек винаги има какво още да научи ... включително за кретенията в държавицата ни ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.