Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

София - задръстено и кал до ушите


FAV135

Recommended Posts

Незнам, но напоследък ме беше обхванал някакъв оптимизъм, че трафика намалява. С неприязън осъзнах днес на път за работа, че пак се образуват същите задръствания от есента, със същите лекета които се бутат да ми влязат в калника/днес ми се искаше да извия врата на един такъв индиферентен 16-годишен пикльо с некво франсе/. Има и нещо ново - ужасна кал която направо ти праща колата на кални бани/дано и се оправят малко вехтите кокали :mrgreen: :mrgreen: /. Незнам откъде дойде толкова много кал изведнъж, но в комбинация с новоотворилите се дупки се носи вече из въздуха .. "амортисьор, пружина... носач, носач". Засега колата удържа фронта. Но ако е продължи до пролетта същия кошмар, ще трябва за се прави окачване

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз имам една теория:

При много студено и/или хлъзгаво време част от шофьорите не карат колите си.

За това нямаше толкоз коли.

Ама са пак ще си стане като преди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а колко по-добре ще стане ако хората спрат да ходят до "тоалетната" с колата си...

огледай те се 97% от колите който ще видите са с по 1 (един) човек вътре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калта не ми пречи особено (освен, че колата ми вече харчи по около литър течност за чистачки за 15-20 км пробег :lol: ), пречат ми кратерите които са изникнали НАВСЯКЪДЕ по София. Уж се почвали някакви спешни ремонти на улиците...дано да е така.

 

А по повод задръстванията - аз не виждам как нещата ще се облекчат поне минимално. :?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а колко по-добре ще стане ако хората спрат да ходят до "тоалетната" с колата си...

огледай те се 97% от колите който ще видите са с по 1 (един) човек вътре...

Е, това ако е критерии [-X

Много ясно, че ще има доста коли с по един човек вътре. Това да не е транспортна фирма, че да прави групажи и да се товари на макс? Пак се почва с търсене на вината навсякъде другаде, но не и там където трябва :-k Нали се сещаш, че повечето от колите с по един човек вътре, които виждаш са или на несемейни хора или на хора вече закарали половинките си на работа. И сега какво - ако ме видиш на Орлов мост сам в колата ще ме сочиш ли с пръст като един от виновниците за задръстването? Без дори да се замислиш, че съм возил жена си до работа точно 10 мин. преди да ме видиш... Ще посочиш ли с пръст човека, който няма желание да качи половината офис в багажника? Извинявай, но ми е смешно и на моменти някак тъжно като чета такива постове. Вместо да търсиш виновник сред "редовия гражданин" (е, нали сме стадо, та може би за това), помисли малко над друго:

- твърде късно се започна с изграждане на метрото - алтернатива, която в повечето развити страни поема, предполагам, повече от 70% от пътуващите;

- какво ще кажеш за всички онези "тарикати", които се врат нахално в задръстено кръстовище, заради които поне 10-15 коли не минават на всяко зелено;

- какво ще кажеш за всички онези, които карат в бус лентите и пречат на ГТ, респективно на всички пътници в него;

- какво ще кажеш за всички онези, които "спят" и не тръгват на зелено;

- какво ще кажеш за липсата на елементарни надлези. В София има много места, на които могат да се направят такива с цел отпадане на много светофари;

- какво ще кажеш за "червената вълна" на поредица от светофари. Не казвай "защото е натоварено". Излез в 12 вечерта и покарай без трафик. Ще видиш, че са малко светофарите, на които можеш да хванеш зеленото, движейки се с 50 км/ч (оптимално време при задръстване). Вместо това има поредица от светофари, на които за да минаваш на зелено трябва да караш с поне 70 км/ч. Но най-масови са онези, на които с колкото и да караш, все ще спреш.

 

Не казвам, че с решаването на горните проблеми задръстванията ще изчезнат. Но движението ще се облекчи чувствително и ще висиш на светофара защото е червено, а не защото не можеш да минеш през кръстовището, например. Задръствания има във всички големи европейски градове, без значение колко са развити. Но там има алтернативи. Аз като ходя в Берлин при майка ми, оставам колата пред тях и си хващам ГТ. И знаеш ли колко ми е гот и колата не ми липсва. А тук?

 

За това недей да виниш хората, че се возят. Всеки иска и всеки има право на това. Защото утре може теб някой да посочи и да каже "гледай ги тия, само двама са вътре, а ние сме петима". Ти при това положение на следващия ден ще отидеш ли с ГТ на работа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе че е така така е ама и във всяка къща вместо по една кола вече има по три брички. Та те са по улиците и паркингите, няма кой друг. За калта- основно се изнася от камиони дето газят в строежите, кални дупки от които гумите излизат омазани и целия прахоляк, който като завали се лепва на пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е че София не се чисти... аз бих давал и по 100лв месечно само и само да не газя до колене в кал

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle

 

по принцип имаш право...но де факто не е точно така, предполагам си разбрал че говоря за общия случай, ако не - е, сега вече разбра.

нали ти е ясно че ако вместо да се качиш на колата използваш градския транспорт (или друга алтернатива), повечето от гореописаните проблеми няма да ги има? не искам да се заяждам или да казвам че поста ти е смешен, за това нека приключим до дук!

проблема със задръстванията е много по-дълбок и ние няма да можем да го решим със спорове по форумите, единственият резултат ще е натрупаната негативна енергия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Storm, не знам за теб, но на мен не ми прави удоволствие да се возя(ако изобщо може да се нарече возене натъпкан като сардина в консерва) в претъпкания, раздрънкан, смърдящ и кален(в момента) градски транспорт. Нека говорим сериозно - ГТ в сегашния си вид (та ние нямаме още истинско метро!), определено не е(според мен) "елексира", който ще ни излекува от задръстванията. Поздрави и без лоши чувства smile159.

 

П.П. Коя е "другата алтернатива" за която пишеш? Колело може би, което си е игра на "Ще ме бутнат, няма да ме бутнат" :mrgreen: понеже нямаме вело-алеи(пардон, имаме две: едната в процес на строеж - покрай перловската река, другата в период на полуразпад покрай бул. Борис III)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ооо, има още много да се желае от нашия градски транспорт, но както казах проблема е много сериозен и ще се задълбочава ако не се вземат сериозни мерки.

колкото до алтернативата, да, колело, мотопед, мотор :)

но както каза, за велосипедите няма алеи а за мотор си е опасно...както казва народа "положението вместо да се влошава, става трагично" smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

нали ти е ясно че ако вместо да се качиш на колата използваш градския транспорт (или друга алтернатива), повечето от гореописаните проблеми няма да ги има? ...

малко да поспамя и аз в темата - малко не схванах кой точно проблем ще се реши, качвайки се в ГТ - липсата на надлези, огромните ями по улиците, калта до глезените, невменяемите шофьори, задръстващи бус-ленти, кръстовища и тротоари, липсата на метро (чакай, аз ако съм се качил на него, значи метрото не липсва... само че ще се сбабичосам, докато МЕТРОТО ме докара до Интерпред от Вардар например...) :?:

та и аз без да се заяждам, ма ми се струва хубава практика да се мисли, преди да се пише ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle - има доста некоректно поднесени факти което не ти прави чест smile178

 

- твърде късно се започна с изграждане на метрото - алтернатива, която в повечето развити страни поема, предполагам, повече от 70% от пътуващите - 1980 година е една добра година :)

- какво ще кажеш за всички онези "тарикати", които се врат нахално в задръстено кръстовище, заради които поне 10-15 коли не минават на всяко зелено; - не си прав - те не севрат а ти им пречиш

- какво ще кажеш за всички онези, които карат в бус лентите и пречат на ГТ, респективно на всички пътници в него; - и тука не си прав - те просто не могат да се приберат, защото гадовете като нас не ги пускат

- какво ще кажеш за всички онези, които "спят" и не тръгват на зелено; - е той нали ще мине - какво го интересуват другите

- какво ще кажеш за липсата на елементарни надлези. В София има много места, на които могат да се направят такива с цел отпадане на много светофари; - е да ма така няма да има как да спреш и да се дръпнеш с някой

- какво ще кажеш за "червената вълна" на поредица от светофари. Не казвай "защото е натоварено". Излез в 12 вечерта и покарай без трафик. Ще видиш, че са малко светофарите, на които можеш да хванеш зеленото, движейки се с 50 км/ч (оптимално време при задръстване). Вместо това има поредица от светофари, на които за да минаваш на зелено трябва да караш с поне 70 км/ч. Но най-масови са онези, на които с колкото и да караш, все ще спреш. - ти светофар правил ли си? Недей да казваш как да работи - ще ти направят зелена вълна и после няма спиране.

 

Сега сериозно - аз докато не направят метрото съм се отказал от маршрутки, автобуси и всякакви буси и какво ли още не.

Когато имам възможност съм пеша или не се бутам с колата до там докъдето имам работа, но аз на так анаречения транспорт не се качвам.

Освен блъсканицата, "точното" разписание и "културния" контингент смея да твърдя, че откакто не го ползвам съм някак си по щастлив.

Всичко това което се базикам горе има огромно значение в тая блъсканица.

Решения има много - изпълнители и желание малко.

Аз не съм се сблъсквал в Европа с тов акоето ще кажа, но е доста добра практика:

Светофар на нормално кръстовище ако засече автомобил, че идва и му свети червено - ако от перпендикулярните страни не идва нищо - сменя светлината на зелено - нито е нещо сложно , нито се налага да го измисляме.

Ма не - как ще ни кажат какво да правим.

Или има кръстовища по 50-60 метра широки - ми направете колело ве - ти ша кажеш.

Надявам се наистина метрото до Младост да отпуши малко - аз лично смятам да пътувам до центъра с него - с няй голямо удоволствие ще го правя - нито ще правя трафик ( било то в събот аи неделя ), нито ще замърсявам, а и ще пестя пари ;)

И последно - аз не защитавам Нито Бойко, нито Гойко нито обвинявам - аз откакто съм в София не съм виждал някой толкова да прави.

Може да е било и заради пари - незнам

Но и Обама да дойде - като ги гледам как се мотах аи подпираха работниците на Околовръстното и тука на метрото как се мотат и работят - е няма скоро да се наслаждаваме на нормален трафик.

Представям си как гладко тече мисълт аи на тия дето ги мислят.

За калта - ми тя си върви с нас - като с боклука - явно така ни харесва - в кочина да си йивееем.

Ние сме доказали, че не ни пречи :)

Забравих пешеходците - смея да твърдя, че на ден спирам на 90% от тях.

Смея да твърдя, че 90% от тях са същите идиоти като по горе описаните шофьори.

Те също доста често допринасят за микро задръствания и ситуации.

 

 

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Владо©

виж колко добре го е написал:

hamsia

 

не искам да се въртим в омагьосан кръг,

...липсата на надлези, огромните ями по улиците, калта до глезените, невменяемите шофьори...
за да получиш първо трябва да дадеш!!! - ти почни да се държиш като нормален и съвестен гражданин/шофьор/пешеходец, а не да чакаш някой първо да ти направи път/надлези/да оправи ямите...напълно те разбирам, но както казах: за да получиш първо трябва да дадеш!!!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ти почни да се държиш като нормален и съвестен гражданин/шофьор/пешеходец, а не да чакаш някой първо да ти направи път/надлези/да оправи ямите...
що реши, че не се държа именно като такъв, не знам... ма като се запознаем на някоя следваща среща, ще видиш колко не си прав ;)

лека вечер от мене, ако до утре пуснете метрото или оправите светофарите на "Сливница", напишете една тема, да знам дали да дойда на бач с ГТ или МПС :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като ходя в Берлин при майка ми, оставам колата пред тях и си хващам ГТ. И знаеш ли колко ми е гот и колата не ми липсва. А тук?

В продължение на темата. Наистина в Германия е гот с ГТ, ама защо.

1. Автобусът е точно на минутата на спирката. Можеш да си свериш часовника по това.

2. Вътре топло, уютно, не ти се катерят по главата - от което следва трето

3. Автобусите са толкова, че да няма гъчканица вътре. Има натоварване => повече коли по тази линия и обратното.

4. БУС лентата е за автобуси, линейки, пожарна и полиция.

Горе изброеното се обобщава с една дума - РЕД. А защо има ред? Защото има глоби. Солени глоби!!! Не знам в Берлин как е но в Мюнхен без билет в ГТ глобите са I - 40 EUR, II - 400 EUR, III - 4000 EUR и ти разлепват снимката по спирките. Тогава вече не можеш да се качиш в ГТ. А еврата те си ги вземат. Без значение кога. Все някой ден ще имаш работа с държавата - я глоба, я кола си си купил, я паспорт ще си вадиш. И тогава ти прибират парите.

Какъв е извода. Човекът си е тип стадно животно, което трябва да бъде контролирано. Най-лесния вариант да се контролира човека е да му се бръкне в джоба. Система, която в Германия е много добре развита и работи. И не само там. Ако системата ни за контрол е поне като в Сърбия нещата ще бъдат мнооого по-наред. Ответната реакция от страна на контролиращия естествено трябва да бъде хубави спирки, редовен, чист и уютен ГТ, за ползващите собствените си коли съответно компютъризирана светофарна система, наличие на достатъчно паркоместа, хубави и чисти пътища, но и наличие на колкото се може повече камери.

Но нашата действителност е различна. И докато всички сме равни пред закона, ама някои са по-равни, а също така докато има мисленето "Абе тоя глей от къде минава. Я и аз от там да минЕМ" или "Тоа па кАде се вре! Май иска нещо да ме пре..бе! Ей са аз че го пре..м!" никога няма да се оправи положението. Ами нали тоя който се вре създава опасна ситуация на пътя. Да де, ама и ти като не го пускаш да се прибере допълваш опасността и тогава вероятността да стане ПТП с повече участници се увеличава десеторно. Вре се. Ми нека се вре. По-добре го пусни да мине за да се предотврати белята, в която нищо чудно джигита и теб да въвлече, пък няма да закъснееш кой знае колко (като говоря във II лице, ед. ч. Юли не визирам теб или някой друг от колегите съфорумници).

Не би следвало да се търсят извинения, но безобразното отношение на държавата към нейните граждани обуславя безобразното отношение на гражданите и към държавата и един към друг.

Хехе. Колко ще бъде хубаво ако целия Български народ е като нас - Шкода съфорумниците. Ще станем държавата с най-добрия и възпитан тон в света!!! :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

що реши, че не се държа именно като такъв, не знам...

прав си, неправилно формулирах изречението, трябваше да напиша "ние трябва да се държим..."

извинявай, ако се видим, имаш бира от мен smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен причината за задръстена София е една-единствена:

София е планирана за ~200,000 души, а сега в нея живее половин България, от която 70% новопридошли village people :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

От там идват и производните за калта, мръсотията, липсата на алтернативен транспорт и т.н.

 

Москва например е планирана за около 5 милиона. В момента живеят около 18, но там метрото се разширява постоянно, строят се нови булеварди БЕЗ СВЕТОФАРИ! (с детелини!), пешеходците се движат по надлези или подлези, в повечето от булевардите 2-те най-десни ленти са ГТ и МПС със специално предназначение, и т.н.

 

Същото мога да кажа за Истанбул, Париж и други доста по-големи от София градове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки ден, 7 дни седмично, пътувам от центъра до Кривина и обратно - общо 29 км.

С колата - общо 40 мин., с маршрутка - 150-180 мин. В 9 от 10 пътувания съм САМ в колата.

От друга страна никой не може да ме накара да се придвижа от една точка на Центъра до друга точка на същия този център (2, 3 или дори 4 км) със собствената си кола, в час пик, в делничен ден, освен ако няма някаква мноооого сериозна причина.

За мене това си е жив мазохизъм!

Когато времето позволява, ползвам велосипед, а когато не - ГТ или такси(последното - доста рядко). Изчислих, че, напоследък, средно 2-3 пъти месечно ползвам ГТ и, без майтап, нито веднъж не съм се качвал в "сардела". По някога е студено, но поне не е претъпкано...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е той Миро хубаво обясни проблема ама какво е решението. Че то май всички много ни бива да формулираме проблемите ама като се стигне до решенията сме зле.

Не знам колко от вас са пътували по околовръстното шосе на Солун например, но там няма светофари . Само детелини. И средната скорост на движение е поне 60 км/ч.

Положението е такова - метрото е и ще си остане неефективно. Булевардите ни са тесни. Но най-лошото е че София е проектирана така че големите булеварди се отварят в центъра (за това си имаше някакъв термин но не го помня). Представете си магистралата свързваща София със източната част на българия се отваря на жълтите павета пред парламента!!! Недопустимо!

Само да кажа че зелената вълна не е решение. Нали се сещате ако по България от Бояна в посока центъра се настроят светофарите да стигаш без спиране до центъра какво ще стане на орлов мост! Смърт!

Решенията са:

1. Широк околовръстен път без светофари.

2. Забрана на маршрутните таксита о ограничаване на броя на такситата.

3. Строг контрол с регулировчици по тежките кръстовища.

4. Дигиталните сиситеми за контрол на работата на светофарите, за които се говореше по-горе.

5. Насърчаване на движението пеша, с велосипед, мотор, мотопед и градски транспорт. Механизми за това има много...няма нужда да се открива топлата вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И във Варна в пиковите моменти задръстванията са големи . 10 км от кв. Владиславово до кв.ЧАЙКА 50;60 м а лятото е още по-натоварено.Пътя /води се околовръстен/ е разбит и неравен ,кръпка до кръпка ; дупка до дупка ,копали канали ,асфалтирали а след тях пропада и никои не го е грижа.Ако пък минеш през центъра до Златните в пика са 3 дена път с камили 1.5 не ти мърдат ,а лятото и коли са прегрявали /виждал съм го/.Виж кал нямаме ,сега е сухо,пътищата /поне централните / са даже почистени от пясъка дето бяха хвърлили по време на снеговалежа =D> . И тук обаче има проблем с паркирането и домуването на автомобилите И тук има луди,тарикати ,състезатели,камикадзета/леко и много фиркани/ шофьори и корумпиран КАТ иначе горе поменатите щяха да са пъти по-малко.Градския транспорт бива . Сутрин и вечер пускат повече транспорт а от месец почнаха глоби за движение в бус лентите. Града ни е по-малък и проблемите са ни по-малки.Виж София е луда работа наистина е пренаселен град и проблемите започват от там. Вероятно метрото ще е спасението .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязвам че този проблем се обсъжда периодично в нашият форум,но освен да си начешем крастата,май нищо друго не става !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mishelle

 

по принцип имаш право...но де факто не е точно така, предполагам си разбрал че говоря за общия случай, ако не - е, сега вече разбра.

нали ти е ясно че ако вместо да се качиш на колата използваш градския транспорт (или друга алтернатива), повечето от гореописаните проблеми няма да ги има? не искам да се заяждам или да казвам че поста ти е смешен, за това нека приключим до дук!

проблема със задръстванията е много по-дълбок и ние няма да можем да го решим със спорове по форумите, единственият резултат ще е натрупаната негативна енергия...

Пределно ми е ясно, че говориш за общия случай. Ако не си забелязал - и аз го направих. Не е трябвало да взимаш под внимание буквално някои от изразите - ясно е, че те са дадени само за пример и не визират точно мен, точно теб, а всички живеещи в София.

Не искаш да кажеш, че поста ми е смешен, но използваш точно тази дума. Явно го мислиш. Кажи с какво не си съгласен, след като казваш, че "не е точно така". Аз изредих доста фактори, които по един или друг начин ще облекчат движението. Забележи - облекчат. Както писах и по-горе - от задръстване няма да се отървем най-вече заради доводите, които е изтъкнал Миро. Но има редица решения, част от които съм ги изброил, които ще направят придвижването по-бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.