Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

2.0 TDI-PD тресе след смяна на софтуера?


ammcfc

Recommended Posts

А сега дойде ред и да се оплача от Окти... (2.0 TDI 140)

В Еуратек всички бяха много любезни - ъпдейтнаха софта до последна версия. Качих се на Окти, все едно карам друга кола. Много повече мощност на ниски обороти, плавно потегляне, супер ускорение и прочие. НО!!! Загрее ли хубаво колата, на празни обороти почва едно тресене на двигателя. Понякога леко, понякога силно. Гледаха на компа, никакви грешки. Разбрахме се да покарам седмица, евентуално да се получи адаптация с новия софт и пак да дойда за диагностика.

Ако някой има идея за решение на проблема да помага. Двигателят "притриса" така, че се клатушка цялото купе.

 

Предварително благодаря на отзовалите се ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажи батка , защо ъпдейтваха софтуера!? Някакъв проблем ли имаше или просто искаше да имаш "последна" версия !!!

Ако не си имал проблеми със стария софтуер ( само дето не е тръгвал мощно на ниски) ... връщай него и си готов smile169 ...

 

 

и аз искам повече мощност на ниски..., искам да тръгва без газ ..., но не щЪ да притриса...

 

навярно софтуера не е сполучлив , друго не виждам какво да е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата, че ми казаха, че не могат да върнат по-стара версия. Веднага си я пожелах отново ;)

Колкото е по-горещ двигателя, толкова и "притрисанията" стават с по-голяма амплитуда.

Изскочиха няколко предположения. Новият софт да е само за дизел - евро 5 - 51 цетаново число. И тук, като съм заредил с максимум 46 цетан.... Сигурно утре ще ходя до Гърция и ще заредя с тамошен дизел. Ще опитам на родна почва и с някаква добавка за увеличаване на цетановото число (esto ми сподели тази идея).

В Еуратек ми казаха, че не могат да променят оборотите на празен ход. А, момчето, което навремето ми беше правило тунинг на фабията ми каза, че по принцип имало апаратура за фина настройка на параметрите. Не знам кое е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз нещо не разбирам ......,от какъв зор ти ъпдейтват софтуера? smile166

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ъпдейтнат е, защото моята версия имаше проблеми с паленето. На студено палеше на кантар, а при горещ двигател с повече въртене. След смяната на софта пали с помирисване на ключа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да съживя темата.

denis4o, не си го набивай с 2.0TDI!!! Колко ъпдейти за ECU-тата изкараха от Ауди и все още не могат да се оправят с този двигател. То не е вибрация на празен ход, не е придърпване при ускорение. В никакъв случай не бих взел автомобил с този агрегат. За главите е вярно - започват да губят охл. течност, стартират трудно и пушат от ауспуха. Проблема е решен някъде по време на МГ2005. Другата проблемна точка на този двигател е настройката на ЕГР-а (виж по-горе за тресенето). Охладителя към него също прави мизериии по тази причина от МГ2006 се монтира нов тип охладител. Маслоохладителя монтиран през първите моделни години е склонен да смесва вода и масло. В края на краищата това е нов двигател (старт 2004) и проблемите му, като че ли са решени едва наскоро - МГ2007. Очаква се през декември новата А4 да излезе с 2.0 TDI CR и не след дълго PD ще излязат от употреба. Колкото до DSG - това все още е твърде нова кутия ,за се каже дали е успешна или не. Засега наистина се чуват само добри неща, но нека повечко автомобили минат поне първа смяна на масло преди да даваме крайна оценка. Със сигурност маслото и трябва да се сменя заедно с филтъра на всеки 60000км. - разходи около 600 кинта в оторизиран сервиз. В комбинация с този двигател наистина се държи малко странно, при кикдаун има едно изчакване от 2 сек. преди превключване дори и на S режим. Забелязва се и едно леко притрисане точно преди окончателното спиране. Моят съвет е следния: Или вземи 2.0TDI от МГ2007 (дали ДСГ или ръчна сам си преценяваш) или нещо по старичко 2004-2006 но с доказания 1.9ТДИ.

 

П.С. Ако ще я караш 99% градско, гледай да е без DPF.

 

:-k Горното е от форума на Ауди

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0TDI от МГ2007-аз съм с този и го записахме на едно Ауди А3-дето беше тунинговано /240коня зо диното само де/и ремапа се прехвърли на тази база 2007.Защо ли smile153.Естествено не само се е прехвърлил де

колата е на същия пичага дето се занимава с магиите по софтовете и ме посъветва какво точно да си купя

В интерес на истината и при моята има мноооого леко претрисане на празен ход.АМА АКО СИ МИСЛИТЕ ЧЕ Е ОТ ЕГР-ра,ЖЕСТОКО СЕ ЛЪЖЕТЕ.ЯВНО НЯМАТЕ ИДЕЯ КАК РАБОТИ ТОЙ.Моя например е тройно приключен,но това е др.тема.Според мен ПРЕТРИСАНЕТО НА ПРАЗЕН ХОД /това съвсем лекото и недоловимо/се дължи на ИЗПАДАНЕ В РЕЗОНАНС НА ОКАЧВАНЕТО НА МОТОРА.Не си внушавайте някакви софтуерни проблеми.ТОВА СА ГЛУПОСТИ :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

склонен съм да вярвам на колегата bega4kata,а и съм чувал много за човека който му прави промените в софта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че ако има как с VAG COM да ми се вдигнат съвсем малко оборотите на празен ход (20-50) проблемът ми ще изчезне.

В планината, на ниско атмосферно налягане, тресенето изчезва. Ако живеех в Мексико, нямаше да имам никакви проблеми ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тя така трака,вие трептенето гледате./2-3 дена карах Аудито на жената на шурето на майка и-бензиново А4 2004-хич не върви ,ама голяма тишина/ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тя така трака,вие трептенето гледате./2-3 дена карах Аудито на жената на шурето на майка и-бензиново А4 2004-хич не върви ,ама голяма тишина/ ;)

хаха Като се кача на бензиновата фабия на жена ми, на светофара все гледам уредите :) Непрекъснато си мисля, че ми е загаснал двигателя :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Малко факти да споделя с вас:

1. ЕГР - почистен.

2. Масло сменено с Longlife III, закупено от Порше България ( и не надвишава максимума ;))

3. Дизел - Евро 5

 

Притрисане - НЯМА ;) (Чукам на дърво докато пиша)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко факти да споделя с вас:

1. ЕГР - почистен.

2. Масло сменено с Longlife III, закупено от Порше България ( и не надвишава максимума ;))

3. Дизел - Евро 5

 

Притрисане - НЯМА ;) (Чукам на дърво докато пиша)

:smt017

И от тук нататък - само кеф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

значи аз да споделя опита си макар и от друга марка вече - КИА

 

та на моя CEED 1.6 VTG (турбина с променлива геометрия) забелязвам подобни неща ... значи мотора се води EURO4 ...

когато заредя гориво, както в момента от Лукойл, ЕКО също съм пробвал, се забелязва едно "тресене" на двигателя когато е в ниски обороти - около 1000-1200об/мин. Когато заредя от OMV - Premium diesel или Alpin diesel, това почти не се усеща, като се има предвид, че оборотите на празен ход са около 900об/мин. При празен ход вибрации нямам, но когато гася двигателя, с нафта от Лук и т.н., направо се "разтриса" имам чувството че ми бие ауспуха в купето - чува се едно метално чукане. Всичко това е при загрял мотор!

Просто продължавам да твърдя след първите ми 20000км с дизелов автомобил, че в България, дизеловото гориво е "пълен майтап"!

Пробвал съм и добавки да слагам, във вид на хапчета, внос от Австрия ... посочените проблеми намаляват.

За разход не говорим - редовно "продухвам кюнците"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Между другото, този проблем с вибрациите на празен ход е често срещан проблем при 2.0 TDI на VAG. До този извод ме доведе чичко Гугъл. Лошото е, че причините за него не са една и две. Ето, едно доста компетентно мнение. На английски език е. (сори за което)

 

 

1. You may have a problem with a fuel injector that is sticking. This

is fairly uncommon and I can say that I have only ever replaced one

fuel injector on a TDI. An easy way to eliminate this as a possibility

is to carefully open the fuel injector fuel supply connection (at the

injector) while the engine is running with the rough idle being

present. You will need a 17mm wrench to do this. There should be a

change in how the engine idles when the fuel pressure is released by

easing the collar nut open. In any case this will allow you to isolate

the cylinder that is the cause of the rough idle. The cylinder that

does not affect how the engine runs when the fuel pressure is being

bled off is the culprit.

 

2. The EGR valve is not operating properly. This could be caused by

either the EGR valve itself or the pressure regulating solenoid that

controls how far and when the valve opens. An EGR valve that is

sticking open can cause a rough idle and reduced engine performance as

exhaust gases are being fed back into the combustion chamber and

reducing the ability of the air/fuel mixture to ignite. The operation

of the EGR system is easily checked with a scan tool (vag-com or

such). Value block 003 shows the actual and the specified mass airflow

signal. At operating temperature the reading should be around 270 mg/h

rising the around 370 mg/h after the engine idles for a period. A

stuck EGR valve will cause the reading to remain high.

 

3. The mass airflow sensor. A MAF sensor that is beginning to fail can

result in a rough idle and/or reduced engine performance. Once again a

scan tool can be used to check the operation of this sensor. The

reading (block 010 or 003) needs to be checked at full throttle

(second gear in an automatic, third in a manual) when the engine

reaches 3000 rpms. The maf sensor reading should be above 800 mg/h.

Any thing below this is generally a bad MAF sensor. However, a

defective turbo charger pressure relief system can cause low readings.

The operation of the charge pressure system is checked via block 011

at full throttle. There is a specified and an actual reading which

should be within the same range (+/- 100millibar).

 

4. Excessive carbon in the intake manifold. This is least likely but

the EGR needs to be removed to check the amount of carbon that has

built up in the intake. Anything over 10mm (maximum allowed by VW),

the intake needs to be cleaned as well as the EGR valve and the EGR

cooler.

 

5. Are there any other codes stored in the DCM besides the glow plug

issue. I would definitely replace the glow plug to eliminate this as a

possible cause. You can check the internal resistance of the glow

plugs very easily. A ohm meter connected to the cylinder head and the

top of the glow plug should read around 1 ohm. Any higher resistance

and the plug needs to be replaced. I would also replace the glow plug

bridge at the same time.

 

6. Possible fuel flow issue but I doubt it. A fuel problem usually

arises at initial start up or when the engine is under load. However,

the start of injection could be off. The start of injection is checked

via a basic setting of block 000. There is a reading in the second

group that should be around 50. This reading is checked when line 7 is

below 73.

 

These are all items that I have seen cause problems with the TDI

engine at and off of idle and are the items that I check whenever I

have a TDI with a drive ability concern. If you have any further

questions or need clarification on anything, please ask. Max

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам дизеловия РС и откакто смениха софтуера,което беше отдавна,ми се струва,че тресе по-малко и по-рядко.Интересното е,че колегата имаше чисто нова CITROEN С4 1.6 бензин,която също я втрисаше отвреме-навреме.Явно не нито само VAG проблем,нито само при дизелите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз започвам да си мисля, че проблема не е в двигателя и софтуера (при много голям процент от случаите), ами е от самата нафта ...

просто тук ни продават боклуци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:smt017

 

Много точно казано. И преди съм писал - зареждайте само качествено гориво, за зимата - "зимно"...

 

Колега smirn0ff, незнам какви хапчета си слагал, но аз съм много доволен от TDA добавката на castrol...

 

Едно бензинджийче веднъж като ме видя да сипвам добавката ме поздрави най-сърдечно...

 

...защото: "малко хора полагат грижи за колите си"... и добави, че горивата тук не са като в Австрия...

 

...за съжаление...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликата обаче между мен и теб е, че твоя двигател е PD, а моя комън-рейл.

И са ми казвали, че добавките са различни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликата обаче между мен и теб е, че твоя двигател е PD, а моя комън-рейл.

И са ми казвали, че добавките са различни...

 

Знам това,

 

просто предвид темата и двигателя на колата на колегата ammcfc реших да спомена пак за добавките...

 

smile159

 

Офъфъъ - скоро ще излезе 100000 км тест на твоя cee'd... дотук само добри отзиви...

 

Извинявам се за офъфъ-то

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може малко да оспамя темата, ама все пак заглавието е "тресе след смяна на софтуера" и за да не отварям нова тема реших да споделя личен опит от моята (1.8 TSI). Може би бях един от първите със сменен софт. Причината - точно и на мен ми притрисаше на празен ход (от време на време). Разбирайте - не като дизел. Съвсееее-е-е-е-ем лекичко, през различно време, но - дразнеше. След като го споделих със Стефан (приемчика) от ЕТ той предложи моментално смяна на софта. Направиха го. Притрисането изчезна (ОКОНЧАТЕЛНО и безвъзвратно), но оттогава забелязах, че колата се оказа леко спъната. Абсурдно е да се смята, че "вече си и свикнал"... "усещането е субективно"... "влияят различни фактори"... Не бе хора - колата със сигурност "загуби" еластика и пъргавост. Стана по-бавна в реакциите (натискане на педала на газта) и някак "по-мека". При ритване на педала реагираше по-бавно и беше една идея по-мудна. Тюх да му се не види. Започнах да разузнавам за двигатели като моя с несменен софт. Идеята беше да си върна стария. (ЕТ не пази старите версии). Докато се вайках и тюхках се случи следното. В събота пътувах до Банско. Реших да напълня резервоара догоре. И понеже става въпрос за цял резервоар, реших и да му сипя едно от онези "чудодейни" (до този момент ненужни според мен) шишенца с добавка. Грабнах първото, попаднало ми пред погледа (STP), което беше само с цел ПОВИШАВАНЕ НА ОКТАНОВОТО ЧИСЛО. Рекох си - да почиствам горивната система на 17 000 км. е още рано - ще сипя само за повишаване на октана. За отбелязване е, че заредих А 100. Резултата: ИМАХ ЧУСТВОТО, ЧЕ КОЛАТА ИЗЛЕТЯ!!! Ама пак Ви казвам - не е субективно. Имах доста път - Банско и обратно. На всичкото отгоре и сега си карам из София градско с остатъка гориво. Усещането е, че все едно на двигателя му е слаган чип. ( :mrgreen: все едно досега съм имал натъпкани парцали в ауспуха и съм ги махнал :mrgreen: ). По-пъргава и "нервна" кола досега не съм карал. При по-рязко натискане на газта ESP-то се включва и на трета предавка (забележете - на сухо). Куршум... smile134 Следващия опит (като издумкам този резервоар) ще бъде А95 без добавка. А след това (ако има разлика) се досещайте вече само с какво ще карам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.