Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Акумулатор, зареждане или ????


stk_

Recommended Posts

Здравейте колеги.Имам шкода 105 и следния проблем : акумулатора не държи ток.През три дена го зареждам и изминавам около 30км градско.Сутринта направих следното измерване при загрял двигател :

1.двигателя работи на ниски обороти фаровете са изгасени напрежение 12.8в

2.двигателя работи на около 2000 оборота напрежението се вдига до 13.7-13.8в

3.като т.2 само че вклучих и фаровете, и напрежението започна бързо да пада и при окло 13в изфорсирах двигателя напрежението се вдигна да 13.72в

4. при много големите обороти това напрежение от 13.72в състо започна да пада,за окло 10сек стана 13.7в.

 

Ако някои може да ми каже къде да търся проблема ще съм благодарен, защото в моя скапан град "велите майстори" като чуят за шкода и дори не я поглеждат.

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

вий дали нямаш някаква отечка

на колко години е акомулатора-ако е много стар може да си заминава а може проблема да се крие и в реле-регулатора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

акумулатора е на около 6 години,утечка няма.Цяло лято го карах само с едно зареждане, но тогава не вклучвах фарове.Проблема започва когато започна да вклучвам фаровете.И предната зима беше така ,но почти цялата втора половина на предната зима беше на "трупчета" защото съединителя беше се скапал.

А евентуални препоръки за акумулатор ? Бях се загледал по едни ACDelco ,продават ги на Лукоил за около 100лв, но не съм гледал колко Ah са.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Exide EXSELL 45Ah(360А) e 111лв, 50Аh(420А) е 123 лв.Размерите са 207/175/190 и на двата.Предполагам ще паснат!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EXIDE са много добри акумулатори! Tова е сайта на официалния вносител : http://www.didi94.com , а тoва е адреса на сервизния център в твоя град.Сигурно там ще ти помогнат!

Добрич

ул. "Радецки" 1

тел. 089 831-13-09

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш възможност провери динамото преди да купиш акумулатор.

Описаното от теб изменение на напрежението ме навежда на такива мисли.

Дано да не съм прав :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега от описаните стоиности съдя че не ти зарежда както трябва. Моя хаиван на празен ход е 13,5. Напълно натоварен(фарове,парно,реотан) пада на 12,3. Като съм на 2000-3000 оборота 12,8-13,0 напълно натоварена системата. Спорес мен проблема ще е в релето. От старите ли е или си го заменил с електронните

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз мисля,че е от алтернатора,щото на празен ход и моя държи 13.5В като висчко е изключено,а преди време имах подобен проблем като твоя и то когато карах на ниски обороти алтернатора не зареждаше добре и резултата беше често падане на акумулатора :( .Смених четките на алтернатора,позачистих ротора и статора от ръждата и реле-регулатора също смених с електронен и нещата се оправиха :smt004 И лагерите на алтернатора тогава смених щото вече много тракаха и се чуваше вътре доста а така и така го бях отворил и за 8лв. не си струваше да не ги сменя :) Успех с ремонта ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тоз режим на движение зареждането е добре да бъде 14.2 - 14.5 , не повече от 14.8 волта за да няма проблем. Ако стане около максималните стойности- през лятото на дълги пътища карай на фарове. Акомулатор на 6 г. също не е първа младост. Трябва да се зареди прилично и се бръкне в клетките с аерометър. Ако гъстотата дори само в една от клетките е ниска- няма за какво да го мъчиш, ако са добре всички клетки- оправяй релето или го сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите,релето се оказа механично.Тази сутрин го отворих.Утре отивам да търся ново.Междо другото четките на алтернатора лесно ли се сменят и евентуално ако няма такива с какви могат да се сменят(например лада или ?).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи понеже и при мене е почти същия проблем, но се чува и виене на лагер може и двата да са с четките :oops: та изкам да питам колегите дали са доволни от някой майстор на алтернатори в София

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази операция според мен майстор не е нужен ;) трябва само малко повече сръчност :) .Аз използвах услугите на Симо на зоопарка само да ми свали малкото лагерче на алтернатора щото нямах нужните инструменти тогава.Иначе има една тънкост само при слагане на четките.Трябва да се привържат с телчета при затварянето на алтернатора(е поне това е моят начин и ми е доста лесно),защото иначе пречат и той не може да се затвори :( Успех с ремонта ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е колега, но до сега не съм разглобявал и незнам дали без скоба ще мога да махна и сложа и доколко добре лагерите ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тогава иди на ул.козлодуи или ни раковска там е пьлно сьс сервизи за ремонт на алтернатори,доколкото знам взимат 20лв за смяна на лагери бетер с лагерите,но може и да те изльжа не сьм ходил от доста време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , БЛАГОДАРЯ ВИ , за съветите.В петък поръчах електронно реле за 18лв и четки за 5лв., в събота пристигнаха.В неделя сутринта започнах ремонта.Първо смених релето.Реших да замеря какво е положението и резултатите са следните :

1.на празен ход без консуматори 13.8в

2. на обороти вдигна до окло 14.07в

3. на обороти с къси 13.83в , а с дълги 13,72в.

И тъй като по старата ми схема за зареждане (т.е през 3 дена) в събота вечерта трябваша да го зареждам, аз го оставих без зареждане и вече карам 3-ти ден 'отгоре' .Предполагам че проблема е разрешен и смяната на четки и акумулатор я отлагам .

Още веднъж БЛАГОДАРЯ за отзивчивоста.

 

п.с. За всички които не разбраха аз живея в Добрич.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е колега, но до сега не съм разглобявал и незнам дали без скоба ще мога да махна и сложа и доколко добре лагерите ;)

За предния лагер не ти трябва скоба, а остър секач за да изсечеш 3 железни нита на предния капак. Става и с малък флекс. После ще ти трябват 3 нови - 4 мм са /не слагай алуминиеви, а само железни, има ги по железариите ! Аз взех 4х20 с обли глави и ги рязах че беха дълги- такива имаше/ После сменяш лагера и ковеш. Това е с предния лагер.

Малкия отзад може да се избие лесно с някаква подложка с ръб. Внимавай да не повредиш колекторния пръстен защото е близо. Все пак е по-лесно от таз операция на трабант и вартбург, при които колекторния пръстен е графит и се троши като молив. На шкодата е мед. Новия лагер се набива много лесно с малко чукче и удари по вътрешната гривна.

Момента е подходящ да прегледаш четките. Ако са добре- връзваш ги с тел в прибрано състояние и сглобяваш, ако са вече малки- вземаш поялника и ги сменяш за да не си играеш наскоро пак. Това е. Успех, майсторе :D

 

П.С. Опс, това е за 100-тарка, за 105-120-130 предполагам е същото. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета напоследък подфорума направо се чудя какво става. Какви са тия груби методи с използването на секачи, флексове, остри ръбове и т.н.? За скоби за лагери не сте ли чували? Нитове са си точен размер какъвто се продава по магазините и не се налага да се режат произволни!

 

Изобщо хора, които боравят с такива груби методи - айде въздържайте се от съвети към другите, кое как се прави, защото не е това верния начин!

 

И профилактиката на един алтернатор не е само в смяна на лагери и четки. Безмислено е човек без да може да премери всичките му параметри, за да е сигурен, че е изправен, да отваря алтернатор, за да му смени лагерите. Това е последнта грижа общо взето за един алтернатор.

 

Някой беше написал, че взимали по сервизите 20лв за смяна на лагери с лагерите - такава цена няма от много отдавна. Или е възможна само по малките градове кадето труда може да струва 10лв, защото и най-евтините лагери излизат почти 10лв. комплекта. Изобщо често пъти ремонта на алтерантор се оказва доста скъп. Не случайно се купуват втора употреба алтернатори моментално във форума.

 

И не на последно място - влагането и на 10лв камо ли повече в ремонта на алтернатор от преди моделите като на фаворит е безмислено предвид, че и да стане перфектен пак има прекалено слаби характеристики за нуждите в момента.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Пич, ако си отварял динамо и знаеш кое как се прави може да пишеш по същество. Разглоби едно динамо пък хвани със скоби лагерите и снимай да видим как става по интелигентния начин. Ние от село знаеме по хамалския начин :evil: Така махаме и нитовете, трошим си ръцете, връзваме с тел smile178 Пък в крайна сметка виж какъв е въпроса на колегата skoda 120L ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз лично сьм разглобявал алтернатор за лагери,когато един алтернатор е за лагери като завьртиш шаибата то веднага си показва дали са за смяна или не,да и аз сьм ги сменял сьс скоба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.