Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bg

Зумер за забравени светлини


biser.or

Recommended Posts

И така... купих от метро зумер .Струва само 3лв.Най-сетне се родих, защото това забравяне на тея пусти фарове ,понякога ми коства доста мъки ](*,)

Зумерът се връзва по следния начин:От него излизат два извода (червен+ и черен-)

минуса (черния) се връзва на бутончето за плафона,което реагира на отворена врата(няма как да се обърка, там е само един извода)

плюса(червения) - се закачва на плюса на габаритите.

Фасулска работа :lol:

Действайте другари с фаворити,екстрата е невероятно полезна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа Тоше не си прав. На Фелицийка е серийно (!!!) и си е екстра. То не, че голяма работа де. Нали кат загасиш мотора и минава на габарити ама си е екстричка и аз си я харесвам. Супер е това Бисере. А 3 кинта.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е то това е за хора-забравани :lol:

Тодоре,ще те замотае некоя мома и ще стане белята с фаровете smile001 а така ...вържи попа да е мирно селото. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е стара,но така както си го вързал аз не го харесвам ,защото при отворена врата и на габарити ще свири,което не е приятно за всеки.

По добър начин е да вържете + към жица за къса светлина на фар и - към жица за запалването/към бобината/.

Когато мотора работи ,но не са включени фарове ,зумера не свири,когато мотор работи и са включени фаровете също не свири зумера,но когато се загаси мотора ,но фарове светят/къси/ ,тогава и зумера свири.

Може да се включи и втори зумер ,само че към жица на дълги светлини,така и при гасене на мотора пак ще има сигнал.

При това свързване се избягва сигнала при отваряне на врати и колата е на габарити,спряла в тъмно време или при ремонтни работи .

 

smile178

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Бисер се е презастраховал да не си забравя фаровете вкючени , а таз система на връзване на зумера е предупреждение за забравени фарове през зимния сезон ( не включени ) ;)

Мезду другото някъде из остатъците от Фаворита ми се търкаля един работещ зумер (оргиналдъ) ... аз го разкарах т.к. на негово място е монтирано релето за мигачите , инак си свирука (голям досадник) :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Джетата съм сложил реле захранено от габаритите, което съм свързал успоредно с ключето на капака на багажника.

При опит за заключване със запалени фарове се чува по-различен звук (все едно е отворен багажника).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е стара,но така както си го вързал аз не го харесвам ,защото при отворена врата и на габарити ще свири,което не е приятно за всеки.

По добър начин е да вържете + към жица за къса светлина на фар и - към жица за запалването/към бобината/.

Когато мотора работи ,но не са включени фарове ,зумера не свири,когато мотор работи и са включени фаровете също не свири зумера,но когато се загаси мотора ,но фарове светят/къси/ ,тогава и зумера свири.

Може да се включи и втори зумер ,само че към жица на дълги светлини,така и при гасене на мотора пак ще има сигнал.

При това свързване се избягва сигнала при отваряне на врати и колата е на габарити,спряла в тъмно време или при ремонтни работи .

Що бре shotik. На повечето коли зумерчето е за забравени фарове. Освен това (не знам как е на Фавото) на Фелата като загасиш мотора гаснат и фаровете и остава на габарити. А за какво да забравяш и габаритите да светят. По-скоро бих направил зумера както казва Чавдар.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям на всички които са писали по моето предложение ,че на моя Форман съм свързал зумерите по начина по който съм описал ,а сега като имам и Фелиция виждам разликата в начините на свързване и ми е неприятно като спра и колата е на габарити да отворя врата и то да ми свири.

Изказах мнение,несъм задължил никой да го прави както аз съм го направил.

 

А затова как да не се забравя включването на фаровете по същия начин само че с обърнати изводи съм включил един мигащ светодиод,и при включване на запалването той мига докато невключа фаровете.Направил съм го със светодиод,монтиран на такова място ,че да е пред погледа ми и да ме подсеща да включа фаровете,за да мога да се карам с изгасени фарове,а не със зумер който да свири.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговарям на всички които са писали по моето предложение ,че на моя Форман съм свързал зумерите по начина по който съм описал ,а сега като имам и Фелиция виждам разликата в начините на свързване и ми е неприятно като спра и колата е на габарити да отворя врата и то да ми свири.

Изказах мнение,несъм задължил никой да го прави както аз съм го направил.

 

А затова как да не се забравя включването на фаровете по същия начин само че с обърнати изводи съм включил един мигащ светодиод,и при включване на запалването той мига докато невключа фаровете.Направил съм го със светодиод,монтиран на такова място ,че да е пред погледа ми и да ме подсеща да включа фаровете,за да мога да се карам с изгасени фарове,а не със зумер който да свири.

Това със светодиода което си направил е супер =D> останалото е въпрос на вкус и предпочитания.Аз лично сметнах че описания от мен варянт е най-удачен (поне за мен)

Иначе и аз се дразня от звука на зумера, но то това е и целта :mrgreen: Другата ми модернизация ще бъде автоматичното включване на фаровете smile001

Ако някой го е правил, нека сподели.Не че не съм го измислил но ще ми е интересно и Вие какво мислите за техническото реализиране на идеята.

C2H5OH някои неща на фаворита чеха ге е мислил в петък следобят smile037 ,като напр.това че фаровете светят когато не е на контакт.При фелата проблема е решен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правил го е и работи вече няколко години на една Фела smile168

Взема се ей таз схема :

http://hobby.neomontana-bg.com/kit89.htm

 

89.jpg

 

добавя се още едно реле и се сменя тримера с по - прецизен ... връзването е лесно :

1.Взема се (+) от контактния ключ и се захранва схемата .

2.Взема се основния (+) от ключа за габаритите и се връзва в единия край на контактора на релето .

3.Изхода от контактора се подава на изхода на ключа за габарити и на едини край на контактора на второто реле.

4.Изхода на контактора на второто реле се връзва на изхода на ключа за къси светлини.

Настройва се време около 20 сек. (достатъчно алтернатора да влезе в час) и готово - шунтирали сме двата ключа и фаровете се палят автоматично ... във вариант с едно реле ключа за къси трябва да е постоянно включен , а това скапва механизма за задръжка на бутона (важи за Фаворит/Форман) ... инсталацията не се реже , само се прикачват жиците на платката към тез на колата :!:

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена,ето пък аз на какво попаднах преди малко http://www.dobrikit.dir.bg/page50.htm

Явно тайната на добри кит е строго секретна :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гена,ето пък аз на какво попаднах преди малко http://www.dobrikit.dir.bg/page50.htm

Явно тайната на добри кит е строго секретна :mrgreen:

 

Аз пък имам ппринципен въпрос по тая схема - какво става ако се прецака самата тя? - караме без фарове и съответно акт-глоба?? Айде няма нужда. Аз съм си изградил навик да включвам ръчно светлините през зимния сезон, както си слагам колана/може би грешката ми е, че последното го правя в движение след като съм потеглил - кога ли някой ще се заяде - незнам :(/

Ако се модифицира - да дава индикация при развалена схема - ОК

Това което shotik е направил със свето идиота е супер :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Другата ми модернизация ще бъде автоматичното включване на фаровете smile001

Ако някой го е правил, нека сподели.Не че не съм го измислил но ще ми е интересно и Вие какво мислите за техническото реализиране на идеята.

 

Аз на моита трътла съм го направил с две тъпи релета. Вързани последователно, а оперативните са хванати веднъж към лампата за маслото, веднъж към лампата на акумулатора. Загаснат ли и двете лампи значи двигателя работи=>Фаровете светят. Просто, но работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

faraona,че ти незнам българското име :mrgreen:

Твоя варянт и през ум не ми е минавал. Пък аз се юрнах да внедрявам разни релета за време,а то работата колко проста била.Твоя варянт ми се вижда доста прост,но надежден.Евала колега =D> Единствения сериозен минус на твоето връзване е че ако датчика на маслото се скапе или има проблем в алтернатора фаровете няма да светят,но пък може да се направи с ключе за преминаване в заводско изпълнение.

 

Абе ще си кажете всико без бой, Вие :lol::lol::lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лъчо , аз за това съм писал , че инсталацията не се реже , а само се заголват жиците и схемата се връзва паралелно на ключовете и ако се скапе просто си ползваш тях ... даже ако не го мързи човек може да върже ключе за летния сезон и да я гаси ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

faraona,че ти незнам българското име :mrgreen:

Твоя варянт и през ум не ми е минавал. Пък аз се юрнах да внедрявам разни релета за време,а то работата колко проста била.Твоя варянт ми се вижда доста прост,но надежден.Евала колега =D> Единствения сериозен минус на твоето връзване е че ако датчика на маслото се скапе или има проблем в алтернатора фаровете няма да светят,но пък може да се направи с ключе за преминаване в заводско изпълнение.

 

Абе ще си кажете всико без бой, Вие :lol::lol::lol:

 

Тодор се казвам... Системката е проста и както каза The best Forman съм го направил паралел на заводското и използвам едно скрито под коша на жабката ключе и прехвърлям зимен и летен режим. Върти ми се в главата една идея: Да вържа тия релета към един термостат (електронен) и когато температурата падне под 20 градуса да пуска фаровете ама това е само една налудничава идея...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.