Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Смяна на волан Фелиция


Biso

Recommended Posts

Здравейте съфорумци,незнам защо ,но съм си внушил ,че волана на моята Фела/от тези двуспицовите на старите модели/ е грозен и това много ме дразни от доста време насам.Преди бях взел един от тези като на Голф,но се оказа,че нестава.Чудя се дали не би станал един от тези с двуспицовите,с цветната емблема ,т.е. по-новите,които също изглеждат далеч по-добре,или да избера един от всичките Илиянски.За тях пък съм чувал че са голям боклук.

Моля ,тези които са сменяли волана да споделят впечатления.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се опитвах да сменя волана на моята с 4 спицов с еърбег от по-нова Фела GLX. Самия волан е голфов и има допълнителна втулка, за да пасне на шлиците на фелата, но изникна друг проблем - оказа се, че явно имат разлика в дължините на кормилните колонки, щото новия волан стоеше по-напред и лостчетта за светлини и мигачи не можаха да се зацепят.

Ако ще си купуваш илиянски волан по-добре първо пробвай дали ще пасне фланеца на дължина и дебелина - да не се наложи пак голямо преправяне. Виждл съм един колега с насаден такъв /той май я продаде и не пише вече тук/, каза че не му връщали автоматично лостчетата на мигачите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря,това исках да чуя.Явно няма успешен начин,а като не се връщат лостчетата,тогава няма смисъл да го махам.Иначе съм виждал дори Фаворит с такъв голфов волан.Може като вариант да претапицирам стария с естествена кожа за 80-100 лв.,може би ще придобие друг вид,а пък и 80 лв. ще ми струва един Илиянски боклук с фланеца.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лостчето за мигачите не връща т.к. зъба за самоизключване е на основата на волана докато на Фаворита е една скоба монтирана на самия прът ;)

При Бай Мето на Сточна гара има фаворитов волан с 4 спици , който ще пасне на шлиците и на кутията на кормиланата колона , но не съм сигурен дали го има тоз пластмасов зъб и дали не може да се прехвърли от фелициевия волан (дали не беше на някаква пластмасова талерка :-k ) инак не е скъп ... къде 60 пари беше ако не го е хванала инфлацията :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 седмици по-късно...

Здравейте,

Съжалявам,че вадя темата от нафталина,но в продължение на месец изчетох вскичко,което

съществува в интернет за смяна на волана.Започнах да чета на чешки,ходих до магазина на Сточна гара,по съвет на колегата Krankenstein,но се оказа,че въпросния Фаворитов волан одавна го няма и ето какво открих.:http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/adapter-volantu-na-tyc:03ac05b63017ffddМоля,Krankenstein да даде отново мнение по въпроса/явно той е единствения човек,който е наясно и се отзовава/дали това е въпросната втулка,за която говори и дали изключването на мигачите е единствения проблем,който изниква.Като цяло дали 4-лъчевия волан стои добре с този адаптер.

Всяка информация по въпроса би била в моя помощ.

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е преходника за волан с еърбег и 4 спицов голфов волан , но пак остава един проблем - капаците или прътовете на Фелицийте с еърбег имат някаква разлика т.к. поставен волана на колата отстои от тях с няколко сантиметра ... проверявал ли си за 4 спицовия волан на Симеоновско шосе ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ,че на Симеоновско има всичките останали модели волани за Фелиция,но за този не съм проверявал и виждал.Обадих се в магазина на Баня Мадара и там ми казаха,че могат да намерят такъв употребяван/незнам каква им е схемата/,но ще струва около 80 лв.Това ми се стори скъпо и затова и не ходих.Утре ще се обадя на Симеоновско и ще продължавам да мисля по въпроса докато намеря решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, най-добре потърси по моргите за някоя ударена Фела с волан, какъвто си си избрал и вземи цялата система волан/прът/колонка за да си сигурен, че ще паснат. Аз също имам такъв комплект, дори повече - четирилъчев волан с еърбег + пръта с контактния ключ + втория ербег за вграждане в жабката + модула за управление на системата. По принцип мислех да ги насаждам на моята, даже започнахме с колегата Best Forman, обаче временно прекратихме операцията поради споменатите усложнения с подмяната на пръта и контактния ключ. Междувременно получих и компетентно мнение от служител в сервиза на Еуратек, че този тип еърбеци били доста непрактични - отваряли се само при доста силен и идеално фронтален челен удар /явно точно затова са останали неотворени в катастрофиралата кола, от която ги свалихме/. Има и друг недостатък - губи се ценното пространство в жабката, което за предимно градски автомобил като моя си е голям минус. Тези неща до голяма степен ме разколебаха и почти се отказах от идеята, затова ако наистина си мераклия може да спазарим целия комплект - на части не ги давам, понеже после трудно ще се отърва от останалото. Ако решиш пиши на ЛС или ми звънни.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.