Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

HALDEX Съединител


MiLaNo

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Искам да Ви попитам, дали случайно някой знае, как се обслужва "HALDEX" съединител на Skoda Octavia 4x4 Combi 1.9 TDI (2001) ? В книжката пише, че се сменя някакъв филтер ? Някой ако случайно има информация по въпроса, ще съм благодарен :)

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменя се на 60 000 км. използва се специален инструмент за отвиване на филтъра... маслото се продава във флакон ,като за силикон(за пистолет)...налива се през пробката за източване... флакона е 1(един) литър.. Халдекса събира малко по-малко...излишното излиза през отдушника...НЕЩО НЕЯСНО??????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

gedoreнаписа

сменя се на 60 000 км. използва се специален инструмент за отвиване на филтъра... маслото се продава във флакон ,като за силикон(за пистолет)...налива се през пробката за източване... флакона е 1(един) литър.. Халдекса събира малко по-малко...излишното излиза през отдушника...НЕЩО НЕЯСНО??????

 

...60000км или :?: години... маслото започва да си губи свойтвата след определен период от време ;)

2-3

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви за съветите и най-вече на "Гедоре" :)

 

Предполагам този флакон може да се закупи от "Еуратек" ? Малко съм изпуснал периода (колата е вече на 108 000км, годините 7 :oops: ), но да чукна на дърво, засега не е давало проблеми.

 

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сменя се на 60 000 км. използва се специален инструмент за отвиване на филтъра... маслото се продава във флакон ,като за силикон(за пистолет)...налива се през пробката за източване... флакона е 1(един) литър.. Халдекса събира малко по-малко...излишното излиза през отдушника...НЕЩО НЕЯСНО??????

 

Извадих техническите характеристики от Valvoline за модела и видях едно разминаване с написаното от теб - оградено в червено! Искам да те попитам тези 750 ml къде отиват :?: в отдушника ли :idea: Това не ми е ясно :mrgreen:

Cars

Skoda

Octavia 1997-2004

Octavia 1.9 TDi (66 kW) 4x4 2001-2004

Component Capacity Product Check/Change

Engine AGR (Extended Drain (max)) 4,5 liter SynPower XL-III 5W-30 - / Change 50000 km / 24 months

Engine AGR 4,5 liter SynPower XL-III 5W-30 - / Change 15000 km / 12 months

SynPower 5W-30

DuraBlend MXL 5W-40

DuraBlend 10W-40

SynPower 5W-40

Haldex-clutch 0,25 liter Special Product Check 30000 km / -

Differential, rear 1 liter DuraBlend GL-4 75W-90 Check 30000 km / -

Transaxle, manual 5/1 02C 2,4 liter DuraBlend GL-4 75W-90 Check 30000 km / 12 months / -

Hydraulic brake system 0,5 liter Brake & Clutch Fluid DOT 3/4 - / Change 24 months

Power steering 1 liter SynPower Powersteering Fluid Check 60000 km / -

Cooling system, red fluid 6,3 liter Coolant AF Extreme- / Change 60 months

Coolant Maxlife AF

Cooling system, blue/green fluid 6,3 liter Coolant AF Extеme- / Change 36 months

Coolant Maxlife AF

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо отзад се нарича фаинал драив и по просто казано се състои от диференциал които има към 1 литър обикновенно диференциално масло и пред него Халдекс съединителя. Маслото в диференциала се води че няма интервал за смяна а само се долива има пробки за изтакане и за доливане която е и за нивото. Халдекса има филтър които се сменя на 60 к и маслото мисля беше на всеки 30к. При Халдекс 1 ва генерация (2000-2004) филтъра е откъм пътническата страна на кардана(противоположно на шофьора) и за отвиване си трябва специален ключ иначе си е мъка. Оригиналния филтър е метален с филтърен елемент (предолагам са замислили да се сменя само елемента първоначално) а филтъра за смяна от ЕТ е пласмасов целия и е към 60 лева. Маслото е специално в тубичка за силикон към 300 грама - 30 лева някъде и се изтака когато е топла колата от една пробка наи отдолу а се налива от една пробка от срещуположната страна на филтъра като се гледа назад отдясно горе в коруса на халдекса и е с малко по голям шестограм маи 7 ца а за изтакане беше нещо като 5 ца. При Ауди А3 и ТТ маи няма стигане до пробката за наливане и там е се налива през пробката за изтакане и си е малко садо-мазо. Халдекс 2 поколение от 2003 натам екуто е от страната на шофьора и пак има филтър и силикон но нямам идея къде са му пробките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

поправям се ,флакона е около 300 грама, демек ще си събере 250 гр.. през пробката за източване се налива много лесно, маслото е много рядко и няма проблем

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Хора,

 

Помагайте - знаете ли някой доверен и надежден сервиз/майстор, който може да смени въпросия филтър + масло?

Също и откъде бих могъл да си ги купя, понеже току що звънях в ЕТ и от там ми искат 220лв. за масло+филтър+смяна, а от магазина за резервни части ми казаха, че филтъра е 64лв, маслото (300гр). е 40лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора,

 

Помагайте - знаете ли някой доверен и надежден сервиз/майстор, който може да смени въпросия филтър + масло?

Също и откъде бих могъл да си ги купя, понеже току що звънях в ЕТ и от там ми искат 220лв. за масло+филтър+смяна, а от магазина за резервни части ми казаха, че филтъра е 64лв, маслото (300гр). е 40лв.

 

Цените за резервни части са верни. Труда трябва да е около 25-40лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, така е. Вчера вечерта си взех колата от ЕураТек, ето и точните цени според фактурата от тях:

 

масло заден мост (1U - HELDEX) - 32,39лв

филтър диференциал з. мост - 53,10лв.

Масло и филтър за ХАЛДЕКС - смяна - 21,60лв

ДДС: 20%

ВСИЧКО: 128,51лв.

 

Друто интересно, което ми казаха от ЕТ, е че филтъра се сменя на всеку 60000км., а маслото на всеки 30000км.

 

Сега по темата със смяната, поразтърсих се и в това ръководство: "Octavia - Servizna poddryzka - RUS.pdf", което може да се намери на store.hemsia.org, на страница 52 има описана смяна точно на въпросното масло и филтъра и е показан въпросния Г-образен звездогаечен инструмент (Т10066). Като се поразтърсих още малко по темата, намерих следните полезни "How To" статии - имат снимки:

http://amp82.co.uk/tt/haldex/

http://www.audiworld.com/tech/misc35.shtml

http://www.billswebspace.com/Audi%20TT% ... emoval.pdf

 

Другия път вероятно ще се пробвам сам - на картинки не изглежда сложно :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.