Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

ASR - боксуване ...


димон

Recommended Posts

За EDS:

При Октавия-1 в кутията няма никакъв блокаж на дифа(оригиналната ми стои разглобена в мазата).Така наречения електронен блокаж на дифа,се осъществява всъщност посредством спирачната с-ма и ABS.Когато датчиците на ABS регистрират чувствителна разлика в оборотите на двигателните колела,се задейства спирачката (импулсно) само на буксуващото колело,при което въртящият момент се прехвърля към колелото с по-високо сцепление. Чува се и характерен стържещ звук.

 

 

Така........Сега за ASR:

Отново чрез датчиците на ABS, този път се измерва разликата в оборотите на колелата между предния и задния мост.

И когато предните колелета се въртят доста по-бързо от задните(тоест налице е буксуване) електронно ви се отнема газта.

До колкото си спомням веднъж на заснежен път,независимо че газта ми беше до ламарината,оборотомера отказваше да се напълни,а оборотите ми се редуцираха до около 2400.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Фабия, но принципа, а вероятно и хардуера е същият.

Има три системи ABS, ASR и ESP.

ABS знаете какво прави. Той си има EDS (EDL на англ.) Това е една надстройка на ABS, която симулира блокаж на диференциала, като блокира със спирачката въртящто се колело и така пренасочва въртящия момент към другото колело.

ASR е надстройка на ABS и EDS. Ако те не работят не работи и ASR-а. Той добавя ограничение на подаването на газ, за да може да се подобри сцеплението. Но ако сте с неподходящи гуми, на мен лично ми е гасил двигателя, като се опитва да качва нанагорнище с 1000 об/мин и то при бензинов ДВГ.

ESP е надстройка на ABS, EDS и ASR. Ако не работят, нямате и ESP. Програмата за стабилност вече разпознава поднасяне, недозавиване и неподходяща скорост и като командва ABS, EDS и ASR се мъчи със задействане на спирачката на колело\а, подаването на газ и т.н. да поддържа колата стабилна.

Мигането на индикацията означава, че стандартните настройки не действат и тя се адаптира към средата. Ако все пак загреят спирачките, EDS, ASR и ESP се изключват автоматично и лампата свети постоянно до охлаждането им. Тогава бутона на таблото не помага.

За софийските непочистени малки улици много помага ASR-а. Но само с подходящи гуми. За съжаление тези системи все още са ограничени от законите на физиката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ABS знаете какво прави. Той си има EDS (EDL на англ.) Това е една надстройка на ABS, която симулира блокаж на диференциала, като блокира със спирачката въртящто се колело и така пренасочва въртящия момент към другото колело...

 

ASR е серийно, EDL/EDS идва като част от ESP.

 

Тотално се обърках с тия понятия...практиката показва, че chavdarlk е прав...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A :smt017

И аз съм с Фабия и действието е точно както го описваш. Случвало ми се е няколко пъти. Причукването на ABS-a почти не го усещам,защото ситуациите не бяха екстремни и действието беше за съвсем кратко време.

Малко неприятно е чувството, че "някой" ти отнема газта в момента в който се опитваш да се включиш в натоварено движение. Със сигурност операцията става по бързо отколкото да "палиш" гумите, но все пак усещането е неприятно. Поне за мен. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе усещането е отвратително когато си скокнал на газта и колата .... все едно дръпне ръчната, изключи от скорост и скокне на спирачката!!! Поне такова е усещането, когато исках да избързам пред един бакшиш задръстил кръстовището. Ефектът беше, че колата първо се "надигна" - все пак реагира на газта - и тръгна да ускорява, а в следващия момент все едно някой ме върза за дърво и въжето се опъна - спирачката и "отрязването" на газта към двигателя ме върнаха до скорост по-ниска от първоначалната. После и аз пуснах газта, щото се стреснах какво става и като резултата вместо "бързо да ме няма" стана "чакай малко да разбера какво стана и после тръгвам".

 

Когато взимахме колата се случиха 2 неща.

 

1) ASR-ът го взех заради жена ми - да ограничи "пилежите на гуми" (обаче жена ми смята, че е ОК да се кара с 50км/ч на магистралата, едва я навих да дигне поне 80км/ч, че да не сме причина за произшествие). Наистина ги ограничи, но при по-слаба "газ". И при по-висока скорост - когато констатира загуба на сцепление например при мокър или хлъзгав път.

2) човекът, който ни я предаде от Еуратек каза, че ASR-ът е по-добре да се изключва когато си затънал - по-скоро дава лош ефект. И общо взето е така - да прехвърлиш въртящ момент като спънеш едното колело просто спъва цялото движение. Досега в случаите когато съм тръгвал с ASR (той си е включен по принцип още с паленето на двигателя) колата се е държала по-зле отколкото когато се подходи с повече уважение към комбинацията газ-съединител.

 

А пък "рекламните" клипове със старата Октавия и с новата Октавия с точно това - рекламни клипове - все едно Тур-а няма ASR, а само ОК2?!? Новата е много хубава кола и нямам какво да я критикувам - нарочно взех една под наем за уикенда, че да покарам и да видя що е то(освен че по-трудно влиза в подземния гараж, ама това е от по-големите габарити ;) ), но нека да не я хвалят на гърба на Тур-а, че лично някак го приемам.

 

 

П.П. Да, ASR използва спирачката! Велко казваше, че EDL прави блокировка вътре в диференциала, което е далеч по-ефективно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой,знае ли как може да се направи ,автомобила да си помни в каква позиция си оставил бутона за ASR, защтото по дефаут винаги е включен. На мене ми омразна да го изключвам поради доста причини... ; бързо износване на предните накладки, при гонка с друг автомобил - старта е по-бавен. Друго си е да запалиш гумите и да ги гледаш другите в огледалото... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да обобщим:

 

 

Ако нямаш ESP значи ASR само отнема газта от двигателя.

 

Ако имаш ESP имаш и другите екстри като EDS и тогава при скорост под 40 км освен отнемането на газта се прилагат и спирачките.

 

Аз нямам ESP и значи при мен си действа само отнемането на газта и съм бил прав за моята Окти.

 

 

Правилно ли съм разбрал или пак бъркам нещо smile009 :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ID A,

няма ли ASR без EDS?

Не. Но внимателно с ASR-а и EDS, че ядат предните накладки за закуска.
ASR е серийно, EDL/EDS идва като част от ESP.

 

Очевидно някой греши. Предполагам, че chavdarlk е прав.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

ESP е надстройка на ABS, EDS и ASR. Ако не работят, нямате и ESP. Програмата за стабилност вече разпознава поднасяне, недозавиване и неподходяща скорост и като командва ABS, EDS и ASR се мъчи със задействане на спирачката на колело\а, подаването на газ и т.н. да поддържа колата стабилна.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

ESP е надстройка на ABS, EDS и ASR. Ако не работят, нямате и ESP. Програмата за стабилност вече разпознава поднасяне, недозавиване и неподходяща скорост и като командва ABS, EDS и ASR се мъчи със задействане на спирачката на колело\а, подаването на газ и т.н. да поддържа колата стабилна.

 

 

" onclick="window.open(this.href);return false;
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На сервизната ми книжка на колата има една лепенка с кодове и като ги разкодирах тия кодове разбрах че колата има EDL или както някои му казват още EDS поправете ме ако бъркам нещо.

Въпросът ми е следният значи си имам само ABS и EDL ни никаква друга система нали така ?

Постарах се да изчета относно това по форума написано то до момента и разбрах че EDL само чрез ABS намалява свободното въртеливо движение на боксуващото колело ,като му действа ,като спирачка благодарение на ABS ,но усилва ли на отсрещното колело подаването на въртеливо движение така че съответно и повече тяга да му се подава ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе поправете ме ако бъркам, ама то на всеки диференциал, като му блокираш едното колело се пренася въртящия момент върху другото. :) То иначе няма да е диференциал, а независимо предаване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.