Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

ASR - боксуване ...


димон

Recommended Posts

При пробуксуване на предните колела на таблото святка лампата на ASR-а. При дълго (нарочно) въртене на гуми лампата мига дълго време.

При каране на лед с мръсна газ и въртене на колата с ръчна спирачка след завъртане на задницата примерно на 180 градуса се чува и звуков сигнал "Внимание" , като този на забравени светлини ...

Някой може ли да сподели това пък как се разбира от КОМПА - датчик за въртене ли има ?!!! :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчната ти има датчик всъщност :smt032. Като я дърпаш я включва(светва ти лампата на таблото) и при скорост над 20 км/ч(цитирам по памет) почва да пищи. Поздрави smile159 !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че и за ASR стана въпрос, та и аз да питам нещо...Примерно едната гума е на асфалт, а другата на лед и съм по нагорнище...ASR-а ще ми помогне ли в тази ситуация като принесе двигателната сила на гумата, под която има сцепление или просто няма да позволи да се форсира колата като обаче ще си стоя на едно място и ще боксувам с гумата, която е върху леда??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчната ти има датчик всъщност :smt032. Като я дърпаш я включва(светва ти лампата на таблото) и при скорост над 20 км/ч(цитирам по памет) почва да пищи. Поздрави smile159 !

 

верно бе ! :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че и за ASR стана въпрос, та и аз да питам нещо...Примерно едната гума е на асфалт, а другата на лед и съм по нагорнище...ASR-а ще ми помогне ли в тази ситуация като принесе двигателната сила на гумата, под която има сцепление или просто няма да позволи да се форсира колата като обаче ще си стоя на едно място и ще боксувам с гумата, която е върху леда??

ASR няма да ти помогне, но EDL ще помогне със сигурност :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR не действаше ли със спирачката на боксуващото колело, т.е. да го спира, съответно да се завърта другото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR не действаше ли със спирачката на боксуващото колело, т.е. да го спира, съответно да се завърта другото?

 

Действа със спирачката или намалява оборотите двигателя, стараейки се да оеднакви оборотите на двете колела, но не прехвърля въртящ момент към другото колело. Това го прави електронния затвор на диференциала, за който е писал Чавдар. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е Шкода си е Шкода :-) Ето малко красота - точно в целта и точно по темата и точно със Шкода.....

 

http://www.youtube.com/watch?v=jYEUpZhxrpI&feature=related

 

http://www.youtube.com/watch?v=AGgYKm6dyyU&feature=related

 

 

smile159 Ха наздраве на всички Шкодаджии от мен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, клипчетата наистина изглеждат впечетляващо! Днес си направих подобен тест по пътя за връх Бузлуджа. Разочарован съм! Това потегляне дето го прави О2 на клиповете на чист лед, аз се опитах да го направя на повърхност, която ми се струва дори с повече сцепление...Еми ефектът беше като при червената О1, която няма ASR!! Може би този EDS има значение...или може би трябва да имам поне лека засилка и тогава се усеща ефекта?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR помага на колата да тръгне, ако едното колело е на настилка без сцепление като му бие спирачката и съответно усилието се прехвърля към другото колело.

Независимо дали разполагате и с пълен блокаж на диф-а, ако колелата са на лед - пак няма да има тръгване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че има някаква бъркотия с термините, защото при ASR спирачките не би трябвало да участват...

Тук май най-коректно са описани нещата:

ASR (Anti Slip Regulator) / ASR (Antriebs Schlupf Regelung)

EDL (Electronic Differential Lock) / EDS (Elektronische DifferentialSperre)

---

Много полезна информация може да се открие тука :mrgreen:

http://autooboz.omega.kz/disc/disc.shtml

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ASR помага на колата да тръгне, ако едното колело е на настилка без сцепление като му бие спирачката и съответно усилието се прехвърля към другото колело.

Това, обаче се отнася за електронния блокаж на диференциала. Тъй като всъщност няма никакъв блокаж, който да фиксира двете полуоски да се движат заедно - по горният начин става работата.

АСР намалява въртящия момент на ДВГ като цяло, а след диф. - каквото се получи. В повечето случаи се получава, ама при бясно буксуване на място - няма шанс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че има някаква бъркотия с термините, защото при ASR спирачките не би трябвало да участват...

Бъркаш. Участват.-

The intervention can consist of any, or all, of the following:

-Retard or suppress the spark to one or more cylinders

-Reduce fuel supply to one or more cylinders

-Brake one or more wheels

-Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.

-In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.

 

а бутонът, който е на таблото, е за изключване на ASR-а, така ли?

Аха :smt017

 

Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че има някаква бъркотия с термините, защото при ASR спирачките не би трябвало да участват...

Бъркаш. Участват.-

The intervention can consist of any, or all, of the following:

-Retard or suppress the spark to one or more cylinders

-Reduce fuel supply to one or more cylinders

-Brake one or more wheels

-Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.

-In turbo-charged vehicles, the boost control solenoid can be actuated to reduce boost and therefore engine power.

 

В случая с Шкода мисля, че не участват спирачките. ASR-а просто отнема газта, като почнат да ти превъртат колелата. Използва се датчика за ABS-а и понеже педалът на газта не е свързан с жило, а е електронен (drive by wire). И има някакъв софтуер, който отнема газта като засече буксуване на някое от колелетата. И затова го има серийно, а не като екстра. В доста ситуации помага. Сега зимата на хлъзгава настилка при мен си свети доста редовно и в ситуации, в които кола без такова нещо си буксува, моята излиза без проблеми. Но съм имал и случай на заснежен наклон да не може да помогне и си трябваше бутане, за да излезе колата. При включен ASR колелата изобщо не се въртяха или превъртаха леко и после спираха. При изключен се въртяха и буксуваха като луди.

 

smile134

 

При ESP-то вече се намесват и спирачките. Предполагам, че има инсталирани устройства на всяко колело, които регулират подаването на спирачна течност към колелото и отделно някъде има някаква джада, дето задейства спирачката, за да качи налягането в спирачната система. Само че това уж се използва при различни ситуации. При спиране с избягване на две препятствия зигзагообразно. Но не е проблем, ако я има системата да се ползва заедно с ASR-a и за нуждите на превъртането. Ако имаш ESP може да си поръчаш допълнителна екстра от 100 лв мисля беше, да не ти тръгва колата назад при потегляне от наклон.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

......... Ако имаш ESP може да си поръчаш допълнителна екстра от 100 лв мисля беше, да не ти тръгва колата назад при потегляне от наклон.

 

Има , има , екстра за жени ... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз май не съм жена :mrgreen: , пък много ми харесва тази система :roll:

Единствения недостатък е, че не може да се задейства по желание, а това става само автоматично при наклони над 5%.

При някои автомобили (не помня кои бяха) системата може да се задейства при всякакъв наклон в спряло положение чрез силно натискане на спирачката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

В случая с Шкода мисля, че не участват спирачките. .

Участват, участват.

И в книжката го пише, и опитно съм го установил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемем, че и при ASR участват спирачките, тогава каква е разликата между ASR и EDL/EDS :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемем, че и при ASR участват спирачките, тогава каква е разликата между ASR и EDL/EDS :?:

Тамън изчетох цялата тема...и това щеше да е следващия ми въпрос...И все пак си оставам на мнение, че при потегляне от място този АСР май никаква работа не върши...имаше дори колеги дето бяха казали, че с АСР не можели да потеглят и като го изключили тръгнали... :roll: :roll: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако приемем, че и при ASR участват спирачките, тогава каква е разликата между ASR и EDL/EDS :?:

Не ми е ясно каква е разликата, но миналата зима ми изпуши спирачката на увисналото (боксуващо) колело, за около 1 минута въртене. От тогава - никакво предоверяване на ASR-a, върши работа, но блокирането на диференциала явно си е друга бира...

Edit: Сега се зачетох в "книжката" с по-диоптрени очила: това, което съм си мислел, че е за ASR-а, всъщност се отнася за EDS, а аз не би трябвало да имам такова чудо...

Какво ли ми е запушило лани? Гумата :?: :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.