Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос към колегите с ESP - O2


Боби Доктора

Recommended Posts

Колеги, като поръчвах колата (август 2007) в списъка с екстрите имаше два вида ESP. Едното си беше "просто ESP", а другото - малко по-скъпо - ESP с "надстройка" - демек включващо функциите HHC (Hill Hold Control) и DSR (Driving Steering Recommendation). Първото (пробвал съм го нееднократно) задържа спирачката при наклон за улесняване на потеглянето (женска глезотийка, но - удобно), а второто (както ми обясни дилъра и в последствие прочетох в книжката на колата) "подсказва" чрез сервотроника на волана на водача ако усети припплъзване и увличане за правилната посока на движение. Вече втора зима се мъча да го усетя аз това "подсказване" - ама НЕ!!! Нарочно карам по полу-чист асфалт/полу-сняг, навивам "дурашки" волана, пробвам да дам газ, натискам спирачка... ESP-то си сработва и ме връща в правилната траектория, но по волана НЕ УСЕЩАМ НИЩО???!!! Наслушах се на мнения как той трябвало да "вибрира" - побутвайки те в правилната посока... Как навиването в неправилната посока е МНОГО ПО-ТРУДНО, отколкото в правилната... Не, та не: въртенето на волана си е все едно и също... Пробвах и при различни скорости (да не би това чудо да се активира при по-висока скорост). smile068 smile123 По едно време взе да става наистина опасно. Пак - НЕ!

Някой от вас да е изпробвал такова нещо. По мой спомен по "моето" време на поръчката това си беше екстра, а след това просто си стана стандартно ESP (след пролетта на 2008)

 

smile106 Между другото днес ще пробвам в ЕТ (може би ф-ята да не е отключена)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с пълното ESP (март още се доплащаше), и също не съм го усещал, ама не сигурно и не съм го предизвиквал :roll:

Чакам да кажеш мнението на Еуратек :) .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaк да ти отговорят,като не им се е задействало?!

 

По принцип как връща колата в пътя и т.н. Включва ли система против буксуване?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://volkswagen.msk.ru/brake/esp_eng.pdf

Може да се наложи да влезеш през главната страница - http://www.volkswagen.msk.ru, и после в "Тормозная система " за да изтеглиш файла.

 

Ето и едно филмче -

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама вие наистина ли очаквате някаква система да ви върне в пътя?!?!?! ESP-то не е факир :) Просто държи автомобила в права посока! И при отклоняване от нея, по-различно сцепление на някоя от гумите - просто задейства спирачката на подходящото колело и така коригира оборотите на гуметата и правата посока на автомобила. Няма да ви обяснявам подоробно - всички знаете как действа, но Боби - не очаквай да ти бута волана в правилната посока. Ако я имаш тая екстра - тя се казва...шофьор :)

Може и да греша де...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боби ето малко подробности за DSR от братушките - http://skoda.crimea.ua/technology.shtml#dsr

На руснаците от край време имам огромно доверие при преводите. При тях няма философстване и тълкуване - всичко се пише на 100% както е в оригинала :smt017 . Да не говорим за техническа литература или термини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината в ЕТ ми казаха нещо много логично: "DSR е част ("софтуерно надграждане") на ESP. Ако DSR не работи ( при грешка) няма да работи нищо останало (вкл. и ABS). Всичкото е една система и няма отделно включване (отключване)"

 

Хубавото е, че поизчистиха така и така някои натрупани грешки по компа. А - по същество:

 

Най-накрая успях да го накарам да сработи :smt019

 

Но, както казват в разни предавания

 

 

НЕ ОПИТВАЙТЕ ТОВА САМИ!!! ОСТАВЕТЕ ОПИТА НА ПРОФЕСИОНАЛИСТИТЕ...

 

(не, че аз съм от групата на "професионалистите" - просто не се съобразих с лозунга)

 

Разбрах няколко неща:

 

1. Системата за "помощ от волана" (DSR) си работи перфектно...

2.Тази система сработва при скорост от около 120 км/ч (поне при мен я накарах на толкова)

3. Системата сработва САМО АКО НЕ МОЖЕ ДА СЕ СПРАВИ ESP-то.

4. Стресът (страхът) (ужасът) (топката в стомаха) (минаването на лента на моменти от живота ви) не оправдават изпробването на системата.

 

Накратко: пробвах различни терени, лед-сняг, сняг-асфалт и т.н. (при различни РАЗУМНИ скорости). ESP-то си се справяше доста добре... Най-накрая се нервирах и вдигнах около 140 км/ч (на път с коловози от чист асфалт и промеждутъци от сняг). Понеже натискането на спирачката включваше ABS-a и ESP-то реших да дръпна леко ръчната. smile150 smile178 smile173 smile160 Тогава съм бил вече на около 120 км/ч и ЗАПОЧНА НЕКОНТРОЛИРУЕМО ДВИЖЕНИЕ настрани. (лоша мантинела, лоша... бягай далече от мен smile117 ) Ама не ABS, не ESP - нищо... ужас... Всичко трака, щрака ама - не - аз с вратите напред... Естествената ми реакция беше да обера поднасянето с волана (едно от автоматичните действия на човек - като дишането). Да, ама съм достигнал с дясната част АБСОЛЮТНО СУХ асфалт. И тогава... Посоката ми на движение с десните врати напред МИГНОВЕНО се обърна - С ЛЕВИТЕ...

Е - в този момент САМО DSR помогна да се оправят нещата БРИЛЯНТНО ГЛАДКО И МИГНОВЕНО!!! Усетих нещо като прищракване по волана и колкото и здраво да съм го стискал - усещането беше, че все едно инструктор от шофьорски курс ми "издърпа" волана обратно наляво. ТОГАВА ВЕЧЕ ESP-то блесна с пълна сила. и МОМЕНТАЛНО нещата влазоха под контрол.

Е - направих опита вместо вас.

Позабавлявайте се с горенаписаното за моя сметка, но най-важен е

ИЗВОДЪТ DSR е система от типа на AIR BAG - сработва само когато нещата НАИСТИНА ОТИВАТ НА ЗЛЕ.

Карайте си с кеф колите и не се "умозанасяйте" с глупости - "...работи ли това или не..."

 

DSR – (driving steering recommendation) (Помощь в рулевом управлении).

 

DSR - Для повышения эффективности программы ESP применяется система DSR (помощь в рулевом управлении). Для работы этой системы используются характеристики электроусилителя рулевого управления. Если вследствие плохого дорожного покрытия или высокой скорости движения автомобиль отклоняется от заданной траектории движения из-за избыточной или недостаточной поворачиваемости, то курсовую устойчивость за короткий промежуток времени восстанавливается не только за счет целенаправленного подтормаживания соответствующих колес, но и за счет воздействия на рулевое управление. В результате водитель может избежать серьезных последствий при боковом ударе в 65% случаев.

 

При торможении система ESP пытается удержать автомобиль на желаемой траектории движения. В этот момент подключается система DSR, которая «подсказывает» водителю с помощью приложения небольшого усилия на рулевое колесо, чтобы тот довернул рулевое колесо в сторону, противоположную заносу автомобиля. При этом повышается эффективность системы ESP. Благодаря передаче на рулевое колесо усилия в сторону, противоположную заносу автомобиля, для создания вращающего момента М, возвращающего автомобиль на прежнюю траекторию движения, система ESP увеличивает тормозное усилие на остальных колесах без опасения заноса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подобни опити трябва да се правят на някоя писта, така мисля, че ще е най-добре за всички.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо тества електрониката за аварийно спиране в дясната лента на магистралата - залог жената и човека, който си сменяше гумата, ако не се лъжа.

Второ тестваш системата, която сработва преди въздушните възглавници :mrgreen:

Поуспокой се вече бре ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много по-лесен начин за тестване ...и по-безопасен. Чака се да замръзне някой язовир - при мен е Копринка . Пространството е достатъчно голямо и няма насрещно движение. Винаги там си правя опити по поднасяне на задница и др. разни...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много по-лесен начин за тестване ...и по-безопасен. Чака се да замръзне някой язовир - при мен е Копринка . Пространството е достатъчно голямо и няма насрещно движение. Винаги там си правя опити по поднасяне на задница и др. разни...

това ще е много яко :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на Сокола трябва да се отреди и купа "пилот изпитател на годината-камикадзе". Даваш сериозна заявка за нея. smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на Сокола трябва да се отреди и купа "пилот изпитател на годината-камикадзе". Даваш сериозна заявка за нея. smile169

В човешката история винаги трябва да има една жертва в името на прогреса и напредъка. smile168

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много по-лесен начин за тестване ...и по-безопасен. Чака се да замръзне някой язовир - при мен е Копринка . Пространството е достатъчно голямо и няма насрещно движение. Винаги там си правя опити по поднасяне на задница и др. разни...

 

Хах, сериозно ли? Да не пропаднеш на дъното на язовира? :o

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има много по-лесен начин за тестване ...и по-безопасен. Чака се да замръзне някой язовир - при мен е Копринка . Пространството е достатъчно голямо и няма насрещно движение. Винаги там си правя опити по поднасяне на задница и др. разни...

 

Димоне, не живеем във Финландия :mrgreen:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С Октавията още не съм рискувал така, но имам едно старо А'80 с което съм се плъзгал 2 пъти там . Тази година обаче язовира неще да замръзва нещо.

Най-напред се ходи при рибари които са пробили дупки в леда и се гледа дебелина му , ако е над 30 см - става . Мисля че 30 см е сериозна дебелина ... Освен това тръпката е голяма , да знеш че под теб плуват 200 кг- ови гладни сомове ... smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото повече щъкам в тоя форум, толкова повече се чудя... в какво се забърках?!? Абе Боби, абе Димоне, явно че си падате експериментатори (като бях по-малък и по-смел и аз бях така), ама да знаете, че статии от сорта на "Шкода се врязва в мантинелата със 190км/ч" или "Шкохи - чудовището от язовир Копринка беше забелязано..." ми харесва да си останат фантазия...

 

Боби съм го виждал, приказвали сме, слушал съм го и го виждам, че трудно спи, ако чудене му е влезло под кожата. Уважавам го, че търси, учи се, опитва, пък и успява, но понякога се... ужасявам! Предпочитам да беше потърсил повече в нета и да беше отворил тоя руски дилър на Шкода (който между другото е уникат - има и стария, и новия Супърб едновременно) и да ни "препишеш" какво се случва. Не да описва ужасът на плъзгането с вратите напред. Лично ти желая който те е пазил тогава, да те пази пак и занапред!

 

А пък Димон - дано долната граница всъщност да е 25см, пък ти си приеми, че 35см лед е добре! Вярно е, че не сме скандинавска страна, вярно е, че и напоследък студа бие рекорди, ама Севтополис не щат да го отводнят, пък ако ще и колата да сложиш в средата му - много пари било. Пък предполагам, че и другите колеги ще кажат - язък за хубавата кола, язък за коуегата форумджия!

 

Ама благодаря за интригата тази вечер - ще има на какво да заспя... smile169

 

И не ми се връзвайте - с добро ги казвам тия неща, не да ви трия сол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.