Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Радар детектор-размисли?


BlackPearl

Recommended Posts

  • Отговори 70
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • BlackPearl

    10

  • bega4kata

    7

  • filipkarolev

    7

  • new_

    5

Най-много писали в темата

Възможно е да не хване... При тези честоти на които работят радарите електромагнитните вълни не могат да заобикалят препятствия (но могат да се отразяват много добре).

Детектора без проблем ще хване преди завой, на изхода на крив тунел и т.н.

Обаче в случая на Джо вълните са заминавали в небето без да има от какво да се отразят, и в момента в който се появиш на билото вече те отстрелват.

---

smile188 Когато пусках мнението ми индицира, че има нови мнения, но ми показа само това на VALDO, а това на new_ - не :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

new_-хваща ,хваща

реално такива стръмни баири каквито си нарисувал,не съществуват и долната част на вълната се отразява след билото и пак се засича

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорно е - не може да няма единични случаи, в които детектора да не реагира. Но на фона на останалите, когато той успява да сигнализира, първите са нищожно малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес моя радар-детектор Кобра ми спести картата за градския транспорт. Моделът е 9600 и нещо ( :-k ) и тук струва към 250 лева, а аз си го купих в САЩ за $75. :smt032 В града го слагам по изключение, днес беше едно от тях и си свърши работата. Набирам се по бул. Г.М. Димитров от зоопарка в посока 4-ти км. Хубавците се скрили зад една преспа, та не се виждаха въобще. Стрелнаха някой още когато бях токущо завил от Симеоновско Шосе надясно и нямах пряка видимост към тях, веднага се разпищя. Като ме видяха в далечината пак го пуснаха и веднага ги хванах. :)

На извънградско винаги го ползвам и не мога да се оплача, напротив - когато има куки с радар ги лови от поне 1 1/2 км преди да ги видя дори. Доста от тях се научиха да го изключват, но това е когато имат видимост дали идва кола или не, а в повечето такива случаи и ти имаш вдимост към тях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм доста песимистично настроен към тях, ефекта от евтините модели смея да твърдя е никакъв, виж за тези които колегата по на пред спомена (от 700 лв) може, но стрували си? и всеки ли може да си позволи подобна инвестиция? Аз разчитам главно на това че познавам стоянките им, пътувам доста често между София и Луковит, и специално след Правишкия тунел съм ставал свидетел как доста хора горят - полицаят те дебне - той има отлична видимост а ти от мантинелата не - появява се и щрак. Радар детектора ще сработи но ако засичат кола пред теб, а ако излизаш от тунела виждаш чист път (магистрала уж) натискаш леко педала търсиш същевременно някое радио и Добър ден ...! Това за триенето отдавна не върви радарите са с фискална памет. И а и по строги от правешките не знам да им,а така че преминавайте с особено внимание през този щат !!!

 

Да вметна и аз нещо!

1. Ползвам радар-детектор от 1991 г. Отначало руски по френски лиценз, купен от Тула. След години се появиха Saver, пак руски/ сините са боклуци, но зелените и червените ставаха до скоро/. Казвам до скоро, защото вече куките се изхитриха и оставят радара в стенд-бай режим или на импулсно, което старите детектори просто не ловят. От 2 години съм вече с Кобра-12-бандов и до сега нямам "пробив в системата", освен ако при ограничение на скоростта карам двойно...няма време за реакция понякога, особено когато "летиш" ниско над пътя. Само който е карал със скорости над 180 км/ч ще му е ясно за какво иде реч. Сменям колите постоянно и на всички тестове си взимам с мен вярното другарче-Кобра, защото.....последния път на тестовете на новия Голф между Варна и Златни на няколко пъти щях да изгоря...и да угасна! Не че обичам да превишавам скоростта в населено място, но често човек се залисва я в музика, я в събеседник, я в гадже на улицата и.... smile169

2. Номерът с триенето си е вървял и ще продължи да върви, защото ако натиснеш бутона да 10-15 сек/забравих колко точно е/ във фискалната памет не влиза нищо!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...когато има куки с радар ги лови от поне 1 1/2 км преди да ги видя дори...

 

Аз съм 100% съгласен с "Karaibrahim" тук! Колкото до лъжливите сигнали в градът - те са съвсем различни от сигнала, когато се улови радар-а! Аз си ползвам един стар "свирчо" от незнам-си-колко-години и до сега не са ме сгащвали. Ползвал съм и от най-скъпите в щатите - Ескорт и Белтроникс...да си призная, освен че говори и има компас + индикация за скорост...май не е по-различен от евтините и нормални моделчета за шир-потреба. Та и за това си карам тук с един праисторически екземпляр, вместо да се разделя с куп финикийски значета, който съм монтирал на плафона за люк-а и осветлението :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно ползването на радарен детектор, според мен, не може да се забрани устройство, което приема свободно излъчвани сигнали по никакъв закон. Все едно някой да ми забрани да слушам свободно излъчвана радиостанция...

Направих кратка справка в закона, там ясно е казано че всичко, което се излъчва свободно в ефира, може да бъде приемано. Ако някоя институция иска да запази тайната на своите радисвръзки, то може да използва криптиращ алготиръм, или казано по-просто да си кодира сигналите, тогава вече опитите за декодиране с цел достигане до съдържанието на комуникационният канал представляват наказуемо деяние. Но тук не говорим за подслушване на някаква конфиденциална информация, а за детектване на един радарен импулс (ping), който няма смисъл да бъде кодиран защото целта е да се приеме неговото отражение и посредством времеконстантният метод или доплеровият ефект да бъде изчислена скоростта на движение на детектваният обект, радардетекторът само следи за неговото наличие или отсъствие (на този ping), а не цели да извлече неговата структура .

За помагане, детекторът помага но много често реагира твърде късно защото и полицаите са хитри, до колко е хубаво да се ползва е чисто субективно мнение аз лично не съм доволен - А по закон мисля че полицаите също нямаха право да се крият и да правят умишлени засади. Но пък в бг кой ли спазва законите -особено авторите им..

Ето две мои лични наблюдения, в Бургаска област по пътя от Каблешково за Бургас има равен участък след което едно много стръмно спускане и после пак е равно, там имат навика да застават нощем, защото просто ако е леко мъгливо (което е нормално за крайбрежните региони особено нощеска), просто ти виждат лъча на фаровете, радарът е на стендбай и като се появиш в началото на спускането те стрелват, тогава моята Cobra 9730 писва колкото да ме уведоми че вече съм "В ДЖАЗА". А относно фискалната памет, имам познат, който е в бизнеса с касовите апарати, и като седнем на кафе, редовно ми изнася една безкрайна лекция как се манипулира фискалната памет. И толкова много са начините, че не мога да ги запомня.

Вторият момент е по пътя Аврамово - Велинград, някъде там измежду завоите има един прав участък който завършва с не много остър завой и спускане, ограничението е 40, но там изнервен от предишните завои човек някак си се поотпуска и залепя едно 70-80 (говоря за 1.2 НТР, ако е с нещо по-сериозно може и 100 да чукне), и точно там иззад скалите "кацнал лунохода". Радарът писва почти в зоната на пряката видимост, няма отразен сигнал, който да го засечеш по-рано защото отспеща е някаква горичка и поглъща. И ти натискаш спирачките, и вариантите са два:

1. Лятото, лугата и пясъкът от зимата не са разчистени и просвирва някое друго колело (а за куката това е сигнал че имаш още един приемник в колата освен радиото)

2. Зимата, мястото е сенчесто и усойно, в повечето случаи е леко заледено и правиш едно красиво завъртане пред очите на публиката в униформа.

И в двата случая пак си "В ДЖАЗА"!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като Аз съм пуснал темата, Аз ще си позволя СПАМ!

 

VooDoo и joeless - защо не основете Клуб на пичовете?

Единият съветва да си носим 20лева. ТЕ кат те видят къв си умрял и колата ще ти вземат бе, момче - тъкмо за полицейска ще я ползват. Те точно теб чакат!

Другият хем виновен, хем с 65 отгоре (наказание 3 месеца и 250 лева) - не би дал пари.......... - радвам се този път, че си минал метър, колега..............сам си прави изводите! Мислиш си все още, че с грешките и простотиите си можеш да се хвалиш и голям герой да станеш.

Хем си виновен, вместо да се примириш и да си признаеш грешката си, че поне кат ти видят ба@@@@та, може да те съжалят................................

 

Абе айде No comment! ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, с риск да оспамя ситуацията ще споделя с няколко думи една случка. На 2 юли 2007 г. взех за тест новото/тогава/ Митсубиши Аутлендър. Тръгнах на тестове към Ботевградско и оттам идеята беше към Своге. На бул. Иван Вазов под моста имаше куки и радар-детектора ми се обади. Знаех, че пред мен в лявата лента има S-класа и...изведнъж виждам човек с палка да сочи мен!!! Спирам ама и...за мое учудване ченгето казва: елате да видите с каква скорост се движите....Попитах го за мен ли става въпрос, а той...че за кой друг! Питам го да не би а зесякъл Мерцедес-а, а той ми вика - какъв Мерцедес, никого нямаше на пътя! Следва як спор, документи, къде рабоиш ш т.н.

На края ми казва - виж сега, радарът е записал 76 км/ч, аз ще намаля скоростта на 74 в акта и така хем ще се отчета че съм те наказал , хем ти ще платиш само 10 лв/тъпото ченге просто забрави, че от предния ден бяха в сила новите глоби/. Знаейки, че този акт ще падне в съда защото ще има разрика в разпечатката и писаното в акта го оставих да пише, че да си продължавам пътя и работата. През ноември излезе наказателното постановление - 100 кинта и 6 точки....Естествено последва обжалване и...!!!Тук почва най-интересното! Първо дело - февруари - никой от КАТ не се явява, второ през март - явява се ченгето, което твърди че съм бил сам на пътя! Казвам че имам свидетел/което си е 100% истина - страничен човек в колата/. ОК, ще го повикаме на другото заседание. Април - никой не изпраща призовка на свидетеля, който без такава нали се сещате, че няма как да излезе от работа. Май - отново няма призовка, но аз го водя лично...изслушват го и...толкова...Юни - още не могат да разберат, че искам разпечатка от радара....Юли - КАТ заявява писмено че не може да даде разпечатка - такава да се иска от V-то РПУ където стои радара, следва ваканция и отпуски, през септември дело - никой не е донесъл нищо от V-то РПУ, октомври - най-после разпечатка, потривам доволно ръце и....разпечатката се оказва че това си е една обикновена таблица на Ексел с цифрички, която мога да направя и аз, и вътре пише че съм карал със....74!!!!Ха сега де, като съм видял с очите си 76....И така, ако нямах постоянно работа в София и трябваше да си плащам всеки път пътуването, като сложа загубата на надница ако съм на работа и като си помисля че адвокатът ми е приятел и не ми е взел и стотинка а ако бях плащал......За това, "За Бога братя, плащайте си!" ей такава статия съм намислил да поместя някъде.....вместо едно 20 лв в джоба дори и без да си виновен....че аз до сега щях да си възтановя и точките и да забравя глобата ако я бях платил по законния начин....

Адвокатът ми се смее и казва, че съм наивен като дете и сигурно вярвам в дядо Коледа.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

scorost А тази табличка на Excel, дали наистина е измъкната от фискалната памет на радара или е творение на някой бюрократичен плъх един господ знае. Никой не е присъствал на процеса на извличане на съдържанието на паметта. Така, че е**ният винаги ще е някой колега а не някой от органите на КАТ.

Имаше един стар виц за катаджията който завършваше така -"Абе ти за 5 лева ще се удушиш бе човек!", изводите са същите в дадената ситуация.

Аз също се бях запалил да водя една такава битка за едни 20 лева, но фирменият адвокат просто още в началото се засмя бръкна в джоба и каза: -"Фил, ето ти 20 лева, и отиди да се занимаваш с твойте си там жичкаджийските дела, не се занимавай с безсмислени клаузи..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боже,боже,боже!С риск отново да разбудя духовете ще Ви кажа и аз някой работи.Повечето от коментарите Ви са пълна заблуда.Не се обиждайте,няма да уточнявам кои.Запомнете, няма катаджия, който да иска да Ви засече и в повечето случаи да не успее,ако не на първия,на втория или на третия път ще паднете.Радарите, с които работят TR-4, работят в два режима : единичен и постоянен.Вече почти не се работи на постоянен режим.А на единичния какво се получава? Когато антирадара изписука и разберете, че има "куки", вече е късно-те са ви прихванали.Стига да им се работи, а не само да отчитат присъствие.Кого да заблуждаваме с тези антирадари?Нас или тях?Нали виждате какво става по пътищата.Там,където има ограничения,те са поставени от по-умни глави от моята,придполагам и от вашите.Затова да мислим как да се спазват ограниченията, а не как да надхитрим "куките"!А как ще коментирате и новите мобилни радари MPH BEE RAD поставени в цивилни автомобили?Докато си караш-той те следва и след време-чиститка по пощата, а другитe стационарни,които им сменят местата.Ако съм засегнал някого-да ме извинява!

 

Аз също се бях запалил да водя една такава битка за едни 20 лева, но фирменият адвокат просто още в началото се засмя бръкна в джоба и каза: -"Фил, ето ти 20 лева, и отиди да се занимаваш с твойте си там жичкаджийските дела, не се занимавай с безсмислени клаузи..."

Глоби до 50 лв. не се обжалват в съда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да и на мен, нещо такова ми каза адвоката че до 50 лева не се обжалва, просто вчера не се сетих.

 

Аз затова и написах че не съм доволен от радардетектора, и в последните месеци даже смятам да го подаря на някого. За какво ми е устройство, което да ми сигнализира че са ме хванали, при условие че те специално ще ме отбият в страни за да ми го кажат smile150

Освен това, мой познат в Бургас, спечели конкурса за монтаж на детектващи камери за начало в 4 цивилни (необозначени) автомобила, а после почти на всички.

Като характеристика тази камера ти прави една прекрасна цветна снимка, на която отдоло пише GPS координатите на издънката, с колко km/h ти е "геройството" и естествено дата час минути секунди.

Така че КУПОНЪТ СВЪРШИ!или поне до 2 години ще свърши...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Загубил си доста време и нерви, но така помагаш на всички останали колеги шофьори, защото тея куки бая ще се замислят друг път дали и как да рекетират (един път стомна за вода, два пъти и на третия се счупила).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Stefan

вярно, че трябва да се дава отпор на несправедливостта, но дали всички имаме време и възможности да си търсим правата докрай? А и колко ще ни струва, ако например нямаме постоянно работа до местото където се е случило събитието, а трябва специално да пътуваме всеки път до местните съдебни институции ЗА СВОЯ СМЕТКА ?

Те куките също са я сметнали тази работа...

 

а VALDO, няма проблем, ще ти дам Cobra-та само срещу едно люто телешко шкембе, но публична тайна е, че до края на тази година камерите в цял Бургас ще заработят, а до две години и на всички ключови места в Бургаска област, и такива уреди ще станат безполезни, е като пътуваме из България може да спасим един два акта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А как ще коментирате и новите мобилни радари MPH BEE RAD поставени в цивилни автомобили?Докато си караш-той те следва и след време-чиститка по пощата, а другитe стационарни,които им сменят местата.Ако съм засегнал някого-да ме извинява!

 

В Пловдив на няколко пъти се лепят такива гадове зад мен, дори умишлено натискат отзад, за да влезеш в кюпа! Но, Кобрата ги хваща smile169 Старите може и да не ги хващат, но новите ги хващат. И точно тук е момента да кажа, че често изгарят хора не заради това че карат постоянно бързо, а за това че са натиснали педала за газта да "хванат зеленото" или да освободят кръстовището по-бързо.....Точно в такъв момент бяха зад мен и се опитах да им отворя еърбеците, ама се усетиха smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Категорично не подкрепям карането с превишена скорост

Темата стана доста интересна. Нарочно не коментирам разправиите с полицията, защото се страхувам да не разводня темата....но за мен обикновения човек е губещ при споровете с държавата. За това толкова, обаче....

Един чисто теоритичен аспект на проблема, коийто би дал отговор на въпроса има ли смисъл от антирадар е следния:

До колкото знам, за да определят скоростта на приближаване, радарите "хващат" отразената вълна....следователно трябва да засекат изминалия път между две "стрелиания"....за да определят скоростта???

На какъв принцип работят радарите? Отговора на този въпрос би помогнал да се разбере има ли време от страна на шогьора за реакция?

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е за тези радари, дато ги ловят радар-деткторите ;) - http://en.wikipedia.org/wiki/Doppler_radar

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проста илюстрация на доплеровия ефект е звука от приближаващ се и отдалечаващ се обект - самолет, свирка на локомотив или нещо подобно.

При приближаване звука е висок (по-висока честота - звуковите вълни се "сгъстяват" :) , а при отдалечаване е по-нисък - звуковите вълни се "разтеглят".

Е разликата в двете честоти - излъчена и приета, позволява да ти изчислят скоростта.

Вярно че скоростта на звука, утларзвука и светлината (лазер) зависи от много фактори, но теоретични спорове с полицаите рядко водят до успех (с радио, жена и полицай не се спори :mrgreen: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радар детекторът само по себе си функционира единствено и само в областта където се извършва контрол на скоростта чрез употребата на радиочестотният спектър. Самата етимология на думата RADAR (RAdio Detecting and Ranging) означава че анализната среда е радиочестотният спектър. Както вече споменах, радардетекторът като устройство става безсмислено, когато на даденият участък се монтира система от една или 2 видеокамери, защото видеокамерата сама по себе си няма собствено електромангитно излъчване (изключвам паразитните и вихровите магнитни полета около самият кожух на камерата, който са толкова слаби, че детектирането им е невъзможно на разстояние по-голямо от 50 сантиметра).

Принципът на действие на системата с една камера най просто е следният:

По време на монтаж и калибриране на камерата се измерва дължината на участъкът от пътя, който попада в обхвата на обектива. Системата за откриване на движение, задейства записът когато в полезрението на камерата попадне движещ се обект, и съответният запис се прекратява когато същият този обект излезе от полезрението на камерата. Използва се висок фреимрейт около 50-60 че понякога и над 100 (брой на кадрите в секунда), за да може да се извлече незамазана снимка и да се разпознае номерът на автомобила (което да има доказателствена стойност).

И знаейки разстоянието и имайки в последствие времето за преминаване на автомобила през този участък (което е равно на дължината на заснетият видеоклип) се получава средната скорост за преминаване през участъкът. Съответно тази камера е свързана с високоскоростен канал за траснфер на данни и само след секунда снимката на героя е вече на сървъра на КАТ.

Схемата с две камери е аналогична само че първата камера те снима фронтално, а втората е монтирана с гръб към първата, т.е. снима те отзад. Тя също самостоятелно изчислява средна скорост.

Във Варна тази система вече над година работи успешно. до края на тази година ще тръгне и в Бургас и ако се справим добре ще ни възложат и магистралата до Карнобат.

Освен това в процес на договаряне е и система с оптичен тракинг на скоростта на движещите се обекти (принципът е същият, като на лазерните далекомери използвани на прицелните установки в армията), там съгласно договора нямам право да споменавам детайли, само ще кажа че ще се използва лазер с дължина на вълната около 1064 нанометра (инфрачервеният спектър).

Така че радардетекторите които използваме до момента, подслушващи радиочестотният спектър, ще останат само за междуграско каране и то в по-слабо развити райони.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

от както си взех радар детектор (юни месец), на извънградско просто се чувствам дискомфортно ако не е пуснат.

Модела ми е Cobra 9440, настроил съм го да не ми засича К честотите, защото хващам постоянно бензиностанциите, също съм му спрял говора, а само съм на писукане... Мога да кажа че ме е спасявал много пъти. Засичам "минцифайките" от доста далече, даже ми се е случвало както си карам да изписука, а ченгетата са след два хълма ...

За мен това е задължително, ако превишаваш скоростта, а не искаш да останеш без книжка, защото не винаги ти пресвяткват отсреща като има ченгета, а пък и не е задължително като има полицаи те да са с радар ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

filipkarolev-камерите във Варна не отчитат/засичат/скорост.В какви филми влезе :roll:

От къде ги измисляш тези работи :?:

Аз познавам хора ,които са запозноти :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там,където има ограничения,те са поставени от по-умни глави от моята,придполагам и от вашите.

По-голяма глупост от това не можа ли да измислиш ;) В България е пълно с безумни ограничения, на всякакви места.

Аз ползвам радар-детектор именно за да ме пази от такива хранилки и определено се чувствам по-спокоен.

Кобра 9330 е модела, мисля че е най-евтината. В България струва към 200 лв, аз го взех за 130 лв от някакъв пич който ги внася от щатите. По спомен - разликата с по-скъпите модели е, че няма глезотии като говор, LCD дисплей и разни функции неприложими за България. С което оборвам и друго глупаво твърдение - че само детектори за 700-800 лв вършели работа.

Айде със здраве и съвета ми е обмисляйте какво сте написали преди да натиснете 'submit' ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.