Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загряване на двигател на празен хид


new_

Recommended Posts

: "След пускане на студен двигател не го загрявайте на празни обороти, а направете това по време на движение с умерени обороти до достигане на работната му температура ..."

така пише на всички коли ,палиш и тръгваш от екологична гледна точка за да не замърсява двигателя без да върши работа

п.п добре дошъл

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А може би имат и право, ако беше вредно или опасно за автомобила едва ли щяха да си позволят да го напишат, преди и аз загрявах автомобила/те докато загреят и файда ?? Доста често ми се налага да карам фиатчето от подписа ми, държа да подчертая че бензин НЕизползвам само на газ, паля и тръгвам след около 2км всичко е 6 smile113 въпреки, че отвън е -15С .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да разделим дизел и бензин. Докато бензина за 2-3 мин на място ще вдигне 30-40 градуса температура на водата, то при дизел за същото нещо ще са необходими поне 10мин! От друга страна паленето е най-тежкия процес. Лагерите по двигателя (плъзгащи се!!!) са останали без масло, няма налягане в система и има триене на сухо. Това води до прекомерно износване. Но това трае 1-2 оборота и зависи от това доколко маслото се е стекло в картера и колко е останалот по магистралите. То пък зависи от това колко добре запушва обратния клапан и колко време не е карана колата. Т.е. ако палиш колата един път седмично износването при паленето е много повече от това което е при палене всеки ден.

 

Да се върна на цифрите. Някой извади магическите 600км/палене. Това добре. Я да ви питам тогава какъв би трябвало да е ресурса на новите BMW-та които са със система за автоматично гасене? Че на мен за едно отиване до работата би ми гаснала по 10-15 пъти! Или по 1200-1800 км на ден! За една година направихме еквивалента на средния живот на един съвременен автомобил - 400к км! Ами бакшишите? Те трябва да сменят колата на всеки 3 месеца!!!

 

За съветите за тръгване веднага - те са продиктувани от чисто екологична гледна точка. Замърсяването се измерва в гр./км и като км са 0 ....

 

В заключение: Моя опит е че бензинова кола се оставя минута-две да позагрее на място и се тръгва, а с дизела 10-15 сек. Причината е че дизела и на 1000 оборота върви (аз с толкова тръгвам докато е студена) докато бензина там гасне. Затова и му давам малко "аванс" да се постопли ... което при дизела би отнело твърде много време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако може да вметна две субективни причини да се поизчака докат затопли, независимо кво пише по разните книги и ръководства:

 

1. докат поне малко не се отвърне въздуха вътре от самото зъзнене на водача се получават едни такива неконтролирани движения на краката, ръцете и прочие. оттам "плавно"-то движение на автомобила става проблематично

 

2. аз щото съм завеян (а и стиснат) и забравям да превключвам на бензин а и то не винаги има, та тръгването е на газ. колата пали без грижи, ама после тряа се внимава щот се смръзва изпарителя ако тръгнеш преди да се е позатоплил антифриза. и понеже си имам карбуратор, съответно гасне псувам дърпа ме някой и прочие. та правим значи следното: палим, пущаме парното да се знае кога е безопасно да се тръгне, чакаме 10-15 секунди и цъкваме на неутрално - газ (почти течна) има в системата за поне минута работа - чакаме да се свърши и почне да глъхне колата и пак цък за 10-15 секунди на газ и после пак на неутрално и така докат почне да духа топличко - така тръгвам и на минус 20 на газ и няма проблем.

 

айде, и не им се втелявайте чак толкова на тия коли, не живеем заради тях в крайна сметка :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...до накъде съм съгласен че студеният старт се равнява на 600км или поне доста голяма част от тях...Основната причина да се включа това е поста на колегата Mishelle, който ми направи особено впечатление, бих казал че това което се опита да направи той е сметка без кръчмар...Но не мога да се съглася, че има първо 100 абсолютно студени дни в годината и от там 100 старта. Както и сравнението с неговия автомобил (от аватара - модел които лично аз уважавам много), не редно и да се прави сравнение със старите и новите возила и сегашните, да си припомним факта че километражите на старите автомобили са до 99 999км, а на сегашните 999 999км има разлика нали?

До колкото за загряването, колеги то си го пише - всеки автомобил има книга за "Експлоатация, мерки за безопасност и поддръжка" В моята за студен старт пише: "След пускане на студен двигател не го загрявайте на празни обороти, а направете това по време на движение с умерени обороти до достигане на работната му температура ..."...

Няма от какво да се засягам - това е форум, а темата - дискусия.

Сметката ми не е без кръчмар. Първо имаме мнение за еквивалент на износване от порядъка на 600 км и второ - написал съм, го, надявам се не си го пропуснал - 100 студени дни за по-лесна сметка. Ако смяташ, че 50 (което е нереално, но въпреки това) студени дни са число, по-близко до истината - направи сметката с него. Пак ще получиш нереална амортизация. Такава ще получиш и ако вместо 600 км, макар такова да е твърдението на колегата, използваш 300 км.

Ако си обърнал внимание сравнението с конкретен автомобил е заело по-малката част от поста ми. И е използвано просто за пример към основната сметка, т.е. тезата в мнението ми касае 8-10 годишните автомобили, които са най-много по пътищата - нали не си пропуснал и това?

Колегата PRR е прав. Аз ще го кажа по друг начин - в днешно време никой производител на автомобили не слага на първо място живота на колата. Поради една или друга причина за много действия на първо място се слага екологията. Което между другото си го пише в книжката на повечето нови коли.

Правиш сравнение с километражите. Веднага ще ти отговоря - преди години колко коли е имало? Какво е било качеството на изработка? Не знам на колко години си и дали имаш спомен от тогава, но едно време ако минеш 10 000 км за година си беше сериозен преход. А сега много хора навъртат тези километри за месец.

И не на последно място - всичките ми постове в тази тема са обосновани, приложил съм нужните сметки за да докажа, че тези 600 км износване не са реални. А ти пишеш

...до накъде съм съгласен че студеният старт се равнява на 600км или поне доста голяма част от тях...

Вече станахте двама с тази теория - крайно време е да я подплатите с факти, че иначе са само прази приказки. Ти например как прецени, че тези 600 км или голяма част от тях са реално износване? Въпросът ми е и към колегата, който ги "подхвърли"... Или това е като еди кое си масло е най-хубаво, ама защо никой не знае :lol:

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да взимам отношение по въпроса за загряването (пише си го в книжките на колите), но ще ви питам само едно: Какво толкова сте се вторачили в това износване на пустите двигатели??? Я ми кажете - на колко от вас (и на кои от колите ви) се е налагало ремонт на двигател - блок, ризи, бутала, сегменти, лагери..... Какво толкова сте се притеснили от това "ИЗНОСВАНЕ". Може би искате да си купите кола и да я карате ВЕЧНО (докато стане ретро =D> ) При технологиите на производство и сглобка не съм чул двигател след 90-те да му се налага ремонт поради ИЗНОСВАНЕ. Помислете за всичко останало, което се амортизира по една кола (и това определя подмяната и с по-нова) ИЗНОСВАНЕТО на двигателя според мен е последна грижа. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Помислете кавки са нашите субективни преценки за състоянието на някой двигател/автомобил по отношение на изминатия пробег.

Защото това износване за което се говори е обичайно за повечето автомобили и го приемаме за даденост.

А сега помислете за тези, на които състоянието изглежда много по-добре от обичайното. Може би те са пропуснали до голяма степен вредните моменти.

Всчки знаем, че пробега не е меродавен... 45000... 225000... нищо не значи само по себе си!

От друга страна паленето е най-тежкия процес. Лагерите по двигателя (плъзгащи се!!!) са останали без масло, няма налягане в система и има триене на сухо. Това води до прекомерно износване. Но това трае 1-2 оборота и зависи от това доколко маслото се е стекло в картера и колко е останалот по магистралите. То пък зависи от това колко добре запушва обратния клапан и колко време не е карана колата. Т.е. ако палиш колата един път седмично износването при паленето е много повече от това което е при палене всеки ден.

Това несъмнено е напълно вярно, но е неизбежно, освен ако не се използват неподходящи консумативи [-X . Дори може и да стане по-зле - ако палиш на скорост :mrgreen: и ръчна smile115 .

Я да ви питам тогава какъв би трябвало да е ресурса на новите BMW-та които са със система за автоматично гасене? Че на мен за едно отиване до работата би ми гаснала по 10-15 пъти! Или по 1200-1800 км на ден! За една година направихме еквивалента на средния живот на един съвременен автомобил - 400к км! Ами бакшишите? Те трябва да сменят колата на всеки 3 месеца!!!

Забравяш, че BMW-то го прави напълно загряло, съмнявам се тази "екстра" да е активна под определена температура на двигателя.

При бакшишите положението е подобно - и при тях става въпрос за загрят двигател.

---

Да разгледаме пак:

Износването при едно негово стартиране при много ниска темп. и достигане до оптималната,е равняващо се на износването при около 600км. пробег.
От друга страна паленето е най-тежкия процес. Лагерите по двигателя (плъзгащи се!!!) са останали без масло, няма налягане в система и има триене на сухо. Това води до прекомерно износване.

Така или иначе, основното износване е в първите секунди (няма да коментирам на колко километра се равнява :mrgreen: ). При подходящо масло, филтър и т.н. следващите минути са със значително по-слабо въздействие.

По-старите поколения двигатели трябва да поработят на място 2-3 мин за бензинките 1-2 мин за дизелите. Това е заради не толкова добрия контрол върху горивната смес (в движение) през този период. Автоматичните (пък и ръчните) смукачи се изключват след доста време...

По-новите двигатели имат пълен контрол в това отношение (при мен около 5-6 секунда оборотите са паднали на 750 и двигателя работи равномерно дори напълно студен). При тях не виждам смисъл да се чака повече от 10 секунди, но не е добре да се тръгва преди 4-5 :-k .

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile178 Тез конкретни числа и амортизации на стартер и акомулатор ми навяват на мисълта цената на едно билетче за градски транспорт. Нищо лично. smile157.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е спорно, кое води до по-голямо и кое до по-малко износване, като цяло не съм привърженик чак до такава степен да се спазват някои принципи, че дори и когато имаш много спешна работа, да седиш и да чакаш да минат 2-те минути за загряване на двигателя.

Обичам си Шкодата но пък Няма да си я нося в гроба я.

В сервизната книжка, която най накрая след година и пет месеца намерих време да я изчета от корица до корица, никъде не е описан процеса "загряване на двигателя". Пише само че до достигане на оптималната работна температура не трябва да се пришпорва двигателят на високи обороти. Така че колкото и да е студено, като запалиш, докато се нагласиш, докато избереш диска който ще слушаш а ако се наложи и да изстържеш някое друго стъкло от скреж и то 2-3 минути са минали. Така че тръгваш бавно до 3000 оборота и когато стрелката ти "заспи" на90-те градуса всичко си е дошло ня мястото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че тръгваш бавно до 3000 оборота и когато стрелката ти "заспи" на90-те градуса всичко си е дошло ня мястото.

Всичко хубаво, ама защо бавно?

Някои колеги (шофьори) забравят, че след втора има и други предавки, когато тръгват на студен мотор (дори и през лятото) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така че тръгваш бавно до 3000 оборота и когато стрелката ти "заспи" на90-те градуса всичко си е дошло ня мястото.

3000 об... :-k

Как заключи така общо за всички мотори? Било то и бензинови?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие,особено Mishelle,като ме грабнахте за тези 600км та ме скъсахте.През 1983г съм завършил ДВГремонт на авт. и кари и това сравнение ми е от тези год.Мисля,че имам запазен някой друг учебник и ще се постарая да намеря тази инф.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие,особено Mishelle,като ме грабнахте за тези 600км та ме скъсахте.През 1983г съм завършил ДВГремонт на авт. и кари и това сравнение ми е от тези год.Мисля,че имам запазен някой друг учебник и ще се постарая да намеря тази инф.

да не е 60 smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ми е останало в главата от тия год.Ще ходя на село тези дни,/дано наште не са ги изгорили/там имам учебници от време "оно/. ](*,)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за онези 3000 оборота, които писах по-горе, бях чел в немският вариант на Auto Bild че при загряване на бензинов двигател, докато същият не достигне номиналната си работна температура не е добре да се превишават оборотите, които съответстват на максималният му въртящ момент, а при мен 1.2 НТР са 3000.

Но все още не съществува точна финансова или друга количествена оценка относно "печалбата" от подобен род нека да ги нарека "сутрешни стартови ритуали",

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вие,особено Mishelle,като ме грабнахте за тези 600км та ме скъсахте...

Не съм те грабвал, нито скъсал бре човек :lol: Но като видях тези 600 км направих няколко сметки на ум, след това грабнах калкулатора и останах втрещен от резултата. Сам се сещаш колко нелогичен е той - затова пуснах онзи "сметкаджийски" пост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ми се наложи да изляза много рано на една авария, температура в Бургас -6 градуса, и ми направи впечатление, че ако тръгнем веднага (не че съм привърженик, просто ми се наложи), много по-бързо започва и скоростната кутия да функционира нормално. Защото когато е под -4, забелязах че в първите 1-2 километра по-трудно превключвам скорости.

Някой има ли идея като загряваме двигателя, как да загреем и скоростната кутия? Аз лично въобще логически не мога да се сетя за вариант.

( с пожелание за успешна седмица)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея като загряваме двигателя, как да загреем и скоростната кутия? Аз лично въобще логически не мога да се сетя за вариант

Само с движение се загряват скоростите :P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си направи ролки за под предните колела... качва се и I-ва на празен ход :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно фабричното масло не ми е такова, въобще къде мога да погледна какво ми е маслото на скоростната кутия, и мога ли да ида в Еуратек и да им кажа искам да си сменя маслото с някое по-читаво, че сутрин ако е под -4 -5 трудно вкарвам първа. И въобще тази субективна преценка - Трудно превключвам скорост през първите няма и 2 километра ще ми я приемат ли за мотив.

А не изклчвам възможността, и аз да преценям погрешно, защото ако при нормални условия предавките ми се включват само с 2-3 пръста, сутрин трябва да натисна лоста с длан, а нямам база за сравнение защото миналата зима си държах колата само в подземния гараж, сега за първи път ми се случва да я оставям на открито през зимата и затова го забелязах този проблем със скоростите.

Струва ли си да вдигам шум?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който плаща поръча музиката, защо да не ти го сменят, не просто с читаво, щото може би всички масла, които продават там са читави, в кутията на колата ти също но е за по-високи температури..., освен ако некой малоумник не реши че трябва да сменя криви лостове и разбити втулки на щангите за да ти откаже. Но ако си в гаранция тъй или инак ще трябва да се съгласяваш.

 

П.С. Може да смотат нещо ако нямат в наличност. Не им позволявай обаче да ти наливат друго подобно- просто трябва да е от този клас - ако го нямат- по-добре не го сменяй.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли идея като загряваме двигателя, как да загреем и скоростната кутия? Аз лично въобще логически не мога да се сетя за вариант.

 

Това, което ще напиша е на шега, разбира се, но в никакъв случай не противоречи на истината. Описвам ви съвсем реален действителен случай. Мой колега, живеещ около университета беше открил (миналата зима) една шахта, от която БЪЛВАШЕ огромно количество пара. Всяка вечер си спираше колата над нея и сутрин ВИНАГИ влизаше във вече ЗАТОПЛЕН автомобил с ТОПЛИ двигател и скорости. Не знам какви вреди е нанесла топлата влага по долната част на колата и двигателя, но - фактът си е факт. :smt030

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш, оставяш 1 мин да поработи на място и тръгваш без много газ.

именно,даже може и 2 мин,но колата трябва да загрява на ход.Трябва да загрее и трансмисията преди да я запукаш,а гова на място няма как да се получи

не четеш filipkarolev

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.