Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Загряване на двигател на празен хид


new_

Recommended Posts

Здравейте,

Колко време според вас е нужно на бензинов двигател да загрява при празен ход при минусови температури? Какъв е разумния компромис?

Благодаря предварително за отговорите.

С пожелание за приятни занимания!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С или без фарове? С подгряване или без подгряване на задното стъкло/огледалата. С включено парно или без? Какъв е двигателя (1000, 1200, 1400, 1600, 2000 кубика)? С/без смукач?

 

Ако питаш за Фабията от подписа се предполага след 2-3 мин да подухва топло АКО не си пускал преди това духалката. След 10 мин като пуснеш парното трябва да е доста топличка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а не загрява ли по-бързо в движение? :?

Може и да греша, но рядко чакам повече от 30 секунди - може би само ако трябва да се изрине снега, или да изстържа леда... Влизам, паля, докато се наместя, докато сложа панела на сд-то, да се закопчея с колана и тръгвам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен не ми ли покаже 90 градуса топло не пускам(то ся и Украйна спря газта smile001 )!Само вентилаторчето на 1 степен към предното стъкло, да не се запотява и реотаните на задното!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мойта 105-ца-8-10 минути приблизително-до работна температура-около 75 градуса. В движение загрява много по- бързо-няколко минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

Става въпрос за Фабияната от подписа 1.4 МПИ. По-скоро въпроса ми е кое е най-доброто за двигателя?

Поздрав!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Палиш, оставяш 1 мин да поработи на място и тръгваш без много газ.

именно,даже може и 2 мин,но колата трябва да загрява на ход.Трябва да загрее и трансмисията преди да я запукаш,а гова на място няма как да се получи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така.Най-голямото износване на дв. е когато е студен.Износването при едно негово стартиране при много ниска темп. и достигане до оптималната,е равняващо се на износването при около 600км. пробег.Така,че палиш за около 1-2мин.и без излишно натоварване и обороти потегляш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Износването при едно негово стартиране при много ниска темп. и достигане до оптималната,е равняващо се на износването при около 600км. пробег...

Хайде да посмятаме, като за база ще вземем 3 годишна експлоатация на автмобила:

1. Имаме (най-общо) 4 студени месеца, по 25 работни дни всеки: 4х25=100 (студени) работни дни за 1 година.

2. База от 3 години експлоатация: 3х100=300 (студени) работни дни.

3. "Твоите" 600 км износване х 300 (студени) дни = 180 000 км

Т.е. според това, което пишеш излиза, че амортизацията на двигателя само през студените дни, в рамките на 3 години, се равнява на пробег от 180 000 км. Към това като прибавим един среден годишен пробег от 15 000 км, получаваме 180 000 км + 45 000 км = 225 000 км. А ако (когато) колата е на 6 години? Двигателя ще се държи като изминал 450 000 км? А при пробег от 30 000 км на година? За 3 години = 270 000 км, за 6 години = 540 000 км - как ти звучи? Това за нов автомобил. А какво да кажем за тези коли, които са доста по-масови - на 8-10 години? То накрая ще излезе, че експлоатационните характеристики на двигателя на един произволно избран автомобил се равняват на тези на ТИР... Или, че хората с по-стари автмобили да не се притесняват от състоянието на двигателя им, което според твоите 600 км износване ще клони към 900 000 - 1 000 000 км пробег.

В гаража имам една 120-ка, тази от аватара ми. На 27 години е х 100 (студени) дни за година = 2700 (студени) дни х 600 км износване = 1 620 000 км - ама това е само от износването. Изминатия пробег е ~ 360 000 км, т.е. мотора ми явно е на ~ 1 980 000 км... Коментара е излишен. Само ще вметна - колата всяка зима е оставяна да загрее на място поне до 50-60 градуса всяка сутрин, което явно е "увеличило" износването. Но не ми се смята, че накрая ще излезе, че на суха теория двигателя й е на ~ 2 800 000 - 3 000 000 км...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хахахаха, егати сравнението и сметките. Но простата математика показва точно това, което е абсурдно. Евала Mishelle :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сметката на Miselle доказва, че износване съизмеримо с изминаване на 600 км е несъстоятелно.

И това е безспорно.

Нека да споделя твърдения, за които сме говорили с приятели...и достоверността им не е 100 %.

0. Предварителна информация - данните за по-старите модели автомобилии и двигатели, които имаха по-малък ресурс и запазването им беше от първостепенно значение без оглед разхода на гориво. Примерно за Москвич 180 000 км без основен ремонт си беше рекорд. Сега както се досещате тези километри са още в гаранционния период.

1. Едно палене под -5 градуса се равнява на 10 паления при +5градуса. Значи въпроса е колко паления може да понесе двигателя? на което няма как да се отговори, защото "Колко удара може да направи сърцето" :D

2. Двигателя е бива да се подгрява на празен ход до оптималната температура, защото останалите агрегати не са в оптимален режим и при по рязко действие се получава пробив в някоя друга система.

Поздрав...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали износването е еквивалентно на приблизително 600 км, но да се правят такива математически уравнения също не ми се вижда коректно.

В крайна сметка не виждам нищо странно двигателите на два автомобила да са с еднакво износване, при положение че за 3 години единият е изминал 45000 км при стандартна употреба, и друг който е бил винаги ползван загрят в продължение на 225000 км (такси).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора сгрява в движение по-бързо и работата му на студено по тоз начин се скъсява. След палене е достатъчно само да стабилизира оборотите и да се тръгне на ниски предавки и ниски обороти, като в никой случай докато не отлепи стрелката на термометъра не трябва да се претоварва или форсира излишно. При много рязка промяна в температурите /примерно е -20 гр, а сгряваме интензивно с натоварване било с товар, висока предавка или високи обороти/ може да се сдуха гарнитурата на главата. Може и да се спука нещо. Мръднал ли е термометъра- нема проблем с каквото и да е каране, ако се налага висш пилотаж обаче ше требва да се изчака с температурата още малко smile113 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора сгрява в движение по-бързо и работата му на студено по тоз начин се скъсява. След палене е достатъчно само да стабилизира оборотите и да се тръгне на ниски предавки и ниски обороти, като в никой случай докато не отлепи стрелката на термометъра не трябва да се претоварва или форсира излишно. При много рязка промяна в температурите /примерно е -20 гр, а сгряваме интензивно с натоварване било с товар, висока предавка или високи обороти/ може да се сдуха гарнитурата на главата. Може и да се спука нещо. Мръднал ли е термометъра- нема проблем с каквото и да е каране, ако се налага висш пилотаж обаче ше требва да се изчака с температурата още малко smile113 .

Напълно съм съгласен :smt017 . Разликата между 1000- оборота (празен ход) и 2000 оборота не е толкова фатална.

Но няколко минути с бавно качване на температурата е по-вредно от 1 минута с по-бързо.

Например, на празен ход за 5 минути ще имаме навъртяни общо 4-5000 оборота, а за 1 минута в движение с 2000 оборота - общо 2000 .

Само в тази част има нужда от допълнение:

"да се тръгне на ниски предавки и ниски обороти" без много натискане на газта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука има място и за лек спор, защото както много бързото сгряване , така и много бавното би имало вредни последици - в първото има риск от значима повреда, а във второто- увеличено износване на триещите се части. Затова е подходящо да се сгрява при разумен компромис и с тоз ритъм дето съм описал в предния пост рисковете и прекомерното износване се сведат до възможен минимум. Те няма как да бъдат избегнати напълно. Ся ако маслото е качествено и скъпо - естествено износването е по-малко, но като знам какъв ни е автопарка- едва ли повече от 5 % от колите се движат с пълна синтетика. Масово са минерални бъркочи, които в студено състояние изискват повече внимание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с мнението на ОГИ , че най-голямо значение за износването на двигателя е маслото с което е "заредена" колата. Има значение и колко студена е околната температура , и стила на шофиране , и това колата на газ (ИЗВИНЕТЕ ме за мръсната дума :mrgreen: ) ли е и т.н....Все пак аз практикувам около 1- 2 минутно загряване на празен ход и тогава "отлепям".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не знам дали износването е еквивалентно на приблизително 600 км, но да се правят такива математически уравнения също не ми се вижда коректно.

В крайна сметка не виждам нищо странно двигателите на два автомобила да са с еднакво износване, при положение че за 3 години единият е изминал 45000 км при стандартна употреба, и друг който е бил винаги ползван загрят в продължение на 225000 км (такси).

Не съм писал никъде, че взимам под внимание при калкулациите таксита или например коли, които пътуват постоянно извън града или страната по дълги отсечки. Моите прости сметки, на базата на мнението за еквивалентно на 600 км или сходно износване се отнасят за средностатистическия автомобил, който е и най-масов - сутрин палиш и отиваш на работа, а през почивните дни отиваш някъде със семейството. Всъщност, сега като се замисля, би следвало всички изчисления да се умножат поне по 2, защото в тях е включено само едно палене на ден (сутрешното), а реално те са поне две - нали все пак човек вечерта пак пали за да се прибере в къщи :lol:

От друга страна не претендирам за абсолютно точни изчисления. Но дори и с минимална грешка, посочените от мен стойности целяха да докажат несъстоятелността на твърдението за 600 км (ако ще и 200 км да са) еквивалент на износване ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за дизела 1,9тди лошо ли е при -10 да се остави 10-15 минути да поработи на място на празен ход

 

Не, но и ефект няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А колко е препоръчителното време, ако мога така да си задам въпроса :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позволете и аз да се изкажа, въпреки че съм нов и още повече че не притежавам за сега Шкода, до накъде съм съгласен че студеният старт се равнява на 600км или поне доста голяма част от тях, трябва също да се вземе под внимание амортизацията и на стартера, акумулатора ... и тн. Основната причина да се включа това е поста на колегата Mishelle, който ми направи особено впечатление, бих казал че това което се опита да направи той е сметка без кръчмар - моля да не ми се обижда. Но не мога да се съглася, че има първо 100 абсолютно студени дни в годината и от там 100 старта. Както и сравнението с неговия автомобил (от аватара - модел които лично аз уважавам много), не редно и да се прави сравнение със старите и новите возила и сегашните, да си припомним факта че километражите на старите автомобили са до 99 999км, а на сегашните 999 999км има разлика нали?

До колкото за загряването, колеги то си го пише - всеки автомобил има книга за "Експлоатация, мерки за безопасност и поддръжка" В моята за студен старт пише: "След пускане на студен двигател не го загрявайте на празни обороти, а направете това по време на движение с умерени обороти до достигане на работната му температура ..."

 

Еми поздравления от мен и безаварийно шофиране!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.