Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

управление октавия 2 комби


mbelianov

Recommended Posts

Колеги, искам да споделя следния "проблем". От някоко месеца имам чувството че колата ми не може да върви на право. непрекъснато се налага да коригирам с леки движения на волана. Сякаш корминлата кутия сама решава да завърти предните колела и аз трябва да компенсирам с волана. Нямам никакви луфтове по управлението. когато пусна кормилото колата върви напред, дори и при ускорение или преминаване през дупка

Или аз не съм добре или наиситна има някакъв магически проблем.

Някой знае ли как работи кормилната кутия на октавия 2 комби елеганс. До кокото знам е електромеханична, възможно ли сама да завърта колелетата на автомобила

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти пък , колега !!! smile175 Щом я имаш от няколко месеца само... явно си хванал "духовития" _ ВЕТРОВИЯ период. Не мога да се сетя за друго обяснение , или пък да караш без ръце ...!!!Аз винаги карам поне с една ръка , която малко компенсира ъгъла...Мисля , че е нормално. Управлението на О2 си го бива , луфта се усеща на място , при спрян двигател и вкаран ключ. При рязко въртене "нещата" там вътре леко пощракват в момента на обратния ход !

И още нещо : винаги на една и съща страна ли придърпваш или според -зависи ? При по-голяма скорост усилието на завъртане би следвало да стане по-голямо , от което следва по-слаба чувствителност или по-грубо изменение на траекторията ....

Може би не си свикнал още ... :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери си налягането в гумите - трябва да е еднакво на мост.

Провери на СУХ път. Че последните 10 дни сух път трудно се намира.

Хвани един човек да гледа гумите и почни да намаляваш ъгъла на завъртане на волана постепенно. Ако човека отвън престане да вижда движението на гумата (първо пробваш лява след това дясна) а ти продължаваш да правиш движения с повече от 5-10градуса значи имаш големи луфтове ... и си за ремонт.

 

Ако никое от горните не помогне тичай на реглаж на предница да я измерят. Ако и това е ОК намери един който е карал Шкода като твойта да я пробва и да сподели.

 

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Електромеханичният усилвател е сервотроник - сам компенсира отклонението при страничен вятър, активно връща колелата в права посока след завой и още други работи. Има два датчика за ъглово преместване - във волана и в кормилната кутия - там търси проблема след като всичко друго е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...От някоко месеца имам чувството че колата ми не може да върви на право. непрекъснато се налага да коригирам с леки движения на волана ...когато пусна кормилото колата върви напред, дори и при ускорение или преминаване през дупка...

Всъщност това не са ли две взаимно изключващи се неща smile177

Хем казваш, че коригираш праволинейното движение, хем ако пуснеш волана колата върви по права линия, дори и при ускорение :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм забелязъл, че при О2 при каране направо, често се налагат малки корекции - по няколко милиметра.

Но не се усеща да тегли в една посока - корекциите са симетрично. При пуснат волан автомобила се движи направо.

Сигурно сервото е много чувствително и водача неволно го активира. После заради корекцията се отива в обратната ситуация и се получава осцилиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е тези минимални корекции да са нужни в зависимост от страничния наклон на пътя.

 

Ако човека имаше нужда от:

-реглаж на предница - колата нямаше да върви в права линия при пуснат волан, а от друга страна при определена скорост е възможно да усеща вибрации;

-проверка за криви гуми/крива гума - дърпането щеше да е постоянно, но по-важното е, че щеше да има постоянна вибрация;

-проверка на налягането на гумите - съвремените коли рядко "усещат" минимални разлики в налягането на гумите на предния мост. Ако тази разлика беше по-голяма - тогава щеше да има постоянно дърпане, което обаче се изключва от факта, че човека казва "пускам волана и тя върви в права посока";

-проверка за големи луфтове - те се усещат (неизбежно) при маневриране, въртене на волана на място и преминаване през неравности. Но явно ги няма, щом колата с пуснат волан се движи праволинейно;

-проверка на каквито и да е датчици - ако има някой неизправен, колата нямаше да се движи праволинейно с пуснат волан;

 

С други думи това:

"когато пусна кормилото колата върви напред, дори и при ускорение или преминаване през дупка"

обезсмисля всички изказани предположения и съвети в горните постове. Ако нещата са точно такива, каквито ги е описал mbelianov, обясненията са точно две:

1. Или на места страничния наклон на пътя оказва влияние;

2. Или човека отпуска по неподходящ начин ръката си на волана, от където следва лекото му изместване и последващта нужда от корекцията му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....добавка към Mishelle ...

3. Или на голи полета със силен страничен вятър . При силен страничен вятър колата доста си променя траекторията и ако се пусне волана примерно след 100-200м се изисква корекция.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хрумна ми и още една потенциална причина - пренапомпани гуми!

Няма как да е от това - човека е написал, че колата се движи праволинейно дори при ускорение и минаване през дупки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При пренапомпани гуми дори съвсем слаб страничен вятър колата бяха. Иначе си държи идеална права посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако човека имаше нужда от:

-реглаж на предница - колата нямаше да върви в права линия при пуснат волан,

ако е отворена,има вероятност да върви направо с пуснат волан и при малко завъртане на волана ,да завива повечко и неспокойно и при опитване да горигираш да се олюлява малко.

п.п.-не казвам ,че е това, просто споделям от опит

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако човека имаше нужда от:

-реглаж на предница - колата нямаше да върви в права линия при пуснат волан,

ако е отворена,има вероятност да върви направо с пуснат волан и при малко завъртане на волана ,да завива повечко и неспокойно и при опитване да горигираш да се олюлява малко.

п.п.-не казвам ,че е това, просто споделям от опит

:smt017 Мокрите настилки допринасят за това усещане.Просто проверката на сходимоста и свързаните с нея проверки на елементи по окачването ще премахнат част от възможните причини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво пишат колегите от БриШкода по въпроса (наричат го tramlining):

темата е тази - http://briskoda.net/octavia-ii/tramlini ... its/134269

 

Tram-lining is a topic i covered in wim-web, maybe this brief explanation will help?

.................................................. .

This distressing condition is when the driver needs to make involuntary corrections to the steering in order to maintain directional control.

Tram-lining complaints have a wider audience due to the advent of the RFT (Run-Flat-Tyre) the "extra load sidewall" and the ever lower tyre aspect ratio (sidewall).

The physics of Tram-lining is the communication between the tyres contact patch, the rigidity of the tyres sidewall and the wheel rim, in the advent of any road imperfection the tyre can no longer suppress lateral displacement allowing the sidewall to pass energy to the wheel and then the steering, this energy requires the driver to counteract with a correction to the steering wheel.

Tram-lining can be controlled by the manipulating tyre pressure and the front Toe angle, although the correct Toe angle would need to be found.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.