Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ъпгрейд на чешката принцеса(105Л'78)


lent

Recommended Posts

Върти ми се нещо в главата за тази кола,така че реших да се посъветвам с вас,колеги,с цел вземане не най-добро решение по въпроса,а именно:поставяне на 5-ст.кутия на стария модел купе и дали е по-добре тогава да сложа и главно предаване от Рапид-с предавателно отношение 3.9 вместо стандартното 4.22 при 105/120?Целта ми е да понамаля малко оборотите,разхода при по-високи скорости а и до известна степен шума.Благодаря предварително на всички,взели отношение по темата!Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като цяло идеята ти не е лоша,лошото е,че на тия по-старите модели,за да се сложи 5 степенна кутия се сменя резервоара и се реже част от купето под задните седалки. За диференциала от Рапид,мисля че става,но ако искаш да слагаш сухи полуоски .... иска още преправяне.Като цяло темата е разиксвана доста,така че ако се разтърсиш,ще намериш цялата нужна информация. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На това купе за да сложиш 5ца ще трябва да режеш - не е предвидена за 5ца. Като цяло - изпълнимо. Ползвай търсачката. Теми бол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се вкарвай в некви филми братле. направи си колата пълен оригинал и повече не ти трябва. 4-степенната кутия е здрава, а с 5-степенна няма да получиш повече мощност, без да сменяш мотор. окачване от rapid пък не се намира лесно... зависи също и с какво време разполагаш, имаш ли си гараж, пари... абе само ти мовеш да си решиш, но на 105 мотор, кусура не е кутията според мен. ако искаш по бърза кола, смени модела (например http://store.picbg.net/pubpic/93/72/fe7 ... 4f9372.jpg http://store.picbg.net/pubpic/08/17/880 ... 740817.jpg), а тази да ти е за гъзария, все пак е 1978 \:D/

абе може и да не съм прав - ако имаш пари и време - действай, ако нямаш - помисли си добре, и поне си направи сметка, кое колко ще ти струва :?

май нищо не казах, ама...

поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си начесаш крастата може, но ефектът според мен ще е съмнителен. Първо на пета предавка ще се намали общото предавателно число, а четвърта на петстепенната мисля че беше малко над единица, докато на четиристепенната е малко под единица и ако използваш главно предаване с по-малко предавателно число ще се намали още повече общото число на пета. Това води до мисълта за по-мощен двигател. Всичко зависи от оптималната работна точка на двигателя (въртящ момент и обороти) по отношение на специфичния разход на гориво, ако целта е намаляване на разхода. Не ми се вярва чехите да не са оптимизирали задвижващия агрегат (ДВГ и трансмисия). Възможно е да се увеличи разхода при по-ниски обороти на ДВГ и тогава ефектът ще бъде само намаляване на шума.

Второ като прочетох съображенията на колегите по-отношение на измененията в конструкцията и цената съвсем се отчаях, тъй като и аз съм се блазнил от такава идея, но наивно си мислех, че 5-степенната кутия ще стане директно без никакви промени. Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш да си начесаш крастата може, но ефектът според мен ще е съмнителен. Първо на пета предавка ще се намали общото предавателно число, а четвърта на петстепенната мисля че беше малко над единица, докато на четиристепенната е малко под единица и ако използваш главно предаване с по-малко предавателно число ще се намали още повече общото число на пета. Това води до мисълта за по-мощен двигател. Всичко зависи от оптималната работна точка на двигателя (въртящ момент и обороти) по отношение на специфичния разход на гориво, ако целта е намаляване на разхода. Не ми се вярва чехите да не са оптимизирали задвижващия агрегат (ДВГ и трансмисия). Възможно е да се увеличи разхода при по-ниски обороти на ДВГ и тогава ефектът ще бъде само намаляване на шума.

Второ като прочетох съображенията на колегите по-отношение на измененията в конструкцията и цената съвсем се отчаях, тъй като и аз съм се блазнил от такава идея, но наивно си мислех, че 5-степенната кутия ще стане директно без никакви промени. Поздрави

Не си много прав колега.На 5цата до 3та предавките са 1:1, а 4тата вече е малко по къса и 5тата си е ясна.Аз съм много доволен от тая кутия,значително спадат оборотите и шума съответно.Като икономия не мога да кажа точно,не съм я засичал,а и сега си е студ и си гори повече. Иначе ако колата е след 84' ако не се лъжа,кутията си влиза от рас,вече там си е предвидено като като за такава.Както казах и по-горе,има доста изписано за тия работи,но като цяло никой не може да отрече,че няма полза от 5 степенната кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bozi,като се замисля наистина на тази трансмисия ще и трябва по-мощен мотор от моя.А скоро му правих ремонт(смяна клапани,сегменти,биелни лагери),но още от преди е със глава на 120(сменяна е може би защото е спукала глава,а главите на 105 се пукат много лесно при прегряване)и и така компресията от 10атм на 8.5,пада и степента на сгъстяване и колата в наъ-добрия случаи се превръща от 34kW w 30kw т.е. от 46к.с. в 40 к.с.Отделно по-големи баири като Бузлуджа и Шипка ще трябва да качвам не на 3-та а на 2-ра предавка заради слабия мотор и утежнената трансмисия,което оначава повече боравене с лоста за смяна на предавките!!!Аотделно наистина стои въпроса че тябва да се реже купето,смяна на резервоари,смяна на задно окачване и смяна на пивода на скоростния лост.Това сериозно ме замисли дали да се впускам в такова преживяване.По-скоро мисля да сменя кутията и или дифа ,защото в книгата на Илинг пише че след 81г.главното предаване и дифа,а маи и кутията се изработват с намалени хлабини и работят по-тихо,така ли е наистина?Защото между моята 105 и японка105 с 4 скорости има голяма разлика във шума и вибрациите!От както карам този автомобил винаги съм се борил с вибрациите...Какво ли не правих-сменях тампоните на двг с нови,ама те са по-зле от старите и стях хептен не се стои в колата ](*,) :smt019 :smt034 .При управляване с над 70км/ч шума става неприятен и това не е добре.А понякога,на моменти колата утихва и е доста тиха в диапазона 80-100км/ч,само моторчето се чува отзад,и то тихо.Тогава ми е истински кеф да я карам,повярваите ми!Веригата на ангренажната предавка я сменях преди около 5-6000 км и не шуми.Един майстор на S100,105,110,120 ми каза че може да е от главното предаване и фифа,ако някога са отваряни,но съм почти сигурен че не са-там имало някакви щифтове на някаква касетка и ако се нарушила чрез тях хлабината от некомпетентни хора,колата ставала по-шумна!Питах го и защо при освободен педал на съединителя нещо вие,той каза че това било често срещано явление при кутии,връщащи движението обратно-някакъв горно разположен лагер,които конструктивно страда от недобро смазване?Пък аз му вярвам,защото той се занимава единствено с тези автомобили и още от 1970г.,когато си купил S100.Разполага със специализирани инструменти и мазето си го е превърнал в лаборатория за шкода.Таако някои има нещо да каже ида ме посъветва,ще му бъда благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пич продаи я и си вземи една 120 с 5 скорости за по 500 лв ги има като тръгнеш да преправяш резервуари греди скорости и с тази глава .... най накрая като удариш чертата ще се разочароваш освен ако не си чешеш крастата де :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да ти споделя малко опит. Тази процедура мога да твърдя че е знам много добре. 2 от колите във форума са 79 година с 5 степенна правени от мен - Пена и Ленка.Оттам нататък съм правил още 3. Последната септември месец е направихме с един приятел за 2 дни плътна работа. Ако искаш да видиш за какво става въпрос отиди на темата "5ца

кутия на Estelle 1" в форума "Сам са справих". Оттам нататък да говорим за ефекта. Карал съм 120 ка с 5 ца, по-добре е от 4ка. Разликата на 4те предавки е много минимална. Рапидово окачване става както в момента е Пена само с 2 модификации, тунел за скоростите и махаш кутията на акумулатора, защото там минава допълнителният носач на сухото окачване. Това предаване обаче не е за слаб мотор.120ковия издиша.Изисква си или 130 или Фаворитов мотор. Просто мудно набира с тия дълги скорости.Пътуваики за събора 100цата на Митко и 1000мбто на Анастас ме правиха смешен на баирите. Вярно на 90км/ч. съм с 2200-2400 оборота. А 105 мотор с Рапидово окачване забрави.Моят личен съвет, 5ца обикновена 4,22 и Фаворитов мотор. Наи-лесно ще ги намериш и ще си наи-доволен. Успех с каквото мога да ти помогна насреща съм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.