Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

центровка на MPI


v_savov67

Recommended Posts

имам skoda 1.6 MPI и търся някаква литература за нея и по-специално за Д.В.Г. интересува ме центровката на мотора и има ли начин да си направя сам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В раздел "Литература" можеш да поогледаш дали случайно няма нещо за тоз АЕЕ мотор , в Аутодата също , но да си направиш центровка / да измениш аванса / ми се чини невъзможно ... освен ако нямаш програматор и време да пренапишеш аванс таблиците на ЕСU -то ;)

Можеш да местиш зъби на ангренажния ремък спрямо белезите , но резултата често е трагичен :!:

Ето линка http://store.hamsia.org/docs/index.php?module=fileview&objectId=786

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора нали както всички коли и тази има токоразпределител.Та питам аз как мога да проверя какво ми е предварението на запалването и как мога да си го регулирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ай да са обадя вече ,че ще се скарате като гледам smile169

Делкото е на разпределителния вал като на всички Фолксвагени,хол датчика е в делкото центробежен регулатор няма в делкото.Когато колянов и разпределителния вал са на белег-ДЕЛКОТО СЕ ПОСТАВЯ В ПОЛОЖЕНИЕ -неговия белег да е в центъра на палеца.Това обаче не е центровка ,а просто белек за местоположение на разтределителя.ЦЕНТРОВКАТА Я ПРАВИ ЦПУ-то.Ти каква центровка искаш да правиш просто недуомявам,но дано съм ти помогнал.

п.п.-нашия форум се слави с добрия тон ,разбирателство и толерантност-СЪОБРАЗЯВАЙ СЕ С ТОВА МОЛЯ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си толкова отворен кажи ми защо, хората са сложили "токоразпределител" с променяща се геометрия???

Не знам какво точно имаш предвид под "променяща се геометрия" :-k .

Момента на подаване на искрата в твоя двигател се определя единствено от компютъра, и само с пипане в таблиците му може да се променя (едва ли ще имаш нужда от това).

Друг е въпроса, че палеца се прави по-широк, за да може да покрива изводите към свещите в целия диапазон от възможни предварения.

За центробежен регулатор съм сигурен, че нямаш, а за вакуумен - не съм сигурен :? - но по-скоро също нямаш.

---

Центробежния регулатор променя механично аванса в зависимост от оборотите чрез завъртане на оста на палеца.

Вакуумния регулатор променя механично аванса в зависимост от натоварването (положението на дросела), по подобен на горния начин.

И двата параметъра са известни на компютъра, така че няма смисъл от тези механични регулатори.

---

Ако искаш да правиш корекции за каране на газ - използвай аванс процесор (освен ако не е газов инжекцион).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

v_savov67 написа:

Като си толкова отворен кажи ми защо, хората са сложили "токоразпределител" с променяща се геометрия???БЕЗ КОМЕНТАР я оставих тази глупост ;)

chavdarlk-вакумния и центробежния вървят ръка за ръка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk-вакумния и центробежния вървят ръка за ръка

smile188 Може и да е така в повечето случаи, но няма такова правило. На Джетата имам само вакуумен :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chavdarlk-вакумния и центробежния вървят ръка за ръка

smile188 Може и да е така в повечето случаи, но няма такова правило. На Джетата имам само вакуумен :roll: .

ЕХ,не съм казал че има такова правило [-X

Примерно-на Фела 1.3 карб. има и вакумен и центробежен

Примерно-на Опел Капка 1.8GSI има само вакумен,НО ИМА КОМПЮТЪР ,КОЙТО РЕГУЛИРА МОМЕНТА НА ЗАП. СПОРЕД ОБОРОТИТЕ :!:

твоята Джетка с какво моторче е-ЕКОТРОНИК НЕЩО

НЕ МОЖЕ ДА НЯМА ЦЕНТРОБЕЖЕН И ДА НЯМА КОМПЮТЪР

ТАКА ЧЕ ВЪРВЯТ РЪКА ЗА РЪКА.

ЗАБЕЛЯЗЪЛ СЪМ ,ЧЕ МНОГО ЧЕСТО ЗЕ ЗАЯЖДАШ ТАКА ЛЕЕЕКИЧКО И ЧЕСТО ГРЕШИШ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой не знаят,че на "делкото" се казва токоразпрвделител това го разбрах.Някой дори не знаят ,че MPI няма вакуммер и центробежен то ва също го разбирам, но не разбрах как мога да си проверя какво ми е предварението на запалването и какво трябва да бъде на моята skoda felicia 1.6 MPI, защото където и да съм търсил нищо не мога да намеря включително и в autodata -та. На едното място пише 6+-1* при 600 об-1, а на другото пише 6+-2* при 1250-1450 об-1.Защото това е единствения параметър,който влияе върху работата на Д.В.Г.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така наречената центовка на 1.6 АЕЕ мотор става по следният начин : С тестер /ВАГ-КОМ/ се влиза на моторна електроника , после на 04 базови настройки и на нулевия канал - с тази операция се "блокира моторната" да не бута аванса .След това със стробоскопа се проверява дали съвпада белега на коляновия вал .Ако съвпада зна4и "центровката" е ок .Без тестер не се препоръчва въртене на делкото . Успех и за много години .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така наречената центовка на 1.6 АЕЕ мотор става по следният начин : С тестер /ВАГ-КОМ/ се влиза на моторна електроника , после на 04 базови настройки и на нулевия канал - с тази операция се "блокира моторната" да не бута аванса .След това със стробоскопа се проверява дали съвпада белега на коляновия вал .Ако съвпада зна4и "центровката" е ок .Без тестер не се препоръчва въртене на делкото . Успех и за много години .

но защо е нужно това да се прави по принцип :?:

Разбирам примерно -с вагкома да си проверяваш TDI-тайминга,че ако има някой градус отклонение да си бутнеш шайбата на помпата,а тук какво да го въртиш туй делко

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе може и Юнитрейд или каквито са сега там...лошото е ,че на такива като нас дето караме такива евтини боклуци, ни е скъпичко там, ама кварталния "майстор" като се усере, с извинение и после се чудиме къде да ходиме да оправят нещата...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужно е ако е разбъзикано...което нищо чудно няма... :smt019

че какво да му е разбъзикано,но няма значка smile175

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хорица питам всичко това, защото имам тази кола от 3 години и нямах никакви проблеми.Изгоря ми стъпковото моторче, смених го и хайде по "майстори",защото новия дросел трябва да се разпознае с електрониката. Един път така, втори път така трети път, пак същото всеки при който отидох ми направи колата да работи по различен начин.Последите при който ходих беше в сервиза на МОТОМАН хората явно разбират, защото колата върви на пушка.Притеснява ме това че ми се чува звук както на ладите и москвичите при рязко ускоряване,който е имал знае за какво говоря.Остане си със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сложи си аванс процесор и готово

При нужда от закъснение на запалването, се предлагат модели ATC 70R / 70RC, като първият е без вграден комутатор, а вторият разполага с вградени комутатори за употреба при ECU с вградени комутатори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма ли да е по - лесно да се провери ангренажния ремък дали е зацепен правилно и при нужда да се презацепи по белези както си му е реда ... предполагам , че юнаците от последния сервиз баш туй са направили и ся на колата и трябва 98 и нагоре .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.