Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Рапида (The RedGuy)


mecho_klecho

Recommended Posts

Време е да направя една тема за Рапида че нещата са много разхвъляни а и има нови неща.

 

След като го купиш изглеждаше ТАКА, после я пребоядисах и изглеждаше ТАКА даже и тема си бях направил ТАЗИ, малко след това ударих кйоравото и купих ТЕЗИ джанти, ето и ТЕМАТА, после се заиграх с ТАПИЦЕРИЯТА, докато недоиде ред на двигателя.

 

Повечето от вас знаят какво беше замислил Анастас със хондовия двигател, но реши че 120-130 коня няма да му стигнат и реши да вземе по-голям и този ми го продаде.

 

Началото на месец ноември започна подмятана във сервиза в които работи баща ми качихме колата, двигателя беше свален, наложи се малко припасване на хондовия лагер на скоросната кутия към Шкодовата кутия с една такава втулка,припаснахме фланеца към кутията, подменихме четирите карбуратора с един хондов, и тогава доиде първата изненада.

 

Анастас като е правил фланеца го е правил за вертикално разположен двигател и така си е направил и колекторите за карбураторите, а с оригинални колектори и карбуратор се оказва че работното полужение на двигателя е 10-11 градуса наклонен и се наложи правенето на нов фланец като първо се наложи нялко проби да се направят. :D

 

Тъи като двигателя е бил в началото моноинжекция се наложи да се здобия с електрическа бензинова помпа и регулатор за горивото.

 

Качихме двигателя на колата запалихме и тук се появи втората изненада, оказа че Хондовите двигатели (и повечето японски) въртят в обратната посока и така имах 5ет задни и една предна скорост, наложи се да свалим двигателя и скоростите и да завъртим диференцяла, дните в които се случваше това Анастас изяде доста псувни от страна на баща ми сигорно го е сърбял задника цяла седмица :D.

 

След качването обратно на двигателя и скоростите навързахме водата и доиде време на горивото, помпата с която се здобих е от Е30-ката на Анастас а тя вади налягане над 4 бара, а аз искам с регулаторчето да го сваля до 0,17-0,28 бара и при първото пускане помпата скъса мъркуча, а при второто изби скобата и се откачи от регулатора, наложи се разглобяването на регулатора и преправянето му, отново навързахме всичко и почнахме да регулираме притока на гориво до карбуратора докато днес като че ли го нагласихмеи за пореден път направихме малка обикола из града. За сега обиколките са малки тъи като не е вързан генератора и караме докато свършат двата акумулатора. :D

 

По изпускателната система няма какво да се каже, колекторите са 4.2.1 и са стъндартните а след тях едно обикновенно гърненце, в бъдеще може да сложим нещо по-така.

 

Останаха някои неща да се доизкусурят малко кабели да се понавържат да се запуши дупката м-у купето и двигателя и някои други неща и вече ще става за каране.

 

Искам да благодаря на Баща ми и неговите колеги които помогнаха много за да осъществя този проект (да не кажа че свършиха повечето работа) и на господин Гераджиев че ми позволи да ползвам сервиза.

 

За тези които смятат да парвят нещо подобно искам да кажа плюсовете и минусите на слагането на хондов двигател, няма да говоря за издържливост и здравина на двигатея защото при купувантето на двигател 2ра ръка това е божа работа.

 

Плюсове:

-двигателя е доста лек и компактен

-може да се ползват шкодовите тъмпони и греда, със изработването на 2-3 планки.

-може да се ползват шкодовия разширителен съд

-датчиците за температурата на водата и налягането на маслото са съвместими със шкодовите

 

Минуси:

-рязане на стена м-у купето и двигателя заради делкото

-посоката на въртене на двигателя (налага се завъртане на диференцяла)

-нуждата от нова бензинова помпа (намерих и друго по лесно решение но вече бях готов със сегашното, ако някои иска да слага електрическа помпа на карбуратор да каже ще му споделя какво да направи)

 

Моя съвет е да си сложите ладов двигател недеите да разбивате стени със главите си както мен много неща трябваше да се преправят и прекалено много време и работа отне и ако не го правих във сервиз нямаше да свърша поне още месец два.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 95
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Rapid

    7

  • Skoda_Estelle

    8

  • anastas

    8

  • mecho_klecho

    33

Най-много писали в темата

Ясно къде бил ключа за бараката(защо трябваше да обръщаш диференциала).Възхищавам се на положения туд и усилия които ти и баща ти сте вложили в колата.Точно заради енусиасти като тебе старите Шкоди все още движат и късат новите бегачки.Евала. smile159 ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да си сложите ладов двигател недеите да разбивате стени със главите си както мен много неща трябваше да се преправят и прекалено много време и работа отне и ако не го правих във сервиз нямаше да свърша поне още месец два.

:smt017 logo2.gif :smt018

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А, станаха ми два вече МНОГО интересните проекти :smt004

Няма да съжаляваш за нищо, ей! Че иначе внуците ще си кажат "ей, скучен дядо имаме, нищо интересно не е направил :lol: "

 

Чакам още мат`риал от Хонда Рапид-а \:D/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя съвет е да си сложите ладов двигател недеите да разбивате стени със главите си както мен много неща трябваше да се преправят и прекалено много време и работа отне и ако не го правих във сервиз нямаше да свърша поне още месец два.

 

най добре от нещо от Фолсваген груп-нали са братчета-така нерде нерде цопнат от Хонда..../лично на мен не ми допада комбинацията/

това е лично мнение,не искам никой да обидя

поздравления за проекта и етусиазма :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега,натрупал си ценен експириънс както се казва :mrgreen: Остава да споделиш как върви колата,че то това е най-интересното. И аз мисля да правя нещо подобно,ама ще видим какво ще стане :) Поздравления още веднъж ! :smt017

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво продължавай в същия дух

темата се превръща в интересен проект :smt017 8) =D>

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за милите думи и подкрепата която ми оказвате.

 

...най добре от нещо от Фолсваген груп-нали са братчета-така нерде нерде цопнат от Хонда....
Ми на Анастас му остана този двигател, а мен ме мързеше да търся друг, а няли имаше и фланец направен за него, затова Хонда.

 

...Остава да споделиш как върви колата,че то това е най-интересното. И аз мисля да правя нещо подобно,ама ще видим какво ще стане :) ...
Дърпа се на кръстовищата но ще разберем как е спрямо предишния двигател като се дооправя нещата по колата и се дръпнем със Шкодака на Валио (Otgorata), преди неговата ме биееше с малко сега се надявам аз да го бия :D но ще видим като дооизчистим всички проблеми.

 

А що се отзся до това дали се превръща в проект незнам защото несмятам да правя още много неща по нея, едни нови седалки претапицирани, ксенони и да снижа малко окачването и приключвам (за сега ;) )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bega4kata не че нещо ама с какво комбинацията ваг шкода е по добра ? кажи да знаят хората :!: и аз съм карал ВАГ

мое мнение спрямо да речем 1.8 90кс. не е по лек нито по пъргав нито по надежден и ни най малко по икономичен и не ти тракат повдигачите :D аре ти си

мечка пу да не ти е уроки :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не бе,просто щот са братчета сега вече,нямам в предвид качества и техн.характеристики и прочие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ало вие двамата ша вземете да ми уручасате двигателя и ще трябва да ви бия smile150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста старание, труд и пари си вложил. Поздравления от мен, с нетърпение ще очаквам да я видя на Сокола =D> .

 

Колкото до мотора: всичко, що не е руско е добре дошло smile159 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Мечо :)!

 

Евала за ентусиазма,старанието и желанието с което правиш дъ ред гай!

 

И аз като Коко с нетърпение те чакам на Сокола! :smt004

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления и от мен. Винаги съм бил фен японските двигатели. Спред мен няма да съжаляваш.

За преправянето няма начин. Предполагам всички си спомняте монтанската 120 на Цецо, беше на Сокола.

е тя е с КР мотор, беше преправял каво ли не, картер заради наклона,маслени помпи, инжекцион , компютри и тн. Няма начи

тунинга иска жертви.

 

Поздравления

П.С. Според мен трябва с доста да дърпаш на Вальо шкодата ;) въпреки че е бегачка :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво браво, радвам се на ентусиастите като теб.И аз минах по този път и за хората които тепърва мислят да се захващат с нещо подобно бих казал давайте смело напред ние ще помагаме.

Относно това какъв двигател би се оказл възможно най лесно изпълнение за мен варианта е Vw 1.8 mono ili injection. При тази опция имате заводски фланец и поставянето на мотрора не изисква рязане на задната стена от към купето.Делкото е отстрани на блока.

Успех...........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересно занимание . рапида трябва да стане истинска стрела. моето виждане по въпроса е следното:

volvo B18FT (такъв имах под ръка)- директно се заварява фланец отрязан от скоростна кутия рено на шкодовата кутия . лагера се вкарва в маховика . посоката на въртене е вярната . шкодвата кутия не изкарва много - това е единствения минус . . колата вътри гуми на втора без съединител с 1/3 от газта .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oтново искма да благодаря за милите думи и се надявам скоро да я карам всекидневно, но изникнаха малко проблеми с генератора, а и бая жици ще трябва да прекарам на ново че да стане както трябва колата (да не се запали някъде недаи боже).

 

Що се отнася до двигателя аз имам едиa VW Jetta 1,8 пълнамеханична инжекция 115кс. , с поразбита предница, и тъикато спрях да наливам пари за ремонтите и и факта че имаме още един Passat и с тая предница вече никои не я кара и се чудих дали да не сложа неиния двигател но е с прекалено голям въртящ момент и ме беше страх да не ми разпарчетоса скоростите по нататък може да направим някоя гавра с някоя изгнила 120ка ма това ще е много по-нататък. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов проблем за решаване, като върти на обратно скоростната километража непоказва нищо :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти нова идея(временна). Става километраж за велосипед.Настройваш цолажа монтираш магнита на джантата а датчика на спирачния апарат.Отчита до 225 със сигурност.Марки само Сигма спорт или Vdo.Ако няма друго решение поне ще си с Digital :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ти нова идея(временна). Става километраж за велосипед... :D

Виж това не ми беше дошло на акъла :lol: , един колега от Хонда форума ще даде един хондов да пробваме дали ще стане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нов проблем за решаване, като върти на обратно скоростната километража непоказва нищо :D

 

Би могло с един най-прост редуктор от 2 еднакви по размер /за да не се променят оборотите/ зъбни колелца да се реши въпроса. Е, ще трябва да се прежалят и още едни жило и скоростомер заради накрайниците

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.