Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Проблем с АБС или ..


Forester

Recommended Posts

Колеги,

на два пъти ми се случва да изпадам в критична ситуация заради задействан при спиране и преминаване през дупки/неравности АБС. Настилката е абсолютно суха, но АБС се задейства и то при много ниска скорост единствено и само заради преминаването през дупката с натиснат педал на спирачката. Задействания АБС на сух път увеличава спирачния път на колата и аз замалко да се ударя в спрял пред мен автомобил. Според мен даже при скорости под 20км/ч АБС трябва автоматично да се деактивира - има го при някои джипове, на за съжаланеие при фабията си е активен. Не мога да си обясня защо се включва, много е чувствителен и улавя "летенето" на колелото през дупката или има някакъв технически проблем.

Колата Фабия Комби Класик модел 2006, двигател 1,4 TDI-PD.

Ако и на други колеги се е случвало подобно нещо моля да споделят опита си.

Не съм ходил в ЕТ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се включва понякога при преминаване през дупка или шахта. Не съм попадал в рискови ситуации в следствие на това, все пак не се задейства с пълна сила, както при аварийно спиране. Според ЕТ така са всички Шкоди.

 

П.П.Същата тема я бях чел преди време и в briskoda, където се оплакваха от чувствителния ABS.

 

П.П.2.

Според мен даже при скорости под 20км/ч АБС трябва автоматично да се деактивира
Спира да работи при скорости около и под 10 км/ч, доколкото съм забелязал :).
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам защо е толкова чувствителен, но при една от моите ситуации ако жена ми беше зад волана щеше да има челен удар. Аз успях да навия волана и да отпусна педала на спирачката и после пак да го натисна, но един шофьор без моя опит и рефлекси не би се справил. А АБС е създаден в помощ на по - неопитните шофьори. Според мен недостатък при фабия и при румстър или прекалено много дупки по родните пътища

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ABS-а работи на принципа на откриване на блокиране на колело. Когато минете през дупка колелото остава без сцепление и блокира. В резултат ABS-а отпуска. Остава въпроса колко канален е ABS-а. При по-старите и евтини модели всички колела се управляват едновременно, т.е. ако блокира едно се отпускат всички. Резултата е ясен - лошо спиране при различно хлъзгави повърхности. При по-новите и по-скъпи модели всяко колело се управлява отделно и съответно този "дефект" го няма.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

При мен положението е същото....Като минавам през дупка и се чува щракането.

В интерес на истината съм си мислел, че това е само страничен ефект и ABS - а не действа...

Не знам на какво се дължи, но с другите ми коли подобни въпроси не съм си задавал....просто АБС се е обаждал само когато трябва....

 

С пожелание за успешен ден....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло не е желателно при влизане в дупка да се натиска спирачка-говоря за по-висока скорост-по добре колелото да не се спира и да поеме удара-по-малко евентуални амортизации ще понесе.

 

Поне това е лично мое мнение което са ми го казвали няколко автомобилни състезатели...... :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При натисната спирачка се натоварват допълнително предните колела. Ако при нормално движение тежеста е Х, то при натисната спирачка тежеста на предните колела е Х * 1.5 (примерно). В резултат вероятноста да изкривиш джанта или да повредиш окачването е значително по-голяма. Затова и се препоръчва да отпуснеш спирачката.

 

Поздрави на всички с пожелание да не ви се налага да извършвате такъв тип упражнения!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с последните две мнения. Ако дупката не е прекалено голяма и нямаш възможност да я избегнеш, по добре не пипай спирачката и даже ако можеш, дай газ. Образно казано ще я "прелетиш" вместо да се "забиеш" в нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с последните две мнения. Ако дупката не е прекалено голяма и нямаш възможност да я избегнеш, по добре не пипай спирачката и даже ако можеш, дай газ. Образно казано ще я "прелетиш" вместо да се "забиеш" в нея.

Мани ти тая работа"да дава още газ"!!! smile150 Просто отпуска педала точно преди дупката и като мине вече, пак натиска спирачката.... Всякакви други опите не са на добре...!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен с последните две мнения. Ако дупката не е прекалено голяма и нямаш възможност да я избегнеш, по добре не пипай спирачката и даже ако можеш, дай газ. Образно казано ще я "прелетиш" вместо да се "забиеш" в нея.

Мани ти тая работа"да дава още газ"!!! smile150 Просто отпуска педала точно преди дупката и като мине вече, пак натиска спирачката.... Всякакви други опите не са на добре...!!!

 

Газта естествено преди дупката, а при самото преминаване - никакви педали не трябват. smile169

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това още инструктора го беше казал!Спираш колкото межеш преди трапа и веднага отпускаш педала на спирачката!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.