Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Подгревни свещи за охладителната с-ма


Recommended Posts

ECU-то решава на кои от свещите да подаде напрежение за да подгряват. Принципно са три. При ниски обороти (под 1200) не работи никоя, над 1200 до към 1500-1800 работи една (случайно избрана), при по-високи обороти две и три. Идеята е при ниски обороти подгряването да не "изсмуче" акумулатора. При достигане на разумна температура (около 50-70 градуса) подгряването се прекратява. Повече инфо ще имам след седмица две като почна да ги следя какво правят .:.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Някой знае ли цена, че колкото и да е странно в Еуратек-Варна,колкото и да ровиха в техния компютър не можаха да открият такова животно :lol: .Само дето не ми казаха че автомобилът ми няма такива :D

 

 

Голям студ бера сутрин. 40 мин не мога да стигна 90 градуса( при перфектен термостат) :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги. Имаме подобен проблем с подгревните свещи на антифриза. Свещите ги проверихме и си работят но няма подгряване. Направихме си труда да открием релетата:

http://media.snimka.bg/1845/009944673-big.jpg

ето ги и самите релета:

http://media.snimka.bg/1845/009945018-big.jpg

Замерих релетата работят си нормално. Това което ме смущава е измерените стойности.

http://media.snimka.bg/1845/009945582-big.jpg

За по лесно ориентиране съм номерирал крачетата на релетата. На първото реле с номер 100 управлява двете свещи. А релето 447 командва останалата свещ.

Крачетата на бобината на релетата са както следва на реле 100 са 1 и 2 а на реле 447 са 5 и 6. При замерване се оказа, че на клеми 1 и 5 спрямо маса има 12.5 волта. При замерване на съпротивление пак на същите клеми ми дава 415 Ома.

Изненадата ми беше когато замерих клеми с номера 2 и 6. При замерване на напрежението спрямо маса ми дава 3.5 волта. Като гледам схемата на тези крачета трябва да идва управлението от ECU-то. Когато се замери обаче напрежението между крачета 1 и 2 и респективно 5 и 6 напрежението е около 8 волта тоест недостатъчно за да задейства релатата. Крачетата 1 и 5 са свързани и предполагам отиват на маса но спрямо маса ми дава съпротивление 415 ома.

Молбата ми е ако има някой колега със подгряване което работи да замери посочените от мен стойности за да се ориентираме къде е проблема. Благодаря предварително на всички отзовали се на проблема ми.

P.S. Забравих да уточня, че замерванията са направени при изключен датчик за температурата и даден контакт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не може да се мери съпротивление във вериги под напрежение [-X

Колега дали може или не може е съвсем друга тема. Въпроса ми е какви са стойностите на работещо подгряване. При мен има подаден + и на двете крачета на бобината на релето което не е редно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стойностите на напрежението стават за сравнение, но тези на съпротивлението ще се различават за всеки един уред с който се измерва.

Дано някой направи замервания и ти помогне :smt017

 

Поздрави smile159

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На помпа-дюза мотора на О2 , няма подргевни свеши на антифриза .Точно зад капака на клапаните има едно "радиаторче" и през него минават изгорелите газове от ЕГР-а . Та тоя радиатор е голяма глупост , защото много кекави са ги направили и като се се скапе ти губи антифриз и то по много !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност тези свещи и радиаторче ...служат за по-бързото загряване на ДВГ ли само ?

Ако е така значи не са от особено голямо значение , особено за през лятото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз прегледах много внимателно схемите на 1.9TDI и 2.0TDI, но такива свещи не намерих...

Не посмях да пиша по-рано за да не се изложа :oops: , но това показват фактите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идва ми на ум и още нещо:

 

След като колата загрее , особено лятото и е О2- дизел това "радиаторче" за което споменава колегата cobra_11 ... спира ли да се топлообменя с антифриза или си остава да "подава огън" в охладителната система !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Не посмях да пиша по-рано за да не се изложа :oops: , но това показват фактите.

 

... а това показват снимките!

 

P4280053_resize.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм само в схемите на О2, възможно ли е в О2 да са махнали тези свещи :roll: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледал съм само в схемите на О2, възможно ли е в О2 да са махнали тези свещи :roll: .

Няма такива свещи.

Миналата година имаше подобна тема и, до колкото си спомням, стигнахме до извода, че има някакви реотани във въздуховодите...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позиция 19 е капака на така мечтания допълнителен отоплител. Пише, че е слаган на избрани модели.post-116-138453071393_thumb.png

А това е допълнителното подгряване с отоплител Webasto.post-116-13845307143_thumb.png

 

Descriptions of the functions of auxiliary heating

Coolant temperature below approx. 50 °C.

Ambient temperature below + 5 °C.

The auxiliary heating is operative when switching on. The glow plug with flame monitoring - Q8-, the combustion air blower -V6-and the circulating pump -V55- are operative. After 30 seconds the dosing pump - V54- is switched on and the combustion air blower -V6- is switched off for 3 seconds. Then the combustion air blower -V6- is set to two ramps and within 56 seconds to an approximative full load. After a stabilization phase (constant speed) of 15 seconds the combustion air blower -V6- is once again set to an approximative full load in the course of a ramp of 50 seconds.

After achieving the full load during fuel delivery, the glow plug with flame monitoring -Q8- is switched off and the combustion air blower -V6- is set to full load. During the next 45 seconds the glow plug with flame monitoring -Q8- takes over the task of the flame monitoring and inspects the flame formation. Then begins the automatically controlled heat mode. If there is no flame formation or flame blow-off, the fuel suppy is ended and a deactivation with after-running of the combustion air blower -V6- is performed. If a flame blow-off occurs during the normal operating mode and no fault is detected by the system, then a restart is automatically initiated.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее колко напразни и безмисленни писанки по един пределно ясен въпрос. Попитах за нещо което го има а маса хора се мъчат на черното да кажат бяло. помолих за съдействие от колеги да направят замервания и да ми помогнат, а вместо това маса мнения има ли или няма такива свещи.

Има ли някой в тоя форум с подгревни свещи и може ли да замери при подаден контакт и изваден датчик за температурата какви стойности има напрежението на посочените от мен клеми. Също така някой знае ли EKU как командва въпросните релета чрез плюс или чрез маса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее колко напразни и безмисленни писанки по един пределно ясен въпрос. Попитах за нещо което го има а маса хора се мъчат на черното да кажат бяло. помолих за съдействие от колеги да направят замервания и да ми помогнат, а вместо това маса мнения има ли или няма такива свещи.

Има ли някой в тоя форум с подгревни свещи и може ли да замери при подаден контакт и изваден датчик за температурата какви стойности има напрежението на посочените от мен клеми. Също така някой знае ли EKU как командва въпросните релета чрез плюс или чрез маса.

Аз си имам такива свещи - кажи ако си от София - да се разберем следващата седмица някой ден да мина да ги замериш, че съм бос по темата! С това мога да помогна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лелеее колко напразни и безмисленни писанки по един пределно ясен въпрос. Попитах за нещо което го има а маса хора се мъчат на черното да кажат бяло. помолих за съдействие от колеги да направят замервания и да ми помогнат, а вместо това маса мнения има ли или няма такива свещи.

Има ли някой в тоя форум с подгревни свещи и може ли да замери при подаден контакт и изваден датчик за температурата какви стойности има напрежението на посочените от мен клеми. Също така някой знае ли EKU как командва въпросните релета чрез плюс или чрез маса.

Аз си имам такива свещи - кажи ако си от София - да се разберем следващата седмица някой ден да мина да ги замериш, че съм бос по темата! С това мога да помогна...

Благодаря колега но не съм от София. От Стара Загора съм и си ми малко далече.

 

Благодаря и на колегата ikonoma за схемичката но аз я имам и съм почнал първо от нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, това е за теб:

:smt017 Ще е нужна и страницата с [103] (май отива на маса, но да видим къде все пак).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.