Jump to content

skoda-auto.bgautozone.bgшкода_събор

Защо 1.9 TDI двигателите са толкова отслабени?


C#Warrior

Recommended Posts

Знам че Октавия 2 е оборудвана с този мотор на VW и съм доволен от него, динамика, ускорение, всичко точно. Не съм специалист по ДВГ-тата, но все ми се струва че за кубатурата си, такъв двигатеп е някак си слабичък, слабичък имам предвид "едва" 105 коня :)

прави впечатление например, че турбо дизеловия двигател на рено, с вместимост 1.5 литра има мощност от 110 конски сили!

вярно че впръскването на горивото е различно, но това едва ли би довело до такова драстично увеличение на мощността?

сааб също имат двигател 1.9 тди, мощността тук скача на 150 коня

друг пример е с голф 4, 1.9 тди -> 110 конски сили

не ми е ясна цялата работа, умишлено ли се слагат по слаби двигатели на шкодите или какво?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

и за мен темата е интересна, но смятам че едва ли става въпрос за пари.

Поздрави!

голф 4-1,9 тди-пд е 101к.с.,а голф 5 -1,9тди-пд е 105 к.с.,ауди а 4 -а 3 -1,9 тди -пд е 105 к.с.,пасат 5,голф 6 -СЪЩО и т.н.

При ок1 имаше 90 и 110 к.с.1,9 но не пд

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто от VAG така правят.По-евтините модели, с по-слаб двигател.

Имам О2 и Пасат5,и двете са 1,9TDI,като Октавията е 105к.с.,а Пасата е 131к.с.Шкодата е доста по-икономична от Фолксвагена,така че всичко е въпрос на преценка като марка и пари. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо да е слаб давам пример опел вектра от 98г го има с 2,0 дизел с 82кс а октавията от същата година е 1,9 с 90кс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло не разбирам от двигатели, но някъде, в авторитетен сайт беше, четох че по-маломощните двигатели, освен че са по-икономични имат и по-дълъг експлоатационен живот. Както и по-голям средностатистически междусервизен интервал. Иначе казано по-дълго можеш да си го караш преди да се "обади" нещо по двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами и разхода е от значение,това е по скоро икономичен двигател в цялата гама.Иначе 130 му отива повече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че Октавия 2 е оборудвана с този мотор на VW и съм доволен от него, динамика, ускорение, всичко точно. Не съм специалист по ДВГ-тата, но все ми се струва че за кубатурата си, такъв двигатеп е някак си слабичък, слабичък имам предвид "едва" 105 коня :)...

 

VW изкараха и 130 коня от същия мотор, но! PD има един голям недостатък - поради това, че помпата не може да направи повече от едно впръскване (за разлика от пиезото при CR) се получава много тежък удар, който води до проблеми с главата и цилиндрите. От там VW решиха да намалят конете от 130 на 105. Сега почват да излизат CR-ите: да видим там как ще е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес платих за ново Caddy,избора беше 105 или 75 коня 1.9 тди. И 3-мата продавачи с които разговарях ме убедиха че единствената разлика е в електронката.Дали е така ще кажат спецовете във форума,но е факт че има 1.9 тди от 75 до 170 коня завод.Например Cupra...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...,но е факт че има 1.9 тди от 75 до 170 коня завод.Например Cupra...

 

PD е от 75 до 160, като в последно време се произвежда и продава само 105 и 131.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо странно в това един и същи двигател да се предлага в два или три варианта на мощност. Без значение от производителя. Причината е ясна - крайната цена на автомобила. А от там - дето се вика "за всеки джоб по нещо". Разликата в конете се постига с различен софтуер и разлики в някои от допълнителните компоненти. За това не смятам, че Шкода е ощетена, както предполагам си мисли C#Warrior, защото всяко нещо си има цена. От друга страна, ако на някой са му малко конете, решение винаги има. На пазара се предлагат чипове, пауър боксове и подмяна на софтуера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че Октавия 2 е оборудвана с този мотор на VW и съм доволен от него, динамика, ускорение, всичко точно. Не съм специалист по ДВГ-тата, но все ми се струва че за кубатурата си, такъв двигатеп е някак си слабичък, слабичък имам предвид "едва" 105 коня :)...

 

VW изкараха и 130 коня от същия мотор, но! PD има един голям недостатък - поради това, че помпата не може да направи повече от едно впръскване (за разлика от пиезото при CR) се получава много тежък удар, който води до проблеми с главата и цилиндрите. От там VW решиха да намалят конете от 130 на 105. Сега почват да излизат CR-ите: да видим там как ще е...

 

Има и PD-та с пиезо. Новата Окти vRS 170к.с. e TDI PD with piezo injectors.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и PD-та с пиезо. Новата Окти vRS 170к.с. e TDI PD with piezo injectors.

 

Новата не е ли CR?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

помпа -дюза наистина има с пиезо дюзи,долу-горе нещата стоят така-които са с филтър за твърди частици са с пиезо инжектори-няма зночение дали са пд или ср.Иминно тизе пиезо инжекторе са изключително претенциозни към нафтата и дават много дефекти.Изобщо не са за предпочитане,но.....За пукнатините в главата-нямат нищо общо дали е с помпа дюзза или къммън рейл или обикновен дизел с роторна гнп.Пукнатините се получават от температурни натоварвания.90%от дизеловите коли на които отваряме двг.са с напукани глави м/у ЛЕГЛАТА НА КЛАПАНИТЕ ОБИКНОВЕННО/а те не са пд :!: :!: :!: :!: Тези пукнатини не са притеснителни защото се затварят малко след като запали

А за двг. и мощностите-конструктивно двигателите могат да се разделят на мощност до 110 и над -тоест 130 150 160 са мноого различни от 75,90,101,105,110 :!:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спуканите глави не са ли характерни само за индиректното впръскване?
по принцип да

пд-не съм виждал със пукнатини,но и не сме разглобявали толкова много още са новички

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не виждам нищо странно в това един и същи двигател да се предлага в два или три варианта на мощност. Без значение от производителя. Причината е ясна - крайната цена на автомобила. А от там - дето се вика "за всеки джоб по нещо". Разликата в конете се постига с различен софтуер и разлики в някои от допълнителните компоненти. За това не смятам, че Шкода е ощетена, както предполагам си мисли C#Warrior, защото всяко нещо си има цена. От друга страна, ако на някой са му малко конете, решение винаги има. На пазара се предлагат чипове, пауър боксове и подмяна на софтуера...

 

Подкрепям мнението на колегата. Пазарът на автомобили е достатъчно наситен с модели и двигатели. Всичко е въпрос на вкус, на пари и от какво точно имаш нужда.

 

Конец.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.